Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thuisblijfmoeder vs werkende moeder

+37
Flip Fluitketel
ellibre
RYW
Fearie
Novalee
Coco
Annie24
Flower_L
Sophiee
SarahKey
Floor
Atelier Madame
Marin
Printje
Paper Crown
Mamsie
Bruintje Beer
moepie
Mirror
Parisienne
LotteK
Fiebje
Tiara
studiebol
liesje
Thunder
MissD
Aggi
mauwmauw
Susan
Happydobby
PapillonRose
Clapperdie
Kat1980
tweeling
Linda
*Lookie*
41 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Thuisblijfmoeder vs werkende moeder - Pagina 7 Empty Re: Thuisblijfmoeder vs werkende moeder

Bericht  Fiwen di 6 maa 2012 - 0:31

Dan weet niet ook niet precies hoe onze notaris het precies heeft vastgelegd (is ook al weer ruim 2 jaar geleden en die papieren liggen ergens in de kast) maar het is in ieder geval zo veel mogelijk uitgesloten.

En juist omdat je niet weet of je wel op een nette manier met elkaar om te kunt gaan hebben we huwelijkse voorwaarden laten opstellen. Het staat bij ons zwart op wit dat bij een scheiding ieder zijn eigen deel heeft en het echte gezamenlijke deel wordt gedeeld. Onze auto staat bijvoorbeeld op mijn naam, die heb ik ook gekocht en als we ooit uit elkaar gaan is die ook voor mij en hoef ik niet de helft aan hem te betalen.

En ik (wij, mijn man ook) vinden het niet meer dan normaal dat je, mocht je uit elkaar gaan, er voor zorgt dat je financieel zelfredzaam bent. Ik zou niet eens afhankelijk van hem willen zijn na een scheiding. Ik zal er alles aan doen om het dan zelf te redden en op dit moment zeg ik dan ook dat ik een eventuele partneralimentatie niet zou willen ook al zou hij verplicht zijn om me dat te geven.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuisblijfmoeder vs werkende moeder - Pagina 7 Empty Re: Thuisblijfmoeder vs werkende moeder

Bericht  Susan di 6 maa 2012 - 0:34

Je kunt wel tijdens de scheidingsprocedure aangeven dat je geen partneralimentatie wil, dan heb je ook zicht op je situatie op dat moment, maar dat je het vooraf niet (helemaal) kunt uitsluiten vind ik wel goed. Ik snap best als het tegen je principes is om financieel afhankelijk te zijn, maar je kunt ook buiten je eigen schuld om financieel afhankelijk worden, andersom kan hij dat ook van jou.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje di 6 maa 2012 - 0:47

Mijn vriend heeft 40u op contract maar werkt 32u ivm 1 dag per week ouderschapsverlof. Hij verdient meer als mij (hij heeft een WO studie gedaan) maar we hebben er bewust voor gekozen dat hij ook zorg voor T. draagt, dat leek ons voor ons alle 3 't leukst.

Ik heb n eigen bedrijf en werk gemiddeld genomen zo'n 28u per week, verdeeld over 2 vaste dagen en de rest in de avonduren en 'wanneer t verder uitkomt'. Ik ben nu tijdelijk in gehuurd door een andere zaak omdat daar iemand met zwangerschapsverlof is en daardoor werk ik zowiezo 9,5u per week extra. Deze week heb ik het echt enorm druk, ik verwacht de 45u te halen en daar is de boekhouding, bestellingen maken ed nog niet bij gerekend...ik zal blij zijn als t mei is...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bolleke di 6 maa 2012 - 0:52

Ik heb tijdens mijn scheiding aangegeven geen partnerallimentatie te willen, dit kun je gewoon aangeven.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 1:25

Ik ben thuisblijfmoeder en mijn man werkt fulltime. In een ideale situatie zouden we allebei 20 uur willen werken, maar dat is helaas door omstandigheden niet mogelijk. Zoals het nu is zijn we gelukkig ook wel redelijk tevreden, ik vermaak me op zich best thuis met de kleine en hij heeft werk waar hij voldoening uit haalt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 5:24

Ik werk 32 uur en mijn man 36 (verdeeld over 4 dagen). Voor ons de ideale combinatie.

Ik ben heel blij dat we alles min of meer 50/50 verdeeld hebben. Het werken, de zorg voor ons zoontje, het huishouden. Alles doen we allebei.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: