Bevallingspijn echt zo verschrikkelijk pijnlijk?
+44
_Lana_
Cupcake
*Lookie*
frolic
Kat1980
Diese
CCC
Lindsya
Alex
Happydobby
L!ND@
Didi
Roodkapje
Shy
Stuiterbal
Aimee
Rouge
Chelle
joyce0606
Teddyaapje
holaagirl
sanna
Flip Fluitketel
joos
Annie24
Viva
Liadan
kwak
Aggi
PapillonRose
Darius
Puggle
sabje
Bolleke
Susan
Makamba
-Ieniemienie-
Jasmine
Printje
SarahKey
loesje
Dora
TGR
Monte
48 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Bevallingspijn echt zo verschrikkelijk pijnlijk?
Stofzuiger schreef:Ja, het is zo bijzonder, nergens mee te vergelijken!Charlie schreef:Stofzuiger schreef:Geloof me, ondanks dat het niet prettig is, vond ik het de mooiste dag van mijn leven!Puggle schreef:Ik word wel blij van sommige reacties ik zie er zo tegenop
Eeeecht?Ik wil het nog een keer meemaken
Dat klinkt erg positief maar toch
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ja. Vooral de ontsluitingsweeën, persweeën zijn daarna een verademing. Niet te vergeten dat daarna vaak nog de pijn van de naweeën of de pijn van de knip/hechtingen komt.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Geloof me, ondanks dat het niet prettig is, vond ik het de mooiste dag van mijn leven!Puggle schreef:Ik word wel blij van sommige reacties ik zie er zo tegenop
een hele dikke +1
Gast- Gast
Je groeit er ook echt naar toe. Met 23 weken moest ik er ook niet aan denken, en op een gegeven moment wilde ik dolgraag bevallen. Was ik blij dat ik een datum had om naar af te tellen...Puggle schreef:Stofzuiger schreef:Ja, het is zo bijzonder, nergens mee te vergelijken!Charlie schreef:Stofzuiger schreef:Geloof me, ondanks dat het niet prettig is, vond ik het de mooiste dag van mijn leven!Puggle schreef:Ik word wel blij van sommige reacties ik zie er zo tegenop
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Je groeit er ook echt naar toe. Met 23 weken moest ik er ook niet aan denken, en op een gegeven moment wilde ik dolgraag bevallen. Was ik blij dat ik een datum had om naar af te tellen...Puggle schreef:Stofzuiger schreef:Ja, het is zo bijzonder, nergens mee te vergelijken!Charlie schreef:Stofzuiger schreef:Geloof me, ondanks dat het niet prettig is, vond ik het de mooiste dag van mijn leven!Puggle schreef:Ik word wel blij van sommige reacties ik zie er zo tegenop
Ja dat geloof ik wel, dit is ook wat ik in mijn omgeving veel hoor. Ach het moet hè kan niet meer terug
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Dat is een ding wat zeker is...
Komt echt goed!
Komt echt goed!
Gast- Gast
Bij de bevalling van Pe.pijn ben ik wel flauwgevallen. Ze had bij 9 cm ontsluiting mijn vliezen gebroken, maar toen ging ik weer terug naar 5 cm ontsluiting. De vk heeft me toen even naar het toilet gestuurd omdat ze ook een catheter wilde doen. Op het toilet ben ik in 1 wee van 5 cm naar 10 cm ontsluiting gegaan, dus je kunt je voorstellen dat die wee zoooo pijnlijk was, dat ik er van flauwviel.
Overigens vond ik de bevalling van L.aurens pijnlijker, omdat ik totaal niet wist wat me te wachten stond, ik me niet op mijn gemak voelde en ook wel op een gegeven moment in paniek was. En dat zorgt er dus voor dat je de weeen pijnlijker vindt.
Bij P. was ik meer ontspannen, ik was gebrand op een goede, positieve bevalling en dacht ook: 'Dit zijn maar een paar uur van mijn leven, dat kom ik wel door en dan heb ik straks een naakte baby vast'. En toen had ik echt een super bevalling!!
Overigens vond ik de bevalling van L.aurens pijnlijker, omdat ik totaal niet wist wat me te wachten stond, ik me niet op mijn gemak voelde en ook wel op een gegeven moment in paniek was. En dat zorgt er dus voor dat je de weeen pijnlijker vindt.
Bij P. was ik meer ontspannen, ik was gebrand op een goede, positieve bevalling en dacht ook: 'Dit zijn maar een paar uur van mijn leven, dat kom ik wel door en dan heb ik straks een naakte baby vast'. En toen had ik echt een super bevalling!!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vond het toch best pittig, de pijn. Maar het was wel te doen, vooral achteraf gezien Ik vond het zelf erg lastig dat je geen idee hebt hoe lang het nog gaat duren. Stel je weet dat je vanaf een bepaald punt nog maximaal 4 uur te gaan zou hebben (bijvoorbeeld), dan heb je daar een soort houvast aan. Dat heb ik tenminste. En dat is met een bevalling nu eenmaal niet te voorspellen. Ik ben ook geen controlfreak af en toe
Op een gegeven moment kreeg ik trouwens een ruggenprik aangesmeerd (waar ik ook wel erg blij mee was toen ie eenmaal zat) omdat ik anders niet te toucheren was, dus ik heb toen mooi even op adem kunnen komen. Helaas vielen de weeën toen weg en kreeg ik opwekkers. Voelde ik ook niks van, totdat de ruggenprik langzaamaan werd uitgezet omdat de ontsluiting bijna volledig was. Toen kwam ik ineens in een storm terecht
Toch was het allemaal wel vol te houden, ook al was het flink pijnlijk. Het meest pijnlijke vond ik wel de persweeën, hier was dat geen verademing zoals je weleens hoort. Maar gelukkig duren die een stuk korter dan de ontsluitingsweeën. Bevallen zal mijn hobby niet worden, maar ik heb het er graag voor over als ik nog een kindje zou kunnen krijgen in de toekomst. Oja, ik heb ook de neiging om out te gaan als ik op een gegeven moment de pijngrens bereikt heb (is gelukkig zelden), maar bij de bevalling had ik nergens last van wat dat betreft.
Op een gegeven moment kreeg ik trouwens een ruggenprik aangesmeerd (waar ik ook wel erg blij mee was toen ie eenmaal zat) omdat ik anders niet te toucheren was, dus ik heb toen mooi even op adem kunnen komen. Helaas vielen de weeën toen weg en kreeg ik opwekkers. Voelde ik ook niks van, totdat de ruggenprik langzaamaan werd uitgezet omdat de ontsluiting bijna volledig was. Toen kwam ik ineens in een storm terecht
Toch was het allemaal wel vol te houden, ook al was het flink pijnlijk. Het meest pijnlijke vond ik wel de persweeën, hier was dat geen verademing zoals je weleens hoort. Maar gelukkig duren die een stuk korter dan de ontsluitingsweeën. Bevallen zal mijn hobby niet worden, maar ik heb het er graag voor over als ik nog een kindje zou kunnen krijgen in de toekomst. Oja, ik heb ook de neiging om out te gaan als ik op een gegeven moment de pijngrens bereikt heb (is gelukkig zelden), maar bij de bevalling had ik nergens last van wat dat betreft.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Het is een pijn die komt en gaat, had welliswaar een weeen storm... was ook ingeleid.
Maar door ontspannen te blijven en zo goed mogelijk mijn weeen op te vangen ben ik er goed doorheen gekomen, mijn lichaam maakte ook dat stofje endrofine erg goed aan, heb dan ook geen ruggenprik gehad.
Helaas, is er 1 x een tang verlossing en 3 x vacuum pomp aan te pas gekomen en ben ik ingeknipt, dit heb ik overigens gevoeld
Mja je weet waarvoor je het doet,
de overgang naar de persweeen heb ik wel 6 bakjes ondergekotst... mja... arme vriendlief, hij was op dat moment met mij alleen in de verloskamer...
Maar het is wel een verlichting als je mag persen.
Al met al weet je waarvoor je het doet, en ondanks dat is het een bijzonder moment geweest en we hebben er heel wat moois en dierbaars en kostbaars voor terug gekregen
Maar door ontspannen te blijven en zo goed mogelijk mijn weeen op te vangen ben ik er goed doorheen gekomen, mijn lichaam maakte ook dat stofje endrofine erg goed aan, heb dan ook geen ruggenprik gehad.
Helaas, is er 1 x een tang verlossing en 3 x vacuum pomp aan te pas gekomen en ben ik ingeknipt, dit heb ik overigens gevoeld
Mja je weet waarvoor je het doet,
de overgang naar de persweeen heb ik wel 6 bakjes ondergekotst... mja... arme vriendlief, hij was op dat moment met mij alleen in de verloskamer...
Maar het is wel een verlichting als je mag persen.
Al met al weet je waarvoor je het doet, en ondanks dat is het een bijzonder moment geweest en we hebben er heel wat moois en dierbaars en kostbaars voor terug gekregen
Laatst aangepast door Aggi op di 28 feb 2012 - 7:47; in totaal 1 keer bewerkt
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
ja, het deed zeer maar de weeen waren niet de ergste pijn die ik heb gehad.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik vond de weeen van mijn eerste bevalling heel pijnlijk, wel de ergste pijn die ik ooit heb gehad. Bij de tweede bevalling heb ik nauwelijks hele pijnlijke weeen gehad, ik denk maar 2 nadat mijn vliezen gebroken werden.
Toch zou ik mijn eerste bevalling zo overdoen en de 2e liever niet.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wat stofzuiger zegt klopt wel, ondanks dat ik mijn bevalling heel pijnlijk vond was die dag de mooiste uit mijn leven. Ik vond het prachtig dat mijn lichaam alles op een gegeven moment overnam, en de geboorte op zich was echt mooi. Ik zou nog wel een keer willen bevallen ondanks de pijn, maar goed ik wil maar 1 kindje en die heb ik al
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Voor zover ik me nog goed herinner (3 jr geleden ) vond ik de bevalling zelf niet heel pijnlijk, kijk het is geen pretje, maar je probeert je kindje eruit te persen.
De weeen nét voor de persweeen daarentegen vond ik verschrikkelijk. Toen heb ik samen met mijn man op de bedrand zitten jammeren dat als ik in het zhuis was geweest, ik pijnstilling had willen hebben. Echt van die pijn waarvan je kronkelt om het zo min mogelijk te voelen.
Dáár kijk ik tegenop, niet tegen het persen zelf want dat ging goed.
De weeen nét voor de persweeen daarentegen vond ik verschrikkelijk. Toen heb ik samen met mijn man op de bedrand zitten jammeren dat als ik in het zhuis was geweest, ik pijnstilling had willen hebben. Echt van die pijn waarvan je kronkelt om het zo min mogelijk te voelen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Liadan schreef:Ik vond de weeen van mijn eerste bevalling heel pijnlijk, wel de ergste pijn die ik ooit heb gehad. Bij de tweede bevalling heb ik nauwelijks hele pijnlijke weeen gehad, ik denk maar 2 nadat mijn vliezen gebroken werden.
Ja dit heb ik ook. Bij dee eerste heb ik zo'n vijf uur goede weeen gehad en bij de tweede maar een paar krachtige, en ik zou liever de eerste overdoen.
Ik vond het persen bij de eerste trouwens ook niet echt een verademing. Het hechten herinner ik me ook niet als zo erg eigenlijk, ik was wel verdoofd en lekker is het niet maar zeker niet het ergste van de bevalling. Als het hoofdje staat, dat vond ik dan wel weer vreselijk pijnlijk.
Gast- Gast
Ik vond mijn bevalling verschrikkelijk, zelfs bijna traumatisch. Wil het dan ook nooit meer meemaken.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
een pretje is het idd niet, maar je weet waarvoor je het doet!
Bij de eerste vond ik het spannender dan nu bij de 2e, weet een beetje wat je kunt verwachten nu (alhoewel er ook wordt gezegd dat geen één bevalling met elkaar te vergelijken is)
De pijn ben ik niet vergeten na de bevalling, maar was het dubbel en dwars waard!!
Bij de eerste vond ik het spannender dan nu bij de 2e, weet een beetje wat je kunt verwachten nu (alhoewel er ook wordt gezegd dat geen één bevalling met elkaar te vergelijken is)
De pijn ben ik niet vergeten na de bevalling, maar was het dubbel en dwars waard!!
joos- Fluisteraar
- Aantal berichten : 13
Punten : 32
Registratiedatum : 10-11-11
Ik vind het wel het pijnlijkste wat ik tot nu toe heb mee gemaakt, maar duh het is een bevalling. Je perst een kind naar buiten en voordat dat zover is, moet je lichaam het eerst door het geboortekanaal proberen te werken. Ja, dat doet pijn. Dat doe je ook niet elke dag .
Ik vond ontsluitingsweeen inderdaad ook het pijnlijkste, vooral op het laatst. Ik ben dan wel bijna van mijn stokje gegaan, maar dat kwam omdat mijn suiker zo laag was denk ik achteraf. Had al heel lang niet meer gegeten en had ook al een tijdje geleden een infuus daarvoor gehad. Nu weet ik trouwens dat als je denkt dat je het niet meer trekt, je bijna op het moment bent dat je mag persen . Ik denk dat het zonder natuurlijke endorfine ook niet te doen is, maar gelukkig maakt je lichaam dat gewoon aan zodat je wel in staat bent om te bevallen.
Ik heb wel eens dat ik enorme buikkramp heb, omdat mijn darmen flink van slag zijn. Dat doet soms zo zeer dat ik een flashback krijg naar de bevalling. Ik vond de pijn daar precies op lijken namelijk. Alleen voor de bevalling is het nuttig. En ja, ook ik moet zeggen dat ik ondanks die pijn het echt de allermooiste dag uit mijn leven vond. Daar kan gewoon niks tegenop.
Ik vond ontsluitingsweeen inderdaad ook het pijnlijkste, vooral op het laatst. Ik ben dan wel bijna van mijn stokje gegaan, maar dat kwam omdat mijn suiker zo laag was denk ik achteraf. Had al heel lang niet meer gegeten en had ook al een tijdje geleden een infuus daarvoor gehad. Nu weet ik trouwens dat als je denkt dat je het niet meer trekt, je bijna op het moment bent dat je mag persen . Ik denk dat het zonder natuurlijke endorfine ook niet te doen is, maar gelukkig maakt je lichaam dat gewoon aan zodat je wel in staat bent om te bevallen.
Ik heb wel eens dat ik enorme buikkramp heb, omdat mijn darmen flink van slag zijn. Dat doet soms zo zeer dat ik een flashback krijg naar de bevalling. Ik vond de pijn daar precies op lijken namelijk. Alleen voor de bevalling is het nuttig. En ja, ook ik moet zeggen dat ik ondanks die pijn het echt de allermooiste dag uit mijn leven vond. Daar kan gewoon niks tegenop.
Gast- Gast
Viva schreef:Voor zover ik me nog goed herinner (3 jr geleden ) vond ik de bevalling zelf niet heel pijnlijk, kijk het is geen pretje, maar je probeert je kindje eruit te persen.
Ik kijk dus ook op tegen die laatste weeen. Ik vond ze zo pijnlijk dat ik het af en toe uit schreeuwde. En dat mocht weer niet van de verloskundige, want ik moest het ombuigen naar positieve energie. Donder op zeg dacht ik toen nog. Als ik wil schreeuwen, doe ik dat, kreng. Ik hoop dat het bij de 2e nu sneller gaat, dat lees je wel eens..
Gast- Gast
Tja, bevallen was pijnlijk en het was geen pretje. Maar de dag dat onze dochter geboren was, was wel de 1 van de mooiste dagen in mijn leven.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Annie24 schreef:Ik vond mijn bevalling verschrikkelijk, zelfs bijna traumatisch. Wil het dan ook nooit meer meemaken.
+1 En ook echt de ergste pijn die ik ooit heb mee gemaakt.. Dat het hoofdje stond en hij eruit kwam vond ik helemaal niet pijnlijk!
sanna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10
Annie24 schreef:Ik vond mijn bevalling verschrikkelijk, zelfs bijna traumatisch. Wil het dan ook nooit meer meemaken.
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Net wat PR ook zegt, ik vond t t ergste dat je geen idee hebt hoelang het gaat duren, dat je nergens naartoe kunt leven wat tijd betreft.
De persweeen en de geboorte vond ik helemaal niet pijnlijk, ik ben ingeknipt en er hing iemand op mn buik maar hier heb ik echt niks van gevoeld. De ontsluitingsweeen daarin tegen vond ik geen pretje en ik denk wel dat het het pijnlijkste was wat ik ooit heb gevoeld. Ben ingeleid en dan heeft je lichaam ook minder tijd om die hormonen aan te maken.
Achteraf gezien kan ik me de pijn eigenlijk helemaal niet meer voor de geest halen, het moment dat mijn zoontje voor t eerst op mn buik lag weet ik juist nog heel erg goed...het was het allemaal meer dan waard!
De persweeen en de geboorte vond ik helemaal niet pijnlijk, ik ben ingeknipt en er hing iemand op mn buik maar hier heb ik echt niks van gevoeld. De ontsluitingsweeen daarin tegen vond ik geen pretje en ik denk wel dat het het pijnlijkste was wat ik ooit heb gevoeld. Ben ingeleid en dan heeft je lichaam ook minder tijd om die hormonen aan te maken.
Achteraf gezien kan ik me de pijn eigenlijk helemaal niet meer voor de geest halen, het moment dat mijn zoontje voor t eerst op mn buik lag weet ik juist nog heel erg goed...het was het allemaal meer dan waard!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vond het de ergste pijn ever en ik kan me de pijn ook nog goed herrineren.
Voordat ik aan de weeënopwekkers ging, wad het nog wel te doen maar daarna was het hell.
Toen voelde het alsof ze mijn rug vanuit mijn anus aan het breken waren terwijl ze tegelijkertijd mijn buik opengesneden.
Toch heb ik het nog een tweede keer gedaan.... En was het weer even erg
Voordat ik aan de weeënopwekkers ging, wad het nog wel te doen maar daarna was het hell.
Toen voelde het alsof ze mijn rug vanuit mijn anus aan het breken waren terwijl ze tegelijkertijd mijn buik opengesneden.
Toch heb ik het nog een tweede keer gedaan.... En was het weer even erg
Gast- Gast
ik vond het wel echt hels, en na 4 uur op de 4cm te blijven steken, was ik het wel flink zat met snel opvolgende weeën, ik wilde echt IETS!
ik was dan ook wel flink vermoeid, van het einde van de zwangerschap (ingeleid wegens medische redenen)
ik was dan ook wel flink vermoeid, van het einde van de zwangerschap (ingeleid wegens medische redenen)
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Het doet inderdaad behoorlijk pijn. Ik ben zelf aardig slank en dacht altijd dat ik weinig kon hebben. Maar toch voelde ik me ijzersterk en kon ineens alles aan.
Ik heb dan ook wel mazzel gehad met mijn bevalling. Mijn vliezen braken om 3.00 snachts. Om 4.00 was ik in het ziekenhuis. Ze vertelde me dat ik die dag rond 15.00 mama zou zijn. Ik kreeg wee opwekkers en ben uiteindelijk om 12.55 bevallen.
ik wist dus wel waar ik aan toe was, dat gaf me wel rust.
Maar de pijn ben ik trouwens nog niet vergeten. Dat was best pittig maar wel vol te houden, maar ja, dat verschilt ook maar net per persoon...
Ik vond juist het hoofdje eruit persen het pijnlijkst! Had het gevoel dat ik in de fik stond maar ja ik bleek dus uitgescheurd te zijn..
Succes alvast, het is het allemaal echt waard!
Ik heb dan ook wel mazzel gehad met mijn bevalling. Mijn vliezen braken om 3.00 snachts. Om 4.00 was ik in het ziekenhuis. Ze vertelde me dat ik die dag rond 15.00 mama zou zijn. Ik kreeg wee opwekkers en ben uiteindelijk om 12.55 bevallen.
ik wist dus wel waar ik aan toe was, dat gaf me wel rust.
Maar de pijn ben ik trouwens nog niet vergeten. Dat was best pittig maar wel vol te houden, maar ja, dat verschilt ook maar net per persoon...
Ik vond juist het hoofdje eruit persen het pijnlijkst! Had het gevoel dat ik in de fik stond maar ja ik bleek dus uitgescheurd te zijn..
Succes alvast, het is het allemaal echt waard!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Indalen, pijnlijk?
» Hoe pijnlijk is buikgriep?
» spiraaltje zetten pijnlijk?
» Spiraaltje plaatsen, pijnlijk?
» bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd
» Hoe pijnlijk is buikgriep?