Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het UP-topic

+40
red rose
LMCurious
Happydobby
Thunder
_Lana_
Bloempjuh23
maiadebij
Fiwen
mauwmauw
Darius
Twellie
Tiara
Filoria
Nijntje
Printje
luenca
Linda
Vancity_girl
nillis
Nana
Tania
Emma_
Bolleke
Pollewop
missy.
Fiebje
frolic
woezel
Lejow
Mamsie
Flower_L
Teddyaapje
Floor
LotteK
PapillonRose
TukTuk
Sophiee
Liadan
Susan
Parisienne
44 plaatsers

Pagina 15 van 19 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Liadan di 12 jun 2012 - 8:05

Beurs lijkt me wel interessant maar ik vind het te ver weg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 8:05

mijn man heeft zich vorig jaar de hele dag lopen verbazen over alle alternatieve mannen met baarden, lang haar in paardenstaarten, sokken-in-jezus-sandalen en een draagdoek die daar rond liepen. Dit heeft zijn draagdoek-aversie alleen maar vergroot :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Linda di 12 jun 2012 - 8:07

Rejoy. schreef:mijn man heeft zich vorig jaar de hele dag lopen verbazen over alle alternatieve mannen met baarden, lang haar in paardenstaarten, sokken-in-jezus-sandalen en een draagdoek die daar rond liepen. Dit heeft zijn draagdoek-aversie alleen maar vergroot Het UP-topic - Pagina 15 1270000679

Wat jammer! Wat vind hij zelf van het natuurlijk ouderschap?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 8:09

Linda schreef:
Rejoy. schreef:mijn man heeft zich vorig jaar de hele dag lopen verbazen over alle alternatieve mannen met baarden, lang haar in paardenstaarten, sokken-in-jezus-sandalen en een draagdoek die daar rond liepen. Dit heeft zijn draagdoek-aversie alleen maar vergroot Het UP-topic - Pagina 15 1270000679

Wat jammer! Wat vind hij zelf van het natuurlijk ouderschap?

de lezing over natuurlijk ouderschap vond hij wel interessant en begreep het hele idee beter, maar voor hem had die beurs een iets te hoog geitenwollensokken-gehalte.
maargoed, de laatste tijd liggen we sowieso niet geheel op één lijn (zacht uitgedrukt Sad )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Darius di 12 jun 2012 - 8:12

O bah, dat laatste klinkt niet zo gezellig, Rejoy. Wil je het erover hebben?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Twellie di 12 jun 2012 - 8:15

Rejoy. schreef:
Linda schreef:
Rejoy. schreef:mijn man heeft zich vorig jaar de hele dag lopen verbazen over alle alternatieve mannen met baarden, lang haar in paardenstaarten, sokken-in-jezus-sandalen en een draagdoek die daar rond liepen. Dit heeft zijn draagdoek-aversie alleen maar vergroot Het UP-topic - Pagina 15 1270000679

Wat jammer! Wat vind hij zelf van het natuurlijk ouderschap?

de lezing over natuurlijk ouderschap vond hij wel interessant en begreep het hele idee beter, maar voor hem had die beurs een iets te hoog geitenwollensokken-gehalte.
maargoed, de laatste tijd liggen we sowieso niet geheel op één lijn (zacht uitgedrukt Het UP-topic - Pagina 15 1371890812 )

Ah, join the club Neutral
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 8:16

haha darius, dat klinkt wel heel zwaar hoor Razz

het is nu gewoon een opeenstapeling van factoren. Ik ben meer gaan werken, waardoor er meer van mijn man wordt verwacht thuis, onze dochter is flink aan het pre-peuterpuberen, mijn zwangerschap verloopt nogal zwaar (zware ischias, waardoor ik vaak aan het eind van de dag niet/nauwelijks meer kan lopen), mijn man heeft het momenteel erg druk met zijn bedrijf (60-urige werkweek is geen uitzondering), we zitten midden in een grote verbouwing die nog wel tot de winter gaat duren én ik ben weer aan het sturderen. Al met al zorgt dat ervoor dat we alledrie een wat korter lontje hebben. Dat resulteert bij mij in een nóg gerichtere up/ap-aanpak, bij mijn man resulteert dat in de instelling: het moet eens afgelopen zijn, ze moet gewoon luisteren.

en dat botst.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Darius di 12 jun 2012 - 8:31

Dan is het zeker even heeeeel druk bij jullie!

Ik herken het wel, wat misschien helpt is om soms te accepteren dat je man zo is. Hier is dat ook zo, en, eerlijk is eerlijk, soms is het wel eens nodig, de wat strengere aanpak van mijn man. Als het maar niet een hele uitbarsting wordt.

Ik bedoel dit echt niet vervelend hoor! Niet dat jij fout bent en hij goed. Maar gewoon de acceptatie, dat scheelt heel veel.

Soms heeft een man ook wel eens wat tijd nodig om aan ap/up te wennen en vindt hij het stiekem heel leuk. Mijn man verkondigde vorige week hoe geweldig de draagdoek was!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 8:36

ik probeer het ook wel meer te accepteren, ik word alleen zóóó moe van dat gemopper en dat gebrom de hele dag door. Hoe harder mijn man moppert, hoe harder onze dochter de kont tegen de krib gooit en hoe opstandiger zij wordt. Ik merk zelf dat je met een positieve benadering veel meer bereikt en het zoveel fijner gaat (zo heb ik gisteren voor elkaar gekregen dat onze dochter een zak marshmallows netjes weer terug legde :cheering: en ze een gangpad later een woede-aanval waar je u tegen zegt kreeg, toen mijn man een pak vlokken uit haar hand trok).

ik moet eerlijk zeggen dat het langer duurde voor ze de marshmallows terug legde, maar dat kostte me beduidend minder energie dan die woede-aanval. Mijn man vindt echter dat ze direct moet luisteren en ik vind dat je dat niet kunt verwachten van een kind van 22 maanden.

meestal laat ik het ook gaan hoor, ik heb niet eens de energie om het over ieder wissewasje te hebben.

en af en toe is het zeker niet verkeerd hoor, soms blijft onze dochter ook maar doorgaan en doorgaan en gaat ze ook over mijn grenzen heen. Ze moet ook leren dat andere mensen grenzen hebben.

en dat van die draagdoek... mijn man vindt het handig, maar peinst er niet over om zelf met een doek te gaan lopen. Hopelijk gaat hij de manduca wel intensief gebruiken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Parisienne di 12 jun 2012 - 8:46

Oh Rejoy, dat klinkt wel vervelend. Snap heel goed dat het vermoeiend voor jullie allemaal is. Hebben jullie tijd om er samen goed over te praten? Om hem duidelijk te maken dat de UP aanpak wel werkt voor Y. Hij zal dat zelf toch ook wel zien, bijvoorbeeld in de winkel? En thuis zullen er ook genoeg situaties zijn waarin hij jou Y. ziet benaderen en ziet dat het werkt.

Ik merk zelf dat mannen (daarmee bedoel ik ook mijn vriend) veel minder geduld hebben. Mijn vriend snapt het ook gewoon niet.. zo jammer soms! Ik ben dan bezig met N., het duurt soms een tijd om rustig tot haar door te dringen, en dan snauwt hij haar toe dat ze eens moet stoppen met dit gedrag en moet luisteren. N. wordt dan alleen maar nog onrustiger.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Darius di 12 jun 2012 - 8:47

Haha, nou dan moet ik zeggen dat ik het meer met jou eens ben, als ik dit lees! Ik denk ook niet dat je een kind van bijna twee iets kunt verbieden en dat er meteen naar geluisterd wordt. Sterker nog, ik denk dat dit bij geen enkele leeftijd is. Als je moppert en je zegt nee, dan probeert bijna ieder kind wel of er nog iets te halen valt. Een positieve benadering werkt gewoon beter en sneller.

Rustig aan he, zeker met die ischias!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Darius di 12 jun 2012 - 8:49

O, als ik dan ook even mag klagen: gister deed mijn man de kinders in bad en was hij even met zn telefoon bezig, mail ofzo. Laurens was erg druk, en ik hoor wel 20x op dezelfde toon: 'Laurens, doe eens rustig'. Maar op zo'n afwezige toon, dat Laurens zich er niets van aantrekt natuurlijk. Dan ben ik ook aan het koken hoor!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Teddyaapje di 12 jun 2012 - 8:55

Toen mijn vriend T tegen zijn zin in in de stoel wilde zetten om te eten (zonder aankondiging of uitleg) kneep T hem waardoor mijn vriend weer kwaad werd en T vrij hardgandig in de stoel probeerde te proppen. Van mij moest mn vriend zn excuses aanbieden aan T met de uitleg waarom hij het zo deed, waarop hij zei dat hij zijn excuses best wilde aanbieden maar dat T dat eerst maar moest doen confused

manne...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 8:55

soms heeft mijn man ook wel eens gelijk hoor. Als ze eerst sap wil, daarna water, dan toch liever sap, bij nader inzien toch ranja en als ze de ranja heeft bedenkt ze dat ze toch liever appelsap heeft en dan eerst in een glas, dan in de blauwe beker, dan toch liever in het glas, dan in de woezel en pip beker, dan in het glas van mama en dan bij nader inzien toch in het glas dat ze als eerste had (echt een vrouw, die eindigen ook altijd bij de eerste winkel lol! ) dan is het ook wel een keertje genoeg en is mijn man wat resoluter in dat ze nog één keer mag zeggen wat ze wil en dat het daarbij blijft.


en darius, heel herkenbaar, haha! Dan staat onze dochter netjes op haar beurt te wachten tot mijn man aandacht geeft en op een gegeven moment wordt ze natuurlijk wat ongeduldig. Dan gaat mijn man vaak gewoon door met praten, pakt haar ondertussen op, terwijl onze dochter alleen maar even wilde laten zien dat ze zelf een duplo-popptje op het duplo-motortje had gezet. Dan heb ik op een gegeven moment ook zoiets van: kijk dan gewoon even wat ze wil.

Parisienne: ik heb het al opgegeven dat mijn man heel AP/UP gericht gaat worden. Ik ben al lang blij als hij haar alleen maar wat positiever wil benaderen en dat het niet zo'n gemopper is. En daarbij ben ik wel heel blij dat mijn man het geen probleem vindt om samen te slapen en daar alle voordelen wel van in ziet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  mauwmauw di 12 jun 2012 - 9:02

Teddyaapje schreef:Toen mijn vriend T tegen zijn zin in in de stoel wilde zetten om te eten (zonder aankondiging of uitleg) kneep T hem waardoor mijn vriend weer kwaad werd en T vrij hardgandig in de stoel probeerde te proppen. Van mij moest mn vriend zn excuses aanbieden aan T met de uitleg waarom hij het zo deed, waarop hij zei dat hij zijn excuses best wilde aanbieden maar dat T dat eerst maar moest doen Het UP-topic - Pagina 15 878948377

manne...

sorry om die opmerking moest ik echt lachen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Linda di 12 jun 2012 - 9:14

Poeh rejoy, wat een drukte! Kan me voorstellen dat het dan ff niet lekker loopt.
Maar waarom wil je in die drukte juist nog meer up/ap toepassen? Heb je daar een reden voor?

Parisienne, hier is het juist andersom. Man heeft meer geduld dan ik. Als we weer in zo'n fase zitten waarbij het in slaap vallen een drama is en het rustig 2 uur duurt eer ze slaapt, dan is manlief degene die bij haar blijft. Mijn irritatiegrens is dan net wat eerder bereikt dan bij hem.

Haha, teddyaapje! Daar moest ik ook wel ff om lachen hoor!

Oeh Darius! Ik geloof dat ik dit topic beter niet aan mijn man kan laten lezen! Hij vind het ook super irritant als ik weer op m'n telefoon zit te klooien. Embarassed

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 9:17

Linda schreef:Poeh rejoy, wat een drukte! Kan me voorstellen dat het dan ff niet lekker loopt.
Maar waarom wil je in die drukte juist nog meer up/ap toepassen? Heb je daar een reden voor?

Parisienne, hier is het juist andersom. Man heeft meer geduld dan ik. Als we weer in zo'n fase zitten waarbij het in slaap vallen een drama is en het rustig 2 uur duurt eer ze slaapt, dan is manlief degene die bij haar blijft. Mijn irritatiegrens is dan net wat eerder bereikt dan bij hem.

Haha, teddyaapje! Daar moest ik ook wel ff om lachen hoor!

Oeh Darius! Ik geloof dat ik dit topic beter niet aan mijn man kan laten lezen! Hij vind het ook super irritant als ik weer op m'n telefoon zit te klooien. Embarassed

daar heb ik inderdaad een reden voor, de meest simpele die er is: het maakt het voor mij allemaal zoveel gemakkelijker en gezelliger. AP/UP kost mij geen moeite, het is iets dat heel natuurlijk voor mij aanvoelt, het gaat vanzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Linda di 12 jun 2012 - 9:28

Ah oké, ik snap het! Omdat je het had over nóg gerichter, klonk het alsof je er extra energie in moet stoppen, dus ik kon me al niet voorstellen dat je daar in die situatie nog puf voor zou hebben. Maar als het allemaal zo vanzelf gaat dan begrijp ik het.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  missy. wo 13 jun 2012 - 2:44

He wat jammer dat veel van jullie te ver weg wonen. Ik zit nog te twijfelen, als ik ga ga ik zonder man en kind. Maar in m'n eentje vind ik het ook zo saai.

Wat hebben alle mannen toch dat ze er niks van begrijpen.
Mijn man wil zich er niet in verdiepen want dan is het niet meer leuk als je alles al van te voor weet.Het UP-topic - Pagina 15 878948377

Wanneer zijn jullie begonnen met up? Ik bedoel ik ben me erin aan het verdiepen en zou het ook graag willen toepassen/uitproberen. Maar ik heb niet het gevoel dat er met 1 jaar al veel op te voeden valt.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Fiwen wo 13 jun 2012 - 2:58

@Missy, ik wil er ook graag heen maar betwijfel of ik manlief mee krijg. Weet eigenlijk niet eens of hij wel mee wil, die kan zich niet zo goed inhouden en ik weet zeker dat 'geitenwollensokken-types' zijn humor niet zo kunnen waarderen :P

Een aantal lezingen lijken me heel erg interessant, ook voor mijn opleiding.

Waar woon je? Misschien kunnen we samen?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  missy. za 16 jun 2012 - 8:53

Fiwen ik woon vlakbij ong 10/15 min rijden. Het lijkt mij wel leuk om samen te gaan.
Misschien willen er nog meer mee?
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Darius za 16 jun 2012 - 8:59

Ik twijfel. Het is wel een eindje, maar dan ga ik met de trein met zon goedkoop kaartje. Aleen moet ik daarna nog met de bus. Goed, eerst maar eens normaal lopen ipv waggelen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  missy. za 16 jun 2012 - 9:20

Als er idd nog meer zijn kan ik jullie wel ophalen bij het station.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Liadan zo 24 jun 2012 - 9:01

Even dit topic van pagina 6 afhalen.

Is iemand nog naar de beurs geweest? En hoe was het?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  maiadebij zo 24 jun 2012 - 10:05

** weg **

Laat maar


Laatst aangepast door maiadebij op za 11 aug 2012 - 11:06; in totaal 1 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 15 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 15 van 19 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum