Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijdens je bevalling

+42
Sylvana
Printje
joyce0606
Tania
Makamba
Liadan
Aimee
Lejow
sabje
SarahKey
Linda
Shy
M@niek
Novalee
Puggle
PapillonRose
Ezzer
PiP
Diese
missy.
Caro
Thunder
Atelier Madame
Theezakje13
Rush
TGR
Darius
MissD
Floor
Poisongirl
Mamsie
duckie
Jasmine
Happydobby
Ugly Betty
Ayla
Mom-Of-3
studiebol
meisje
Clapperdie
CCC
Lindsya
46 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 5:03

Nooit over nagedacht. Man stond er met zijn neus bovenop, vond dat alleen maar indrukwekkend, niet vier of raar. Hij heeft me inmiddels wel in allerlei charmante positie's gezien, maar ik ben er nooit echt bang voor geweest dat ons seksleven daaronder zou lijden. De boel was gescheurd, netjes dichtgenaaid en ik voel alleen nog een klein litteken. Ik vind mijn keizersnede litteken vervelender. Maar ook daar heb ik geen last van. Daarbij, je lijf veranderd nou eenmaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  SarahKey di 21 feb 2012 - 5:18

Wij hebben het van te voren niet over gehad. Het loopt toch anders zoals je het in je hoofd hebt.
Wel waren we er allebei over eens dat we er verder niemand bij wouden hebben qua ouders/familie.
Alleen wij samen en dan natuurlijk de verloskundige/gyn.
(zoals mijn man dat zei, we hebben hem ook samen gemaakt dus we halen hem ook samen Laughing )

Mijn man zat vooral bij mijn hoofd en ondersteunde mij in de kussens bij iedere perswee.
Tussendoor maakte hij telkens een washandje koel en legde die op mijn voorhoofd en gaf me water als ik er om vroeg.
Hij liep alleen naar achteren toen Siem er al uitgehaald werd. Hij had er verder geen tijd voor Laughing

Wat hem wel nog bij is gebleven de geur van het bloed/bevalling en de placenta.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Puggle di 21 feb 2012 - 5:21

Novalee schreef:
Puggle schreef:Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm aangeboren hoge bloedruk sta ik daar onder controle. Maar ook al moest het niet dan koos ik ook voor het ziekenhuis, mede ook ivm pijnstilling die je daar hebt. Ik roep nu ook al even nou spuit mij maar plat daar hoor Tijdens je bevalling - Pagina 5 394967 maar ja zo'n ding in mijn rug lijkt me dan ook weer afschuwelijk eng!
Maar jullie hebben ook gelijk, het is toch een natuurlijk proces dat je er vast naartoe groeit met de maanden. Maar het valt niet mee om er zo over te denken Embarassed
Bij mij ging het eerlijk gezegd juist andersom, met 20 weken keek ik uit naar de bevalling. Ik was zo ontzettend nieuwsgierig hoe het zou zijn. Maar hoe dichterbij het kwam, hoe enger ik het ging vinden. Maar toen het eenmaal echt zo ver was, dat ik wist dat ik weeën had, toen vond ik het niet meer echt eng, alleen maar spannend.

En dat ijkt mij dan weer erg, dat het begint.ik ben bang dat ik dan enorm in paniek raak omdat de pijn gaat beginnen! Wel super fijn dat het toen bij jou zo omsloeg. Ik hoop dat dat bij ook gebeurt dan. Maar goed ik heb nog even te gaan en hopelijk ben ik straks ook 'blij' om te bevallen.
Ik zal het topic nu niet meer vervuilen met mijn bange gedrag angel
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Lindsya di 21 feb 2012 - 5:51

Carrie schreef:
Lindsya schreef:Mijn man was bij de bevalling. We hebben niet afgesproken of hij beneden zou kijken of niet. Hij heeft het zelf niet gedaan. Hij heeft hele tijd naast me gestaan, bij mijn hoofd. Mijn moeder was er ook bij maar als ik nog een keer gaat bevalling wil ik alleen mijn man erbij hebben en verder niemand.

Waarom wil je voor de 2e keer je moeder niet erbij hebben?

Niet perse mijn moeder of iemand anders wil ik erbij hebben. Ik had me meer op mijn gemak gevoeld denk ik en ik vind het toch bezonder om het een keer samen met mijn man te doen. Bij mij waren er ook aardig wat mensen twee zuster, een verloskundig in opleiding en nog een verloskundig die telkens van de ene kamer en na de andere kamer liep en een gyneacoloog die telkens elke keer aan kwam en weer weg ging.


Laatst aangepast door Lindsya op di 21 feb 2012 - 5:56; in totaal 1 keer bewerkt
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  sabje di 21 feb 2012 - 5:54

We hebben het hier eigenlijk niet echt over gehad. Had hem wel voorbereid over wat er allemaal uit zou kunnen komen:shock: . Hij heeft wel gekeken. Vond het wel interresant denk ik haha.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Lejow di 21 feb 2012 - 6:00

Wij hebben het alleen er over gehad dat we allebei een beetje 'bang' waren voor de bevalling.
Maar toen het ineens begon met 29,5 week hebben we er totaal niet bij stil gestaan.
Hij zat naast me om mijn hand vast te houden, en wat hij allemaal gezien heeft, geen idee. Maar het kon me echt geen fluit schelen Very Happy

Heb overigens zelf wel stiekem gekeken haha Suspect
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  SarahKey di 21 feb 2012 - 6:14

Ik was ook juist erg bang zo vlak voor de uitgerekende datum. Hoorde ook allemaal horror bevallingen om mij heen, alsof mensen het er om deden.
Is maar goed dat meneer uit zichzelf kwam want zou anders die vrijdag ingeleid worden en brrrrrrrrrrrrr.
Nu overkwam het mij (ons eigenlijk) en ja dan moet je wel door.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Aimee di 21 feb 2012 - 6:28

Mijn vriend heeft de hele zwangerschap lang gezegd dat hij echt niet zou gaan kijken en ook echt niet de navelstreng zou doorknippen. Uiteindelijk heeft hij wel bij mijn hoofd gestaan, maar wel steeds even gekeken toen het kruintje te zien was, toen het hoofdje stond en toen ons zoontje er helemaal uit kwam. Ook heeft hij de navelstreng doorgeknipt en de nageboorte gezien. Wat dit heeft gedaan met ons seksleven weet ik niet, want dat is nog niet echt op gang Laughing
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Shy di 21 feb 2012 - 6:41

Nou ik vraag net aan mijn man of hij de navelstreng wil doorknippen, zegt gelijk nee ik denk het niet haha Laughing
Vraagt hij aan mij of ik dat wil doen, ik zeg ik doe al genoeg toch? Haha vindt het juist een taak voor de vader. Maar hij kan er nog even over nadenken!
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 6:44

Ik ben trouwens wel blij dat ik het zelf niet gezien heb en dat er ook geen foto's van zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 6:47

Ik heb er wel foto's van.
Ben er ook blij mee dat ik die heb, zeker van H. haar bevalling weet ik bijna niks meer.
Mijn zus heeft toen bijna overal foto's van gemaakt.
Dat apparaat dat de weeën bij hield, de klok (daarbij op een papiertje geschreven hoeveel ontsluiting ik op dat moment had enzo), alle verpleegsters die geweest zijn enzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Liadan di 21 feb 2012 - 7:16

Mijn vriend heeft alles gezien en ikzelf trouwens ook. Ik ben thuis bevallen en tegenover ons bed staat onze kast met spiegel. Aangezien ik tegenover die spiegel lag, kon ik zelf ook alles zien. Wij hebben allebei gezien dat ik ingeknipt werd (gelukkig heb ik alleen de schaar 2 keer zien knippen en niet de ravage erna...).
Mijn vriend vond het geluid van de knip en de geur van bloed het ergst. Ik heb dat allebei eigenlijk niet meegekregen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Darius di 21 feb 2012 - 7:25

Liadan schreef:Mijn vriend heeft alles gezien en ikzelf trouwens ook. Ik ben thuis bevallen en tegenover ons bed staat onze kast met spiegel. Aangezien ik tegenover die spiegel lag, kon ik zelf ook alles zien. Wij hebben allebei gezien dat ik ingeknipt werd (gelukkig heb ik alleen de schaar 2 keer zien knippen en niet de ravage erna...).
Mijn vriend vond het geluid van de knip en de geur van bloed het ergst. Ik heb dat allebei eigenlijk niet meegekregen.

Toen ik nog op mezelf woonde een paar jaar geleden had ik ook een grote spiegel tegenover het bed. Zo irritant als je jezelf ziet liggen en nog irritanter als je jezelf ziet sexen...Tijdens je bevalling - Pagina 5 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Makamba di 21 feb 2012 - 7:25

De vader van mijn dochter heeft niet bij me gestaan! Heeft op een afstand gestaan om foto's te maken van de bevalling. Tijdens de bevalling zelf heb ik er niks van gemerkt, omdat deze maar een klein half uurtje duurde (vanaf het moment in het ziekenhuis) en het zo snel ging allemaal dat ik er eigenlijk niet eens op heb gelet door alle verwarring. Ik vond het ook helemaal niet erg dat die foto's gemaakt waren terwijl ik van tevoren altijd heb gezegd dat ik dit niet wou, maar juist omdat het zo snel ging heb ik het via de foto's allemaal terug kunnen kijken.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:29

missy. schreef:
Caro schreef:Ik wil geen kinderen meer geloof ik.

Haha, en dat wat je hier leest vond ik nog niet eens het ergste.
Dat ik moest ontlasten vond ik veeeel erger.
Ik rook het zelf Embarassed

Ohhh wat ERG! Oh neeeee dat wil ik niet hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:30

Wij hadden niks afgesproken. Hij heeft netjes naast me gestaan en op het moment dat Y.enthe eruit kwam was hij nog een handje pakken en hij zag van een afstandje er dus uitkomen. Heb er jammer genoeg ook geen foto's van. Ook bij een volgende wil ik dit wel doen, nja niet ik zelf, maar wie er dan ook bij is.

Nu was mijn zusje erbij en die vond het zeer interessant, het boeide me ook niet. Wat ik wel vervelend was dat alle gynecologen in opleiding erbij stonden, in totaal 11mensen, maar goed het ging ook zo snel dat ik er nu pas achteraf zeg dat ik het niet leuk vond, maarja daar is nu niks meer aan te doen.

Bij een 2e zou ik alleen mijn man erbij willen hebben en verder niemand. (denk ik)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Liadan di 21 feb 2012 - 7:31

Darius schreef:
Liadan schreef:Mijn vriend heeft alles gezien en ikzelf trouwens ook. Ik ben thuis bevallen en tegenover ons bed staat onze kast met spiegel. Aangezien ik tegenover die spiegel lag, kon ik zelf ook alles zien. Wij hebben allebei gezien dat ik ingeknipt werd (gelukkig heb ik alleen de schaar 2 keer zien knippen en niet de ravage erna...).
Mijn vriend vond het geluid van de knip en de geur van bloed het ergst. Ik heb dat allebei eigenlijk niet meegekregen.

Toen ik nog op mezelf woonde een paar jaar geleden had ik ook een grote spiegel tegenover het bed. Zo irritant als je jezelf ziet liggen en nog irritanter als je jezelf ziet sexen...Tijdens je bevalling - Pagina 5 561177
Daar heb ik gelukkig nooit last van gehad, tijdens de bevalling vond ik het af en toe wel irritant.
Maar die kast gaat meteen de deur uit als wij ooit gaan verhuizen (wat hopelijk niet heel lang duurt).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:32

Oh mensen wat een verhalen, ik voel me echt bang nu! Maar ja, miljarden vrouwen zijn me voorgegaan, dan komt het met mij dan vast ook wel goed. Maar brr wat een horrorverhalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Liadan di 21 feb 2012 - 7:33

Carrie schreef:
missy. schreef:
Caro schreef:Ik wil geen kinderen meer geloof ik.

Haha, en dat wat je hier leest vond ik nog niet eens het ergste.
Dat ik moest ontlasten vond ik veeeel erger.
Ik rook het zelf Embarassed

Ohhh wat ERG! Oh neeeee dat wil ik niet hoor.
Dat vond ik ook echt heel erg toen ik van mijn dochter aan het bevallen was. De verloskundige zei achteraf tegen mijn vriend dat ze dacht dat ik dat het ergst had gevonden van de hele bevalling (en daar had ze ook wel gelijk in).
Gelukkig gebeurde het bij mijn 2e bevalling niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:37

Ik heb ook echt een heftige bevalling gehad (dat heb ik vooral later van mijn moeder en zus gehoord) maar zoals in mijn herinnering helemaal niet. Je zet gewoon alles op alles, dat gaat redelijk vanzelf, en ligt in een flinke roes. Ik had toen wel door dat het niet helemaal soepel ging, ook doordat ze vertelde dat de kinderartsen hem waarschijnlijk even mee zouden nemen meteen na de geboorte, maar ben niet ongerust geweest omdat je gewoon puur bezig bent met zsm dat kind eruit werken. Het hechten vond ik ook wel meevallen door de ruggenprik die nog een beetje werkte. Een ruggenprik, dat is echt een aanrader Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:38

Liadan schreef:
Carrie schreef:
missy. schreef:
Caro schreef:Ik wil geen kinderen meer geloof ik.

Haha, en dat wat je hier leest vond ik nog niet eens het ergste.
Dat ik moest ontlasten vond ik veeeel erger.
Ik rook het zelf Embarassed

Ohhh wat ERG! Oh neeeee dat wil ik niet hoor.
Dat vond ik ook echt heel erg toen ik van mijn dochter aan het bevallen was. De verloskundige zei achteraf tegen mijn vriend dat ze dacht dat ik dat het ergst had gevonden van de hele bevalling (en daar had ze ook wel gelijk in).
Gelukkig gebeurde het bij mijn 2e bevalling niet.

Ook ik vond dat echt vreselijk!! Ik riep ook steeds: haal het weg!!
Nu zie ik daar ook erg tegenop... Heb dit al besproken met de vk, ze heeft al voorgesteld om voordien een klysma te geven

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Tania di 21 feb 2012 - 7:39

Carrie schreef:
missy. schreef:
Caro schreef:Ik wil geen kinderen meer geloof ik.

Haha, en dat wat je hier leest vond ik nog niet eens het ergste.
Dat ik moest ontlasten vond ik veeeel erger.
Ik rook het zelf Embarassed

Ohhh wat ERG! Oh neeeee dat wil ik niet hoor.

Het grootste deel van de vrouwen perst er eerst ontlasting uit voordat de baby kan komen. Wie weet heb je mazzel maar echt een keus heb je niet Wink Ik vond het ook echt verschrikkelijk trouwens.

Mijn man heeft bijna de hele tijd bij mijn hoofd gestaan maar hij heeft J. er wel uit zien komen en gezien dat ze knipte. Ik vond het allemaal prima zolang hij maar bij me bleef staan. Na de bevalling toen ze gingen hechten zei hij wel van nou zal ik is even kijken? Maar toen mocht het echt niet meer van mij smile .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:39

Laurientje85 schreef:
Liadan schreef:
Carrie schreef:
missy. schreef:
Caro schreef:Ik wil geen kinderen meer geloof ik.

Haha, en dat wat je hier leest vond ik nog niet eens het ergste.
Dat ik moest ontlasten vond ik veeeel erger.
Ik rook het zelf Embarassed

Ohhh wat ERG! Oh neeeee dat wil ik niet hoor.
Dat vond ik ook echt heel erg toen ik van mijn dochter aan het bevallen was. De verloskundige zei achteraf tegen mijn vriend dat ze dacht dat ik dat het ergst had gevonden van de hele bevalling (en daar had ze ook wel gelijk in).
Gelukkig gebeurde het bij mijn 2e bevalling niet.

Ook ik vond dat echt vreselijk!! Ik riep ook steeds: haal het weg!!
Nu zie ik daar ook erg tegenop... Heb dit al besproken met de vk, ze heeft al voorgesteld om voordien een klysma te geven

Hahah 'haal het weg!' deden ze dat snel? Kan dat bij iedereen, een klysma? Wil ik ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:41

Wow komt dat zo vaak voor?? Dat wist ik helemaal niet. Dat lijkt mij ook echt erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 7:41

Beide keren waren mijn man, de verloskundige en verpleegkundige erbij. Mijn man heeft wel gekeken, en bij de jongste heb ik zelf ook gekeken met een spiegel. Maar hier niet ingescheurd of geknipt, dat scheelt ook wel. Kijk met een fijn gevoel op mijn bevallingen terug, zeker op mijn laatste bevalling omdat alles ging zoals ik het graag wilde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens je bevalling - Pagina 5 Empty Re: Tijdens je bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum