Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeg eens eerlijk!

+50
Lejow
Pandora
maiadebij
Teddyaapje
Roodkapje
kwak
Diese
PapillonRose
M@niek
LDJ
Phileine
piene1983
Le Chat Noir
Roza
RiLiJu
*Lookie*
ellibre
nillis
Flip Fluitketel
Merai
RYW
Viva
Caulfield
-Ieniemienie-
Urban Naked
Liadan
Clapperdie
Amber-
Puggle
Jasmine
Sophiee
Muppetje
Paper Crown
Bruintje Beer
studiebol
Thunder
CCC
Jilke
Bolleke
Ugly Betty
Makamba
Océane
Purpleflower
Lindsya
Tiara
Floor
Parisienne
Tania
SarahKey
Annie24
54 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 10:13

Puur lichamelijk, kun je ziek worden. Trillen, zweten, hoge bloeddruk, niet kunnen slapen, verhoogde pols.
Geestelijk kun je depressief worden, agressief en extreem last krijgen van wisselende stemmingen.
De stress kan de kans op vroeggeboorte verhogen en die stress heb je zelf niet in de hand. Je lichaam reageert er gewoon op en bij de één heftiger als bij de ander.
Ik had bijv meer angst en stress voor hetgeen mijn kindje zou krijgen van het roken als van het stoppen. Voor mij was het dus vrij eenvoudig om te stoppen.
Toch snap ik wel dat er in sommige gevallen aangeraden wordt door te blijven roken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Teddyaapje za 3 maa 2012 - 10:24

Ik vind dat mensen die aan kinderen willen beginnen gewoon gestopt moeten zijn (met roken, drinken of welke voor de baby schadelijke verslaving dan ook) voordat ze die stap nemen, mensen die ongepland zwanger raken moeten goede begeleiding krijgen. Ik heb misschien makkelijk praten, ik heb nooit gerookt maar t gaat wel om een onschuldig kindje. Het 'dat moet iedereen zelf weten' vind ik ook grote onzin om eerlijk te zijn. Als het kindje geboren is en het zou verwaarloosd worden (oid) dan staat de kinderbescherming/ bureaujeugdzorg bij je op de stoep, maar je zou niks mogen zeggen van/ over een zwangere die rookt of drinkt...vind ik een beetje krom. Het gaat wel om een weerloze baby.

Mijn moeder heeft vroeger ook gewoon doorgerookt tijdens de zwangerschap van mij en mijn broertje, van mij is ze te vroeg bevallen en mijn broertje heeft een lichamelijke afwijking die aan t roken te wijten kán zijn.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 10:35

Toch wordt er bij andere verslavingen ingegrepen.
Een heroïne verslaafde moet verplicht afkicken vanaf 27 weken.
Als je drugs of alcoholverslaagf bent, krijg je jeugdzorg op de stoep als je kindje geboren is (of zelfs daarvoor)
Ik heb documentaires gezien waarin ouders rookten in huis waar begeleiding bij zat. Ik ken mensen die roken in huis, waar hun kinderen bij zijn of zelfs in de auto.
Toch is dit voor geen enkele instantie reden om in te grijpen.
Als meeroken werkelijk zo schadelijk is als pretendeert wordt, zou het toch kindermishandeling zijn?
Dat is echt een oprechte vraag, want ik verbaas me erover.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 10:35

Teddyaapje schreef:Ik vind dat mensen die aan kinderen willen beginnen gewoon gestopt moeten zijn (met roken, drinken of welke voor de baby schadelijke verslaving dan ook) voordat ze die stap nemen, mensen die ongepland zwanger raken moeten goede begeleiding krijgen. Ik heb misschien makkelijk praten, ik heb nooit gerookt maar t gaat wel om een onschuldig kindje. Het 'dat moet iedereen zelf weten' vind ik ook grote onzin om eerlijk te zijn. Als het kindje geboren is en het zou verwaarloosd worden (oid) dan staat de kinderbescherming/ bureaujeugdzorg bij je op de stoep, maar je zou niks mogen zeggen van/ over een zwangere die rookt of drinkt...vind ik een beetje krom. Het gaat wel om een weerloze baby.

Precies mijn punt...
Ook eens met de rest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 11:03

Ik vraag me (net als Rejoy) ook echt af of die afkickverschijnselen van het roken niet een beetje overdreven worden. Ik kan me dus slecht voorstellen dat blijven roken nog altijd beter is dan een weekje afkickverschijnselen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat echt zo is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Teddyaapje za 3 maa 2012 - 11:04

Jolicious schreef:Ik vraag me (net als Rejoy) ook echt af of die afkickverschijnselen van het roken niet een beetje overdreven worden. Ik kan me dus slecht voorstellen dat blijven roken nog altijd beter is dan een weekje afkickverschijnselen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat echt zo is.

+1
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 11:05

Roodkapje schreef:
Pippa schreef:Heel goed van haar! En nu met baby rookt ze ook niet?

Nee nooit meer ! En haar baby is inmiddels 19 mnd dus dat zit wel goed:)

Wat goed! Je hoort ook wel eens van mensen die na de bevalling meteen weer beginnen. Dan denk ik, je bent helemaal afgekickt, wáárom begin je dan weer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 11:12

Tja en toch zijn er experts die er zo over spreken. Zijn er artsen die, in sommige gevallen, afraden te stoppen.
Zoals ik al zei, wordt het stoppen met roken binnen de verslav.ingszorg, vergeleken met een heroïne-afkick.
Met heroïne mag je niet eens ineens stoppen omdat de ontwenning schadelijk is voor de vrucht en methadon mag je pas vanaf week 14/16 afbouwen ivm met risico's voor het loslaten van de placenta.

Het is natuurlijk ook wel makkelijk oordelen als je nooit verslaafd bent geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 11:14

Sunprincess schreef:

Het is natuurlijk ook wel makkelijk oordelen als je nooit verslaafd bent geweest.
Ik ben verslaafd geweest aan roken dus ik weet wel waar ik over praat, al heb ik het niet zo zwaar ervaren dat ik lag te trillen etc. Dus dat je dan niks mag zeggen is natuurlijk onzin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 11:17

Ja, en er zijn ook mensen die zonder moeite van de heroïne of coke afkicken. Dat kan. Dat wil niet zeggen dat iedereen zonder moeite af kan kicken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 11:17

Dat zal vast zo zijn, dat ik makkelijk praten heb. Ik ben gelukkig nooit verslaafd geweest aan die rommel. Maar alsnog denk ik dan: heroïne en methadon kan je toch absoluut niet vergelijken met een nicotineverslaving? Ik heb zelf nooit gerookt, maar héél veel mensen om mij heen wel waaronder mijn man die in het begin van onze relatie een pakje per dag rookte en die zaten stuk voor stuk niet te zweten met koorts in bed. Dat was gewoon even kut, dat cravinggevoel. Maar zo erg dat je maar beter kunt blijven roken tijdens je zwangerschap? Dat zullen wel echt hele grote uitzonderingen zijn hoor. Daarnaast vraag ik me ook af hoe vaak dat tegenwoordig nog geadviseerd wordt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 11:21

Jolicious schreef:
Roodkapje schreef:
Pippa schreef:Heel goed van haar! En nu met baby rookt ze ook niet?

Nee nooit meer ! En haar baby is inmiddels 19 mnd dus dat zit wel goed:)

Wat goed! Je hoort ook wel eens van mensen die na de bevalling meteen weer beginnen. Dan denk ik, je bent helemaal afgekickt, wáárom begin je dan weer?

Dat is simpelweg verslaving. Iedere verslaafde loopt de rest van zijn leven risico weer te gaan gebruiken op een zwak moment.

Dat vind ik ook weer het moeilijke aan baby's die verslaafd geboren worden. Het lichaam kent het middel al en zal het ook herkennen waardoor deze kinderen een veel grotere kans hebben verslaafd te raken, al zijn ze dan jaren verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Roodkapje za 3 maa 2012 - 13:24

Sunprincess schreef:
Jolicious schreef:
Roodkapje schreef:
Pippa schreef:Heel goed van haar! En nu met baby rookt ze ook niet?

Nee nooit meer ! En haar baby is inmiddels 19 mnd dus dat zit wel goed:)

Wat goed! Je hoort ook wel eens van mensen die na de bevalling meteen weer beginnen. Dan denk ik, je bent helemaal afgekickt, wáárom begin je dan weer?

Dat is simpelweg verslaving. Iedere verslaafde loopt de rest van zijn leven risico weer te gaan gebruiken op een zwak moment.

Dat vind ik ook weer het moeilijke aan baby's die verslaafd geboren worden. Het lichaam kent het middel al en zal het ook herkennen waardoor deze kinderen een veel grotere kans hebben verslaafd te raken, al zijn ze dan jaren verder.

Ik denk vooral dat mensen weer beginnen omdat ze het gezellige sigaretje missen of dat hun man / vriend rookt en die stap kleiner is... want verslaving kan zijn dat je het refereert aan iets wat je vroeger fijn vond maar niet aan de nicotine, die is natuurlijk al lang en breed uit je lijf.
Mijn nichtje heeft heel de zwangerschap doorgerookt ( mede op aanraden van vk) en ook wel geminderd (maar nog 10 p dag). Hun zoontje heeft ernstige astma-achtige verschijnselen en is net 2jaar. Dit is volgens de kinderarts een gevolg op het doorroken in de zwangerschap. Het kan zijn dat hij anders hier ook gevoelig voor was op latere leeftijd maar dan had het nog niet zo vroeg ontpopt zeg maar. Ik heb echt medelijden met dat ventje... Zijn beiden ouders roken gewoon keihard door ( ze zeggen: ja maar we doen het keukenraam open). Hij heeft het al benauwd en gaan je ouders je nog ff in die rook laten zitten... sorry maar dan vraag ik me soms af: "houden jullie wel van je kind???". Klinkt hard, maar voor mij zijn mijn kinderen echt heel veel waard.. tuurlijk doe ik ook wel eens slechte dingen met ze.. ( ga naar Mcdonalds, haal tompouchjes bij Hema, of eten 's avonds een keer tosti ipv een uitgebreide verantwoorde maaltijd) maar doelbewust elke dag je kind aan zulke slechte dingen als roken blootstellen vind ik echt niet goed, vooral in het geval dat je kind al ziek is.

Met heroine of Meth is het natuurlijk toch wel een heel ander verhaal. Psychisch gezien is dat toch een heel stuk moeilijker afkicken en heel wat zwaarder en heeft ook andere gevolgen. Ik kan me voorstellen dat je ook niet helemaal kan afkicken als je onverwacht zwanger raakt. Als je bewust zwanger raakt en je zit nog aan de heroine of meth ben je mijn inziens ook niet goed bezig. Ga eerst in therapie en laat daarna die droom uitkomen.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  maiadebij za 3 maa 2012 - 20:58

jeetje Roodkapje wat erg dat je nichtje zo doorgerookt heeft en nu nog steeds bij je neefje rookt, echt schandalig! Ik las laatst dat de meest schadelijke stof uit sigarettenrook op ca. 1 meter hoogte blijft hangen (het stijgt dus niet) en daardoor dus niet uit een raam waait, of in een afzuiger. Kinderen zijn doorgaans precies die hoogte en ademenen dus die meest schadelijke stof in, ook als je bij een raam of afzuiger rookt.

Ik rook en drink niet, dus dat antwoord is duidelijk. Mijn man rookt wel, maar zodra hij wist dat ik zwanger was rookte hij niet meer binnen of in mijn bijzijn (in de auto bijvoorbeeld). Nu rookt hij nog alleen buiten. Ik kan heel slecht tegen mensen die willens en wetens de gezondheid van hun kinderen in gevaar brengen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Parisienne za 3 maa 2012 - 21:09

Mijn bovenbuurvrouw heeft bij beide zwangerschap stevig doorgerookt. Kindjes hebben beiden last van hun luchtwegen en zijn regelmatig ziek. Ondanks dat ze weten dat de kinderen last hebben van de luchtwegen (vaak verkouden, veel hoesten, etc.) roken ze nog stevig door in huis. Ik snap dat echt niet!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Pandora za 3 maa 2012 - 21:23

Bij beide zwangerschappen heb ik, voordat ik wist dat ik zwanger was, nog wel gedronken. Niet veel, hooguit een paar wijntjes.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik nieuwjaarsdag een half glaasje prosecco gedronken, gerookt heb ik helemaal niet.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Lejow za 3 maa 2012 - 22:03

Nee, maar ik drink en rook sowieso niet...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  sheila123 zo 4 maa 2012 - 1:24

Nee ik heb niet gerookt en gedronken tijdens de zwangerschappen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  L!ND@ zo 4 maa 2012 - 1:37

Nee, beiden niet. Ooit in een tijdperk ver weg ik heb ik wel gerookt, maar dat was alleen voor de gezelligheid. Ik vond het onzin om dan ooit nog maar één sigaret op te steken. Een borrel vind ik op z'n tijd best lekker en soms ook wel meer dan eentje...Maar sinds ik een kinderwens heb, sla ik die voorlopig af. Geen problemen mee, ik wil niks dan het beste voor mijn kind.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Darius zo 4 maa 2012 - 2:30

Bij L en P niet gerookt of gedronken tijdens de zwangerschap. Wel na de laatste borstvoeding eens een wijntje genomen.

Tijdens deze zwangerschap heb ik wel een paar wijntjes gedronken, met kerst en oud en nieuw. Ook niet heel veel in 1 x, ik gaf immers nog borstvoeding, maar wel drie avonden achter elkaar een klein wijntje. Bij tijden kan ik me er ontzettend druk om maken (had nog niet positief getest) maar mijn vk zei ook dat het niet uitmaakt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  LMCurious zo 4 maa 2012 - 3:13

Beetje late reactie, maar had het topic eerder niet gelezen.

Zelf rook ik niet, dus dat is niet van toepassing. Ik dronk voor mijn 1e zwangerschap gem. 2-3 glazen alcohol per maand. Die kon ik makkelijk missen. Maar ik zei wel al meteen dat ik me wel kan voorstellen dat ik wel een keertje een glas pak. Heb ik toen nooit behoefte aan gehad. Bij de 2e zwangerschap heb ik 1x bij een bbq een glas rose gedronken, verder ook niet. Ik kan er dan ook wel gewoon van genieten, anders had ik het niet gepakt.

Qua stress is het natuurlijk niet alleen het afkicken. Het is ook de periode daarna waarbij je in situaties komt waar je graag een sigaretje pakt, heb je natuurlijk opnieuw stress. Dat is niet zo zeer de nicotine als wel de gewoonte die erin zit. Mijn schoonmoeder heeft jaren na het stoppen nog elke dag moeite mee. maar is gestopt vanwege longproblemen.

Verder is het met stress ook zo dat je lichaam veel meer mineralen verbruikt en er andere hormoonschommelingen gaan komen die dus niet bevorderlijk zijn voor de zwangerschap. Je lichaam heeft minder energie en bouwstoffen om het kindje te laten groeien. Hetzelfde waarom stress voor iedereen gewoon ongezond is!

Ik snap wel dat sommige artsen/vk het zo adviseren, maar ik denk ook dat veel mensen het als makkelijk excuus zien. Maar uiteindelijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid vind ik. En gebeuren er veel meer schadelijke dingen voor kinderen, zoals altijd ongezond eten etc.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeg eens eerlijk! - Pagina 6 Empty Re: Zeg eens eerlijk!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum