Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opvang tijdens bevalling

+15
koNijntje
Mama Titty
Susan
Manderijn
Bruintje Beer
Kat1980
Roos
kwak
Twellie
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
Thunder
Juutjepetuutje
Purpleflower
Flower_L
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty opvang tijdens bevalling

Bericht  Flower_L di 27 nov 2012 - 19:19

Wat hadden cq hebben jullie geregeld mbt opvang andere kind(eren), en hoe verliep het uiteindelijk? Familie woont op min. 35 minuten rijden. Overdag is l of op kdv of er zijn vast buren die even kunnen oppassen tot ouders er zijn.

Maar vaak gaat het snachts rommelen...voor ze hier zijn is het 45min later. Toch wel mijn angst een beetje.

Hoe gibg dat bij jullie? Of wat heb je geregeld voor komende bevalling?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Purpleflower di 27 nov 2012 - 19:36

Heb je geen buren die snachts bij jou thuis willen wachten tot familie er is als je naar hett ziekenhuis moet.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 19:38

Hoe het is afgelopen kan ik je niet vertellen Laughing , maar wij hebben 3 'scenario's'

De bevalling begint 's nachts: mijn schoonouders
De bevalling wordt ingeleid: proberen de opvangdag te ruilen en anders (schoon)ouders of vrienden
De bevalling begint overdag: vrienden

Lastig dat je niemand in de buurt hebt die snel bij je kan zijn. Was de eerste heel snel? Anders zou je bij het eerste 'seintje' iemand kunnen vragen om naar je toe te komen? Misschien wel wat voorbarig, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je geen zin hebt in die stress. Of anders vragen of buren misschien voor 1 keer even kunnen blijven zitten tot familie er is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Juutjepetuutje di 27 nov 2012 - 19:45

Wij zitten in een vrij luxe positie, ouders, schoonouders, broer en schoonzus en 2 vriendinnen wonen hier op nog geen 5 min vandaan. Ik ga er vanuit dat een van hun hier heen kan komen of dat we zoon kunnen brengen. In principe is er elke dag wel iemand vrij dus dat komt hoop ik wel goed.

Het komt vast goed, het kan natuurlijk heel snel gaan maar wie weet begint t rustig en heb je nog wel 3 kwartier de tijd om thuis te blijven.. en anders buren vragen idd?
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Thunder di 27 nov 2012 - 19:59

Ik beviel op zondag. Toen was iedereen vrij smile.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Flip Fluitketel di 27 nov 2012 - 20:13

Normaal gesproken zouden mijn schoonouders J. opvangen, maar aangezien mijn schoonmoeder nog in het zkh ligt na een zware operatie en tegen de tijd dat ik g bevallen waarschijnlijk nog aan het revalideren is en mijn schoonvader zelf ook niet in staat is om J. op te vangen. Zaten/zitten wij ook met dit probleem. Mijn moeder woont ook 35min van ons vandaan en mocht het allemaal beginnen of sneller gaan dan gedacht dan brengen we J. naar mijn schoonzus die in hetzelfde dorp woont en mijn moeder die haalt haar daar dan op. Ze zou ook nog wel even bij mijn schoonzus kunnen blijven maar die heeft zelf ook 4 kleine kinderen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  -Ieniemienie- di 27 nov 2012 - 20:22

Mijn ouders warem mijn back up.
Maar voor ik zwanger was hadden ze al een reis naar Amerika geboekt die ze niet meer konden anuleren.
Helaas waren ze dus niet toen ik ging bevallen.
Ik heb toen mijn zusje als achterwacht gehad.
Ze was hier binnen 5min (om 7u). Ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan en zei heeft M uit bed gehaald, aangekleed en naar het kdv gebracht en gehaald (was haar kdv dag) Ik ben toen om 8.15u al bevallen. Mijn man was er net 5min bij.

Als tweede optie zou zijn als ik zeker wist dat mn man er niet optijd bij kon zijn (vorige bevalling ging snel en man heeft zeker 2u nodig om er te komen) dan zou mn zusje met mij mee gaan ipv bij M blijven, en dan zouden de tante van mn man hier komen. Is wel echt een hele goede en bekende tante voor M. Meer een soort oma.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Twellie di 27 nov 2012 - 20:35

We hadden mijn broer als back-up, maar de bevalling duurde zo lang dat dit uiteindelijk in de soep liep. Mijn broer had al zijn afspraken van de ene dag naar de volgende dag verplaatst, maar toen was ze er dus nog niet. Hij moest dus eigenlijk gewoon weer gaan werken en noodgedwongen moest ze toen naar de moeder van mijn vriend.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  kwak di 27 nov 2012 - 20:42

D. Gaat naar mijn moeder als het snachs begint. D. Slaapt nl alleen maar daar.
Begint het overdag dan bel ik misschien een vriendin als ze dan vrij is.
In geval van nood, mijn zwager en schoonzus wonen tegen over ons en mijn zwager wil hier best komen om d. Te halen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Flower_L di 27 nov 2012 - 20:46

Vrienden wonen op nog iets meer afstand dus dat werkt niet. Schoonouders idem.
Als k vermoeden krijg dat serieus wordt, dan ga ik maar meteen bellen.
En stel het gebeurt snachts en gaat zo snel, kan k altijd nog thuisbevallen.) Maargoed, dan heb ik oik geen keuze smile

maar denk dat we buren wel even vragen of ze in echt noodgeval even snachts kunnen oppassen totdat oppas er is.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Roos wo 28 nov 2012 - 0:57

Wij hebben ook een luxepositie. Mijn ouders wonen 3 straten verder en mijn moeder werkt niet. Grote kans dat zoonlief daar naar toe gaat. Anders hebben we mijn schoonouders, die wonen op 10 min afstand en schoonvader is met pensioen.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 1:00

Ik beviel zondagmorgen vroeg.
Mijn zoontje was in de nacht gewoon thuis, om half 8 werd hij opgehaald door opa en oma en om kwart over 8 ben ik bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Kat1980 wo 28 nov 2012 - 1:01

Wij hadden mijn schoonouders gevraagd, die wonen 200 meter verderop. Gelukkig maar, want anders was de oudste gewoon in huis geweest tijdens de bevalling aangezien ik 10 minuten nadat ze hem hadden opgehaald ben bevallen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 1:35

De jongste was thuis in bed. Mijn moeder was er voor t geval ze wakker werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Bruintje Beer wo 28 nov 2012 - 1:40

Ze zou naar mijn schoonouders gaan.Maar omdat ik met spoed naar het ziekenhuis moest en mijn schoonouders op de camping zaten. Heeft mijn zwager haar gehaald in het ziekenhuis en heeft hij haar naar de camping gebracht waar ze bleef slapen want de volgende dag zou ik ingeleidt worden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Manderijn wo 28 nov 2012 - 1:55

Verwacht je snel te bevallen Flower?
Want anders is een half uur a drie kwartier wel te overzien toch? Dan zou ik alleen niet wachten tot je echt een heel eind bent, maar gewoon bellen als het begint te rommelen. Dan hebben ze alle tijd om jou kant op te komen.

Ik heb mijn dochter toen zelf nog naar mijn moeder gebracht, ik had weeën om de paar minuten, en mijn ouders wonen in de buurt. Zo had ze mijn auto, zodat ze ook met dochter langs kon komen in het ziekenhuis de volgende dag.
Uiteindelijk is ze ruim 24 uur bij mijn ouders geweest.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Susan wo 28 nov 2012 - 2:44

Manderijn schreef:Verwacht je snel te bevallen Flower?
Want anders is een half uur a drie kwartier wel te overzien toch? Dan zou ik alleen niet wachten tot je echt een heel eind bent, maar gewoon bellen als het begint te rommelen. Dan hebben ze alle tijd om jou kant op te komen.

Ik heb mijn dochter toen zelf nog naar mijn moeder gebracht, ik had weeën om de paar minuten, en mijn ouders wonen in de buurt. Zo had ze mijn auto, zodat ze ook met dochter langs kon komen in het ziekenhuis de volgende dag.
Uiteindelijk is ze ruim 24 uur bij mijn ouders geweest.

Hier ben ik het mee eens. Als je overdag bevalt is je man er meestal ook niet binnen vijf minuten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Mama Titty wo 28 nov 2012 - 4:11

Toen bij de bevalling van R. had ik mijn zus als back up geregeld, omdat mijn ouders op vakantie waren en mijn schoonouders wonen 2 uur van ons vandaan.

Omdat L. wakker werd van de kraamhulp en verloskundige heb ik die toen gebeld en was binnen no time bij ons, die nam ze mee naar mijn opa en oma en ze was net 5 minuten daar toen belden we al dat ik was bevallen.
Had mijn zus wel gesmst toen het begonnen was dat het was begonnen en of ze telefoon paraat wilde houden, maar wel mondje dicht moest houden tegenover iedereen.

Nu hebben we nog niet echt iets geregeld.
Wel met mijn ma/stiefpa gezorgd dat de telefoon paraat te houden of indien nodig is dat ze binnen 15-20 minuten indien mijn ma niet hoeft te werken.
Als ze werkt kan ze bijna gelijk weg, dit heeft ze al geregeld.
In geval van nood hebben we bij ons in de straat leidster van de kinderopvang wonen, mocht mijn ma niet op tijd kunnen zijn kunnen we ten alle tijden daar aanbellen.
Mocht het overdag gebeuren, dan denk ik dat we extra dag kinderopvang zullen moeten nemen of kijken of we mogen ruilen.
Indien we naar het ziekenhuis zouden moeten, dan kunnen we ze ook naar de peetooms van de kleine brengen, die wonen echt letterlijk op 3-4 minuten van ziekenhuis af.

Maar we zullen zien!

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Flower_L wo 28 nov 2012 - 5:29

Jullie hebben misschien ook wel gelijk. Maar ik las topic over tweede bevalling...en over algemeen gaat dat sneller dan bij eerste.
Maar idd....vriend is overdag ook niet binnen half uur.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Manderijn wo 28 nov 2012 - 5:47

Flower_L schreef:Jullie hebben misschien ook wel gelijk. Maar ik las topic over tweede bevalling...en over algemeen gaat dat sneller dan bij eerste.
Maar idd....vriend is overdag ook niet binnen half uur.

Maar gelukkig zijn er ook zoveel mensen die niet in het hoekje 'over het algemeen' passen. smile
En bevallen in een uurtje is gelukkig uitzonderlijker dan bevallen in 10 uren.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Susan wo 28 nov 2012 - 5:53

Stel dat het nou echt zo is dat de bevalling razendsnel gaat en je in minder dan drie kwartier volledige ontsluiting hebt (of héél hevige weeën), dan denk ik dat je heus wel voor een keertje bij je buren mag aanbellen, zoiets is toch een noodgeval?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 5:59

Wij hadden geregeld dat als het 's nachts begon (en de verwachting was al dat het heel snel zou kunnen gaan) mijn broer hierheen zou komen en op mijn oudste zou passen. Hij woont in dezelfde wijk als ons. Voor overdag konden we mijn ouders bellen. Uiteindelijk zou ik ingeleid worden en is de oudste bij mijn ouders geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  koNijntje wo 28 nov 2012 - 6:50

de buren hier hebben pas een 2e gekregen, ze hebben ons gevraagd of ze evt de babyfoon of b. mochten brengen als de (schoon-)ouders er niet op tijd konden zijn. in principe vroegen ze het voor 's nachts, maar als het overdag nodig was geweest, was dit ook geen probleem. ik zou het gewoon vragen aan de buren en anders breng je (of r.) l. maar hier! Very Happy
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 7:42

Hier heeft S.ander onze zoon snachts naar mijn ouders gebracht omdat hij wakker werd (anders hadden we hem laten liggen omdat het snachts was) en mijn ouders wonen 5 minuten verder op met de auto.

En we hadden ook de buren achter de hand voor als we naar het ziekenhuis moesten o.i.d.!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Limburg85 wo 28 nov 2012 - 7:57

Ik beval in het ziekenhuis dus moet sowieso oppas komen. Mijn mans moeder komt hierheen, als het s nachts begint laat ze ze hier slapen en neemt de de volgende dag mee naar hun huis. Als het overdag is komt ze ze halen als ze thuis zijn en anders brengen/halen ze ze van/naar school en kdv en vangt ze verder bij hun thuis op. Hun wonen 15 minuten hier vandaan en ze werkt in onze woonplaats.
Mijn ouders wonen 130 km hier vandaan dus hun zijn geen optie en andere hebben we nog de vrouw van mijn man achter de hand maar die heeft geen auto maar dat kan ook altijd geregeld worden mocht het nodig zijn.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

opvang tijdens bevalling Empty Re: opvang tijdens bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum