Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeg eens eerlijk!

+50
Lejow
Pandora
maiadebij
Teddyaapje
Roodkapje
kwak
Diese
PapillonRose
M@niek
LDJ
Phileine
piene1983
Le Chat Noir
Roza
RiLiJu
*Lookie*
ellibre
nillis
Flip Fluitketel
Merai
RYW
Viva
Caulfield
-Ieniemienie-
Urban Naked
Liadan
Clapperdie
Amber-
Puggle
Jasmine
Sophiee
Muppetje
Paper Crown
Bruintje Beer
studiebol
Thunder
CCC
Jilke
Bolleke
Ugly Betty
Makamba
Océane
Purpleflower
Lindsya
Tiara
Floor
Parisienne
Tania
SarahKey
Annie24
54 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Jilke vr 2 maa 2012 - 22:04

Een vriendin van mij was zwanger, en heeft doorgerookt. Volgens de verloskundige kon ze beter doorroken, dan stoppen en daar een hoop stress van hebben. Ze is wel geminderd, van 15 naar 5 peuken per dag.

Ik ben daar zo tegen, en kon het echt amper aanzien. Ze wuifde alle bezwaren met gemak weg.

Kindje is nu 2, en heeft al zovaak in het zkh gelegen omdat het benauwd is. En het heeft een gluten en melkallergie. Altijd is het wel ziekig.

Dat het van het roken komt hoeft niet perse natuurlijk, had anders ook gekund, maar heel vaak denk ik van had nou maar niet gerookt, wie weet was het heel anders geweest!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  CCC vr 2 maa 2012 - 22:06

Tania schreef:
Parel schreef:
SarahKey schreef:tjha ik zou het niet doen. Zelfde als dat je toch filet americain eet of iets met rauw ei of brie of of .
En dan word je ziek en kun je jezelf voor het hoofd slaan. Je kunt het nooit meer veranderen.

Als je drinkt of rookt word je er lichamelijk niet ziek van dus je merkt niets.
Maar ondertussen word er van alles aangelegd bij je kindje en daar hoeft maar iets niet goed mee te gaan en het kindje mankeert wat.

Als je kindje dus wat mankeert bij de geboorte of er na, en je hebt niet gedronken/gerookt/rauwe dingen gedaan/in de achtbaan gehangen/ verzin eens wat wat niet mag/etc
dan hoef je jezelf niet te beschuldigen, dan is het 'gewoon' een aanlegfout.

Ik heb eens een documentaire gezien over kindjes waarvan de moeders doorgedronken hebben in de zwangerschap. Ik ben toen zo geschrokken. Ze mankeerden allemaal wat en sommige zo ernstig dat ze niet eens zelfstandig konden wonen. Als je door blijft roken zijn er ook allemaal risico's. Kindje kan veel te klein zijn en dat kan ook weer gevolgen hebben.

Ik zou dus echt zelfs dat ene sigaretje niet roken.
Nu heb ik makkelijk praten want rookte niet, maar ik ben bv erg gek op softijs en was in de zomer zwanger. heb lopen kwijlen bij mensen die wel softijs aten, maar heb geen likje gehad in al die 9 maanden. Wou echt het risico niet lopen dat mijn kind iets zou mankeren.

Dat van dat softijs is ook wel lichtelijk overdreven hoor, snap wel waarom je het niet doet, maar je moet ook een beetje weerstand opbouwen. Heb het zelf trouwens nauwelijks gedaan (1 of 2x ofzo) maar ik hou er niet zo van.

Je gaat toch niet (bewust) prducten eten waarvan je weet dat er listeria in kan zitten om weerstand op te bouwen als je zwanger bent? Als je niet weet dat je het beter niet kan eten vind ik het wat anders, maar als je weet dat het beter is om te laten staan snap ik dat echt niet.

Brie mag je gewoon eten, er worden in Nl. geen rauwemelkkazen verkocht, alles is verhit dus dat kan geen kwaad. Wbt softijs, het gaat hier om het gebruik van de machine. Ik eet gewoon softijs, haal dit overigens alleen bij mijn vriend in de zaak omdat ik weet dat de HACCP regels helemaal worden uitgevoerd. Verder kun je tegenwoordig overal al bijna listeria bacterieeen van oplopen. Bij mijn eerste bezoek aan de VK kreeg ik een hele lijst mee en die werd ook mondeling besproken met me. Zo zou je ook geen voorverpakte vleeswaren en niets uit de koeling van de supermarkt kunnen eten. Alles moet binnen 2 dagen worden opgegeten uit je eigen koelkast ed. Ik vind dus ook dat je echt niet overal opl kunt letten anders kun je niks meer eten.

Maar goed, de discussie was roken en drinken tijdens zwangerschap. Nee, dat doe ik niet en ook niet gedaan. Of het nou 1 wijntje of sigaret is, nee dat vind ik niet verantwoord en kan me best 9 maanden inhouden wat dit soort dingen betreft. Gelukkig rook ik dan ook niet, maar een wijntje ging er elk weekend wel in... Mis het soms wel bij het eten, maar ergens vind ik het ook wel wennen ondertussen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  CCC vr 2 maa 2012 - 22:07

Jilke schreef:Een vriendin van mij was zwanger, en heeft doorgerookt. Volgens de verloskundige kon ze beter doorroken, dan stoppen en daar een hoop stress van hebben. Ze is wel geminderd, van 15 naar 5 peuken per dag.

Ik ben daar zo tegen, en kon het echt amper aanzien. Ze wuifde alle bezwaren met gemak weg.

Kindje is nu 2, en heeft al zovaak in het zkh gelegen omdat het benauwd is. En het heeft een gluten en melkallergie. Altijd is het wel ziekig.

Dat het van het roken komt hoeft niet perse natuurlijk, had anders ook gekund, maar heel vaak denk ik van had nou maar niet gerookt, wie weet was het heel anders geweest!

Ik vraag me altijd af he, of VK's dit nou echt zeggen of dat mensen met zoiets komen om het goed te praten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 22:11

chococupcake schreef:
Jilke schreef:Een vriendin van mij was zwanger, en heeft doorgerookt. Volgens de verloskundige kon ze beter doorroken, dan stoppen en daar een hoop stress van hebben. Ze is wel geminderd, van 15 naar 5 peuken per dag.


Ik vraag me altijd af he, of VK's dit nou echt zeggen of dat mensen met zoiets komen om het goed te praten.
Ja dat is volgens mij echt bullshit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Thunder vr 2 maa 2012 - 22:11

Bij de oudste heb ik gerookt, een paar glazen alcohol op, anti-depressiva geslikt, filet gegeten, ik heb een zwaar auto ongeluk gehad, ben geopereerd, heb zware medicijnen gebruikt, röntgenfoto's gehad... En vast nog wel meer. Ik was al 25 weken toen ik erachter kwam zwanger te zijn.

Bij de jongste heb ik alles laten staan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 22:12

Ik wist niet dat ik zwanger was, dus heb wel gerookt en gedronken. Toen ik er met 8 weken achter kwam ben ik meteen gestopt.
Ik vind het belachelijk en onverantwoord om te roken of te drinken tijdens de zwangerschap. Ik moet me echt heel erg beheersen om er niks van te zeggen als een zwangere een sigaretje opsteekt, laaiend word ik daar van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Thunder vr 2 maa 2012 - 22:12

Zelda schreef:
chococupcake schreef:
Jilke schreef:Een vriendin van mij was zwanger, en heeft doorgerookt. Volgens de verloskundige kon ze beter doorroken, dan stoppen en daar een hoop stress van hebben. Ze is wel geminderd, van 15 naar 5 peuken per dag.


Ik vraag me altijd af he, of VK's dit nou echt zeggen of dat mensen met zoiets komen om het goed te praten.
Ja dat is volgens mij echt bullshit.
Nee, dat is geen bullshit. 6 jaar geleden zei mijn vk dat ook! Nu zal dat ongetwijfeld anders zijn, zoals zoveel dingen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 22:14

Rataplan schreef:
Zelda schreef:
chococupcake schreef:
Jilke schreef:Een vriendin van mij was zwanger, en heeft doorgerookt. Volgens de verloskundige kon ze beter doorroken, dan stoppen en daar een hoop stress van hebben. Ze is wel geminderd, van 15 naar 5 peuken per dag.


Ik vraag me altijd af he, of VK's dit nou echt zeggen of dat mensen met zoiets komen om het goed te praten.
Ja dat is volgens mij echt bullshit.
Nee, dat is geen bullshit. 6 jaar geleden zei mijn vk dat ook! Nu zal dat ongetwijfeld anders zijn, zoals zoveel dingen.
Sorry maar ik kan me echt niet voorstellen dat er een vk/dokter is die zegt dat stoppen met roken slechter is i.v.m stress dan gewoon door blijven roken. Stress kun je gewoonweg níet voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  studiebol vr 2 maa 2012 - 22:16

Ik rook niet.. drink normaal gesproken wel maar ik heb dat tijdens mijn zwangerschap laten staan en dat ging me heel makkelijk af.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Bruintje Beer vr 2 maa 2012 - 22:16

Ik rook en drink ook niet buiten mijn zwangerschappen dus ook niet tijdens de zwangerschappen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Thunder vr 2 maa 2012 - 22:17

Zelda schreef:
Rataplan schreef:
Zelda schreef:
chococupcake schreef:
Jilke schreef:Een vriendin van mij was zwanger, en heeft doorgerookt. Volgens de verloskundige kon ze beter doorroken, dan stoppen en daar een hoop stress van hebben. Ze is wel geminderd, van 15 naar 5 peuken per dag.


Ik vraag me altijd af he, of VK's dit nou echt zeggen of dat mensen met zoiets komen om het goed te praten.
Ja dat is volgens mij echt bullshit.
Nee, dat is geen bullshit. 6 jaar geleden zei mijn vk dat ook! Nu zal dat ongetwijfeld anders zijn, zoals zoveel dingen.
Sorry maar ik kan me echt niet voorstellen dat er een vk/dokter is die zegt dat stoppen met roken slechter is i.v.m stress dan gewoon door blijven roken. Stress kun je gewoonweg níet voorkomen.
Tja, geloof wat je wil. Waarom zou ik daar over liegen?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  CCC vr 2 maa 2012 - 22:17

Zelda schreef:
Rataplan schreef:
Zelda schreef:
chococupcake schreef:
Jilke schreef:Een vriendin van mij was zwanger, en heeft doorgerookt. Volgens de verloskundige kon ze beter doorroken, dan stoppen en daar een hoop stress van hebben. Ze is wel geminderd, van 15 naar 5 peuken per dag.


Ik vraag me altijd af he, of VK's dit nou echt zeggen of dat mensen met zoiets komen om het goed te praten.
Ja dat is volgens mij echt bullshit.
Nee, dat is geen bullshit. 6 jaar geleden zei mijn vk dat ook! Nu zal dat ongetwijfeld anders zijn, zoals zoveel dingen.
Sorry maar ik kan me echt niet voorstellen dat er een vk/dokter is die zegt dat stoppen met roken slechter is i.v.m stress dan gewoon door blijven roken. Stress kun je gewoonweg níet voorkomen.

Ik dus ook niet... Soms denk ik echt dat het gewoon aan het doorzettingsvermogen van de persoon ligt en vind het vrij ego eigenlijk. Maar goed, misschien mag ik niet oordelen omdat ik nooit heb gerookt...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 22:18

Je zal vast niet liegen, maar ik geloof niet dat het gezond of beter voor het kind kan zijn en daarom zou ik dat advies ook nooit ten harte nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Paper Crown vr 2 maa 2012 - 22:18

Nee, ik zou niet roken en drinken tijdens mijn zwangerschap. Sowieso heb ik nog nooit gerookt en dat ene wijntje eens per maand laat ik ook wel staan, zo lekker vind ik het niet!
Mijn moeder heeft met mij, broertje en zusjes zwangerschap gerookt. Ook niet geminderd ofzo. Wij hebben allemaal een aangeboren afwijking aan onze botten, ik aan mijn heup, broertje en zusje aan hun schouder, en zij hebben beide hele slechte ogen. De arts heeft dat haar met de rare schouder van mijn zusje uitgelegd.

We hebben er geen grote last van. Mijn zusje heeft geen zwemdiploma omdat ze met die schouder geen borstcrawl kan doen. Relatief kleine afwijkingen maar het kón allemaal anders zijn als ze gewoon die sigaretten had kunnen laten staan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Muppetje vr 2 maa 2012 - 22:19

Ik rook niet. Hou best van een wijntje, maar nee, dat zou ik nooit doen

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 22:19

Mijn moeder heeft ook doorgerookt tijdens de zwangerschap van mij en mijn zus. Mijn zus 'mankeert' niets maar ik heb last van ernstige eczeem en kortademigheid. Niet zo heel ernstig maar volgens de dokter kon dat door het roken komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Sophiee vr 2 maa 2012 - 22:21

Nee, niet gerookt en niet gedronken. Heb mn schoonfamilie verboden ooit een sigaret op te steken in de buurt van ons meisje, ook niet buiten.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Jasmine vr 2 maa 2012 - 22:21

Ik heb bij J. één borrel gehad voordat ik wist dat ik zwanger was, rond de 3 weken.

Bij de afgelopen zwangerschappen helemaal niks. Niet roken (al doe ik dat normaal ook niet), geen alcohol, me keurig aan de regels gehouden. En waarvoor Rolling Eyes.

Ik snap ook niet dat mensen dat wel doen, er hangen zulke grote risico's aan, dat risico wil je toch niet nemen Evil or Very Mad?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Puggle vr 2 maa 2012 - 22:22

Nee roken doe ik niet. En een wijntje dronk ik eens in de zoveel tijd. Sinds ik zwanger ben niet meer gedronken, maar heb er ook geen zin in gelukkig.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 22:22

Ik ben misschien wat fel in deze discussie, maar ik kan me er echt boos om maken, met name om het roken. Als je niet weet dat je zwanger bent, oke, maar ik vind niet dat je een klein kind wat in je buik zit hoort te vergiftigen met sigaretten wat jij rookt. Er zitten zoveel nare consequenties aan, overal kun je er informatie over krijgen, ik vind het behoorlijk egocentrisch om door te blijven roken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Puggle vr 2 maa 2012 - 22:25

Zelda schreef:Ik ben misschien wat fel in deze discussie, maar ik kan me er echt boos om maken, met name om het roken. Als je niet weet dat je zwanger bent, oke, maar ik vind niet dat je een klein kind wat in je buik zit hoort te vergiftigen met sigaretten wat jij rookt. Er zitten zoveel nare consequenties aan, overal kun je er informatie over krijgen, ik vind het behoorlijk egocentrisch om door te blijven roken.

Mee eens! Als ik in de stad een zwangere aan een sigaret zie hijsen dan krijg ik al de kriebels!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 22:29

Ik heb nog nooit gerookt en alcohol drink ik misschien eens per 2 jaar. Dat doe ik nu dus ook niet maar ik weiger ook om in een auto of kamer te gaan zitten terwijl er mensen zitten te roken.
Mijn zus heeft wel door gerookt tijdens haar zwangerschap en de gynaecoloog zei ook tegen haar dat stoppen met roken veel meer stress zou opleveren. Zij rookte 3 sigaretten per dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Jasmine vr 2 maa 2012 - 22:31

Puggle schreef:
Zelda schreef:Ik ben misschien wat fel in deze discussie, maar ik kan me er echt boos om maken, met name om het roken. Als je niet weet dat je zwanger bent, oke, maar ik vind niet dat je een klein kind wat in je buik zit hoort te vergiftigen met sigaretten wat jij rookt. Er zitten zoveel nare consequenties aan, overal kun je er informatie over krijgen, ik vind het behoorlijk egocentrisch om door te blijven roken.

Mee eens! Als ik in de stad een zwangere aan een sigaret zie hijsen dan krijg ik al de kriebels!

+1

Toen ik na mijn curretage het ziekenhuis uitliep, stond er voor het ziekenhuis ook een zwangere vrouw, compleet met infuuspaal en al gewoon te dampen. Ik kreeg me toch een partij zin om die sigaret uit d'r handen te trekken en te vragen waar ze mee bezig was.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 22:32

Yasmine schreef:
Puggle schreef:
Zelda schreef:Ik ben misschien wat fel in deze discussie, maar ik kan me er echt boos om maken, met name om het roken. Als je niet weet dat je zwanger bent, oke, maar ik vind niet dat je een klein kind wat in je buik zit hoort te vergiftigen met sigaretten wat jij rookt. Er zitten zoveel nare consequenties aan, overal kun je er informatie over krijgen, ik vind het behoorlijk egocentrisch om door te blijven roken.

Mee eens! Als ik in de stad een zwangere aan een sigaret zie hijsen dan krijg ik al de kriebels!

+1

Toen ik na mijn curretage het ziekenhuis uitliep, stond er voor het ziekenhuis ook een zwangere vrouw, compleet met infuuspaal en al gewoon te dampen. Ik kreeg me toch een partij zin om die sigaret uit d'r handen te trekken en te vragen waar ze mee bezig was.
Dan kan ik me goed voorstellen dat het extra pijnlijk was ja.. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Jasmine vr 2 maa 2012 - 22:33

Zelda: dat was idd. behoorlijk pijnlijk ja.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 2 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum