Thuisblijfmoeder vs werkende moeder
+37
Flip Fluitketel
ellibre
RYW
Fearie
Novalee
Coco
Annie24
Flower_L
Sophiee
SarahKey
Floor
Atelier Madame
Marin
Printje
Paper Crown
Mamsie
Bruintje Beer
moepie
Mirror
Parisienne
LotteK
Fiebje
Tiara
studiebol
liesje
Thunder
MissD
Aggi
mauwmauw
Susan
Happydobby
PapillonRose
Clapperdie
Kat1980
tweeling
Linda
*Lookie*
41 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Thuisblijfmoeder vs werkende moeder
Susan schreef:studiebol schreef:Over een maand ga ik weer aan het werk en dan ben ik 6 maanden thuis geweest.
Eerlijk is eerlijk het is fijn om zoveel bij de meiden te kunnen zijn, veel van ze mee te krijgen enzo. En het is fijn dat ik de mogelijkheid om twee maanden extra verlof op te nemen zodat ze nog niet zo klein naar het kinderdagverblijf hoefde.
Maar ik kijk er ook wel weer naar uit om te werken. De hele dat thuis zijn is gewoon niet mijn ding. Ik onderneem heel veel en ook neem ik die meiden overal wel mee naar toe dus echt geisoleerd voel ik me dan ook niet, maar ik denk dat ik het wel weer erg prettig vind om iets anders te doen dan voor de meiden te zorgen. Even belangrijk zijn voor andere mensen en weer wat werken aan mijn eigen ontwikkeling.
Ik ga straks 24 uur werken, 3 dagen in de week. Mijn ouders passen 1 dag op en de andere 2 gaan ze naar het dagverblijf.
Met alle respect, maar ik denk ook niet dat dat echt te vergelijken is met thuisblijfmoeder zijn. Toen ik vijf maanden thuis was met Ezra voelde ik me ook nog niet geïsoleerd, helemaal niet als ik nog gewoon een baan had gehad en het vooruitzicht had gehad om binnen afzienbare tijd weer te gaan werken.
Maar ik vergelijk het ook niet.. staat toch ook nergens? Ik geef alleen aan dat ik dat niet voel, meer niet. Ik weet namelijk van mensen die dat wel heel sterk voelde in die 16 weken verlof die ze hadden. Meer bedoel ik er niet mee hoor.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Eline schreef:studiebol schreef:Over een maand ga ik weer aan het werk en dan ben ik 6 maanden thuis geweest.
Eerlijk is eerlijk het is fijn om zoveel bij de meiden te kunnen zijn, veel van ze mee te krijgen enzo. En het is fijn dat ik de mogelijkheid om twee maanden extra verlof op te nemen zodat ze nog niet zo klein naar het kinderdagverblijf hoefde.
Maar ik kijk er ook wel weer naar uit om te werken. De hele dat thuis zijn is gewoon niet mijn ding. Ik onderneem heel veel en ook neem ik die meiden overal wel mee naar toe dus echt geisoleerd voel ik me dan ook niet, maar ik denk dat ik het wel weer erg prettig vind om iets anders te doen dan voor de meiden te zorgen. Even belangrijk zijn voor andere mensen en weer wat werken aan mijn eigen ontwikkeling.
Ik ga straks 24 uur werken, 3 dagen in de week. Mijn ouders passen 1 dag op en de andere 2 gaan ze naar het dagverblijf.
Even off topic, maar ik heb volgens mij wel eens gelezen dat jij een paard hebt? Hoe doe je dat dan als je meiden overdag thuis zijn? Neem je ze mee? Ik heb zelf ook een paard maar zou niet weten hoe ik dat in de toekomst met kinderen moet combineren. Mijn vriend is vroeg weg en laat thuis dus gaan als hij thuis is is geen optie hier
Die meiden van mij zijn overdag altijd thuis en mijn vriend is soms zelfs weken van huis. Ik heb hele lieve buren waar de babyfoon mag staan en dan plan ik het zo in de uurtjes dat zij slapen, of ik breng ze naar mijn ouders en bij mooi weer neem ik ze mee en ga ik niet rijden maar loop ik een heel stuk met hem. Het scheelt dat er 2 dagen in de week iemand anders rijd. En een ander meisje op stal heeft een zusje die er ook nog wel is op wilt rijden.. ik ben dus niet de enige die voor zijn beweging kan zorgen. En straks, ik hoop deze maand, gaan ze weer naar buiten, dus staat hij van 7 tot 12 lekker in de wei en heeft hij beweging en kan hij zijn eigen ding doen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik werk en studeer normaal gesproken. Als ik klaar ben met studeren zou ik het liefste 4 dagen werken. Net zoals dat ook de wens is van man.
Hoeveel werken jullie mannen eigenlijk? Hebben die niet de wens minder te werken?
Hoeveel werken jullie mannen eigenlijk? Hebben die niet de wens minder te werken?
Gast- Gast
Jolicious schreef:
Mijn man werkt 30 uur per week (4 dagen), ik 24 uur (3 dagen). Voorheen werkte hij 5 dagen, maar hij wilde inderdaad ook graag minder werken en een dag met onze dochter zijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hij werkt 40 uur.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Linda schreef:Jolicious schreef:
Mijn man werkt 30 uur per week (4 dagen), ik 24 uur (3 dagen). Voorheen werkte hij 5 dagen, maar hij wilde inderdaad ook graag minder werken en een dag met onze dochter zijn.
Ik zie dat hier in de omgeving zo weinig. Vind ik best wel apart eigenlijk, dat het nog zo vaak voor komt dat de vrouw het minste werkt.
Gast- Gast
Ik ben een studerende thuisblijfmoeder Ik ben veel thuis, maar ben nog bezig met mijn studie. Deze staat helaas nog op een laag pitje, maar heb de hoop dat dit pitje gauw omhoog kan (i.v.m. het betere slapen van N.) en ik over een paar maanden kan afstuderen. Hierna zal ik 2 of 3 dagen gaan werken. Ik heb 2 dagen oppas voor N., die 2 dagen heb ik eerder gebruikt voor mezelf, om wat bij te komen. Nu ga ik deze 2 dagen naar school en daar aan mijn scriptie werken.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn man en ik werken allebei 36 uur.
Susan en Rataplan, ik heb echt zóveel respect en ontzag voor jullie vermogen je eigen wensen en verlangens (tijdelijk) ondergeschikt te maken aan het welzijn van jullie gezinnen!
Susan en Rataplan, ik heb echt zóveel respect en ontzag voor jullie vermogen je eigen wensen en verlangens (tijdelijk) ondergeschikt te maken aan het welzijn van jullie gezinnen!
Gast- Gast
Ik werk voor mezelf, standaard twee dagen per week plus wanneer het uitkomt. Dus vaak 's avonds en overdag als de kleinste slaapt en de oudste even zelf kan spelen. Ik ben eigenlijk altijd wel bezig. Ik vind het wel fijn om veel bij mijn kinderen te zijn, maar kan me ook enorm verheugen op een dag werken. De twee dagen dat ik werk zitten de jongens op het kinderdagverblijf. Mijn man werkt erg veel, dus als ik deadlines heb is het soms wel even puzzelen met de tijd.
Mirror- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 194
Mijn man werkt 39,25 uur bij de baas en 1 dag per week voor zichzelf. Maar de laatste tijd neemt hij vaak tijd-voor-tijd uren op om mij te ontlasten. Zelf neem ik praktisch nooit vrij tenzij het niet anders kan.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik werk 16 uur per week.
Het liefst was ik na het krijgen van onze eerste de eerste 8 a 10 maanden thuis gebleven. Maar financieel komt het toch wel erg lekker uit die 2 dagen, denk dat het voor mezelf ook beter is en ik vind het geen goed idee om een kindje van 10 maanden voor het eerst naar het kdv te brengen, dit kan een hele lastige periode zijn. Maar die eerste paar maanden heeft een kindje nog zo weinig aan het kdv, onze dochter heeft het heel goed gehad hoor maar vanaf zo'n 8/10 maanden zag ik dat ze er echt plezier aan had.
Het liefst zou ik bij de tweede ook het eerst jaar thuis zijn, maar ik ga gewoon weer 2 dagen werken. Omdat dat dus in alle opzichten beter is, nu vermaak ik me heel goed als ik thuis ben maar ik denk dat als ik zo lang helemaal thuis zou zijn ik het minder zou vinden.
Het liefst was ik na het krijgen van onze eerste de eerste 8 a 10 maanden thuis gebleven. Maar financieel komt het toch wel erg lekker uit die 2 dagen, denk dat het voor mezelf ook beter is en ik vind het geen goed idee om een kindje van 10 maanden voor het eerst naar het kdv te brengen, dit kan een hele lastige periode zijn. Maar die eerste paar maanden heeft een kindje nog zo weinig aan het kdv, onze dochter heeft het heel goed gehad hoor maar vanaf zo'n 8/10 maanden zag ik dat ze er echt plezier aan had.
Het liefst zou ik bij de tweede ook het eerst jaar thuis zijn, maar ik ga gewoon weer 2 dagen werken. Omdat dat dus in alle opzichten beter is, nu vermaak ik me heel goed als ik thuis ben maar ik denk dat als ik zo lang helemaal thuis zou zijn ik het minder zou vinden.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik werk 24u in de week onregelmatig. Als S. naar school gaat ligt het in de planning dat ik 20u in de week ga werken.
Mijn man werkt nu 32u in de week ook onregelmatig. Maar gaat w.s over 1,5 jaar naar 36u in de week omdat hij dan een andere functie krijgt voor overdag.
Ik vindt het lekker om voor mijn kinderen te zorgen maar ook heerlijk om wat te doen zonder mijn kinderen en geld te verdienen. En financiele zou het ook niet mogelijk zijn om te stoppen met werken.
Mijn man werkt nu 32u in de week ook onregelmatig. Maar gaat w.s over 1,5 jaar naar 36u in de week omdat hij dan een andere functie krijgt voor overdag.
Ik vindt het lekker om voor mijn kinderen te zorgen maar ook heerlijk om wat te doen zonder mijn kinderen en geld te verdienen. En financiele zou het ook niet mogelijk zijn om te stoppen met werken.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik ben nu nog thuisblijfmoeder. Ik studeer nu 1 dag in de week en dan is mijn man thuis. Volgend jaar ga ik 16 uur werken waarschijnlijk. Als mijn jongste op de basisschool zit wil ik 24 of 32 uur werken.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Jolicious schreef:Linda schreef:Jolicious schreef:
Ik zie dat hier in de omgeving zo weinig. Vind ik best wel apart eigenlijk, dat het nog zo vaak voor komt dat de vrouw het minste werkt.
Ik zie dat eigenlijk voornamelijk bij stellen waarbij de man echt véél meer verdient.
Een vriendin van me wilde graag van 3 naar 4 dagen, maar dan zou haar man van 5 naar 4 dagen moeten, dat wilde hij niet, want hij zei dat het in zijn werk not-done was om parttime te werken, een collega die dat wel deed werd door de rest belachelijk gemaakt.
Mijn man is schilder en bij zijn vorige werkgever mocht hij niet minder werken, hij moest 5 dagen blijven werken. Ze waren ook écht niet blij toen hij ouderschapsverlof opnam.. Jammer genoeg zijn er nog genoeg werkgevers die het niet ondersteunen om mannen minder te laten werken. Nu werkt hij gelukkig bij een ander bedrijf waar het geen probleem was om maar 4 dagen te werken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
*weg verhaaltje*
Laatst aangepast door Zelda op ma 5 maa 2012 - 5:24; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Linda schreef:
Ik zie dat eigenlijk voornamelijk bij stellen waarbij de man echt véél meer verdient.
Dat is hier ook, ik zou echt nooit kunnen verdienen wat hij verdient, of kunnen aanvullen wat hij minder verdient als hij dagen minder gaat werken.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Linda schreef:
Dat is hier ook, ik zou echt nooit kunnen verdienen wat hij verdient, of kunnen aanvullen wat hij minder verdient als hij dagen minder gaat werken.
Maar is dat ook niet ergens een keuze? Volgens mij verdienen mannen niet per definitie meer. Ze werken over het algemeen wel meer waardoor ze hogerop komen. Dat kan niet zo makkelijk met 2/3 dagen natuurlijk.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Susan schreef:Linda schreef:
Maar is dat ook niet ergens een keuze? Volgens mij verdienen mannen niet per definitie meer. Ze werken over het algemeen wel meer waardoor ze hogerop komen. Dat kan niet zo makkelijk met 2/3 dagen natuurlijk.
Mijn vriend is hoger geschoold dan ik (HBO) en hij werkt dus in hogere functies waardoor hij ruim verdiend voor zijn leeftijd. Ik zou dat nooit kunnen verdienen met mijn diploma en werkervaring. Dus het is niet altijd een keuze.
Gast- Gast
Niet met je huidige diploma, maar als je door zou leren toch wel? Dat heeft je vriend toch ook gedaan?
Gast- Gast
Jolicious schreef:Niet met je huidige diploma, maar als je door zou leren toch wel? Dat heeft je vriend toch ook gedaan?
HBO is voor mij niet haalbaar, daar heb ik me helaas bij neer moeten leggen.
Gast- Gast
Jolicious schreef:
Ik zeg toch ook niet dat hij meer verdient omdat hij man is? Als ik een fulltime baan zou hebben zou ik waarschijnlijk nog niet zoveel verdienen als hij, ook niet als dat een heel goede baan zou zijn, hij zit gewoon in een heel andere sector. Normaal zouden we ook wel kunnen kiezen voor een paar dagen kinderopvang en eventueel wat overlap kunnen hebben in de dagen die we werken en dan zou dat verschil niks uitmaken, nu ligt dat anders. Ik vind dat niet echt een keuze, want deze situatie hebben we niet kunnen voorzien en we zijn nu niet in de positie om ons leven om te gooien.
Susan- Lady Post-a-lot
Jolicious schreef:Susan schreef:Linda schreef:
Jouw man is toch kok? kok fulltime verdiend nog altijd minder dan bijv ict-er fulltime. Dus het ligt er maar net aan wat je opleidings niveau is en hoe de branche is.
Mamsie- Ratel
Jolicious, het komt trouwens wel nog vaak voor dat de man meer verdiend dan een vrouw hoor. Juist in hogere functies.
Gast- Gast
Zelda schreef:Jolicious, het komt trouwens wel nog vaak voor dat de man meer verdiend dan een vrouw hoor. Juist in hogere functies.
Dat ligt er maar net aan. Als je 40 uur stratenmaker bent en je vrouw is 40 uur psychoog dat heeft niks te maken met je geslacht.
Mamsie- Ratel
Ik ben geen moeder maar als ik dat wel word dan ga ik denk ik 32u werken. Ik vind mijn baan vrij zwaar zonder kinderen laat staan met. Ik ben ook bijna 3u reistijd per dag kwijt. Dat is gewoon niet haalbaar met een kindje. Financieel zou ik kunnen stoppen. Dat kan nu ook maar ik zou niet weten wat ik met mezelf aanmoet dan. Mijn man verdiend 5x zoveel als ik, maar hij zei dat hij geen vader wil worden die op zondag het vlees snijdt maar er ook echt zijn. Daarom, beide 4 dagen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij een veel andere moeder dan jouw moeder bij jou was?
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Thuisblijfmoeder
» Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
» Werkende mama's
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Thuisblijfmoeder
» Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
» Werkende mama's
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: