Zeg eens eerlijk!
+50
Lejow
Pandora
maiadebij
Teddyaapje
Roodkapje
kwak
Diese
PapillonRose
M@niek
LDJ
Phileine
piene1983
Le Chat Noir
Roza
RiLiJu
*Lookie*
ellibre
nillis
Flip Fluitketel
Merai
RYW
Viva
Caulfield
-Ieniemienie-
Urban Naked
Liadan
Clapperdie
Amber-
Puggle
Jasmine
Sophiee
Muppetje
Paper Crown
Bruintje Beer
studiebol
Thunder
CCC
Jilke
Bolleke
Ugly Betty
Makamba
Océane
Purpleflower
Lindsya
Tiara
Floor
Parisienne
Tania
SarahKey
Annie24
54 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Zeg eens eerlijk!
Roken doe ik niet, wel dronk ik elk weekend een wijntje. Al was dit sowieso het laatste jaar al een stuk minder. Maar nu doe ik het echt niet meer.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik rook sowieso al niet en een wijntje op zijn tijd vind ik best lekker maar dat laat ik tijdens de zwangerschap en bv periode staan.
Ik vind het behoorlijk onverantwoordelijk als je door rookt of drinkt tijdens de zwangerschap.
Ik vind het behoorlijk onverantwoordelijk als je door rookt of drinkt tijdens de zwangerschap.
Gast- Gast
Ik drink en rook al nooit dus heb geen problemen om dit te laten tijdens de zwangerschap. Wel heb ik 2x een rose, tegen het doorbakken aan, biefstuk gegeten.
Bij mij op het werk waren 2 vrouwen zwanger en beide rookte echt als een ketter.. Een daarvan is nu 4 weken te vroeg bevallen. De andere is nog zwanger maar krijgt wel een klein kindje. Denk dat het roken echt wel bijdrage heeft geleverd daaraan.
Bij mij op het werk waren 2 vrouwen zwanger en beide rookte echt als een ketter.. Een daarvan is nu 4 weken te vroeg bevallen. De andere is nog zwanger maar krijgt wel een klein kindje. Denk dat het roken echt wel bijdrage heeft geleverd daaraan.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Tegenwoordig wordt ook bijna alles gepland. Zeker een zwangerschap (uitzonderingen daargelaten) ik vind het daarom zo bizar dat je om de reden zwanger willen worden de pil niet meer neemt, maar wel stug blijft doorroken. Tja, als je dan opeens zwanger blijkt is 't wel easy gezegd: de vk zei dat ik maar beter door kan roken ivm de stress dat stoppen met roken brengt. Duh. Stop dan een paar maanden voor je met de pil stopt. Tenzij je zwangerschap ongepland is, ik vind dan echt dat je acuut moet stoppen. Stress of niet.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Helemaal mee eens.2CKC2 schreef:Tegenwoordig wordt ook bijna alles gepland. Zeker een zwangerschap (uitzonderingen daargelaten) ik vind het daarom zo bizar dat je om de reden zwanger willen worden de pil niet meer neemt, maar wel stug blijft doorroken. Tja, als je dan opeens zwanger blijkt is 't wel easy gezegd: de vk zei dat ik maar beter door kan roken ivm de stress dat stoppen met roken brengt. Duh. Stop dan een paar maanden voor je met de pil stopt. Tenzij je zwangerschap ongepland is, ik vind dan echt dat je acuut moet stoppen. Stress of niet.
Gast- Gast
Ik heb niet gerookt of alcohol gedronken tijdens de zwangerschappen (roken deed ik sowieso al niet). Nu drink ik nog geen alcohol omdat ik borstvoeding geef.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik ben vrij direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Wijn drink ik af en toe, maximaal 2 glazen per maand. Zo heel af en toe kan ik daar erg van genieten. Ik ben bijna 35 weken zwanger.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Zelda schreef:Ik ben misschien wat fel in deze discussie, maar ik kan me er echt boos om maken, met name om het roken. Als je niet weet dat je zwanger bent, oke, maar ik vind niet dat je een klein kind wat in je buik zit hoort te vergiftigen met sigaretten wat jij rookt. Er zitten zoveel nare consequenties aan, overal kun je er informatie over krijgen, ik vind het behoorlijk egocentrisch om door te blijven roken.
Ook mee eens..
Plus dat ik in mijn werk gewoon zie wat het met een kindje doet als je rookt of drinkt tijdens een zwangerschap. Ik kan me echt boos maken dan, die kindjes kiezen er niet voor maar zitten wel de rest van hun leven met de ellende omdat hun moeder even 9 maanden niet kon stoppen met drinken en roken.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik heb nooit gerookt, en alcohol drink ik ook eigenlijk nooit, dus tijdens de zwangerschappen ook niet. Mijn moeder heeft bij alle kinderen doorgerookt, en wij waren allemaal lichter dan gemiddeld. Bij mijn een na jongste zusje bleek de placenta zelfs helemaal op re zijn, ws door het roken. Slechte doorbloeding. Zij kwam wat te vroeg ter wereld, maar dat was maar goed ook. Veel langee had ze het niet overleefd.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op za 3 maa 2012 - 1:31; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik was al gestopt met roken voordat ik zwanger werd gelukkig. Drinken deed ik veel, maar tijdens de zwangerschappen niet. Nou ja, ik nam weleens een bodempje van de wijn van mijn man om te proeven.
Tijdens de bruiloft (toen was ik 15 weken zwanger van de tweede) heb ik trouwens wel een glaasje champagne gedronken.
Tijdens de bruiloft (toen was ik 15 weken zwanger van de tweede) heb ik trouwens wel een glaasje champagne gedronken.
Gast- Gast
Urban Naked schreef:Ik ben vrij direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Wijn drink ik af en toe, maximaal 2 glazen per maand. Zo heel af en toe kan ik daar erg van genieten. Ik ben bijna 35 weken zwanger.
Dus nu drink je dus nog wel alcohol? Voel je je dan niet schuldig of rot als je dat glas leeg drinkt? Ik kan me niet voorstellen dat je daar nu echt blij van word.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik snap sowieso niet waarom mensen door blijven roken tot de positieve test (en wellicht daarna nog). Als je bewust voor een zwangerschap en daarbij een kindje gaat, dan stop je toch op het moment dat je die beslissing neemt..? Niet alleen voor jezelf makkelijker, fijner voor je toekomstige kind, maar ook helemaal beter voor je vruchtbaarheid. Je hebt 40 procent minder kans op een zwangerschap als je rookt.. Ik lees wel eens van mensen die kinderen proberen te krijgen via ivf/icsi en dan gewoon stug doorroken. Kan ik ook echt met mijn hoofd niet bij. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Roken en drinken tijdens mijn zwangerschap? Nee, absoluut niet. Ontzettend onverantwoord, zeker nu we weten wat voor risico het met zich meebrengt snap ik niet dat er mensen zijn die het nog doen. Dat is ook gewoon dom je kop in het zand steken.
Brie mag je trouwens wel gewoon hebben (mits gepasti..potverdorie, dat woord..) en softijs ook als je het ergens koopt waar regelmatig tot veel ijs wordt verkocht.
Roken en drinken tijdens mijn zwangerschap? Nee, absoluut niet. Ontzettend onverantwoord, zeker nu we weten wat voor risico het met zich meebrengt snap ik niet dat er mensen zijn die het nog doen. Dat is ook gewoon dom je kop in het zand steken.
Brie mag je trouwens wel gewoon hebben (mits gepasti..potverdorie, dat woord..) en softijs ook als je het ergens koopt waar regelmatig tot veel ijs wordt verkocht.
Gast- Gast
Ja, dat is precies wat ik zeg. Nee, ik voel me daar niet schuldig bij. En ja, ik word af en toe best blij van een enkel glas wijnPuggle schreef:Urban Naked schreef:Ik ben vrij direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Wijn drink ik af en toe, maximaal 2 glazen per maand. Zo heel af en toe kan ik daar erg van genieten. Ik ben bijna 35 weken zwanger.
Dus nu drink je dus nog wel alcohol? Voel je je dan niet schuldig of rot als je dat glas leeg drinkt? Ik kan me niet voorstellen dat je daar nu echt blij van word.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Hier ook af en toe een glas wijn en geen enkele sigaret meer. En ook geen schuldgevoel trouwens.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Gelukkig maar dat we allemaal anders zijn dan
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Gelukkig maar dat we allemaal anders zijn dan
Ja idd. Iets niet snappen doe ik ook wel eens maar ieder mag nog steeds zelf kiezen.
Gast- Gast
Nee. Ik vind alcohol niet lekker, en ik rook niet.
Nu bij deze zwangerschap heb je kans dat ik 3/4x een slokje wijn zal drinken; bij het avondmaal in de kerk.
Nu bij deze zwangerschap heb je kans dat ik 3/4x een slokje wijn zal drinken; bij het avondmaal in de kerk.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Puggle schreef:Gelukkig maar dat we allemaal anders zijn dan
Ja, daar ben ik ook regelmatig erg blij mee.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Zelda schreef:Sorry maar ik kan me echt niet voorstellen dat er een vk/dokter is die zegt dat stoppen met roken slechter is i.v.m stress dan gewoon door blijven roken. Stress kun je gewoonweg níet voorkomen.Rataplan schreef:Nee, dat is geen bullshit. 6 jaar geleden zei mijn vk dat ook! Nu zal dat ongetwijfeld anders zijn, zoals zoveel dingen.Zelda schreef:Ja dat is volgens mij echt bullshit.chococupcake schreef:Jilke schreef:Een vriendin van mij was zwanger, en heeft doorgerookt. Volgens de verloskundige kon ze beter doorroken, dan stoppen en daar een hoop stress van hebben. Ze is wel geminderd, van 15 naar 5 peuken per dag.
Ik vraag me altijd af he, of VK's dit nou echt zeggen of dat mensen met zoiets komen om het goed te praten.
Bij mijn vriendin is dat 5 jaar geleden toch ook echt geadviseerd. Zij was ongepland zwanger geraakt door een gescheurd condoom, woonde op een studentenkamertje en werd halverwege de zwangerschap door haar vriendje via Skype gedumpt omdat hij een ander had, en moest dus in haar eentje een woonruimte regelen voor haarzelf en haar kindje terwijl de ex-schoonfamilie haar ook nog dagelijks terroriseerde. Volledig stoppen met roken was voor haar gewoon echt teveel gevraagd, dus ze is op advies van de VK alleen maar geminderd.
Haar dochtertje is overigens blakend gezond en heeft sinds haar geboorte 4,5 jaar geleden nooit meer een dokter van dichtbij gezien. Die voorbeelden zijn er natuurlijk ook.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik vind het trouwens ook nogal ongepast om dat soort oordelen uit te spreken. Ik heb zelf ook niet gerookt en gedronken tijdensmijn zwangerschappen, maar ik spring niet uit mijn vel als ik een rokende of drinkende zwangere zie, hoor. A. Ik ken het verhaal erachter niet, misschien is het vergelijkbaar met mijn vriendin. B. Dat ik 1 sigaretje of glaasje zie wil niet zeggen dat zij die hele zwangerschap lang stevig wordt doorgerookt en gezopen. C. Al was dat wel zo, dan nog is het niet mijn plek en rol om er wat van te vinden, dat moet iedereen zelf weten.
Beetje aanmatigend om het ook nog eens uit te spreken en mensen zo de les te lezen. Je mag het best vinden, dat wel, maar zomaar veroordelen vind ik een beetje bemoeierig. Laat mensen lekker in hun waarde, en hun keuzes ook.
Beetje aanmatigend om het ook nog eens uit te spreken en mensen zo de les te lezen. Je mag het best vinden, dat wel, maar zomaar veroordelen vind ik een beetje bemoeierig. Laat mensen lekker in hun waarde, en hun keuzes ook.
RYW- Ratel
RYW schreef:Ik vind het trouwens ook nogal ongepast om dat soort oordelen uit te spreken. Ik heb zelf ook niet gerookt en gedronken tijdensmijn zwangerschappen, maar ik spring niet uit mijn vel als ik een rokende of drinkende zwangere zie, hoor. A. Ik ken het verhaal erachter niet, misschien is het vergelijkbaar met mijn vriendin. B. Dat ik 1 sigaretje of glaasje zie wil niet zeggen dat zij die hele zwangerschap lang stevig wordt doorgerookt en gezopen. C. Al was dat wel zo, dan nog is het niet mijn plek en rol om er wat van te vinden, dat moet iedereen zelf weten.
Amen.
Ik word hier eerlijk gezegd af en toe een beetje moe van het moraal-ridder-gehalte (niet specifiek dit topic, of deze pijler, maar in zijn algemeenheid).
Gast- Gast
Ter aanvulling:
Bij dit soort topics is het altijd wachten tot iemand zo eerlijk is om toe te geven dat zij wél af en toe een glaasje drinkt/sigaret rookt. Vervolgens mag iedereen daar dan bovenop springen en haar veroordelen.
Lekker makkelijk scoren dus.
Bij dit soort topics is het altijd wachten tot iemand zo eerlijk is om toe te geven dat zij wél af en toe een glaasje drinkt/sigaret rookt. Vervolgens mag iedereen daar dan bovenop springen en haar veroordelen.
Gast- Gast
Nou, ik vind dat jullie lichtelijk overdrijven hoor. Volgens mij valt het hartstikke mee hoe mensen hier aangevallen worden en hoe moraalridderig er gedaan wordt.
Gast- Gast
Minneke schreef:Ter aanvulling:
Ja, inderdaad. Wij zijn het eens
RYW- Ratel
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Zeg eens héél eerlijk...
» Zeg eens heel eerlijk..
» Zeg eens eerlijk
» Zeg eens eerlijk...