The Membership Life Cycle of Yescafe
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
The Membership Life Cycle of Yescafe
Ik ben voor school bezig met een project voor marketing en ik kwam op een site over online communities. Het volgende plaatje kwam ik tegen en ik vind het eigenlijk best wel interessant.
Als je eens nadenkt, welke forummer of welke forummers zou je onder deze begrippen plaatsen.
Visitor:
Novice:
Regular:
Leader:
Elder:
Dit is overigens niet als doel om voor school te gebruiken hoor, (zou ook niet weten wat ik daar mee zou moeten, haha) maar ik vind het wel interessant.
Als je eens nadenkt, welke forummer of welke forummers zou je onder deze begrippen plaatsen.
Visitor:
Novice:
Regular:
Leader:
Elder:
Dit is overigens niet als doel om voor school te gebruiken hoor, (zou ook niet weten wat ik daar mee zou moeten, haha) maar ik vind het wel interessant.
Gast- Gast
Re: The Membership Life Cycle of Yescafe
Ik kan er maar 1 zo invullen en dat is Zusje voor Leader De rest vind ik niet echt in te vullen eigenlijk..
Gast- Gast
Haha, dat dacht ik ook gelijk, de leader is Zusje. Toch denk ik dat ze wel een beetje in te vullen zijn. Hier het een stukje artikel voor wat verduidelijking:
The membership life cycle
Hoe meer macht de gebruiker heeft, hoe interessanter de community is voor de gebruiker. Hoe dit werkt zie je in de ‘membership life cycle'. Juist doordat er verschil ontstaat in de gebruikers, zal een community zichzelf promoten.
Doordat een regelmatige bezoeker (regular) erg actief is en
communiceert met andere gebruikers, trekt dit nieuwe gebruikers
(visitors en novice) aan om actief te participeren. De oudere gebruikers
(leader en novice) modereren de community en zorgen dat de kwaliteit en
sfeer worden gewaarborgd.
Bron: http://www.mediact.nl/weblog/hoe-maak-je-een-online-community-succesvol
The membership life cycle
Hoe meer macht de gebruiker heeft, hoe interessanter de community is voor de gebruiker. Hoe dit werkt zie je in de ‘membership life cycle'. Juist doordat er verschil ontstaat in de gebruikers, zal een community zichzelf promoten.
Doordat een regelmatige bezoeker (regular) erg actief is en
communiceert met andere gebruikers, trekt dit nieuwe gebruikers
(visitors en novice) aan om actief te participeren. De oudere gebruikers
(leader en novice) modereren de community en zorgen dat de kwaliteit en
sfeer worden gewaarborgd.
Bron: http://www.mediact.nl/weblog/hoe-maak-je-een-online-community-succesvol
Gast- Gast
Wat interessant, ik zal het stuk eens lezen . Sta ik ook eens bovenaan een voedselketen, komt weinig voor . Ik zou het zo niet durven indelen overigens. Natuurlijk zijn bezoekers de bezoekers maar er zijn aardig wat actieve leden gelukkig. Heb het eerste stukje zitten lezen en daar zeggen ze ook al dat er vaak veel meer meelezers zijn dan geregistreerde gebruikers. Apart vind ik dat omdat ik me daar zelf weinig bij voor kan stellen, denk ik. Het is toch leuker om gewoon mee te kletsen?
Gast- Gast
Ja, ik vind het ook interessant. Door de vele gebruikers is het niet heel goed in te delen, maar ik was benieuwd of anderen er misschien gedachtes over hadden.
Ben vandaag wel meer leuke dingen tegen gekomen. Bijvoorbeeld dat adverteren op viva.nl duurder is dan adverteren op nu.nl. (ik snap de logica wel, maar nooit zo over nagedacht) En van allerlei websites de gebruikers en pageviews bekeken. Oja, en de domeinnaam 73.com staat voor 200.000 dollar te koop, vraag me echt af wat er zo bijzonder is aan die naam.
Zoveel meelezers verbaast me niet zo eigenlijk. Als je kijkt hoeveel ongeregistreerde gebruikers er online zijn. Edit; het verbaast me wel bedoel ik, vooral hoe ze hier dan komen. Maar het kunnen misschien ook wel uitgelogde forummers zijn.
Vroeg me trouwens af, wat houdt verborgen gasten in? Want er staat niet geregistreerd en daarnaast ook nog verborgen.
Ben vandaag wel meer leuke dingen tegen gekomen. Bijvoorbeeld dat adverteren op viva.nl duurder is dan adverteren op nu.nl. (ik snap de logica wel, maar nooit zo over nagedacht) En van allerlei websites de gebruikers en pageviews bekeken. Oja, en de domeinnaam 73.com staat voor 200.000 dollar te koop, vraag me echt af wat er zo bijzonder is aan die naam.
Vroeg me trouwens af, wat houdt verborgen gasten in? Want er staat niet geregistreerd en daarnaast ook nog verborgen.
Laatst aangepast door Jolee op za 28 jan 2012 - 10:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Verborgen gasten zijn leden die hebben aangevinkt dat ze onzichtbaar willen zijn. Je ziet dus niet dat ze online zijn en wanneer ze voor het laatst online zijn geweest. Ze posten wel mee.
Laatst aangepast door Smikkell op za 28 jan 2012 - 10:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Tussen de niet geregistreerde zitten volgens mij nog wel ook zoekmachines... Zei mijn ex een keer.
Gast- Gast
Ik ben moderator geweest op een soortgelijk forum en bij ons werden de spambots gewoon lid!! Op een gegeven moment bestond de helft van het ledenaantal uit 'nep' leden met heel gekke namen. Dit hebben we toen voorkomen door bij het registratie/aanmeldformulier een heel simpel vraagje te zetten waarbij je het juiste antwoord moest geven. Probleem opgelost, want spambots kunnen zo'n vraag niet beantwoorden.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Zininzon schreef:Ik ben moderator geweest op een soortgelijk forum en bij ons werden de spambots gewoon lid!! Op een gegeven moment bestond de helft van het ledenaantal uit 'nep' leden met heel gekke namen. Dit hebben we toen voorkomen door bij het registratie/aanmeldformulier een heel simpel vraagje te zetten waarbij je het juiste antwoord moest geven. Probleem opgelost, want spambots kunnen zo'n vraag niet beantwoorden.
Dat gebeurde op het oude forum ook veel, soms konden ze zelfs posten... Maar Yes deed er niks aan, ze hadden sowieso weinig verstand vqn dat forum volgens mij.
Gast- Gast
Wat zijn spambots dan?
Ik heb ook het idee dat dit een heel hecht forum is, heel veel meiden die hier al jaren komen echt. Voelt als one big familie
Ik heb ook het idee dat dit een heel hecht forum is, heel veel meiden die hier al jaren komen echt. Voelt als one big familie
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Computers die zich automatisch aanmelden op een forum om daar spam te plaatsen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» ANTM cycle 15
» Yescafe op mobiel??
» De Yescafé Exitpoll
» Wat doe je nu nog meer op de pc naast Yescafe?
» Yescafe's Boekenclub! Boek juni bekend!
» Yescafe op mobiel??
» De Yescafé Exitpoll
» Wat doe je nu nog meer op de pc naast Yescafe?
» Yescafe's Boekenclub! Boek juni bekend!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: