Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijdens, na je bevalling & nu

+19
Tania
ekjir@M
Thunder
PapillonRose
Jasmine
truestar
Parisienne
Printje
loesje
pindaatje
Susan
Flip Fluitketel
Vancity_girl
koNijntje
Smaragdje
Happydobby
snoezel
Limburg85
Julia
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Tijdens, na je bevalling & nu Empty Tijdens, na je bevalling & nu

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 22:38

Dachten jullie tijdens of na de bevalling, dit doe ik echt NOOIT meer?
En waarom?? En nu, denken jullie er nog steeds zo over of is het echt allemaal vergeven en vergeten?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdens, na je bevalling & nu Empty Re: Tijdens, na je bevalling & nu

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 22:41

Ik riep tijdens de weeën dat ik nooit meer wilde. Toen kind net geboren was vroeg ik wanneer we voor een 2e konden gaan Wink

Gast
Gast

Bericht  Julia ma 12 sep 2011 - 22:42

Het kan best zo zijn dat me dat eventjes tijdens de bevalling door het hoofd is geschoten, maar dat zal niet lang zijn geweest. En heel snel erna zei ik, dit doe ik zo nog een keer! En ik heb nu al continue de kriebels voor een 2e, dus nee die gedachte is helemaal weg laughcry Very Happy
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Limburg85 ma 12 sep 2011 - 22:43

Ik riep tijdens de zwangerschap al dat ik het nooit meer wou en tijdens de bevalling ook maar 2 dagen later werd dat al iets minder en nu zou ik in de toekomst graag nog een kindje willen en alles voor lief nemen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  snoezel ma 12 sep 2011 - 22:46

Voor mijn bevalling dacht ik- Och, zoveel mensen doen het, het zal afzien worden, maar het is maar tijdelijk (of het nou 2 of 48 uur is... het is maar van korte duur in principe) en de pijn doe je ergens voor, je hebt een doel. Daarna is het klaar. Moet te doen zijn toch?

Tijdens mijn bevalling dacht ik- auw, dit doet pijn... Moet ik dit nog een paar uur doen? Dat ga ik niet trekkennnn...! Dit kan ik echt niet... (Had weeenstorm)

Een week na mijn bevalling dacht ik: Ok, wat erna is het klaar? Auw... Nog steeds au! Niet normaal dit.. Dit ga ik no way meer doen... Ik hou het bij één...

Nu: Zwanger zijn was heerlijk, kindje is ook heerlijk, bevalling was zwaar maar tijdelijk, maar te doen... Soms twijfel ik wel voor een tweede, maar dan niet in verband met de bevalling, maar meer de combi met ons dochtertje. Twee van die kleintjes lijkt me ondoenlijk :P Maar goed, over een paar jaar waarschijnlijk gewoon een tweede hoor Wink
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:07

Tijdens de 2e helft van de zwangerschap heb ik gezegt dat ik het graag nog een keer wilde, alleen dan gewoon 1 kindje zonder al die vreselijke spanningen mbt tot vroeggeboorte en de opnames.
De laatste 2 - 3 weken toen ik zo dik was, streng dieet ivm diabetes, niet meer kon slapen/ liggen door mijn omvang, ieder uur plassen (ook door de diabetes), enorm opgezette benen en voeten had twijfelde ik even over een volgende zwangerschap.

Ik had het tijdens de bevalling al over de volgende angel...

De eerste weken na de bevalling toen ik veel pijn had en niet kon zitten zei ik: Dit nooit meer.

Nu wil ik heel graag nog een keer, alleen dan het eerst zo ver komen dat ik uberhaubt zover kom dat ik zwanger kan worden, onbevlekte ontvangenis geloof ik in mijn geval niet in Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:12

snoezel schreef:Twee van die kleintjes lijkt me ondoenlijk :P
Tot nu toe overleef ik het nogsteeds hoor Wink

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 12 sep 2011 - 23:17

De eerste 18 uur weeën dacht ik nog, is dit het nou? zoveel pijn deden die weeën toen namelijk niet.
Na het breken van de vliezen belande ik in een weeënstorm en kon ik niet meer nadenken.
Het persen deed zo verschrikkelijk veel pijn, ze duwden op mijn baarmoedermond omdat ik nog een randje had die niet wegging. Kon toen ook niet nadenken. Een paar uur na de keizersnee zei ik al dat ik wel een tweede wil. Idea

Je vergeet snel de pijn, waarschijnlijk als je tweede bevalling begint dan ga je je afvragen waar aan begonnen bent angel

Ik wil er nog steeds 3 mocht dat ons gegund zijn.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Smaragdje ma 12 sep 2011 - 23:17

Dat heb ik nooit gedacht eigenlijk. Wel tijdens de bevalling heb ik wel een keertje gezegd dat ik niet meer wilde, aangezien ik het idee had dat het toch niet ging lukken, maar verder niet. Ik zei ook al vrij snel weer, dat ik er nog wel een paar zou willen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  koNijntje ma 12 sep 2011 - 23:48

ik zou alles zó nog een keer doen, al ben ik soms wel 'bang' dat het tegen gaat vallen..
ik heb een totaal onbezorgde zwangerschap en snelle bevalling gehad!

ook tijdens de bevalling heb ik niet gedacht 'dit nooit meer',
wel heb ik gedacht 'ik kan me voorstellen dat mensen voor pijnstilling kiezen',
omdat de laatste ontsluitingweeën elkaar heel snel opvolgden, maar dat is alles!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Vancity_girl ma 12 sep 2011 - 23:50

Ik heb dat eigenlijk ook nooit gedacht. Wel in de weken na de bevalling, pff moet ik dit allemaal nog een keer doorstaan bij een volgende. Hoewel ik me toen echt rot voelde lichamelijk heb ik nooit gedacht dat ik het niet nog eens wilde doen.
Ik wil er nog steeds graag drie.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:53

Tijdens, de weken na de bevalling en nu nog steeds wil ik het zo nooit meer. Ik heb er 23 uur over gedaan om S. op de wereld te zetten en het is me echt zwaar bevallen. Het was niet alleen zeer pijnlijk maar de nasleep was ook gewoon heel erg. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen omdat ik erg ziek werd en dat wil ik echt nooit meer meemaken. Uiteindelijk heb ik een keizersnede gehad en mocht ik ook weer zwanger worden beval ik weer dmv een keizersnede. Dus ik hoef een echte bevalling met weeën en al gelukkig niet meer mee te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:56

Ik heb nooit tegen de bevallingen op gezien eigenlijk.
Wel heb ik gezegd dat het zeer doet :P Maar nooit geroepen dat ik dit nooit meer doe!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:57

Parels schreef:Dachten jullie tijdens of na de bevalling, dit doe ik echt NOOIT meer?
En waarom?? En nu, denken jullie er nog steeds zo over of is het echt allemaal vergeven en vergeten?

Dat dacht ik tijdens wel ja, maar daarna was ik het al snel weer vergeten. De volgende dag wilde ik weer zwanger zijn bij wijze van dan. Dat zei ik ook nog tegen de verloskundige, dat ik het al weer vergeten was. Bij de 2e was dat trouwens. De 1e heb ik wel iets langer over gedaan om te verwerken, maar ook daar is het goed gekomen.

De 3e keer is een ander verhaal, niet zozeer de pijn dus, maar de angst die ik gevoeld heb, maakt me bang om ooit nog weer een keer te bevallen, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:57

Ik heb er vantevoren net echt tegenop gezien. De bevalling zelf was langdurig en pijnlijk en toen ze er eindelijk was, dacht ik wel bij mezelf dat ik dat nooit weer zou willen doen. Ik heb een lange herstelperiode gehad waarin ik de eerste weken nauwelijks kon zitten en lopen en daarna nog weken pijn gehad. Maar vier maand later wilde ik al graag voor de tweede gaan, dus het was ook wel weer snel vergeten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 0:09

Ik vond bevallen helemaal geweldig. Tijdens mijn weeën, persweeën en het persen dacht ik alleen maar, geniet ervan want het is zo weer voorbij. En dat klopte.... want de tijd vliegt. Ik vond de pijn reuze meevallen tijdens de weeën en het persen. Als ze tegen mij zeggen, morgen mag je weer bevallen zou ik zo weer doen. Zo mooi en geweldig vond ik het.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel di 13 sep 2011 - 0:35

Parels schreef:Dachten jullie tijdens of na de bevalling, dit doe ik echt NOOIT meer?

Oh ja om eerlijk te zeggen heb ik dit gezegd tijdens de bevalling en net na de bevalling. Na een hele dag weeen die nauwelijks voor ontsluiting zorgde en 3dagen bijna niet te hebben geslapen omdat het zo rommelde en ik helemaal bekaf was van alles heb ik op dat moment (tijdens de persweeen) gezged dat ik het nooit meer zou doen........maar daar ben ik na een paar weken ook weer op terug gekomen hoor! Ik zou het heel mooi vinden om het allemaal nog een keer mee te mogen maken.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Susan di 13 sep 2011 - 0:39

Wat ik tijdens mijn eerste bevalling dacht weet ik niet meer, wel dat ik daarna dacht: gelukkig hoeft dit pas weer over een paar jaar weer. Na een paar weken wist ik al wel dat ik heel graag nog eens wilde bevallen (dus niet alleen een tweede kind, maar ook echt nog een keer een bevalling meemaken). Toen ik eenmaal voor de tweede keer lag te bevallen dacht ik: wáárom wilde ik dit in godsnaam zo graag nog een keer. Ik was op een baarkruk bevallen, wat op zich goed beviel, ik weet nog dat mijn moeder net daarna zei: 'Dan weet je dat voor een eventuele derde.' Ik zei toen: 'Een eventuele derde? Ja, als Dion 'm krijgt misschien.'
Kort daarna was ik die pijn ook alweer vergeten en nu denk ik met heel fijne gevoelens eraan terug. Ik zou ook best nog eens willen bevallen, maar k ben bang dat het bij twee blijft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 0:39

Weetjewel schreef:Ik heb nooit tegen de bevallingen op gezien eigenlijk.
Wel heb ik gezegd dat het zeer doet :P Maar nooit geroepen dat ik dit nooit meer doe!

Ik ook niet. De laatste was er binnen 6 minuten uit :P

Gast
Gast

Bericht  pindaatje di 13 sep 2011 - 0:59

De gedachte 'dit doe ik nooit weer' heb ik niet 1x gehad.
Heb meteen na de bevalling gezegd dat ik het zo weer zou doen als het nodig was...
Kijken of ik over een paar maanden nog zo praat :P

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 1:00

Zomersproetjes schreef:Ik vond bevallen helemaal geweldig. Tijdens mijn weeën, persweeën en het persen dacht ik alleen maar, geniet ervan want het is zo weer voorbij. En dat klopte.... want de tijd vliegt. Ik vond de pijn reuze meevallen tijdens de weeën en het persen. Als ze tegen mij zeggen, morgen mag je weer bevallen zou ik zo weer doen. Zo mooi en geweldig vond ik het.

Hahaha, dit heb ik nog nooit gehoord!
Fijn dat het je zo goed is bevallen, geeft mij ook weer hoop haha

Gast
Gast

Bericht  loesje di 13 sep 2011 - 1:01

[quote="Parels"][quote="Zomersproetjes"]Ik vond bevallen helemaal geweldig. Tijdens mijn weeën, persweeën en het persen dacht ik alleen maar, geniet ervan want het is zo weer voorbij. En dat klopte.... want de tijd vliegt. Ik vond de pijn reuze meevallen tijdens de weeën en het persen. Als ze tegen mij zeggen, morgen mag je weer bevallen zou ik zo weer doen. Zo mooi en geweldig vond ik het. [/quote]

[i]Hahaha, dit heb ik nog nooit gehoord!
Fijn dat het je zo goed is bevallen, geeft mij ook weer hoop haha [/i][/quote]

maar is dat niet sarcastisch bedoeld door zomersproetje??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 1:03

Ik heb wel net na de bevalling van de eerste gezegd dat ik het vreselijk vond, mijn vriendinnen hebben het er nu nog wel eens over dat ik ze een beetje bang gemaakt heb, maar ik kijk er zelf nu helemaal zo niet op terug. Wel heb ik na de tweede gezegd dat ik niet meer durfde te bevallen vanwege angst dat ik alleen zou zijn. Nu ben ik dan weer zwanger en die angst heb ik nog steeds wel een beetje want die kans zit erin als je kijkt naar mijn vorige bevalling, maar ik denk nu dat dat ook wel goedkomt.

Gast
Gast

Bericht  loesje di 13 sep 2011 - 1:04

Tijdens mijn bevalling dacht ik- auw, dit doet pijn... Moet ik dit nog een paar uur doen? Dat ga ik niet trekkennnn...! Dit kan ik echt niet... (Had weeenstorm)

Een paar dagen na mijn bevalling dacht ik: Ok, wat erna is het klaar? Auw... Nog steeds au! Niet normaal dit.. Dit ga ik no way meer doen... Ik hou het bij één...

+1
maar ik denk er nu heel anders over en wil nog 1 kindje erbij in de toekomst.

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 1:16

Ik zag gisteravond dat de overbuurvrouw was bevallen en zei toen tegen mijn vriend, ohhh ik wil ook weer! Maar dan gewoon de bevalling en kraamtijd, laat die zwangerschap maar zitten, maar dat wordt een beetje lastig :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: