Thuisblijfmoeder
+13
Twellie
loesje
VeryCherry
Fiwen
Mamsie
Flower_L
Tania
Coco
Happydobby
Pussycat
PapillonRose
Luce
Slakje
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Thuisblijfmoeder
Wie is hier thuisblijfmoeder? Hoe bevalt het je? Wat doe je zoal naast het huishouden?
Ik zal na de geboorte van kleine zus thuis blijven voor een tijdje. Het is zo dat ik nu moet pendelen (en ik haat het!), ik 300 euro minder verdien (moest minder uren gaan werken) en als we binnenkort dus de kleine zus naar het kdv moeten brengen zal ik dik 350 euro kwijt zijn aan het kdv van haar, het kdv van Louise en babysit die hen kan afhalen op dagen dat ik en mijn vriend moeten werken. Mijn reiskosten worden ook niet volledig vergoed, dus ik houd uiteindelijk niet veel over.
We hebben dus besloten dat ik thuis zal blijven, maar ik ben eigenlijk niet zo een huishoudmama. Wat hebben jullie allemaal om handen?
Ik zal na de geboorte van kleine zus thuis blijven voor een tijdje. Het is zo dat ik nu moet pendelen (en ik haat het!), ik 300 euro minder verdien (moest minder uren gaan werken) en als we binnenkort dus de kleine zus naar het kdv moeten brengen zal ik dik 350 euro kwijt zijn aan het kdv van haar, het kdv van Louise en babysit die hen kan afhalen op dagen dat ik en mijn vriend moeten werken. Mijn reiskosten worden ook niet volledig vergoed, dus ik houd uiteindelijk niet veel over.
We hebben dus besloten dat ik thuis zal blijven, maar ik ben eigenlijk niet zo een huishoudmama. Wat hebben jullie allemaal om handen?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Thuisblijfmoeder
Kan je vriend niet ook minder werken dan?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik nu voorlopig, maar dat komt omdat ik in de ziektewet zit. Heb onder andere pfeiffer (dat is gelukkig tijdelijk, de rest is nog de vraag). Maar op een goede dag doe ik wat dingetjes in huis, speel zoveel mogelijk met A. en als het lukt gaan we er regelmatig op uit. Soms alleen een blokje om buiten, ander keer naar de kinderboerderij, zwemmen of een indoorspeeltuin.
Ik moet het nu wel rustig aan doen, dus weet niet wat ik zou doen als ik me wel helemaal topfit zou voelen en thuis zou zijn. Ik denk toch vooral met A. en het huishouden bezig zijn, nog wat meer dan nu gaat. Verder weet ik het niet, veel vrienden wonen ver weg en / of werken. Dus doordeweeks kan ik ook niet zomaar afspreken met vriendinnen. Weet niet hoe dat bij jou zit? En lekker tutten met je meiden straks, denk dat twee kleine dametjes ook genoeg aandacht vragen. Of een hobby die je kunt doen als je meisjes middagslaapje hebben? Lekker boek lezen, film kijken, etc.
Ik moet het nu wel rustig aan doen, dus weet niet wat ik zou doen als ik me wel helemaal topfit zou voelen en thuis zou zijn. Ik denk toch vooral met A. en het huishouden bezig zijn, nog wat meer dan nu gaat. Verder weet ik het niet, veel vrienden wonen ver weg en / of werken. Dus doordeweeks kan ik ook niet zomaar afspreken met vriendinnen. Weet niet hoe dat bij jou zit? En lekker tutten met je meiden straks, denk dat twee kleine dametjes ook genoeg aandacht vragen. Of een hobby die je kunt doen als je meisjes middagslaapje hebben? Lekker boek lezen, film kijken, etc.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn mama was thuisblijfmoeder.
Zij was er ook echt een type voor. Dat bedoel ik niet verkeerd, maar ik ben niet het type dat thuis kan blijven.
Mijn moeder die was bijvoorbeeld erg creatief en had hobby's genoeg waarmee zij zich kon vermaken.
Het enige dat ik kan verzinnen als ik thuisblijfmoeder zou zijn is schoonmaken/koken/boodschappen doen/bij anderen op de koffie etc...
Maar goed ik ben dan ook totaal niet creatief en vind mijn werk veel te leuk om op te geven.
Zij was er ook echt een type voor. Dat bedoel ik niet verkeerd, maar ik ben niet het type dat thuis kan blijven.
Mijn moeder die was bijvoorbeeld erg creatief en had hobby's genoeg waarmee zij zich kon vermaken.
Het enige dat ik kan verzinnen als ik thuisblijfmoeder zou zijn is schoonmaken/koken/boodschappen doen/bij anderen op de koffie etc...
Maar goed ik ben dan ook totaal niet creatief en vind mijn werk veel te leuk om op te geven.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Nee, Luce.
Slakje- Ratel
Ik werk alleen avond/weekend/nacht dus doordeweeks zit ik veel thuis.
Ik probeer te sporten voor de tv (wii)
Ik knutsel
Kijk tv/lees boeken.
Verder met m speel ik, gaan naar de kinderboerderij/speeltuin. Veel vrienden werken helaas wel dus ik heb niet elke dag een afspraak maar probeer wel wekelijks iets af te spreken. (de meeste werken )
Ik probeer te sporten voor de tv (wii)
Ik knutsel
Kijk tv/lees boeken.
Verder met m speel ik, gaan naar de kinderboerderij/speeltuin. Veel vrienden werken helaas wel dus ik heb niet elke dag een afspraak maar probeer wel wekelijks iets af te spreken. (de meeste werken )
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Slakje schreef:Wie is hier thuisblijfmoeder? Hoe bevalt het je? Wat doe je zoal naast het huishouden?
Ik lees nergens of je je werk leuk vindt en of je het leuk vindt om thuis te blijven. Dat vind ik persoonlijk veel meer van belang dan de kosten. Want ik weet niet wat voor werk je doet, en ik kan me goed voorstellen dat je kiest om een tijdje thuis te zijn, maar je onderbouwing vind ik wat lastig. Want je kunt nú wel stoppen om kosten te besparen, maar dan moet je ooit weer aan werk zien te komen, op hetzelfde niveau, wat lastig is als je er een tijd uit bent geweest, zeker met de huidige werkloosheid. Dus uiteindelijk ga je dan minder verdienen op lange termijn, heb je een gat in je cv en misschien vind je niet zo makkelijk meer een leuke baan die bij je past.
Tenzij je je werk echt niet leuk vindt of je gewoon bij de thuiszorg werkt ofzo, dan maakt eruit zijn niet zo heel veel uit, maar als je een wat hoger opgeleid baan hebt is dat wel van belang, dan is een gat in je cv best lastig.
Is het geen optie dat je man minder gaat werken, of wat schuift met zijn uren, waardoor je minder opvang nodig hebt? Of dat je blijft werken maar ondertussen solliciteert naar een baan in de buurt, zodat je vanuit een baan solliciteert (veel makkelijker om dan aan het werk te komen) en je straks toch niet alle kosten hebt voor reizen, maar zonder gat in je CV?
Niet dat er iets mis is met stoppen, maar ik lees een hoop praktische bezwaren om te werken, maar geen enkel praktisch bezwaar van stoppen, plus dat jij op deze manier de enige bent die iets inlevert. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Kijk, weet je dat je zo weer een baan hebt, ben je je werk zat en vind je het leuk om thuis te zijn, dan is het prima, maar er zitten best wat risico's aan en ik ben niet zo van 'het komt ons als gezin niet uit, dus dan stop ik maar', dan zoek ik liever naar een oplossing waarbij iedereen wat inlevert.
Persoonlijk word ik niet gelukkiger van thuiszitten, dus ik zou er niet voor kiezen, maar datk an voor jou anders zijn.
Gast- Gast
Mijn kinderen hebben een hekel aan grijze en koude dagen dus de afgelopen maanden vond ik het wel heel zwaar om fulltime thuis te zijn. Ik knutsel op zulke dagen veel met ze en verven, kleuren. Broodjes maken die man mee neemt naar werk. Ik doe dus vooral met de kinderen mee en tussendoor speel ik een eoordje bij wordfeud of wordon en loer even op het forum.
Nu is het mooi weer dus vanmiddag ga ik wel met ze naar de eendjes en glijbaan. O dinsdag naar de markt bij goed weer en nog langs een speeltuintje. Op wiensdag is mijn moeder er altijd en om de week komt mijn vader ook mee, dan gaan we winkelen/lunchen/indoorspeeltuin/park. Donderdags om de week naar de spelotheek. Vrijdags probeer ik met mooi weer naar het park te gaan en anders een stukje met de bus en weer terug. Met mijn dochter doe ik regelmatig mee met move that body of nederland in beweging.
Op maandagochtend gaan ze naar de peuterspeelzaal en vanaf volgende week ook opwoensdagochtend.
Schoonmaken doe ik alleen als mijn man thuis is, op af en toe de bezem erdoor na.
Nu is het mooi weer dus vanmiddag ga ik wel met ze naar de eendjes en glijbaan. O dinsdag naar de markt bij goed weer en nog langs een speeltuintje. Op wiensdag is mijn moeder er altijd en om de week komt mijn vader ook mee, dan gaan we winkelen/lunchen/indoorspeeltuin/park. Donderdags om de week naar de spelotheek. Vrijdags probeer ik met mooi weer naar het park te gaan en anders een stukje met de bus en weer terug. Met mijn dochter doe ik regelmatig mee met move that body of nederland in beweging.
Op maandagochtend gaan ze naar de peuterspeelzaal en vanaf volgende week ook opwoensdagochtend.
Schoonmaken doe ik alleen als mijn man thuis is, op af en toe de bezem erdoor na.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco schreef:
Haha dat is toevallig J. gaat vanaf april ook op woensdag, heb net gebeld.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Artemis; Ja, ik vind mijn werk leuk, maar ik heb er het reizen niet voor over en ik houd er gewoon te weinig van over. Ik ben gewoon verkoopster en geraak overal aan de bak, dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik ben alleen bang dat ik naast het huishouden en de kinderen niets om handen ga hebben, dat het me op den duur gaat vervelen.
Mijn vriend kan onmogelijk minder gaan werken of schuiven met zijn uren.
Maar jullie ondernemen dus veel buiten met de kinderen? En voor jullie zelf?
Mijn vriend kan onmogelijk minder gaan werken of schuiven met zijn uren.
Maar jullie ondernemen dus veel buiten met de kinderen? En voor jullie zelf?
Slakje- Ratel
In huis dingen opknappen. Ben nu speelzolder aan het maken voor de jongens. Mijn handen zijn momenteel wit van de verf
Koken, bakken, etc
Naaien of andere creatieve bezigheden
Koken, bakken, etc
Naaien of andere creatieve bezigheden
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Soms is het wel eens saai ja maar over het algemeen niet. Er wordt veel meer vies etc. Vooral met 2 kleine kinderen heb je genoeg om handen lijkt me. Het huis uit gaan zal je wel moeten blijven doen ja maar dat ligt aan jezelf.
Speelochtenden zijn er vaak wel ergens. Naar de bibliotheek, naar buiten, kinderboerderij etc.
Speelochtenden zijn er vaak wel ergens. Naar de bibliotheek, naar buiten, kinderboerderij etc.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mijn laatste maand als thuisblijf moeder is begonnen (helaas). Ik vind het heerlijk om bij J thuis te zijn en verveel me ook echt niet.
Ons programma van vandaag (de tijden zijn ongeveer hoor):
8.00 Ontbijten met mijn man die om 8.15 naar zijn werk gaat.
8.15 Tot 9.30 heeft J tv gekeken en heb ik de vaat opgeruimd en een beetje lopen rommelen in huis.
9.30 Aankleden
10.00 Naar het centrum gefietst om boodschappen te doen.
11.30 Weer thuis en heb ik de boodschappen opgeruimd en heeft J gespeeld.
12.00 Samen lunch gemaakt met verse sinaasappelsap, croissants en broodjes en die hebben we gezellig samen op gegeten.
12.30 - ? Nu is Juul weer aan het spelen (en ondertussen haar croissant nog aan het eten) en kan ik even forummen.
Ik denk dat we vanmiddag, rond 1 uur nog even naar de Beekse Bergen gaan (we hebben een abonnement en het is hier om de hoek)
16.30 Samen koken.
17.15 Is mijn man thuis en gaan we eten. Daarna opruimen, met J in bad en dan is de dag al weer om.
J vind het geweldig om mee te helpen met koken etc. dus dat doen we altijd samen.
Morgen gaan we een dagje weg met mijn moeder.
Woensdag moet ik even naar Rotterdam om wat dingen af te ronden en is J bij mijn moeder. Ze blijft daar de hele dag en dan ga ik 's middags op mijn gemak staan strijken (lees: zonder peuter aan mijn been die steeds wil 'meehelpen').
Op donderdag is mijn beste vriendin altijd vrij en gaan we met z'n 4en (zij heeft een zoontje van 7 maanden) de weekend boodschappen doen, samen lunchen en vaak nog wandelen.
Als het slecht weer is spelen we binnen en gaan we vaak samen taartjes bakken, knutselen, schilderen of gewoon lam op de bank hangen en filmpjes kijken.
Genoeg te doen dus
Ons programma van vandaag (de tijden zijn ongeveer hoor):
8.00 Ontbijten met mijn man die om 8.15 naar zijn werk gaat.
8.15 Tot 9.30 heeft J tv gekeken en heb ik de vaat opgeruimd en een beetje lopen rommelen in huis.
9.30 Aankleden
10.00 Naar het centrum gefietst om boodschappen te doen.
11.30 Weer thuis en heb ik de boodschappen opgeruimd en heeft J gespeeld.
12.00 Samen lunch gemaakt met verse sinaasappelsap, croissants en broodjes en die hebben we gezellig samen op gegeten.
12.30 - ? Nu is Juul weer aan het spelen (en ondertussen haar croissant nog aan het eten) en kan ik even forummen.
Ik denk dat we vanmiddag, rond 1 uur nog even naar de Beekse Bergen gaan (we hebben een abonnement en het is hier om de hoek)
16.30 Samen koken.
17.15 Is mijn man thuis en gaan we eten. Daarna opruimen, met J in bad en dan is de dag al weer om.
J vind het geweldig om mee te helpen met koken etc. dus dat doen we altijd samen.
Morgen gaan we een dagje weg met mijn moeder.
Woensdag moet ik even naar Rotterdam om wat dingen af te ronden en is J bij mijn moeder. Ze blijft daar de hele dag en dan ga ik 's middags op mijn gemak staan strijken (lees: zonder peuter aan mijn been die steeds wil 'meehelpen').
Op donderdag is mijn beste vriendin altijd vrij en gaan we met z'n 4en (zij heeft een zoontje van 7 maanden) de weekend boodschappen doen, samen lunchen en vaak nog wandelen.
Als het slecht weer is spelen we binnen en gaan we vaak samen taartjes bakken, knutselen, schilderen of gewoon lam op de bank hangen en filmpjes kijken.
Genoeg te doen dus
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook thuisblijfmoeder en het bevalt me echt prima. Als N op school zit doe ik het huishouden en dat soort dingen. En als hij thuis is gaan we samen knutselen en boodschappen doen en hij helpt met koken. Nou is hij al 9,5 dus hij kan zichzelf ook prima alleen vermaken en ik hoef hem niet constant te entertainen.
Morgen heeft ie een studiedag, dus gaan we er een leuke dag van maken. Hij mag kiezen wat we gaan doen.
Oh ja, en ik haak ontzettend veel, daar kan ik uren mee zoet zijn. Ik kan nou niet zeggen dat ik me verveel.
Morgen heeft ie een studiedag, dus gaan we er een leuke dag van maken. Hij mag kiezen wat we gaan doen.
Oh ja, en ik haak ontzettend veel, daar kan ik uren mee zoet zijn. Ik kan nou niet zeggen dat ik me verveel.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Wie is hier thuisblijfmoeder? Hoe bevalt het je? Wat doe je zoal naast het huishouden?
ik ben thuisblijf moeder en doe boodschappen wandel veel met de kids naar een speeltuin enz en ga graag met ze zwemmen of ga bij iemand op de koffie
ik ben thuisblijf moeder en doe boodschappen wandel veel met de kids naar een speeltuin enz en ga graag met ze zwemmen of ga bij iemand op de koffie
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Bon, ik zal dan al maar een abbo nemen op het zwembad en de dierentuin :p En mijn vriendenkring moet dringend meer moeders bevatten.
Slakje- Ratel
Haha, ik vind het juist fijn dat ik veel vriendinnen zonder kinderen heb zodat hun zich kunnen aanpassen aan mij en mijn kinderen .
@ Verycherry: Ben je heel je zoons leven al thuisblijfmoeder geweest? En heb je plannen om ooit weer te gaan werken? (Gewoon nieuwsgierig hoor).
@ Verycherry: Ben je heel je zoons leven al thuisblijfmoeder geweest? En heb je plannen om ooit weer te gaan werken? (Gewoon nieuwsgierig hoor).
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ja, ik heb sinds hij er is niet gewerkt en ik vind het prima zo. Ooit wil ik mijn eigen webwinkel beginnen. En ik ben al vrij druk aan de weg aan het timmeren. Maar N vind het zelf ook heerlijk dat ik er altijd voor hem ben als hij uit school komt en dat iedereen hier altijd kan komen spelen, doordat ik gewoon thuis ben
Ik ben ook thuisblijfmoeder (officieel student, maar daar is de afgelopen tijd niet veel van gekomen en komt er ook nog even niet). Ik doe ook veel met N. (binnen en buiten) en ga weleens op visite of krijg bezoek. Altijd gezellig. Daarnaast heb ik een hobby: naaien. Ook ben ik bezig met een eigen blog.
Ik zou dus echt een hobby zoeken. Een boek/verhaal schrijven, bloggen, naaien, haken, scapbook-en, etc.
Ik zou dus echt een hobby zoeken. Een boek/verhaal schrijven, bloggen, naaien, haken, scapbook-en, etc.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Oh Parisienne, wat leuk dat jij ook een blog hebt Lukt het een beetje?
Ik heb ideeën genoeg, elke keer denk ik weer: dat wordt een blogbericht. Maar er staat nog niks online, alleen nog maar in prachtige Word-bestanden Wil deze week het eerste bericht afmaken plaatsen, want meer dan een intro staat er nog niet op. Zodra ik echt gestart ben zal ik hem in mijn onderschrift zetten en kunnen jullie me volgen!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Whahaha herkenbaar, ik heb een heleboel in mijn hoofd zitten, maar ik post te weinig. Toevallig vandaag weer en ik wil er morgen ook weer eentje op zetten. Ik schrijf niks van tevoren op trouwens
Maar ik ben heel benieuwd
Maar ik ben heel benieuwd
Ik haat het thuis moeder zijn! Nee...ik ga liefst zo snel mogelijk weer aan het werk..maar voorlopig zal dat er ook nog niet in zitten. Zit ook in de ziektewet. Wat we doen..uitslapen, veel spelen, lekker tv en dvd's kijken, huishouden en zwaardere dingen kan ik niet want heb ontzettende nek, schouders en koppijn en de HA twijfelde afgelopen vrijdag of het geen (beginnende) nekhernia is dus dat kan boven alle andere shit er ook nog wel boven op. Leuk thuisblijfmoeder zijn.. NOT
Laatst aangepast door EDC op ma 4 maa 2013 - 8:16; in totaal 1 keer bewerkt
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik wordt (voorlopig) ook een thuisblijfmoeder. Het lijkt me fijn om op die manier te wennen aan het mama zijn, en lekker te genieten met onze kleine meid. Hoe lang dat zo blijft weet ik nog niet, dat zien we allemaal wel.
Wat ik allemaal moet doen op een dag weet ik niet . Nu doe ik vooral het huishouden, koken, bakken en zit ik veel achter de computer. Ik ben ook begonnen met haken, maar dat lukt nog niet zo goed .
Onze dochter wordt in het voorjaar geboren, dus de eerste tijd kunnen we lekker veel naar buiten!Hoop ik tenminte.
Wat ik allemaal moet doen op een dag weet ik niet . Nu doe ik vooral het huishouden, koken, bakken en zit ik veel achter de computer. Ik ben ook begonnen met haken, maar dat lukt nog niet zo goed .
Onze dochter wordt in het voorjaar geboren, dus de eerste tijd kunnen we lekker veel naar buiten!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik ben thuis bij onze dochter en vind het heerlijk. Over anderhalf jaar, als zij naar de peuterspeelzaal gaat, wil ik weer deeltijd gaan studeren.
Naast het huishouden speel ik met haar, wandelen we veel, bezoeken regelmatig oma die aan de andere kant van het land woont of bezoeken andere familie en vrienden, komt mijn zusje wiens ouders allebei fulltime werken regelmatig logeren. Ben ik sinds kort bezig met de opleiding bij een borstvoedingsorganisatie, maar daarbij kan onze dochter altijd mee wanneer ik iets buiten de deur moet doen. We vermaken ons wel
Naast het huishouden speel ik met haar, wandelen we veel, bezoeken regelmatig oma die aan de andere kant van het land woont of bezoeken andere familie en vrienden, komt mijn zusje wiens ouders allebei fulltime werken regelmatig logeren. Ben ik sinds kort bezig met de opleiding bij een borstvoedingsorganisatie, maar daarbij kan onze dochter altijd mee wanneer ik iets buiten de deur moet doen. We vermaken ons wel
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: