Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
+58
Fearie
Sanne
Lejow
Pien
Atelier Madame
Happinaz
Charles
strawberry
Petteflet
SDL
bolus26
Amber-
Marin
Manderijn
Thunder
Roodkapje
M-G
kwak
Filoria
Tiara
*Lookie*
Flower_L
Blue flower
chipa
PapillonRose
Parel
Lonely Goatherd
Star007
LDJ
liesje
Darius
Puggle
studiebol
Theeleut
Punk'd
Twellie
Pompoen
Parisienne
Susan
Ezzer
Mamsie
Coco
Roos
CCC
kwebbeltje
Viva
Muppetje
Sea of Trees
Jasmine
Fiwen
Jezzie
Aimee
Linda
Printje
Slakje
Liadan
Aagje!
Luce
62 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
Ok, de titel is een beetje zwart-wit.
Maar, hoe deel jij je leven het liefste in? Zou je als het financieel kon het liefste thuis blijven? Of zou je het liefste juist veel willen werken? Of een tussenweg?
Ben je blij dat je klaar bent met studeren om dat nooit meer te doen nu je kinderen hebt of wil je je juist blijven studeren en ontwikkelen in werk?
Ben wel benieuwd hoe dat hier is.
Maar, hoe deel jij je leven het liefste in? Zou je als het financieel kon het liefste thuis blijven? Of zou je het liefste juist veel willen werken? Of een tussenweg?
Ben je blij dat je klaar bent met studeren om dat nooit meer te doen nu je kinderen hebt of wil je je juist blijven studeren en ontwikkelen in werk?
Ben wel benieuwd hoe dat hier is.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Re: Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
Ik werk 3 dagen en dat vind ik precies goed.
Alleen maar thuis zou ik heel ongelukkig van worden....
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Een tussenweg, ik vind het prima zoals het nu is, 2 dagen werken en de rest bij de kinderen. Toen mijn zoon er nog niet was werkte ik 3 dagen, maar ik vind 2 dagen echt veel fijner.
Ik heb nu ook totaal geen behoefte aan carrière maken, ik vind mijn werk nu leuk en vind het heerlijk om veel bij de kinderen te zijn.
Als ze wat groter zijn zou ik wel weer wat willen gaan studeren.
Ik heb nu ook totaal geen behoefte aan carrière maken, ik vind mijn werk nu leuk en vind het heerlijk om veel bij de kinderen te zijn.
Als ze wat groter zijn zou ik wel weer wat willen gaan studeren.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Thuisbijven
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Aagje! schreef:Ik werk 3 dagen en dat vind ik precies goed.
Precies hoe ik erover denk. Al was ik miljonair, volledig thuis zou ik niet willen/ kunnen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Aagje! schreef:Ik werk 3 dagen en dat vind ik precies goed.
Precies hoe ik erover denk. Al was ik miljonair, volledig thuis zou ik niet willen/ kunnen.
Precies! mocht ik miljoenen op de bank hebben staan, dan zou ik alsnog werken. In ieder geval iets van vrijwilligers werk
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ik werk 3 dagen in de week. Opzich vind ik dat goed zo, alleen is m'n reistijd (2,5 uur per dag) erg veel. Het liefst zou ik 2 dagen willen werken, maar dan zou mijn man fulltime moeten gaan werken. En dat wil ik niet, hij geniet ook erg van zijn vrije dag met dochter.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou niet volledig thuis willen zitten, maar ik zou wel graag één dag minder willen werken. Dus van 24 uur naar 16 uur. Ik denk dta het heel belangrijk is voor mijn eigen ontwikkeling en 'doel in het leven' om wel te blijven werken.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Op dit moment zit ik veel thuis, omdat ik een 0-uren contract heb en heel weinig wordt opgeroepen helaas.
Het liefste zou ik twee of drie dagen in de week willen werken.
Het liefste zou ik twee of drie dagen in de week willen werken.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Als het financieel mogelijk zou zijn zou ik thuis blijven. Ik vind het heerlijk zode afgelopen 4 maanden. Helaas is het niet mogelijk en ben ik druk aan het solliciteren. Ik wil maximaal 24 uur per week werken wat in mij geval neer zal komen op een week werken dan een week vrij en dan weer een week werken.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Het liefst zou ik een combinatie van willen, maar ik ben thuisblijfmoeder.
Gezien de reden hoe en wat een bewuste keuze, waar ik voor nu volledig achter sta.
Gezien de reden hoe en wat een bewuste keuze, waar ik voor nu volledig achter sta.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Soms lijkt het me heerlijk om thuis te blijven, maar ik weet heel goed dat ik daar ook niet gelukkig van word. Maar soms is het gewoon zoveel makkelijker. Geen opvangkosten, geen stress als je kindje een keer ziek is....
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik werk nu drie dagen en vind dit heerlijk. helemaal thuis lijkt me niet fijn en vind ik ook best zonde van mijn universitaire studie
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik heb altijd geroepen dat ik het liefst thuisblijfmoeder zou willen zijn, lekker lui als ik ben, zou ik dus het liefste niet werken.
Maar ik denk dat je dan enigszins ook wel wat "alleen" wordt? Al valt het misschien ook wel weer mee want bij school zie je ook weer allemaal moeders
Ik heb overigens nooit echt iets gehad van dát wil ik worden, als ik zou gaan studeren, heb ik géén idee wat ik ooit wil doen, een beetje ambitieloos. Zelf vind ik het wel jammer dat ik dat nooit heb gehad.
Ik werk nu (ofja, nog 1 week verlof) de ene week 2 dagen en de ander 3, dat om en om. Best ideaal dus naar mijn idee, breng ik toch wat in het laatje voor de boodschappen en kleding. Ik werk overigens in een kledingwinkel en heb niet de ambitie hierin hogerop te gaan (omdat je relatief weinig extra verdient, en je wel veel extra moet doen als winkel leidinggevende. En ik wil al dat gezeur niet aan mijn hoofd hebben...).
Maar ik denk dat je dan enigszins ook wel wat "alleen" wordt? Al valt het misschien ook wel weer mee want bij school zie je ook weer allemaal moeders
Ik heb overigens nooit echt iets gehad van dát wil ik worden, als ik zou gaan studeren, heb ik géén idee wat ik ooit wil doen, een beetje ambitieloos. Zelf vind ik het wel jammer dat ik dat nooit heb gehad.
Ik werk nu (ofja, nog 1 week verlof) de ene week 2 dagen en de ander 3, dat om en om. Best ideaal dus naar mijn idee, breng ik toch wat in het laatje voor de boodschappen en kleding. Ik werk overigens in een kledingwinkel en heb niet de ambitie hierin hogerop te gaan (omdat je relatief weinig extra verdient, en je wel veel extra moet doen als winkel leidinggevende. En ik wil al dat gezeur niet aan mijn hoofd hebben...).
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Als ik vakantie heb gehad of een paar dagen vrij ben geweest en ik moet aan het werk, dan denk ik van ik wilde dat ik niet meer hoefde te werken. Maar dan ben ik weer aan het werk en dan vind ik het toch eigenlijk heerlijk om te werken. Ik werk onregelmatig in de thuiszorg en heb een contract van 20 uur per week. In de praktijk werktdat bij ons niet zo heb van de 4 weken 2 hele drukke werkweken en 2 rustige werkweken , en dan wel om en om.
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Soms zou ik het wel fijn vinden als thuisblijfmoeder, maar vrees dat ik dat niet erg lang volhoud. Een middenweg is dus precies goed voor mij, ik zou wel iets minder willen werken (van vier naar drie) zodat ik meer tijd met N. heb.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
'Vroeger' was voor mij het ideale plaatje om thuisblijfmoeder te zijn/worden.
Voor nu is de middenweg perfect, ik werk (nu even lekker met verlof) 2,5 dag. Waar ik zeker een gelukkiger mens van wordt.
Over een jaar of 4 (of er moet toch nog een derde bijkomen) wil mij graag meer richten op carrière en wil ik dus meer gaan werken. Manlief zal dan minder gaan werken.
Voor nu is de middenweg perfect, ik werk (nu even lekker met verlof) 2,5 dag. Waar ik zeker een gelukkiger mens van wordt.
Over een jaar of 4 (of er moet toch nog een derde bijkomen) wil mij graag meer richten op carrière en wil ik dus meer gaan werken. Manlief zal dan minder gaan werken.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Ik ben volledig thuis bij T en zou op dit moment niet anders willen. Wel begin ik binnenkort met het scholingstraject van een bv organisatie om daar vrijwilliger te worden, maar daar kan T gewoon mee naar toe. In de toekomst, over een jaar ongeveer denk ik als T naar de peuterspeelzaal gaat, zou ik graag weer willen gaan studeren, maar dan deeltijd.
Laatst aangepast door Tiramisu op za 26 jan 2013 - 5:22; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik wilde altijd een onafhankelijke carriere vrouw worden. Maar nu ik kinderen heb, heb ik weinig belangstelling meer voor een carriere. Ik baal nog wel als een stekker dat ik mijn studie waar ik 5 jaar naartoe heb gewerkt niet heb kunnen afmaken en ook nog niet weer mag oppakken, als ik daar niet mee had hoeven stoppen was ik overigens wel met mijn studie doorgegaan ipv volledig thuis, alleen dan op een rustiger tempo dan fulltime.
Ik ben nu sinds november '09 thuis (vanaf begin van zwangerschap dus) en dat begint nu wel behoorlijk te vervelen, vooral nu in de winter, mijn kinderen hebben echt een hekel aan kou en willen liever zo min mogelijk naar buiten. Ik zou op zich wel weer aan het werk of studeren willen. Maar dan ga ik niet meer voor een flinke carriere maar voor 2-3 dagen om iets meer om handen te hebben dan alleen de kinderen. Alleen lonen die 2-3 dagen werken op dit moment niet op financieel gebied. Ik hou misschien 50 euro ervan over en krijg er een boel stress voor terug.
Ik ga dus eerst voor een rijbewijs en auto en nog van aankomend voorjaar en zomer thuis genieten. Wellicht dat ik na de zomer wel aan het werk ga, dan loont het al iets meer dan nu. En dan voor een jaartje werken.
Ik denk overigens dat als ik mijn familie dichterbij had ik het echt fantastisch zou vinden om nog 1,5 jaar thuis te zijn.
Ik ben nu sinds november '09 thuis (vanaf begin van zwangerschap dus) en dat begint nu wel behoorlijk te vervelen, vooral nu in de winter, mijn kinderen hebben echt een hekel aan kou en willen liever zo min mogelijk naar buiten. Ik zou op zich wel weer aan het werk of studeren willen. Maar dan ga ik niet meer voor een flinke carriere maar voor 2-3 dagen om iets meer om handen te hebben dan alleen de kinderen. Alleen lonen die 2-3 dagen werken op dit moment niet op financieel gebied. Ik hou misschien 50 euro ervan over en krijg er een boel stress voor terug.
Ik ga dus eerst voor een rijbewijs en auto en nog van aankomend voorjaar en zomer thuis genieten. Wellicht dat ik na de zomer wel aan het werk ga, dan loont het al iets meer dan nu. En dan voor een jaartje werken.
Ik denk overigens dat als ik mijn familie dichterbij had ik het echt fantastisch zou vinden om nog 1,5 jaar thuis te zijn.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Beiden, eerste thuisblijven en dan een goede carrière.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
De tussenweg. Vind 2 à 3 dagen mooi.
Ik studeer op dit moment (afstudeerjaar) en ben daar erg druk mee. Ik ben nu met m'n werk, stage, en studie 4 dagen van huis. Het is op dit moment even investeren in de toekomst maar als ik klaar ben zou ik graag 2 à 3 dagen werken. Thuis zitten is echt niks voor mij! Vind het heerlijk om naast het mama-zijn ook mijn eigen ding te doen.
Fulltime vind ik ook weer niets. Dan zie ik S. te weinig voor m'n gevoel..
Ik studeer op dit moment (afstudeerjaar) en ben daar erg druk mee. Ik ben nu met m'n werk, stage, en studie 4 dagen van huis. Het is op dit moment even investeren in de toekomst maar als ik klaar ben zou ik graag 2 à 3 dagen werken. Thuis zitten is echt niks voor mij! Vind het heerlijk om naast het mama-zijn ook mijn eigen ding te doen.
Fulltime vind ik ook weer niets. Dan zie ik S. te weinig voor m'n gevoel..
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Wat ik het allerliefste zou willen is én een heel goede huisvrouw zijn die alles heel goed op orde heeft, geweldig kan koken, zelf kleding kan naaien, taarten bakt, enzovoort, en daarnaast een creatief beroep, ik zou veel meer willen schrijven dan nu en stiekem droom ik er ook van om meer te doen met fotografie.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Exact dit dus. Verder zou ik behulpzaam willen zijn op school en/of sportvereniging van mijn kinderen. Als het financieel haalbaar zou zijn blijf ik dus liever thuis, om mezelf daar verder te ontplooien.Susan schreef:Wat ik het allerliefste zou willen is én een heel goede huisvrouw zijn die alles heel goed op orde heeft, geweldig kan koken, zelf kleding kan naaien, taarten bakt, enzovoort, en daarnaast een creatief beroep, ik zou veel meer willen schrijven dan nu en stiekem droom ik er ook van om meer te doen met fotografie.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou een combi willen waarbij ik de rust en de ruimte heb om een paar dagen per week thuis te werken als illustrator, alleen is dat een beroepsgroep waar je eigenlijk zeker in het begin véél meer tijd aan moet besteden om überhaupt er iets mee te kunnen verdienen.
Maar ik hoef niet zo nodig een carrière, als ik maar wel zelfstandig zou kunnen functioneren indien nodig.
Maar ik hoef niet zo nodig een carrière, als ik maar wel zelfstandig zou kunnen functioneren indien nodig.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Combinatie vind ik het fijnste.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 1 van 5