Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 2

+79
Admin
Sjaantje
Monte
Julia
Blond
MADDIE
aniet
Parisienne
Paper Crown
studiebol
Supertalentje
SoGood
Oasis
Gizmo
Try
Mamasapje
Suus
Melis_je
Angela_1986
BJA
sonly
blondje1313
VeryCherry
Starla
Cow
Jerry
Feline
Tania
Moon
Guus
SuperGrover
Burn
minoessepoes
xxDila
juffie001
Winegum
CaptainSpectacular
Bolleke
Jordana
Thunder
CCC
Mint
SparklingEyes
Pussycat
Japje
Zora
Alias
Inge
Lejow
cosmopolitan84
Lavendel
Filoria
RYW
Chocolate Cookie
citroen
Sweety
Prosecco
Qiara
Ella
nisavi
Rovine
Shy
pinklady85
mzcharlotte
bolus26
NerdChic
Mamsie
Lotus
Merai
TGR
Highway
Roze Roos
Ugly Betty
joyce0606
Caro
Susan
Lynn_
Lady4
Sterre
83 plaatsers

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:34

Van opbiechten krijg je toch alleen maar gezeik. Ik zou eerst de buurman vragen om dit voor zich te houden. Helemaal als hij geen partner heeft dan wordt het zijn woord tegen het jouwe. Vergeten en ontkennen. Hem duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is geweest en niet weer zal gebeuren. Als je het wel opbiecht krijg je toch alleen maar gezeik, gaat hij je buurman straks opzoeken of je houdt altijd die spanning... Maar blijkbaar ben ik een van de weinige die zo denkt Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:36

Ja, nouja ik vind eigenlijk dat je het niet kan maken om het niet tegen je man te vertellen, voor mij is eerlijkheid en vertrouwen heel belangrijk, ik neem aan dat als je man er via via (misschien tóch via de buurman) erachter komt dat je dan nog veel meer uit te leggen hebt...
Maar aan de andere kant snap ik je dillemma ook wel, je bent gewoon heel bang dat je man ontzettend boos wordt en van je wil scheiden en dat is natuurlijk helemaal jouw bedoeling nooit geweest. Pffff moeilijk hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Susan di 17 mei 2011 - 0:46

Maar ja, ik vind ook niet dat je het kan maken om een heel gezin uit elkaar te laten vallen omdat je vrouw zo'n misstap heft begaan, dus wat dat betreft kan ik me zo voorstellen dat het een kwestie is van afwegen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:52

Susan schreef:Maar ja, ik vind ook niet dat je het kan maken om een heel gezin uit elkaar te laten vallen omdat je vrouw zo'n misstap heft begaan, dus wat dat betreft kan ik me zo voorstellen dat het een kwestie is van afwegen.
Dat is voor iedereen anders natuurlijk...zij is over zíjn grens heengegaan blijkbaar, hij heeft voordat ze aan kinderen begonnen al aangegeven dat het einde verhaal is als ze met iemand anders zoent. Dus dat was al vrij duidelijk voor haar.
Maar goed, misschien denkt hij er nu wel anders over en zou hij niet meer zo drastisch willen scheiden omdat ze een misstap begaan heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:52

Precies. Als je al zeker weet dat je vent hierom weg gaat bij je... Dan zou ik het in haar geval zeker niet vertellen maar eens met die buurman gaan praten. Grote kans dat hij ook liever niet wil dat zijn buurman hierachter komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Susan di 17 mei 2011 - 1:01

Het kan wel zijn grens zijn, maar de consequentie die hij erop laat volgen (mocht hij er nog steeds zo over denken) heeft niet alleen gevolgen voor hem, maar ook voor zijn kinderen. Ik kan me in dit geval goed voorstellen dat je om die reden je mond houdt, om te voorkomen dat een fout die je nou eenmaal hebt gemaakt heel grote gevolgen heeft, niet alleen voor jezelf, maar voor je hele gezin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Jerry di 17 mei 2011 - 1:03

je kan het ook zien als "laf" als je 't wel aan je partner opbiecht: dit doe je dan omdat je 't geheim zelf niet 'aankunt' en vervolgens zadel je hem ook nog met een naar gevoel op...

Ik zou 't niet vertellen... Niet omdat het anders 'laf' is, maar om, zoals al werd gezegd, een heleboel gezeik te voorkomen! Het stuk 'vertrouwen' dat je met je partner hebt/deelt heb je al geschaad door met de buurman te zoenen. Als je 't je partner vertelt, wordt 't alleen maar erger...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:05

Susan schreef:Het kan wel zijn grens zijn, maar de consequentie die hij erop laat volgen (mocht hij er nog steeds zo over denken) heeft niet alleen gevolgen voor hem, maar ook voor zijn kinderen. Ik kan me in dit geval goed voorstellen dat je om die reden je mond houdt, om te voorkomen dat een fout die je nou eenmaal hebt gemaakt heel grote gevolgen heeft, niet alleen voor jezelf, maar voor je hele gezin.
Maar wie zegt dat hij nu nog wil scheiden, nu ze al kinderen hebben? Ik vind het daarom wel een beetje laf, excuses voor mijn woordkeuze, dat ze haar mond houdt. Ik bedoel, bekijk het eens andersom, zou jij het niet willen weten? En zeker als het je buurvrouw betreft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Susan di 17 mei 2011 - 1:08

Zo zie je maar, wat ze ook kiest, er is altijd wel iemand die het laf vindt.

Je weet inderdaad niet of hij nu nog zou willen scheiden, maar is er een manier om daar nog achter te komen? Moet ze dan vragen: 'Stél dat ik met een ander zou zoenen, zou je dan nog steeds willen scheiden?' en als het antwoord ja is ervoor kiezen om niks te zeggen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:10

Ja ik vind het idd laf, vreemdgaan is 1 ding maar het niet durven opbiechten vind ik nog erger eigenlijk. Als ze dit niet durft op te biechten omdat ze zo bang is dat haar man wil scheiden, dan zit er sowieso toch iets niet goed in hun huwelijk?
En ja, ik zou het wel héél overdreven vinden als haar man hierom wil scheiden, maar dat doet niks af aan het feit dat ze nu gewoon niet eerlijk is. Ze geeft zelf al aan dat ze zich enorm schuldig voelt, dat gaat op een gegeven moment zo aan haar vreten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:11

Ik zou het niet hoeven te weten als mijn partner dit doet en het heeft niks te betekenen gehad. Maar wat ik hier lees is dat Biechtje nogal van slag is. Dan vraag ik me af of het werkelijk maar 1 kus was of dat er meer speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Sterre di 17 mei 2011 - 1:17

Ik sta er zelf zo in: eenmalig vreemdgaan (alleen een zoen) zou ik mijn vriend best kunnen vergeven, mits hij er meteen eerlijk over is. Zo niet, en ik kom er later achter, dan is mijn vertrouwen veel meer geschaad. Die eerlijkheid vind ik eigenlijk nog belangrijker dan het trouw zijn.

Daarom zou ik het wel opbiechten. Nu heb je én de kans dat het later nog uit komt en het dus erger is, én de kans dat je het in je hoofd meer opblaast omdat je het er niet met je partner over hebt. Dan kan die zoen misschien een extra loopje met je nemen, de verliefdheid aangewakkerd worden doordat het alleen in jouw hoofd zit.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:20

Wat verwoord jij het goed, Sterre!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:24

Storm schreef:Ja ik vind het idd laf, vreemdgaan is 1 ding maar het niet durven opbiechten vind ik nog erger eigenlijk. Als ze dit niet durft op te biechten omdat ze zo bang is dat haar man wil scheiden, dan zit er sowieso toch iets niet goed in hun huwelijk?
En ja, ik zou het wel héél overdreven vinden als haar man hierom wil scheiden, maar dat doet niks af aan het feit dat ze nu gewoon niet eerlijk is. Ze geeft zelf al aan dat ze zich enorm schuldig voelt, dat gaat op een gegeven moment zo aan haar vreten..

Waarom zit er dan iets niet goed in je huwelijk?
Ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat wij beiden er ook een einde aan breien als 1 van ons, al dan niet met gevoelens, met een ander zoent. Kinderen of geen kinderen.
Simpelweg omdat het vertrouwen dan weg is, wij vinden beiden dat je gewoon ook moet voorkomen om in zo'n situatie te belanden. Als het nu zo makkelijk is gegaan, waarom een volgende keer dan niet?
Dit is trouwens geen verwijt naar het biechtje, want zo hoeft het helemaal niet te zijn, maar zo zullen mijn man en ik beiden denken als het eenmaal is voorgekomen. En zoenen terwijl het niks te betekenen heeft, terwijl je getrouwd bent, tja, dat zou voor mij misschien wel nog erger zijn, dan wanneer het wel iets te betekenen heeft. Volgens mij zoen je niet voor je lol met een ander tijdens een huwelijk waarin iets met een ander doen, niet geoorloofd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:39

Mooi gezegd hoor Sterre maar jouw relatie staat uiteraard niet gelijk aan alle andere relaties. Ze geeft zelf al aan dat haar man het wel gelijk zou uitmaken. Ik neem aan dat ze haar man kent. Natuurlijk kan ze dan alsnog de gok nemen en hopen dat hij het niet doet maar ik zou denk ik dan ook kiezen om het voor me te houden ipv het risico te nemen. Maar goed, ik ben ook niet iemand die er verder van wakker zou liggen en dus niet 'van de leg raakt' door zoiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Sterre di 17 mei 2011 - 2:21

Maar iedereen bekijkt dit toch vanuit z'n eigen referentiekader? Ik heb inderdaad geen gezin te verliezen, dus zit niet in dezelfde situatie en ik ken haar man niet. Als ik bang zou zijn voor de gevolgen zou ik ook misschien geneigd zijn mijn mond te houden, maar ik geef alleen aan dat daar het risico aan zit om het op te blazen in je eigen hoofd (wat ze volgens mij al een beetje doet) en dat de gevolgen erger kunnen zijn wanneer hij er alsnog achter komt. Ik weet ook niet hoe integer de buurman is.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 2:24

Als iemand mij advies vraagt dan bekijk ik de situatie juist niet vanuit mijn eigen referentiekader maar dat van die persoon... Buiten dat zou ik er ook zonder kinderen mijn mond over houden maar goed, dat is dus hier niet de discussie lijkt mij...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Sterre di 17 mei 2011 - 2:30

We zitten beiden niet in een soortgelijke situatie, maar geven vanuit ons eigen referentiekader advies op haar situatie. Ik probeer me daarbij wel in te leven, jij ook. Dus volgens mij is dat niet de discussie. Maar je mag het wel met me oneens zijn, misschien is het ook verstandiger om niks te zeggen.

Ikzelf zou alleen het risico niet durven nemen dat het ooit alsnog uit komt.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 9:43

Ik heb vanavond een hele discussie gehad met mijn man over het zoenende biechtje. En hij is er heel stellig in: zoenen betekent voor hem ook direct uit elkaar gaan. Dat had ik al wel zo'n beetje verwacht ook trouwens. Ik ben er zelf veel minder hard in.

Als mijn man ooit zou doen wat Biechtje heeft gedaan, dan hoop ik trouwens dat hij het me niet zou vertellen. Mits het verder niks voor hem betekende en het in een opwelling is gebeurd. Dan zou ik de mogelijke gevolgen veel te groot vinden voor zo'n nietszeggende actie waar hij spijt van heeft. Dat heb ik ook tegen mijn man gezegd. Gelukkig vertrouwen wij elkaar blindelings en ik denk niet dat het snel op ons van toepassing zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:29

Als mijn vriend zoent met een andere vrouw, en het betekent echt niks, hoef ik het ook niet te weten.
Overigens zou ik ook niet gaan scheiden/mijn relatie beeindigen mocht dat een keer gebeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:37

Jen_ schreef:Als mijn vriend zoent met een andere vrouw, en het betekent echt niks, hoef ik het ook niet te weten.
Overigens zou ik ook niet gaan scheiden/mijn relatie beeindigen mocht dat een keer gebeuren.

Ik zou het juist wel willen weten...
En bij mij is het ook meteen einde verhaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:38

Ik zou het wel willen weten maar zoenen is niet meteen einde verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  SoGood wo 18 mei 2011 - 5:39

Ik zou het als ik Biechtje was het ook niet vertellen, waarom wel?! Om van haar eigen schuldgevoel af te komen? Daarbij gaat het niet alleen om haar relatie maar ook om haar kinderen. Als het niks betekende en ze het niet vaker laat gebeuren dan kan ze het beter voor zich houden en er mee leren leven. Volgens mij voelt ze zich hier al rot genoeg over.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:42

Ik zou zoiets gewoon niet willen verzwijgen, ik vind een zoen ook wel wat anders dan een verliefdheid of seks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:42

Fauve schreef:Ik zou zoiets gewoon niet willen verzwijgen, ik vind een zoen ook wel wat anders dan een verliefdheid of seks.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 31 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum