Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 2

+79
Admin
Sjaantje
Monte
Julia
Blond
MADDIE
aniet
Parisienne
Paper Crown
studiebol
Supertalentje
SoGood
Oasis
Gizmo
Try
Mamasapje
Suus
Melis_je
Angela_1986
BJA
sonly
blondje1313
VeryCherry
Starla
Cow
Jerry
Feline
Tania
Moon
Guus
SuperGrover
Burn
minoessepoes
xxDila
juffie001
Winegum
CaptainSpectacular
Bolleke
Jordana
Thunder
CCC
Mint
SparklingEyes
Pussycat
Japje
Zora
Alias
Inge
Lejow
cosmopolitan84
Lavendel
Filoria
RYW
Chocolate Cookie
citroen
Sweety
Prosecco
Qiara
Ella
nisavi
Rovine
Shy
pinklady85
mzcharlotte
bolus26
NerdChic
Mamsie
Lotus
Merai
TGR
Highway
Roze Roos
Ugly Betty
joyce0606
Caro
Susan
Lynn_
Lady4
Sterre
83 plaatsers

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:29

Biechtje01 schreef:Het is echt waar, zijn moeder heeft wel is gezegd dat hij zijn sokken ook gewoon liet slingeren toen hij nog thuis woonde, en dat is natuurlijk ook een gewoonte, maar moet ík ze dan in de was gooien?

Ik krijg ook op mijn flikker als ik niks lekkers voor hem in huis haal ofzo, en als ik dan zeg dat hij zelf ook wel is naar de supermarkt kan gaan is hij het daar ook niet mee eens. Als het brood op is op zaterdag gaat hij een lekker ontbijtje halen bij de supermarkt, maar het komt dan niet bij hem op om ook brood e.d. te halen.

Dit roept misschien ook wel om een radicale tegenreactie van jou.. Bijv als je nou eens een aantal dagen alleen de dingen doet voor jouwzelf en je kind? Bijv. alleen jullie kleding wassen en niet die van hem. Alleen jullie borden etc. afwassen en dat van hem laten staan, alleen jullie eigen spullen opruimen en zijn rotzooi laten liggen? Alleen eten voor jullie halen en niet voor hem? Misschien kinderachtig, maar als ik het zo lees val ik bijna om van verbazing..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Pussycat wo 9 feb 2011 - 22:30

Liva schreef:Poe...

Kan jij niet werk gaan zoeken zodat je wat onafhankelijker van hem
bent voor het geval dat?

Lijkt mij ook verstandig...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Winegum wo 9 feb 2011 - 22:31

Ik denk dat de bom alleen nog maar meer gaat barsten als je niks meer voor hem gaat doen. Ik denk niet dat het te veranderen valt, hij ziet echt niet in dat wat hij doet absurd is en niet kan.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:32

Winegum schreef:Ik denk dat de bom alleen nog maar meer gaat barsten als je niks meer voor hem gaat doen. Ik denk niet dat het te veranderen valt, hij ziet echt niet in dat wat hij doet absurd is en niet kan.

Ja dat is misschien ook wel zo.. Maar tsjonge jonge, wat een onvolwassen kerel zeg.. Je zou hem bijna met zijn eigen wapens gaan bestrijden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:33

Ik kan niet werken, ik ben afgekeurd, maar ik krijg Wajong, dus een inkomen heb ik gelukkig wel.
Ik wil dit gewoon oplossen, maar ik weet ècht niet hoe, want hij ziet niet in dat het belachelijk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  RYW wo 9 feb 2011 - 22:36

Winegum schreef:Ik denk dat de bom alleen nog maar meer gaat barsten als je niks meer voor hem gaat doen. Ik denk niet dat het te veranderen valt, hij ziet echt niet in dat wat hij doet absurd is en niet kan.

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Het is zo'n alles of niets-tactiek. Als in: als het werkt, dan ziet hij ineens het licht en gaat het beter. Maar als hij weigert zijn ogen open te doen, dan loopt het alleen maar verder uit de hand, en barst de bom inderdaad. Ziet hij dit werkelijk waar niet als probleem, of vindt hij het meer een probleem dat jij hem niet goed genoeg verwent, ofzo?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Winegum wo 9 feb 2011 - 22:37

Biechtje01 schreef:Ik kan niet werken, ik ben afgekeurd, maar ik krijg Wajong, dus een inkomen heb ik gelukkig wel.
Ik wil dit gewoon oplossen, maar ik weet ècht niet hoe, want hij ziet niet in dat het belachelijk is.

Maar dan zorg jij toch ook voor een groot deel van het inkomen? Ik weet niet waarom je afgekeurd bent, maar dat betekent vaak wel dat je dus niet gezond bent en eigenlijk niet fulltime bezig kunt zijn thuis. Dat moet hij toch ook zien en snappen? Je brengt geld in het laatje, al dan niet door een uitkering, maar daar heb je zelf ook niet om gevraagd. Je kunt altijd nog vragen voor een vergoeding. 10 euro per uur voor die kutklusjes van hem lijkt me wel redelijk. Of laat hem van zijn geld maar een schoonmaker inhuren.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:38

Ik vind het verwend vanuit huis uit ook eigenlijk geen excuus om haar zo te commanderen. Ik ken wel meer mannen die gewend waren dat mama alles voor hen opruimde, maar die commanderen niet zo. Dat commanderen en het dreigen met consequenties maken het wat mij betreft heel naar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:39

Winegum schreef:
Biechtje01 schreef:Ik kan niet werken, ik ben afgekeurd, maar ik krijg Wajong, dus een inkomen heb ik gelukkig wel.
Ik wil dit gewoon oplossen, maar ik weet ècht niet hoe, want hij ziet niet in dat het belachelijk is.

Maar dan zorg jij toch ook voor een groot deel van het inkomen? Ik weet niet waarom je afgekeurd bent, maar dat betekent vaak wel dat je dus niet gezond bent en eigenlijk niet fulltime bezig kunt zijn thuis. Dat moet hij toch ook zien en snappen? Je brengt geld in het laatje, al dan niet door een uitkering, maar daar heb je zelf ook niet om gevraagd. Je kunt altijd nog vragen voor een vergoeding. 10 euro per uur voor die kutklusjes van hem lijkt me wel redelijk. Of laat hem van zijn geld maar een schoonmaker inhuren.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:39

Ik mankeer lichamelijk niks, ik schijn borderline te hebben. Niet dat ik er héél veel last van heb hoor, gelukkig niet. Het is ook niet zo dat hij altijd boos is als ik niks doe en hij vind het heerlijk als ik lekker voor hem kook enzo. En het is ook niet zo dat we er altijd ruzie om hebben. Ik snap dat ik meer moet doen in huis omdat ik altijd thuis ben, maar hij woont er ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  RYW wo 9 feb 2011 - 22:40

Darcy schreef:Ik vind het verwend vanuit huis uit ook eigenlijk geen excuus om haar zo te commanderen. Ik ken wel meer mannen die gewend waren dat mama alles voor hen opruimde, maar die commanderen niet zo. Dat commanderen en het dreigen met consequenties maken het wat mij betreft heel naar.

Nee, die mopperen, schrikken een beetje als ze erop worden aangesproken en gaan doorgaans redelijk in het gareel daarna, hoewel het huishouden een zwak punt zal blijven. Maar dat commanderen en op haar flikker geven? Brr.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:44

Gister barstte de bom gewoon toen hij een pan ging afwassen die ik al heb gedaan. En ik was al chaggerijnig omdat mijn zoontje zijn speelgoed had gesloopt en ik 'het hok van de plee' moest doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Winegum wo 9 feb 2011 - 22:44

Biechtje01 schreef:Ik mankeer lichamelijk niks, ik schijn borderline te hebben. Niet dat ik er héél veel last van heb hoor, gelukkig niet. Het is ook niet zo dat hij altijd boos is als ik niks doe en hij vind het heerlijk als ik lekker voor hem kook enzo. En het is ook niet zo dat we er altijd ruzie om hebben. Ik snap dat ik meer moet doen in huis omdat ik altijd thuis ben, maar hij woont er ook.

Hmm, oke. Dan mankeer je in ieder geval niks aan je handen en je lichaam, dat scheelt voor het huishouden wel. Maar kom op zeg, laat hem in ieder geval beginnen om zijn eigen was in de wasmand te gooien. Zijn troep op te ruimen als hij een ontbijt oid maakt. 's Avonds samen de vaat opruimen etc. Die dingen kan hij prima zelf en hoort er gewoon bij, dat hoef je echt niet te doen hoor. Dat jij de badkamer en de keuken poetst etc. dat is op zich wel logisch, daar moet je ook best wat tijd voor hebben denk ik. Maar dit slaat echt alles hoor, en dan kan hij nog zo leuk en lief zijn daarnaast, hij gaat op sommige momenten zo respectloos met jou om, dat moet je niet pikken meid. Je bent zoveel meer waard dan dat.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:48

Dat scheelt inderdaad wel heel veel, ik kán het gelukkig wel.
Maar hoe kan ik dit nou het beste oplossen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Winegum wo 9 feb 2011 - 22:50

Een goed gesprek met hem gaan voeren. Dat je het vervelend vindt hoe hij met je omgaat. Dat je het gevoel hebt meer zijn werkster te zijn dan zijn vrouw. Dat je niet gecommandeerd wil worden en niet als een slaaf behandeld wil worden.
Geef hem aan dat je bereidt bent om het grootste gedeelte in huis te doen, omdat je nou eenmaal veel thuis bent, maar dat je van hem verwacht dat hij zijn eigen rotzooi opruimt in huis. Dat dat toch niet teveel gevraagd is? En dan kun je stapje bij stapje meer van hem vragen denk ik.

Als je nu tegen hem gaat zeggen, ik wil dat je dit, dit en dit doet, dat je me meehelpt met weet ik het wat, dan gaat hij steigeren, daar ben ik bijna zeker van. Maar als je hem op een redelijke toon probeert duidelijk te maken dat hij in ieder geval zijn eigen was en zijn eigen spullen opruimt, dan ben je al een stapje in de goede richting.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  RYW wo 9 feb 2011 - 22:51

Biechtje01 schreef:Dat scheelt inderdaad wel heel veel, ik kán het gelukkig wel.
Maar hoe kan ik dit nou het beste oplossen?

Ik denk dat je een heel serieus gesprek moet aangaan op een moment waarop je niet boos bent en hij ook niet. Dus niet denken 'het gaat nu goed, even van genieten zo lang als het duurt', maar dit ter sprake brengen. Vertel hem hij onderdeel uitmaakt van een gezin waarin hij gewoon zijn steentje moet bijdragen, en niet alleen in het inbrengen van salaris. Hij heeft een voorbeeldfunctie ten opzichte van zijn zoon. Verder heeft hij jou met respect te behandelen en hoort hij gewoon aan jullie allemaal te denken, dus niet een ontbijtje voor zichzelf te halen en de gezinsboodschappen niet mee te nemen.

Hij woont niet in een hotel, je bent niet zijn schoonmaakster. Alleen de vraag aan jou is: wat zijn de consequenties als hij jou niet tegemoet komt hierin?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:54

Ik denk ook dat het mijn fout is dat ik er alleen iets van zeg als ik het al zat ben en dus boos word, dus het is al een goed begin als ik het een keer rustig ter sprake breng. Het heeft gelukkig nog geen invloed op onze zoon, die ruimt alles netjes op en vind het heerlijk om een was in de machine te doen Wink
Hmmm, vanavond is hij niet thuis helaas, dus kan ik er op zijn vroegst morgenavond over beginnen. Lastig hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:56

Biechtje01 schreef:Ik denk ook dat het mijn fout is dat ik er alleen iets van zeg als ik het al zat ben en dus boos word, dus het is al een goed begin als ik het een keer rustig ter sprake breng. Het heeft gelukkig nog geen invloed op onze zoon, die ruimt alles netjes op en vind het heerlijk om een was in de machine te doen Wink
Hmmm, vanavond is hij niet thuis helaas, dus kan ik er op zijn vroegst morgenavond over beginnen. Lastig hoor...

ja dat eerste denk ik ook. Ik zeg ook vaak iets als ik me al de hele dag kwaad heb lopen maken om het vieze aanrecht, dat is niet zo'n goed begin van een constructieve discussie :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 22:59

Whahahaha nee hè Wink Dat weet ik ook wel, maar op zo'n moment komen alle frustraties er gewoon in 1 keer uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 23:27

Mijn biecht: Ik heb vandaag echt nergens puf voor en ben echt even moe van alles. Dus vandaag is mijn niks-uitvreet-dag. Alleen een beetje in huis rommelen en hardlopen. Maar verder niks. Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Susan wo 9 feb 2011 - 23:29

Nou, ik zou dan persoonlijk liever die vuilniszak verwisselen dan zíjn was doen. Vind het ook echt respectloos dat hij je commandeert en zijn pisspetters van de bril laat vegen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 23:32

Ik denk ook dat hij er wel aan went dat jij alles doet als je het ook steeds weer doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 23:33

Dolcis_ schreef:Ik denk ook dat hij er wel aan went dat jij alles doet als je het ook steeds weer doet.

Ja maar moet je dan je huis een puinzooi laten worden? Ik weet ook dat ik meer vuil en rommel "zie" dan mijn vriend. Ik ga het echt niet laten daarom, ik wil geen vies en rommelig huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 23:35

Ik pak gewoon de zooi van mijn vriend op en smijt het op zolder. Als hij iets kwijt is moet hij daar maar heen gaan. Of in het vervolg zelf maar op ruimen zodat hij weet waar het is. Kleding wat hij niet in de was gooit was ik ook gewoon niet. Zijn probleem dan komt hij zichzelf wel tegen wat dat betreft.
Maar verder het huis vies laten worden kan ik ook niet. Dat is ook onwijs moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 23:36

Ik vind het vuilnis doen echt ontzettend goor, maar dat komt ook omdat die zak altijd te vol zit en de helft er dan uit dreigt te vallen.

Dus wat ik nu moet doen is met hem práten, nu maar hopen dat het helpt. Ik wil niet in een vies huis leven, ik ben er tenslotte de hele dag, dus ik kan het niet laten liggen. Alhoewel... Zondag had hij zijn bord op tafel laten staan met nog een paar patatjes erop en die heb ik gewoon laten staan en gister heeft hij hem van ellende zelf maar in de keuken gezet. Dus misschien moet ik het een tijdje wel zo doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 2 - Pagina 17 Empty Re: Biechttopic 2

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum