Thuisblijfmoeder vs werkende moeder
+37
Flip Fluitketel
ellibre
RYW
Fearie
Novalee
Coco
Annie24
Flower_L
Sophiee
SarahKey
Floor
Atelier Madame
Marin
Printje
Paper Crown
Mamsie
Bruintje Beer
moepie
Mirror
Parisienne
LotteK
Fiebje
Tiara
studiebol
liesje
Thunder
MissD
Aggi
mauwmauw
Susan
Happydobby
PapillonRose
Clapperdie
Kat1980
tweeling
Linda
*Lookie*
41 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Thuisblijfmoeder vs werkende moeder
Ik schrijf dan doktersromans, maar echt schrijven kan ik dus niet als de kinderen gewoon op zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Betalen jullie mannen dan ook voor de dingen die jullie willen kopen? Zoals makeup, kleding, uitjes etc?
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Betalen jullie mannen dan ook voor de dingen die jullie willen kopen? Zoals makeup, kleding, uitjes etc?
Ja, wat dacht je dan, dat ik die meenam zonder te betalen of zo?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Anniej_S schreef:Betalen jullie mannen dan ook voor de dingen die jullie willen kopen? Zoals makeup, kleding, uitjes etc?
Ja, wat dacht je dan, dat ik die meenam zonder te betalen of zo?
Ik vroeg het me gewoon af. Niet zo fel reageren hoor!
Gast- Gast
Na mijn verlof ga ik ongeveer 28 uur per week werken. Ik werk in de zorg, om het weekend een vol weekend en doordeweeks wat uren 's middags en 's avonds. Mijn vriend werkt 36 uur regelmatig, begint wel wat vroeger en is 's middags rond 15 u klaar. We hebben door onze verschillende werktijden nauwelijks opvang nodig. Dat maakt het voor mij wel 'gemakkelijker' werken. Te weten dat ze gewoon thuis is bij mijn vriend. Als ze 28 uur per week naar een dagverblijf had gemoeten, hadden we daar toch wat langer over nagedacht. Ik wil ook erg graag blijven werken, het geeft me voldoening en ik vind het prettig om naast moeder ook werkende vrouw te zijn. Daarnaast vinden de financiele ruimte erg prettig!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ja, maar ik vind het een beetje een rare vraag, dat is toch logisch?
Als ik zelf geld op mijn rekening heb staan betaal ik meestal daar dingen van, anders gebruik ik zijn pas.
Als ik zelf geld op mijn rekening heb staan betaal ik meestal daar dingen van, anders gebruik ik zijn pas.
Susan- Lady Post-a-lot
ik werk 32 en vriend 40. willen naar 28 en 36 op den duur
*weg* oeps verkeerd gelezen
*weg* oeps verkeerd gelezen
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:
ow dat vind ik verschrikkelijk...zo'n relatie waarin de man dingen voor de vrouw betaalt.
Dus als de vrouw minder of niet werkt, mag ze geen spullen hebben en nooit ergens naartoe? Of vind je de relatie in dat geval per definitie al verschrikkelijk, ongeacht of de man betaalt of niet?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ja, maar ik vind het een beetje een rare vraag, dat is toch logisch?
Het kan wel logisch zijn, maar ik vroeg het me af dus daarom dat ik de vraag ook maar gewoon stelde.
Gast- Gast
Maar als de 1 thuis blijft bij de kinderen krijgt diegene geen salaris. Dan kies je er samen voor dat diegene die wel werkt het salaris voor het hele gezin is. Kan ook niet anders...
Maar je bespaart wel geld, kinderopvang enzo. En diegene die thuis is zit ook niet stil. Dus dat geld zou ik ook zien als samen.
(al vind ik het ook wel fijn dat ik ook wel 'eigen' geld heb. )
Maar je bespaart wel geld, kinderopvang enzo. En diegene die thuis is zit ook niet stil. Dus dat geld zou ik ook zien als samen.
(al vind ik het ook wel fijn dat ik ook wel 'eigen' geld heb. )
Susan schreef:Flower_L schreef:
ow dat vind ik verschrikkelijk...zo'n relatie waarin de man dingen voor de vrouw betaalt.
Dus als de vrouw minder of niet werkt, mag ze geen spullen hebben en nooit ergens naartoe? Of vind je de relatie in dat geval per definitie al verschrikkelijk, ongeacht of de man betaalt of niet?
Ik vond het ook verschrikkelijk op het moment dat ik zonder werk thuis zat, geen uitkering kregen dat mijn man bijna alles voor mij moest betalen! Nee, ben blij dat ik mijn eigen dingen kan kopen, zonder er toch een soort van verantwoording voor af te leggen wat ik gekocht heb!
Gast- Gast
Het geld wat mijn man verdient is ook mijn geld. Het komt op onze gezamenlijke rekening waar alles wat we nodig hebben van gekocht wordt. Het huishouden en de zorg voor ons kind doe ik toch ook niet voor me alleen, dat doe ik toch ook voor ons samen?
en verantwoording afleggen over wat ik koop? Ik peins er niet over, kom nou, ik ben ook gewoon een volwassen vrouw hoor. Grote aankopen overleggen we, maar ik ga echt niet verantwoorden waarom ik 4 theeglazen heb gekocht.
en verantwoording afleggen over wat ik koop? Ik peins er niet over, kom nou, ik ben ook gewoon een volwassen vrouw hoor. Grote aankopen overleggen we, maar ik ga echt niet verantwoorden waarom ik 4 theeglazen heb gekocht.
Gast- Gast
Toen je thuis zat, had je toen ook geen eigen pas, moest je man echt letterlijk zijn portemonnee trekken als je iets nodig had?
Susan- Lady Post-a-lot
Anniej_S schreef:Susan schreef:Flower_L schreef:
Ik vond het ook verschrikkelijk op het moment dat ik zonder werk thuis zat, geen uitkering kregen dat mijn man bijna alles voor mij moest betalen! Nee, ben blij dat ik mijn eigen dingen kan kopen, zonder er toch een soort van verantwoording voor af te leggen wat ik gekocht heb!
daarom heb ik het weggehaald, had het verkeerd gelezen ik dacht meteen aan die relaties waarin de vrouw verwacht dat de man standaard betaalt
Wij hebben beide een vrij te besteden bedrag, gelijk aan elkaar (ook al verdienen we niet evenveel). Dus hier is het niet van toepassing. Maar wanneer ik straks nog minder ga werken (en dus nog minder verdienen), passen we de vrij te besteden bedragen naar ratio aan het huidige bedrag aan. Dus ja, dan betaalt hij inderdaad ook naar verhouding meer aan mijn vrije uitgaven.
Laatst aangepast door Flower_L op ma 5 maa 2012 - 8:07; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik hoef trouwens NOOIT verantwoording af te leggen over kleren, uitjes, dat soort dingen. Soms overlegt mijn man wel eens over een dure aankoop en als ik dan zeg dat hij het zelf moet weten, dat het toch zijn geld is, dan zegt hij altijd: 'Nee, het is ONS geld.'
Verder eens met Rejoy.
Verder eens met Rejoy.
Susan- Lady Post-a-lot
Wie zegt dat ik zoveel geld zelf had om zelf dingen te blijven kopen? En vooral als je ontslag geheel onverwachts komt en net daarvoor zoveel tegenslagen hebt gehad? En ik trok niet elke x zomaar aan zijn pas, gelukkig.
Maar ieder zijn ding
Maar ieder zijn ding
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Wie zegt dat ik zoveel geld zelf had om zelf dingen te blijven kopen? En vooral als je ontslag geheel onverwachts komt en net daarvoor zoveel tegenslagen hebt gehad? En ik trok niet elke x zomaar aan zijn pas, gelukkig.
Maar ieder zijn ding
ik heb helemaal geen eigen geld, wij hebben alleen een gezamenlijke rekening, dus in feite koop ik alles van 'zijn' geld als je het zo wilt zien. Ik trek dus iedere keer 'zijn' pas.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Wie zegt dat ik zoveel geld zelf had om zelf dingen te blijven kopen? En vooral als je ontslag geheel onverwachts komt en net daarvoor zoveel tegenslagen hebt gehad? En ik trok niet elke x zomaar aan zijn pas, gelukkig.
Maar ieder zijn ding
Je zegt net zelf dat je man ALLES voor je moest betalen, dat impliceert voor mij wel dat er meer dan eens iets voor jou werd gekocht van, in jouw ogen, zijn geld. Mijn vraag was dus of je dan wel zelf een pas had of dat hij dan echt letterlijk voor je moest betalen, dus fysiek aanwezig moest zijn om dat artikel af te rekenen.
Susan- Lady Post-a-lot
Hij ging altijd mee als ik iets nodig had, maar heb wel geleerd mede hierdoor dat ik niet alles altijd maar kon hebben! Dat is ook heel belangrijk, vroeger had ik echt een gat in mijn hand en dat zal ook mede hier door niet weer gebeuren. Ik vond het echt vreselijk om van hem afhankelijk te zijn.
Gast- Gast
Ik heb dus gewoon een pas van zijn rekening, dus in die zin betaalt hij niet voor me, hij hoeft er niet bij te staan. Mijn eigen dingen probeer ik zoveel mogelijk van mijn rekening te kopen, maar ik wissel het ook wel af. Overigens koop ik niet zo heel veel voor mezelf, wel voor de kinderen, maar aangezien dat ook zijn kinderen zijn vind ik het sowieso niet bezwaarlijk om dat af en toe van zijn rekening te doen.
Susan- Lady Post-a-lot
Maar daar is verder ook niks mis mee vind ik. Bedoel als het zo kan is het mooi meegenomen, nu zou het financiel hier zo ie zo nooit mogelijk zijn om alleen van manlief zijn salaris te kunnen rondkomen. Wees blij dat manlief "goed" verdient om jullie allen te onderhouden.
Daar kan ik momenteel alleen maar van dromen!
Daar kan ik momenteel alleen maar van dromen!
Gast- Gast
Eerlijk gezegd had ik liever gehad dat hij minder verdiende, dat ik ook moest werken, maar dat mijn zoon op een reguliere basisschool kon zitten en daarna eventueel naschoolse opvang.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik schrijf dan doktersromans, maar echt schrijven kan ik dus niet als de kinderen gewoon op zijn.
kan ik me voorstellen. ik kan ook niet alles zomaar, sommige opdrachten hebben echt volledige aandacht nodig.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Uhm ik weet niet hoe jou plaatje er verder uit zie, en dat gaat me verder ook niets aan, maar ik begrijp er uit dat je ook mede door je zoon thuis bent? Volledige zorg bijv?
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Betalen jullie mannen dan ook voor de dingen die jullie willen kopen? Zoals makeup, kleding, uitjes etc?
ja die betaalt mijn man ook. Wij kopen alles in overleg. make-up gebruik ik niet, uitjes maak ik niet, ik ben altijd thuis, maar kleding kopen doen we samen bijvoorbeeld.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij een veel andere moeder dan jouw moeder bij jou was?
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Thuisblijfmoeder
» Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
» Werkende mama's
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Thuisblijfmoeder
» Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
» Werkende mama's
Pagina 5 van 7
Permissies van dit forum: