Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeg eens eerlijk!

+50
Lejow
Pandora
maiadebij
Teddyaapje
Roodkapje
kwak
Diese
PapillonRose
M@niek
LDJ
Phileine
piene1983
Le Chat Noir
Roza
RiLiJu
*Lookie*
ellibre
nillis
Flip Fluitketel
Merai
RYW
Viva
Caulfield
-Ieniemienie-
Urban Naked
Liadan
Clapperdie
Amber-
Puggle
Jasmine
Sophiee
Muppetje
Paper Crown
Bruintje Beer
studiebol
Thunder
CCC
Jilke
Bolleke
Ugly Betty
Makamba
Océane
Purpleflower
Lindsya
Tiara
Floor
Parisienne
Tania
SarahKey
Annie24
54 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  RYW za 3 maa 2012 - 0:20

Puggle schreef:
Urban Naked schreef:Ik ben vrij direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Wijn drink ik af en toe, maximaal 2 glazen per maand. Zo heel af en toe kan ik daar erg van genieten. Ik ben bijna 35 weken zwanger.

Dus nu drink je dus nog wel alcohol? Voel je je dan niet schuldig of rot als je dat glas leeg drinkt? Ik kan me niet voorstellen dat je daar nu echt blij van word.

Dit vond ik wel een mooi voorbeeld, Jo. En ook over vrouwen zien roken op straat, en er over oordelen zonder ook maar iets over die vrouwen te weten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 0:20

Nee echt niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 0:22

RYW schreef:
Puggle schreef:
Urban Naked schreef:Ik ben vrij direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Wijn drink ik af en toe, maximaal 2 glazen per maand. Zo heel af en toe kan ik daar erg van genieten. Ik ben bijna 35 weken zwanger.

Dus nu drink je dus nog wel alcohol? Voel je je dan niet schuldig of rot als je dat glas leeg drinkt? Ik kan me niet voorstellen dat je daar nu echt blij van word.

Dit vond ik wel een mooi voorbeeld, Jo. En ook over vrouwen zien roken op straat, en er over oordelen zonder ook maar iets over die vrouwen te weten.

Vind je dit echt zo aanvallend dan? Ik vind het hartstikke meevallen.

Daarnaast, waarom mogen mensen het niet niet oké vinden om te roken en drinken tijdens de zwangerschap? Zeker als er al lang en breed aangetoond is wat voor effect dit kan hebben op je ongeboren kind.
Natuurlijk weet je niet waarom iemand een sigaret rookt tijdens een zwangerschap, maar ik kan me dus wél voorstellen dat mensen daar pissig om worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Merai za 3 maa 2012 - 0:25

Ik rook en drink ook regelmatig. Stoppen met roken ben ik sowieso dit jaar van plan. Als ik zwanger ben zal ik ook niet meer drinken. Dat moet ieder voor zich weten maar ik ben tijdens mijn opleiding heel wat dingen tegengekomen die ik niet op mijn geweten wil hebben. Gok wel dat het andere mensen heel snel op zal vallen als ik niet meer drink Wink
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Flip Fluitketel za 3 maa 2012 - 0:33

Nee! Sowieso nooit acohol gedronken en roken ook nooit gedaan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  RYW za 3 maa 2012 - 0:36

Jolicious schreef:
RYW schreef:
Puggle schreef:
Urban Naked schreef:Ik ben vrij direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Wijn drink ik af en toe, maximaal 2 glazen per maand. Zo heel af en toe kan ik daar erg van genieten. Ik ben bijna 35 weken zwanger.

Dus nu drink je dus nog wel alcohol? Voel je je dan niet schuldig of rot als je dat glas leeg drinkt? Ik kan me niet voorstellen dat je daar nu echt blij van word.

Dit vond ik wel een mooi voorbeeld, Jo. En ook over vrouwen zien roken op straat, en er over oordelen zonder ook maar iets over die vrouwen te weten.

Vind je dit echt zo aanvallend dan? Ik vind het hartstikke meevallen.

Daarnaast, waarom mogen mensen het niet niet oké vinden om te roken en drinken tijdens de zwangerschap? Zeker als er al lang en breed aangetoond is wat voor effect dit kan hebben op je ongeboren kind.
Natuurlijk weet je niet waarom iemand een sigaret rookt tijdens een zwangerschap, maar ik kan me dus wél voorstellen dat mensen daar pissig om worden.

Niet per se aanvallend, maar wel veroordelend, en daar had ik het over. En ik heb niet gezegd dat mensen het niet oke mogen vinden. Sterker nog, ik heb gezegd dat je mag denken wat je wil. Wat ik niet vind kunnen is dit ook uit te spreken en daarmeedus iemand te veroordelen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Urban Naked za 3 maa 2012 - 0:41

Ik vond vooral de toegevoegde 'Rolling Eyes' genoeg zeggen smile
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  nillis za 3 maa 2012 - 1:09

Ik zal zelf nooit roken of drinken tijdens een zwangerschap.
Heb ooit gehoord van iemand die werkt in een verslavingskliniek dat de alcohol een paar keer weer door het lichaampjes van de kleine gaat. Omdat het telkens weer opnieuw plast en weer vruchtwater drinkt. het kindje krijgt dus meerdere keren de alcohol binnen, dus daarom is 1 glaasje al slecht.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 1:25

Jolicious schreef:Nou, ik vind dat jullie lichtelijk overdrijven hoor. Volgens mij valt het hartstikke mee hoe mensen hier aangevallen worden en hoe moraalridderig er gedaan wordt.
Nou precies. Mensen moeten doen wat zed zelf willen, maar dan moeten ze niet raar op kijken als ze daar op aangesproken worden. Roken en drinken tijdens de zwangerschap ís gewoon heel erg slecht, het is heel schadelijk voor het kind, dat mag gerust benadrukt worden vind ik.
En ja, ik word pissig als ik een zwangere vrouw zie roken. Ik zeg er niks van, dat gaat me een stapje te ver, maar ik begrijp gewoonweg niet waarom je door zou roken als je het gezondheid van het kindje op de eerste plek zet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 1:30

Minneke schreef:
RYW schreef:Ik vind het trouwens ook nogal ongepast om dat soort oordelen uit te spreken. Ik heb zelf ook niet gerookt en gedronken tijdensmijn zwangerschappen, maar ik spring niet uit mijn vel als ik een rokende of drinkende zwangere zie, hoor. A. Ik ken het verhaal erachter niet, misschien is het vergelijkbaar met mijn vriendin. B. Dat ik 1 sigaretje of glaasje zie wil niet zeggen dat zij die hele zwangerschap lang stevig wordt doorgerookt en gezopen. C. Al was dat wel zo, dan nog is het niet mijn plek en rol om er wat van te vinden, dat moet iedereen zelf weten.

Beetje aanmatigend om het ook nog eens uit te spreken en mensen zo de les te lezen. Je mag het best vinden, dat wel, maar zomaar veroordelen vind ik een beetje bemoeierig. Laat mensen lekker in hun waarde, en hun keuzes ook.

Amen.

Ik word hier eerlijk gezegd af en toe een beetje moe van het moraal-ridder-gehalte (niet specifiek dit topic, of deze pijler, maar in zijn algemeenheid).

+1 voor Minneke!
Ik doe hier heel veel dingen verkeerd als ik bepaalde dingen hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 1:31

Nee allebei niet. Ik heb ook niks gegeten wat niet mocht. Alleen een paar stukjes gerookte zalm halverwege de zwangerschap maar ik wist toen niet dat dat niet mocht

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 1:32

RYW schreef:
Puggle schreef:
Urban Naked schreef:Ik ben vrij direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Wijn drink ik af en toe, maximaal 2 glazen per maand. Zo heel af en toe kan ik daar erg van genieten. Ik ben bijna 35 weken zwanger.

Dus nu drink je dus nog wel alcohol? Voel je je dan niet schuldig of rot als je dat glas leeg drinkt? Ik kan me niet voorstellen dat je daar nu echt blij van word.

Dit vond ik wel een mooi voorbeeld, Jo. En ook over vrouwen zien roken op straat, en er over oordelen zonder ook maar iets over die vrouwen te weten.

Overigens oordeel ik wel als ik mensen zie roken op straat die hoogzwanger zijn, maar ik zal dat altijd binnenmonds houden en nooit aanspreken. Het zijn simpelweg mijn zaken niet.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  RYW za 3 maa 2012 - 1:33

Zelda schreef:
Jolicious schreef:Nou, ik vind dat jullie lichtelijk overdrijven hoor. Volgens mij valt het hartstikke mee hoe mensen hier aangevallen worden en hoe moraalridderig er gedaan wordt.
Nou precies. Mensen moeten doen wat zed zelf willen, maar dan moeten ze niet raar op kijken als ze daar op aangesproken worden. Roken en drinken tijdens de zwangerschap ís gewoon heel erg slecht, het is heel schadelijk voor het kind, dat mag gerust benadrukt worden vind ik.
En ja, ik word pissig als ik een zwangere vrouw zie roken. Ik zeg er niks van, dat gaat me een stapje te ver, maar ik begrijp gewoonweg niet waarom je door zou roken als je het gezondheid van het kindje op de eerste plek zet.

Alsje niet buiten je eigen referentiekader kijkt, dan snap ik dat je het niet begrijpt.

Nog steeds snap ik dan niet welke status je jezelf vervolgens aanmeet door mensen 'ergens op aan te spreken', dat lijkt me niet jouw positie of die van welke buitenstaander dan ook. Ik zou dus bijzonder raar opkijken als iemand daarop wordt aangesproken, ja.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 1:33

Parel schreef:
Minneke schreef:
RYW schreef:Ik vind het trouwens ook nogal ongepast om dat soort oordelen uit te spreken. Ik heb zelf ook niet gerookt en gedronken tijdensmijn zwangerschappen, maar ik spring niet uit mijn vel als ik een rokende of drinkende zwangere zie, hoor. A. Ik ken het verhaal erachter niet, misschien is het vergelijkbaar met mijn vriendin. B. Dat ik 1 sigaretje of glaasje zie wil niet zeggen dat zij die hele zwangerschap lang stevig wordt doorgerookt en gezopen. C. Al was dat wel zo, dan nog is het niet mijn plek en rol om er wat van te vinden, dat moet iedereen zelf weten.

Beetje aanmatigend om het ook nog eens uit te spreken en mensen zo de les te lezen. Je mag het best vinden, dat wel, maar zomaar veroordelen vind ik een beetje bemoeierig. Laat mensen lekker in hun waarde, en hun keuzes ook.

Amen.

Ik word hier eerlijk gezegd af en toe een beetje moe van het moraal-ridder-gehalte (niet specifiek dit topic, of deze pijler, maar in zijn algemeenheid).

+1 voor Minneke!
Ik doe hier heel veel dingen verkeerd als ik bepaalde dingen hoor.
Eerlijk gezegd vind ik het juist moraalridderig om iedereen 'maar in hun waarde te laten' en 'nooit een oordeel te geven' over iets wat je ziet/hoort. Ik spreek het toch niet uit naar iemand die ik zie roken? Het gaat om de gezondheid van een ongeboren kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 1:34

RYW schreef:
Zelda schreef:
Jolicious schreef:Nou, ik vind dat jullie lichtelijk overdrijven hoor. Volgens mij valt het hartstikke mee hoe mensen hier aangevallen worden en hoe moraalridderig er gedaan wordt.
Nou precies. Mensen moeten doen wat zed zelf willen, maar dan moeten ze niet raar op kijken als ze daar op aangesproken worden. Roken en drinken tijdens de zwangerschap ís gewoon heel erg slecht, het is heel schadelijk voor het kind, dat mag gerust benadrukt worden vind ik.
En ja, ik word pissig als ik een zwangere vrouw zie roken. Ik zeg er niks van, dat gaat me een stapje te ver, maar ik begrijp gewoonweg niet waarom je door zou roken als je het gezondheid van het kindje op de eerste plek zet.

Alsje niet buiten je eigen referentiekader kijkt, dan snap ik dat je het niet begrijpt.

Nog steeds snap ik dan niet welke status je jezelf vervolgens aanmeet door mensen 'ergens op aan te spreken', dat lijkt me niet jouw positie of die van welke buitenstaander dan ook. Ik zou dus bijzonder raar opkijken als iemand daarop wordt aangesproken, ja.
Nee vind ik niet. Ik vind mezelf daar niet voor in de positie nee, maar een VK of dokter zou toch beter moeten weten.
Verder stop ik met deze discussie, want met argumenten als 'je kijkt niet buiten je referentiekader' kan ik echt niks mee. Nogmaals, het gaat niet om een opvoedstijl wat je niet aanspreekt, het gaat om een ongeboren kind die je ernstig schade toe kan brengen door door te blijven roken of te drinken. En daar blijf ik bij, dat ik dat echt heel slecht vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  ellibre za 3 maa 2012 - 1:37

Rejoy. schreef:
Parel schreef:
SarahKey schreef:tjha ik zou het niet doen. Zelfde als dat je toch filet americain eet of iets met rauw ei of brie of of .
En dan word je ziek en kun je jezelf voor het hoofd slaan. Je kunt het nooit meer veranderen.

Als je drinkt of rookt word je er lichamelijk niet ziek van dus je merkt niets.
Maar ondertussen word er van alles aangelegd bij je kindje en daar hoeft maar iets niet goed mee te gaan en het kindje mankeert wat.

Als je kindje dus wat mankeert bij de geboorte of er na, en je hebt niet gedronken/gerookt/rauwe dingen gedaan/in de achtbaan gehangen/ verzin eens wat wat niet mag/etc
dan hoef je jezelf niet te beschuldigen, dan is het 'gewoon' een aanlegfout.

Ik heb eens een documentaire gezien over kindjes waarvan de moeders doorgedronken hebben in de zwangerschap. Ik ben toen zo geschrokken. Ze mankeerden allemaal wat en sommige zo ernstig dat ze niet eens zelfstandig konden wonen. Als je door blijft roken zijn er ook allemaal risico's. Kindje kan veel te klein zijn en dat kan ook weer gevolgen hebben.

Ik zou dus echt zelfs dat ene sigaretje niet roken.
Nu heb ik makkelijk praten want rookte niet, maar ik ben bv erg gek op softijs en was in de zomer zwanger. heb lopen kwijlen bij mensen die wel softijs aten, maar heb geen likje gehad in al die 9 maanden. Wou echt het risico niet lopen dat mijn kind iets zou mankeren.

Dat van dat softijs is ook wel lichtelijk overdreven hoor, snap wel waarom je het niet doet, maar je moet ook een beetje weerstand opbouwen. Heb het zelf trouwens nauwelijks gedaan (1 of 2x ofzo) maar ik hou er niet zo van.

dat van die weerstand opbouwen slaat nergens op! Van listeria, alcohol of roken o.i.d. kan ervoor zorgen dat je kind zich niet (goed) kan ontwikkelen. Dat heeft niks met weerstand opbouwen te maken.
Een ongeboren kind heeft nog geen eigen goed functionerend afweersysteem en is daardoor volledig afhankelijk van de moeder. Het is dus onmogelijk om "weerstand" op te bouwen. Los van dat het een idioot idee zou zijn.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  RYW za 3 maa 2012 - 1:39

Nouja, dat doe je toch ook niet? Ik geef een overduidelijk voorbeeld van een situatie die zich ervoor leent, en mensen die ervoor geleerd hebben (gyn of VK) geven het advies in zo'n situatie. Maar jij kan het je niet voorstellen. Dan denk jij toch niet buiten jouw referentiekader? Of denk je dat je het beter weet dan die professionals?

Ik wil je er niet mee beledigen, maar als je de andere kant van de zaak totaal negeert, dan is het toch zo dat je niet buiten je eigen referentiekaderdenkt? Dan heb je nog altijd recht op je mening hoor, maar ik heb er ook recht op om om die reden je mening minder hoog aan te slaan, natuurlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  *Lookie* za 3 maa 2012 - 1:43

Nee, dat heb ik niet gedaan en ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.

Maar goed, ieder moet zelf bepalen. Een collega van mij was zo stressig doordat er in de familie een erge ziekte was geconstateerd, dat zij niet kon stoppen met roken (wel minderen). De vk heeft haar toen gezegd dat de stress erger was, dan het roken wat die stress flink verminderde.

Maar in algemene zin zeg ik: nee, beter niet doen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  RiLiJu za 3 maa 2012 - 2:23

Sophiee schreef:Nee, niet gerookt en niet gedronken. Heb mn schoonfamilie verboden ooit een sigaret op te steken in de buurt van ons meisje, ook niet buiten.

Dit vind ik dan wel weer heel erg ver gaan, hoor. Dat ze geen sigaret roken binnen, waar je kind bij is, oké. Dat snap ik. Maar ik snap niet waar jij denkt het recht vandaan te halen om volwassen mensen te verbieden buiten een sigaret te roken.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Parisienne za 3 maa 2012 - 2:23

Ik heb het ook vaker gehoord (uit professionele, betrouwbare bronnen) dat ze fulltime-rokers in sommige situaties adviseren om te minderen tot max. 5 sigaretten per dag in plaats van stoppen. Het stresshormoon wat een lichaam aanmaakt en terecht komt bij een kindje schijnt ook heel erg schadelijk te zijn. Ik kan in ieder geval wel begrip opbrengen voor sommige situaties waarin vrouwen blijven roken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Roza za 3 maa 2012 - 2:32

RiLiJu schreef:
Sophiee schreef:Nee, niet gerookt en niet gedronken. Heb mn schoonfamilie verboden ooit een sigaret op te steken in de buurt van ons meisje, ook niet buiten.

Dit vind ik dan wel weer heel erg ver gaan, hoor. Dat ze geen sigaret roken binnen, waar je kind bij is, oké. Dat snap ik. Maar ik snap niet waar jij denkt het recht vandaan te halen om volwassen mensen te verbieden buiten een sigaret te roken.

Hier verbaasde ik me ook al over. Als mijn nichtje bij ons en ik ben buiten aan het roken en zij komt bij me staan.. Tja, daar kan ik niets aan doen. Ik ga niet roken met haar op mijn schoot, maar ik kan er niets aan doen als ze bij mij in de buurt komt.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  CCC za 3 maa 2012 - 2:35

Roza schreef:
RiLiJu schreef:
Sophiee schreef:Nee, niet gerookt en niet gedronken. Heb mn schoonfamilie verboden ooit een sigaret op te steken in de buurt van ons meisje, ook niet buiten.

Dit vind ik dan wel weer heel erg ver gaan, hoor. Dat ze geen sigaret roken binnen, waar je kind bij is, oké. Dat snap ik. Maar ik snap niet waar jij denkt het recht vandaan te halen om volwassen mensen te verbieden buiten een sigaret te roken.

Hier verbaasde ik me ook al over. Als mijn nichtje bij ons en ik ben buiten aan het roken en zij komt bij me staan.. Tja, daar kan ik niets aan doen. Ik ga niet roken met haar op mijn schoot, maar ik kan er niets aan doen als ze bij mij in de buurt komt.

En daarbij, je komt ook vast weleens op plekken met je kindje waar je dat niet uit de weg kunt... Zou het zelf een ander niet eens durven te verbieden.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Roza za 3 maa 2012 - 2:38

chococupcake schreef:
Roza schreef:
RiLiJu schreef:
Sophiee schreef:Nee, niet gerookt en niet gedronken. Heb mn schoonfamilie verboden ooit een sigaret op te steken in de buurt van ons meisje, ook niet buiten.

Dit vind ik dan wel weer heel erg ver gaan, hoor. Dat ze geen sigaret roken binnen, waar je kind bij is, oké. Dat snap ik. Maar ik snap niet waar jij denkt het recht vandaan te halen om volwassen mensen te verbieden buiten een sigaret te roken.

Hier verbaasde ik me ook al over. Als mijn nichtje bij ons en ik ben buiten aan het roken en zij komt bij me staan.. Tja, daar kan ik niets aan doen. Ik ga niet roken met haar op mijn schoot, maar ik kan er niets aan doen als ze bij mij in de buurt komt.

En daarbij, je komt ook vast weleens op plekken met je kindje waar je dat niet uit de weg kunt... Zou het zelf een ander niet eens durven te verbieden.

Dat ook nog eens inderdaad. Je kunt je kind, hoe graag je dat ook wilt, niet weghouden van alle slechte en gevaarlijke dingen. Zolang mensen niet de rook in haar gezicht uitblazen, je kind niet in een benauwde kamer hoeft te zitten die blauw staat van de rook etc., lijkt mij dat er vrij weinig aan de hand is. Je kunt andere mensen nu eenmaal niet verbieden om te roken waar zij bij is. Je kunt het ze vragen, meer niet eisen.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  RYW za 3 maa 2012 - 2:39

chococupcake schreef:
Roza schreef:
RiLiJu schreef:
Sophiee schreef:Nee, niet gerookt en niet gedronken. Heb mn schoonfamilie verboden ooit een sigaret op te steken in de buurt van ons meisje, ook niet buiten.

Dit vind ik dan wel weer heel erg ver gaan, hoor. Dat ze geen sigaret roken binnen, waar je kind bij is, oké. Dat snap ik. Maar ik snap niet waar jij denkt het recht vandaan te halen om volwassen mensen te verbieden buiten een sigaret te roken.

Hier verbaasde ik me ook al over. Als mijn nichtje bij ons en ik ben buiten aan het roken en zij komt bij me staan.. Tja, daar kan ik niets aan doen. Ik ga niet roken met haar op mijn schoot, maar ik kan er niets aan doen als ze bij mij in de buurt komt.

En daarbij, je komt ook vast weleens op plekken met je kindje waar je dat niet uit de weg kunt... Zou het zelf een ander niet eens durven te verbieden.

Daarbij heb je buiten inmiddels zoveel fijnstof in de lucht op de meeste plekken dat buiten niet roken bij een kindje nogal valse veiligheid is. Binnen wil ik het ook niet, omdat in kleine ruimtes de rook behoorlijk geconcentreerd blijft, maar buiten verwaait het zo...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 2:58

Roza schreef:
RiLiJu schreef:
Sophiee schreef:Nee, niet gerookt en niet gedronken. Heb mn schoonfamilie verboden ooit een sigaret op te steken in de buurt van ons meisje, ook niet buiten.

Dit vind ik dan wel weer heel erg ver gaan, hoor. Dat ze geen sigaret roken binnen, waar je kind bij is, oké. Dat snap ik. Maar ik snap niet waar jij denkt het recht vandaan te halen om volwassen mensen te verbieden buiten een sigaret te roken.

Hier verbaasde ik me ook al over. Als mijn nichtje bij ons en ik ben buiten aan het roken en zij komt bij me staan.. Tja, daar kan ik niets aan doen. Ik ga niet roken met haar op mijn schoot, maar ik kan er niets aan doen als ze bij mij in de buurt komt.
Tuurlijk wel, je kunt gewoon even je sigaret doven of haar naar binnen sturen. Net of je haar dezelfde verantwoordelijkheid toe kan kennen als een volwassene. En nee, ik zal mijn familie niets verbieden, maar wel mijn standpunt duidelijk maken en als zij zich daar niet naar voegen mijn kind uit de buurt houden als de situatie zich voordoet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 4 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum