Hoop doet leven!
+115
RYW
M@niek
Aagje!
Floor
Ayla
Clapperdie
liesje
slaatje
Darius
Curious
Coco
CCC
Filoria
Antibes
Spring
Theezakje13
Limburg85
Twellie
Monnie
juffie001
studiebol
Dora
Roodtomaatje
VeryCherry
Pien
Muis
Silver
Inge
Bubbelicious
Minx
LindaK
Linda
_Lana_
Macelka
Oasis
MissD
blauwwitrood
vlinder-19
Blond
Guus
mickey
Monte
Océane
TGR
ThinkPink
Muurvlindertje
Jordana
LDJ
Le Chat Noir
Poisongirl
Lavendel
Stuiterbal
Bolleke
SarahKey
Steep
Aggi
Alex
Sylvana
L!ND@
Marin
Roodkapje
Mamsie
joyce0606
Atelier Madame
Lindsya
smooch
MADDIE
Sjaantje
Merai
Diese
Roza
Coccinelle
bolus26
Liadan
loura
Lejow
Weegschaal
Jasmine
*Troela*
frolic
Lady4
tweeling
Jade
Dennenappel
meisje
_Jet
Caroow
Puzzle
Happydobby
Amber-
Muppetje
Viva
Zwerver
Alyssa
joos
Zininzon
Ugly Betty
Puggle
Wennes
Shy
Suus
Parisienne
yes1984
Happy
moepie
Flip Fluitketel
Rumble
LMCurious
woezel
nillis
MAS
Susan
Didi
Rush
Paper Crown
119 plaatsers
Pagina 10 van 24
Pagina 10 van 24 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24
Re: Hoop doet leven!
Fijn dat het is mee gevallen CKC!! Dit heb je ook weer gehad, hopelijk geen nare dromen meer.
Maar ... de verhalen op internet zijn niet aangedikt. Ivf wordt gewoon door de meeste mensen als zwaar ervaren. En als je dat vindt ben je geen aansteller en kun je nog een bikkel zijn...
k vond de spuiten ook reuze mee vallen - al is het de ene dag gevoeliger dan de andere -, maar de bijwerkingen en de punctie vond ik lichamelijk wel pittig. En geestelijk is het nog veel zwaarder, elke keer het wel/niet mogen doorgaan. De eerste poging ben ik zowat fluitend doorlopen, de tweede was al veel zwaarder door de teleurstelling van de eerste. Je kunt gewoon na de eerste spuit nog niet zeggen hoe het is. Al hoop ik van harte dat de rest je ook zo mee valt.
Maar ... de verhalen op internet zijn niet aangedikt. Ivf wordt gewoon door de meeste mensen als zwaar ervaren. En als je dat vindt ben je geen aansteller en kun je nog een bikkel zijn...
k vond de spuiten ook reuze mee vallen - al is het de ene dag gevoeliger dan de andere -, maar de bijwerkingen en de punctie vond ik lichamelijk wel pittig. En geestelijk is het nog veel zwaarder, elke keer het wel/niet mogen doorgaan. De eerste poging ben ik zowat fluitend doorlopen, de tweede was al veel zwaarder door de teleurstelling van de eerste. Je kunt gewoon na de eerste spuit nog niet zeggen hoe het is. Al hoop ik van harte dat de rest je ook zo mee valt.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Jolicious schreef:Susan schreef:Voor mensen die nog moeten kan het misschien wel fijn zijn, voor mensen die het traject al achter de rug hebben en die het wel als zwaar of pijnlijk hebben ervaren kan het wel vervelend zijn om iets te lezen in de trant van 'of ik ben een bikkel, of het stelt echt niks voor'. Het is aan jou wat je daarmee doet, net als dat het aan Rejoy is of ze jou daar op wijst of niet.
Dat denk ik ook. Ik heb mijn verhaal niet aangedikt en heb het traject toch wel echt als heel zwaar ervaren. En ik ben niet de enige, de groep waarin ik kletste (die hetzelfde deden) hebben dat ook stuk voor stuk zo ervaren. Maar dat was niet alleen lichamelijk, maar vooral psychisch.
Wel vind ik het fijn om te lezen dat het goed ging CKC! Nu op naar de volgende prikken en hopen op niet te veel bijwerkingen!
Ik denk dat ik nog niet ver genoeg ben om pyschisch 'zwaar' te hebben. Tot nu 1 pilstrip.. en 1 deca gespoten. Wie weet hoe ik me over 4weken voel.. misschien voel ik me dan wel ellendig.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Marin schreef:2CKC2 schreef:
Nee, maar ik las bij een gemeenschappelijke vriend, die het goed kan vinden met Lejow:
'Becareful what you wish for, karma is a bitch, bitch!' Je hoeft geen einstein te zijn om te snappen waar dat aan gerelateerd is.
Je snapt, dat die gene eraf is gegooid door mij.
Euhhh CKC, dat ging niet over jou hoor! Ik weet wie je bedoelt, want die status zag ik net ook en dat is een vriendin van mij en kent Lejow echt amper. Bovendien komt ze niet eens op 't forum hier.
Oops.
Diese schreef:Fijn dat het is mee gevallen CKC!! Dit heb je ook weer gehad, hopelijk geen nare dromen meer.
Dat is het inderdaad ook.
Gast- Gast
Lejow schreef:Ik weet ondertussen om wie het gaat, ga haar naam niet noemen omdat ze hier niet komt.
Maarem serieus CKC, dacht je echt dat dat over jou ging? En zo ja, omdat het een vriend is op FB, heb ik er wat mee te maken???
Ja dat dacht ik echt. Is dat zo raar? Ik was woest.
2CKC2 schreef:
Toch misschien iets van een hormoonbommetje, schat? Geeft niets, kan gebeuren.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Zoey schreef:Wat een bizarre discussie. Ik stoor mij er vaak aan dat er van mensen verwacht wordt dat ze bij alles wat ze zeggen rekening moeten houden met andere mensen die zich mogelijk aan de manier van schrijven kunnen storen. Het is niet mogelijk om alles wat je zegt zo op een weegschaaltje te leggen dat NIEMAND zich er op enige manier mogelijk aan zou kunnen storen. Dat gaat gewoonweg niet. Zeker niet bij communicatie via internet.
CKC ik vind het ontzettend fijn voor je dat het allemaal meevalt! Ik hoop dat je heel snel een positieve test in je handen hebt.
+1!
Ik wil je ook heel veel sterkte en succes toewensen. Hoop dat je snel een positieve test hebt!
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
2CKC2 schreef:Lejow schreef:Ik weet ondertussen om wie het gaat, ga haar naam niet noemen omdat ze hier niet komt.
Maarem serieus CKC, dacht je echt dat dat over jou ging? En zo ja, omdat het een vriend is op FB, heb ik er wat mee te maken???
Ehm, als ik eerlijk mag zijn.. vind ik dat raar ja.
En dan vooral dat ik er iets mee te maken zou hebben.
En over woest gesproken, dan kan ik je een hand geven, want de opmerking die je tegen mij maakte over B. vond ik echt te ver gaan, en nogmaals, totaal niet te vergelijken met deze situatie en wat ik bedoelde.
*oh edit..* Zie nu dat je er op de vorige pagina nog op gereageerd hebt. Had ik nog niet gelezen, ga ik nu even doen, dan kan het zijn dat ik deze post zo weer edit.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Le Chat Noir schreef:2CKC2 schreef:Zooo! 15:45 prikinstructie en de eerste spuit gezet en ben alweer thuis! Ha! Of ik ben een bikkel of alle verhalen op internet zijn aangedikt! Letterlijk.. Dat prikje is serieus niets! Echt een splinter geeft meer pijn! Het vloeistof is maar 2ml.. Dat brandt een beetje maar na 2min voelde ik niets het vrouwtje was ook heel lief. Ze zei: je bent een natuurtalent haha. Nou meiden. 1-0 voor CKC! I am kicking IVF's ass!
Sorry maar ik erger me ook aan deze post.
Vind het fijn voor je dat je na de 1e spuit nergens last van hebt. Maar toevallig doet bij mij elke spuit WEL pijn en nee ik stel me niet aan, ik werk gewoon tijdens de behandeling, heb me nooit ziekgemeld en ga gewoon door zonder klagen.
Ik denk niet dat jij perse een bikkel bent (want waarom droom je dan 3 nachten over enge spuiten, dat heb ik dan nog nooit gedaan), maar gewoon geluk hebt dat of deze spuit meeviel (bij mij doen ze in het begin ook minder pijn) of dat je gewoon minder gevoelig bent. Dat de verhalen op internet anders zijn aangedikt, vind ik onzin en inderdaad wat beledigend voor andere vrouwen die IVF of ICSI doen. Een ieder ervaart het gewoon anders!
Jij kunt andere IVF-ers het gevoel geven alsof zij minder goed ermee bezig zijn/minder positief zijn. Misschien onbewust, omdat je alleen vanuit jezelf redeneert en het hier in je enthousiasme neerschrijft (dat hoop ik dan maar). Maar dat gevoel kreeg ik eerder ook al in je posts hier. Dat je bijvoorbeeld zeker weet dat je positief gaat testen. Nou, het is heel goed dat je zo'n positief gevoel erover hebt, maar je WEET gewoon de uitslag niet. Je hebt gemiddeld 20% kans per ronde.
Bij mij leek alles de vorige keer ook super en toch ongesteld. Dan leer je ook wel af om er maar vanuit te gaan dat jij bij die 20% zit...en ga je er reeeler naar kijken. Okee, iedereen gaat er anders mee om en je kunt beter positief zijn dan negatief. Maar door de toon van jouw posts kun je anderen wel het gevoel geven alsof zij er niet positief genoeg in staan/zich aanstellen en daardoor minder kans maken op een zwangerschap.
Ik zou eerst echt niets hierover plaatsen, maar ik doe het nu toch. Misschien denk je nu echt van: hoe komt ze erbij?? Maar ik geef gewoon mijn gevoel aan en val binnen de groep waar de discussie over ging.
Verder heel veel succes en hoop heus dat je alles zo gemakkelijk blijft ervaren.
Ik doelde op bikkel omdat de prik me geen zeer deed. Niet dat ik niet bang ben geweest.
Maar moet ik dan mezelf 'anders' opstellen? Het spijt me dat ik jou het gevoel heb gegeven dat jij minder positief bent en daardoor voor je gevoel misschien minder kans maakt. Dat is niet zo,dat weet je ook. Het heeft niets met enthousiasme te maken. Ik hoop dat je weet dat ik altijd aan je denk als je je FM hebt en de eerste keer dat je poging mislukte was ik oprecht verdrietig voor je. Maar feit is wel dat soms verhalen op internet wel erger worden omschreven. Ik geloof niet dat ik de enige ben die er niets van heeft gevoeld.
In ieder geval, ik voel me niet boven je verheven. Boven niemand, trouwens. Maar ik ben wel enthousiast en als mensen zich daaraan storen dan moeten zij of mijn posts niet lezen. Of ik moet niet meer reageren.
Marin schreef:2CKC2 schreef:
Hm, nee. Ik denk niet dat ik van 2ml hormoon een bommetje word. Wel vind ik het walgelijk als mensen je enthousiasme in de kiem gesmoord wordt omdat er altijd wel iemand is die aanstoot aan me neemt.
2CKC2 schreef:Marin schreef:2CKC2 schreef:
Hm, nee. Ik denk niet dat ik van 2ml hormoon een bommetje word.
Ik word van de pil al een hormoonbommetje. Maar goed, iedereen reageert daar anders op natuurlijk. Ik hoop voor je dat je je zo fit blijft voelen en dat de prikken mee blijven vallen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nog even over je reactie op de vorige pagina dus.. Ik blijf het een vergelijking van niets vinden. Het gaat mij niet om jouw vurige wens, het gaat mij niet om jouw positiviteit, het gaat mij om de manier waarop je die prik omschreef, dat was alles. En dat had ik vanaf mijn eerste post duidelijker moeten maken ipv dat hele stukje te quoten.
En het lijkt me logisch dat als je een kinderwens hebt, dat je sip wordt van een negatieve test. En ik weet ook dondersgoed dat ik in mijn handjes mag klappen dat het in ronde 3 raak was. Ben niet op mijn achterhoofd gevallen.
En ja, mijn meisje doet het goed, en we zijn bijna bij de eindstreep, maar ook al is ze thuis, zijn we er nog lang niet hoor.
En het lijkt me logisch dat als je een kinderwens hebt, dat je sip wordt van een negatieve test. En ik weet ook dondersgoed dat ik in mijn handjes mag klappen dat het in ronde 3 raak was. Ben niet op mijn achterhoofd gevallen.
En ja, mijn meisje doet het goed, en we zijn bijna bij de eindstreep, maar ook al is ze thuis, zijn we er nog lang niet hoor.
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar goed, het is verder geen opboksen welk traject zwaarder is, want dat valt niet met elkaar te vergelijken.
Ik hoop echt van harte dat je binnenkort een positieve test in handen mag houden, dat jullie grote wens uitkomt. Ik heb respect voor je positiviteit en hoop dan ook dat je die vast kan houden.
Ik hoop echt van harte dat je binnenkort een positieve test in handen mag houden, dat jullie grote wens uitkomt. Ik heb respect voor je positiviteit en hoop dan ook dat je die vast kan houden.
Lejow- Lady Post-a-lot
Welke competenties moet een moeder hebben volgens jullie en zitten empathisch vermogen en tact daar tussen?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Lejow schreef:Nog even over je reactie op de vorige pagina dus.. Ik blijf het een vergelijking van niets vinden. Het gaat mij niet om jouw vurige wens, het gaat mij niet om jouw positiviteit, het gaat mij om de manier waarop je die prik omschreef, dat was alles. En dat had ik vanaf mijn eerste post duidelijker moeten maken ipv dat hele stukje te quoten.
Mij ging het om dat ik jou heel positief vind. En dat ik kracht put uit mensen die intens nare dingen meemaken en er toch op hun manier mee omgaan. Ik vond het gewoon bewonderingswaardig hoe jij schippert tussen je moeder en je dochter en hoe je dingen toch nog positief probeert te zien.. Je kwijnt niet weg in je ellende, en dat vind ik mooi om te lezen. Dat is alles. Dat wilde ik er ook mee zeggen
Ik weet dat je erg meeleeft met mij en ik ook met jou!, dat staat hier los van.
Maar het is misschien wel goed om te weten hoe sommige dingen overkomen op een ander? Ben blij dat je je in ieder geval niet echt 'beter' voelt.
Ik lees trouwens helemaal (bijna) geen aangedikte verhalen?? Zit zelf ook op een ander forum waar veel meer ivf/icsi-ers schrijven en daar wordt nauwelijks gepraat over spuiten enzo. Denk dat er in dat geval meer over bijwerkingen gesproken wordt. Nouja, blijf erbij iedereen ervaart het anders en je moet gewoon oppassen met uitspraken dat het niks voorstelt.
Maar het is misschien wel goed om te weten hoe sommige dingen overkomen op een ander? Ben blij dat je je in ieder geval niet echt 'beter' voelt.
Ik lees trouwens helemaal (bijna) geen aangedikte verhalen?? Zit zelf ook op een ander forum waar veel meer ivf/icsi-ers schrijven en daar wordt nauwelijks gepraat over spuiten enzo. Denk dat er in dat geval meer over bijwerkingen gesproken wordt. Nouja, blijf erbij iedereen ervaart het anders en je moet gewoon oppassen met uitspraken dat het niks voorstelt.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
2CKC2 schreef:Lejow schreef:Nog even over je reactie op de vorige pagina dus.. Ik blijf het een vergelijking van niets vinden. Het gaat mij niet om jouw vurige wens, het gaat mij niet om jouw positiviteit, het gaat mij om de manier waarop je die prik omschreef, dat was alles. En dat had ik vanaf mijn eerste post duidelijker moeten maken ipv dat hele stukje te quoten.
Mij ging het om dat ik jou heel positief vind. En dat ik kracht put uit mensen die intens nare dingen meemaken en er toch op hun manier mee omgaan. Ik vond het gewoon bewonderingswaardig hoe jij schippert tussen je moeder en je dochter en hoe je dingen toch nog positief probeert te zien.. Je kwijnt niet weg in je ellende, en dat vind ik mooi om te lezen. Dat is alles. Dat wilde ik er ook mee zeggen
Nou, dank je wel
Paniek om niets? (van beide kanten?)
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:2CKC2 schreef:Lejow schreef:Nog even over je reactie op de vorige pagina dus.. Ik blijf het een vergelijking van niets vinden. Het gaat mij niet om jouw vurige wens, het gaat mij niet om jouw positiviteit, het gaat mij om de manier waarop je die prik omschreef, dat was alles. En dat had ik vanaf mijn eerste post duidelijker moeten maken ipv dat hele stukje te quoten.
Nou, dank je wel
Gewoon hartstikke veel op ons bordje momenteel. Ik voel de spanning wel in mijn lijf zitten. Ik moest bijv gisteren janken omdat ik mijn elastiek niet snel genoeg kon vinden en me enorm ergerde aan mijn haar..
2CKC2 schreef:Marin schreef:2CKC2 schreef:
Hm, nee. Ik denk niet dat ik van 2ml hormoon een bommetje word. Wel vind ik het walgelijk als mensen je enthousiasme in de kiem gesmoord wordt omdat er altijd wel iemand is die aanstoot aan me neemt.
Ik denk niet dat iemand dat wilde doen. Zoals ik Rejoy ken zou zij dat helemaal niet willen.
Maar CKC, hoe goed bedoeld en enthousiast je reacties altijd zijn, ze zijn niet altijd even doordacht en tactisch en kunnen vaak wel als kwetsend worden ervaren. En natuurlijk hoef je niet alles op een weegschaaltje te leggen, maar je kunt natuurlijk wel verwachten dat er mensen zijn die aanstoot geven aan je reacties af en toe. En dat is natuurlijk ook hun goed recht om te zeggen, ook al is dit een topic die jij begonnen bent. Een ander wordt er net zo goed op aangesproken.
En natuurlijk is vandaag mijn stopwoordje
Gast- Gast
Le Chat Noir schreef:Ik weet dat je erg meeleeft met mij en ik ook met jou!, dat staat hier los van.
Was het maar gerelateerd aan enthousiasme, dan was iedereen in IVF harstikke enthousiast en allemaal zwanger en zeker van een positief resultaat. Het is ook anders op internet, als je me in het echt zou kennen zou je dat enorme enthousiaste bij mij hoort. Ik zie overal een lichtpuntje in. Misschien spoor ik niet helemaal.
Ik las bijv dat een meisje flauw was gevallen bij dr prikinstructie. Ik las bijv ook dat weer een ander zich van begin tot eind ellendig had gevoeld en niet had gewerkt. Dat het huis te klein was door de moodswings. Dat een vrouw zichzelf niet drufde te prikken en dat elke avond dr schoonzusje haar kwam prikken. Ik werd daar heel heel down van en ik was angstig en zag mezelf ook daar liggen.. en dat ik mezelf ziek moest melden van mijn werk bijv. Ik vreesde dat zo LCN, ik dacht hoe kan het toch zo zijn dat het mij anders gaat vergaan?? Dus toen die eerste deca was gezet vandaag,voelde ik een loodzware last van me schouders vallen. Zo van: Óhhhhhhhhhh, dit KAN IK!!' ik poste mijn post ook toen ik net weer op de bank zat via mijn telefoon. Ik dacht eerlijk gezegd helemaal niet aan wie ik voor het hoofd zou stoten maar ik dacht, heel ego, gewoon alleen even aan mezelf. Een soort trots op mezelf zijn!
2CKC2 schreef:Lejow schreef:2CKC2 schreef:Lejow schreef:Nog even over je reactie op de vorige pagina dus.. Ik blijf het een vergelijking van niets vinden. Het gaat mij niet om jouw vurige wens, het gaat mij niet om jouw positiviteit, het gaat mij om de manier waarop je die prik omschreef, dat was alles. En dat had ik vanaf mijn eerste post duidelijker moeten maken ipv dat hele stukje te quoten.
Nou, dank je wel
Gewoon hartstikke veel op ons bordje momenteel. Ik voel de spanning wel in mijn lijf zitten. Ik moest bijv gisteren janken omdat ik mijn elastiek niet snel genoeg kon vinden en me enorm ergerde aan mijn haar..
True!
En janken om niets.. breek me de bek niet open.
Lejow- Lady Post-a-lot
Haha vertel er dan wel even bij wélke verhalen je gelezen hebt
Ik vond de prikken wel wat pijnlijk, maar niet dat ik flauw viel ofzo. Nee gewoon een pijnlijke prik omdat die naalden zo bot waren. Mijn buik zat ook onder de blauwe plekken na de poging haha! Zag er laatst nog een foto van.
De Puregon had zo'n hele scherpe naald, heerlijk, want daar voelde ik niks van!
Waar lees jij dan als ik vragen mag? Want dat er mensen flauw vielen etc had ik nooit gelezen. Kan me voorstellen dat je daar de kriebels van kreeg
Ik vond de prikken wel wat pijnlijk, maar niet dat ik flauw viel ofzo. Nee gewoon een pijnlijke prik omdat die naalden zo bot waren. Mijn buik zat ook onder de blauwe plekken na de poging haha! Zag er laatst nog een foto van.
Waar lees jij dan als ik vragen mag? Want dat er mensen flauw vielen etc had ik nooit gelezen. Kan me voorstellen dat je daar de kriebels van kreeg
Gast- Gast
Ik denk dat je vooral niet moet vergelijken. Iedereen ervaart het anders, en iedereen staat er op een andere manier in.
Knap dat je zo positief bent. Al voelde ik de opmerking van het ruilen naar Lejow toe ook even. Je kinderwens is gewoon ontzettend groot, en je hebt liever een prematuur dan geen kind. Die kant snap ik, maar zoals Lejow zegt, ook hun zijn er nog niet.
Hopelijk kan je in het hele traject zo positief blijven, en gaat het kindje er echt komen! Je eigen nu in ieder geval niet meer te bang maken met verhalen van internet.
Knap dat je zo positief bent. Al voelde ik de opmerking van het ruilen naar Lejow toe ook even. Je kinderwens is gewoon ontzettend groot, en je hebt liever een prematuur dan geen kind. Die kant snap ik, maar zoals Lejow zegt, ook hun zijn er nog niet.
Hopelijk kan je in het hele traject zo positief blijven, en gaat het kindje er echt komen! Je eigen nu in ieder geval niet meer te bang maken met verhalen van internet.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Jolicious schreef:Haha vertel er dan wel even bij wélke verhalen je gelezen hebt
Poeh, als ik eens tijd heb zal ik de internet geschiedenis van mijn werk op naslaan. Laatste tijd komt niet veel van werken terecht.
Jolicious, vond je de naald van Deca niet scherp? Had je ook gewoon die superkleine voorverpakte? Die van vandaag vond ik vlijmscherp en ging er ook zonder druk in. Haha, vannacht had ik dus gedroomd dat ik in de stad van Amsterdam was en ik zag op de klok in mijn droom dat het tegen 18:00 ofzo kwam (mijn instructie was vandaag om 15:45) dus ik haastte me in mijn droom naar huis en haalde de spuiten op. Die waren zo groot, echt bizar. Ik drufde toen echt niet meer, ben toen wakker geschrokken en naar beneden gerend, de groentela geopend en gelijk een pak deca opengetrokken.. Ik had er nog niet naar durven kijken.. maar het viel me mee. Helemaal toen ik zag hoe weinig vloeistof erin zat.
Pagina 10 van 24 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24
Soortgelijke onderwerpen
» n.a.v. Hoe oud hoop je moeder te worden?
» Eerlijk duurt het langst... Hoop ik!
» nav wat hoop je dat nog heel lang in de mode blijft?
» ik moet even gerust gesteld worden,tenminste ik hoop t
» Hoe sta jij in het leven?
» Eerlijk duurt het langst... Hoop ik!
» nav wat hoop je dat nog heel lang in de mode blijft?
» ik moet even gerust gesteld worden,tenminste ik hoop t
» Hoe sta jij in het leven?
Pagina 10 van 24
Permissies van dit forum: