Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

+8
Linda
Pussycat
CCC
Sanne
Tiara
Liadan
Lonely Goatherd
Flower_L
12 plaatsers

Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Flower_L wo 19 dec 2012 - 20:30

Eindelijk is de productie goed op gang...alleen het blijft zeer pijnlijk. Het aanbijten is tenenkrommend en daarna bij drinken pijnscheuten. Toch ligt hij er goed aan en tepels zien er nog ok uit.

Kan dit van korte duur zijn, of is dit hoe het is en went de oijn op den duur? Herkenbaar?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Lonely Goatherd wo 19 dec 2012 - 20:38

Ik ging de eerste weken vaak door de grond van de pijn, als hij aanhapte, tijdens het drinken, als ik over de koude gang liep, onder de douche stond etc. Bij mij was het echt een kwestie van wennen, ik had blijkbaar gewoon hele gevoelige tepels. Hij was verder prima aangelegd en geen spruw, kloven, verstopte melkkanalen o.i.d. (waar je wel veel van leest dat het dat haast wel moet zijn als het pijn doet). Na een maand ongeveer was het bij mij over. Als je toch twijfelt of er iets mis is kun je een lactatiekundige inschakelen, maar wellicht is het ook voor jou gewoon wennen en afwachten. Sterkte!
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 20:44

Bij de oudste heb ik 8 weken pijn gehad bij het aanhappen, dan zat ik de eerste 10/15 sec. met kromme tenen te voeden. Daarna was dit weg en heb ik zonder pijn gevoed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Tiara wo 19 dec 2012 - 20:46

Ik sluit me aan bij lg. Ik had ook flink pijn, gelukkig ging het na een paar weken over.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 20:57

Is het geen spruw? Bij mij kon je helemaal niets zien (deed ook geen pijn overigens), maar het was toch echt spruw.

Hier deed het borstvoeden sowieso geen pijn, alleen de allereerste keer was het even gevoelig, daarna niet weer. Ik hoop dat 't gauw beter wordt! Gaat verder alles goed?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  CCC wo 19 dec 2012 - 21:10

Ik had dat de eerste zes wkn ook helaas. Moest er doorheen blijkbaar.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Pussycat wo 19 dec 2012 - 21:33

Wat apart dat het blijkbaar toch ''normaal'' is om eerst pijn te hebben?
Mij is altijd verteld dat als het pijn doet het niet goed is.
Maar ik heb zelf geen pijn gehad in het begin en als het pijn deed dan lag ze inderdaad niet goed aangelegd.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 21:35

Sanne schreef:Is het geen spruw? Bij mij kon je helemaal niets zien (deed ook geen pijn overigens), maar het was toch echt spruw.

Hier deed het borstvoeden sowieso geen pijn, alleen de allereerste keer was het even gevoelig, daarna niet weer. Ik hoop dat 't gauw beter wordt! Gaat verder alles goed?

Hier hetzelfde. Ik dacht ook gelijk aan spruw.

Even goed in de gaten houden en desnoods voor de zekerheid een gecertificeerde lk laten komen. Die kan dan even mee kijken en dat weet je echt zeker dat hij goed is aangelegd en dat het wel/geen spruw is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 22:06

Bij mij deed het eerst ook pijn, maar hij was niet goed aangelegd want ik kreeg kloven. Toen het goed liep was de pijn weg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Twellie wo 19 dec 2012 - 23:14

Ik vond het de eerste tijd ook tenenkrommend pijnlijk, dat werd al snel beter en beter. Later deed het vaak nog erg zeer als ik weinig melk had en mijn dochters wel enthousiast aanhapten.

Fijn dat de borstvoeding goed op gang komt!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Wennes wo 19 dec 2012 - 23:39

Ook ik heb veel.pijn gehad de eerste 6-8 weken. Gelukkig is het over gegaan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Rouge do 20 dec 2012 - 1:45

Ik had bij de eerste nooit pijn en verwachtte bij de 2e ook geen pijn.Helaas deed het zeker 2 weken heel veel pijn, en ik bleek ook tepelkloven te hebben (wist ik veel ook hoe dat eruit moest zien maar blijkbaar had ik dat dus).
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd Empty Re: bv geven pijnlijk...ligt wel goed aangelegd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum