Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het UP-topic

+40
red rose
LMCurious
Happydobby
Thunder
_Lana_
Bloempjuh23
maiadebij
Fiwen
mauwmauw
Darius
Twellie
Tiara
Filoria
Nijntje
Printje
luenca
Linda
Vancity_girl
nillis
Nana
Tania
Emma_
Bolleke
Pollewop
missy.
Fiebje
frolic
woezel
Lejow
Mamsie
Flower_L
Teddyaapje
Floor
LotteK
PapillonRose
TukTuk
Sophiee
Liadan
Susan
Parisienne
44 plaatsers

Pagina 14 van 19 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 19  Volgende

Ga naar beneden

Het UP-topic - Pagina 14 Empty Re: Het UP-topic

Bericht  Liadan do 29 maa 2012 - 19:33

Het probleem van weggaan heb ik al met haar besproken maar ik heb er helemaal niet aan gedacht om te bespreken hoe ze wil dat ik haar voorbereid om naar huis te gaan.
Dat zal ik eens gaan doen vandaag, goeie tip!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Teddyaapje wo 2 mei 2012 - 23:32

Even weer een upje voor het UP topic...ik las dit zojuist; http://www.wij.nl/kind-info-opvoeding-regels-en-normen/artikel/belonen

Mooie adviezen...zelfs omkopen staat erbij!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bolleke do 3 mei 2012 - 0:19

Wat een raar artikel Het UP-topic - Pagina 14 3079029344
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne do 3 mei 2012 - 0:26

Een snoepje beloven als hij/zij even 5 minuten alleen gaat spelen?! Dat worden dan wel heel veel snoepjes op een dag.. Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Bolleke do 3 mei 2012 - 0:43

Als je die tips allemaal gaat volgen ben je meer een hondentrainer dan bezig met de opvoeding van je kind.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Susan do 3 mei 2012 - 2:43

Ik vind het niet zo'n raar artikel hoor, ik lees er niet in dat ze je aanraden om je kind om te kopen, ik denk alleen dat heel veel ouders wel doen wat er in het artikel beschreven staat, dus zeggen: 'Als je ... doet, krijg je een snoepje.' Zij waarschuwen dus dat het in feite omkopen is en dat je dat niet te vaak moet doen. Verder staat er ook niet in dat je alles moet opvolgen wat zij zeggen.

Dat vind ik nou juist vaak het jammere van die UP-discussie, ik vind het een interessante methode, maar het is niet zo dat als je wel gebruik maakt van belonen en prijzen, je het helemaal fout doet. Zo komt het nu wel op mij over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Teddyaapje do 3 mei 2012 - 3:23

Ik vind t stukje over complimenten geven best wel een beetje UP, dat je het gedrag complimenteert en niet het kind zelf, alleen het 'wat knap' gedeelte "klopt" dan niet.

@ Susan, er staat idd nergens dat je het zo moet doen zoals zei t beschrijven, net zoals er nergens staat dat je het zo moet doen zoals UP het benadert. Er wordt nergens gezegd dat je het fout doet als je het niet op een UP manier doet, UP 'ziet' dingen wel anders en dit is een UPtopic waar UP'ers (om maar even alles in een hokje te stoppen) deze manier van communiceren met hun kinderen bespreken. De link plaatste ik omdat ik het vooral interessant vind dat er zoveel verschillende manieren zijn om met je kind om te gaan en toen ik dit las dacht ik alleen maar 'oh nee, dit zou ik juist zó doen'. Ik bestempel dus niet andere dingen als fout, maar het zet me weer aant denken over UP.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 3 mei 2012 - 3:26

Teddyaapje schreef:Ik vind t stukje over complimenten geven best wel een beetje UP, dat je het gedrag complimenteert en niet het kind zelf, alleen het 'wat knap' gedeelte "klopt" dan niet.

@ Susan, er staat idd nergens dat je het zo moet doen zoals zei t beschrijven, net zoals er nergens staat dat je het zo moet doen zoals UP het benadert. Er wordt nergens gezegd dat je het fout doet als je het niet op een UP manier doet, UP 'ziet' dingen wel anders en dit is een UPtopic waar UP'ers (om maar even alles in een hokje te stoppen) deze manier van communiceren met hun kinderen bespreken. De link plaatste ik omdat ik het vooral interessant vind dat er zoveel verschillende manieren zijn om met je kind om te gaan en toen ik dit las dacht ik alleen maar 'oh nee, dit zou ik juist zó doen'. Ik bestempel dus niet andere dingen als fout, maar het zet me weer aant denken over UP.

Nee, oké, jij zei dat ook niet, maar er kwamen wel meteen negatieve reacties op, terwijl ik dan denk: volgens mij lezen jullie het artikel met een wat negatievere bril dan hoe ze het bedoelen. Ik denk bijvoorbeeld ook niet dat ze bedoelen dat je een snoepje moet beloven voor elke vijf minuten zelfstandig spelen, maar als je écht even snel een belangrijk telefoontje moet plegen en het heel belangrijk is dat je kind je even niet stoort en dus geen tijd hebt voor een wat meer pedagogisch verantwoorde methode, dat je het dan even zo aanpakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 3:34

Susan schreef:
Teddyaapje schreef:Ik vind t stukje over complimenten geven best wel een beetje UP, dat je het gedrag complimenteert en niet het kind zelf, alleen het 'wat knap' gedeelte "klopt" dan niet.

Nee, oké, jij zei dat ook niet, maar er kwamen wel meteen negatieve reacties op, terwijl ik dan denk: volgens mij lezen jullie het artikel met een wat negatievere bril dan hoe ze het bedoelen. Ik denk bijvoorbeeld ook niet dat ze bedoelen dat je een snoepje moet beloven voor elke vijf minuten zelfstandig spelen, maar als je écht even snel een belangrijk telefoontje moet plegen en het heel belangrijk is dat je kind je even niet stoort en dus geen tijd hebt voor een wat meer pedagogisch verantwoorde methode, dat je het dan even zo aanpakt.

dan krijgt die van mij ook gewoon een banaan of een koekje hoor Het UP-topic - Pagina 14 827601

Gast
Gast

Bericht  Susan do 3 mei 2012 - 3:37

Ik heb wel eens momenten gehad waarop ik dacht: als de Supernanny me nu ziet dan word ik gearresteerd. Een keer toen Yrsa zich zo netjes had gedragen tijdens het winkelen en ik had besloten dat ze wel zo'n Hello Kitty knuffel van de H&M mocht uitkiezen. Helaas verdween haar keurige gedrag daar acuut als sneeuw voor de zon, ze blééf maar gillen dat ze toch de andere wilde. Uiteindelijk heb ik ten einde raad geroepen dat ze ze dan wel allebei mocht en ben ze dus, aangestaard door de hele winkel, ook allebei gaan afrekenen, waarop zij ze voor de deur van de H&M allebei direct uit de wagen gooide. Toen voelde ik me echt zwaar gezakt voor mijn moederexamen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 3:48

ik doe ook heel vaak alsof ik iets niet zie, gewoon omdat ik geen zin in gezeur heb.

zullen we hier gewoon een biecht-topic van maken Het UP-topic - Pagina 14 3079029344

Gast
Gast

Bericht  Susan do 3 mei 2012 - 3:54

Rejoy. schreef:ik doe ook heel vaak alsof ik iets niet zie, gewoon omdat ik geen zin in gezeur heb.

zullen we hier gewoon een biecht-topic van maken Het UP-topic - Pagina 14 3079029344

Biechttopic lijkt me een leuk idee.

Vroeger deed ik ook wel eens of ik iets niet zag, dan waren ze bijvoorbeeld met z'n tweeën een wc-rol aan het uitrollen, wat natuurlijk niet mag, maar dan dacht ik: ach, het is onschuldig vermaak, dat papier ruim ik zo wel op. En dan keek ik dus even de andere kant op voordat ik ingreep.

Nu kan dat met Ezra niet meer zo makkelijk omdat dat voor hem te verwarrend is. Hij weet niet dat iets nog steeds niet mag, maar dat hij ermee wegkomt omdat ik het (zogenaamd) niet zie en snapt dus niet waarom het de ene keer wel mag en de andere keer niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 4:03

weet je wat het is met dit soort topics.. Moeders die hiervoor kiezen, kiezen hier heel bewust voor en hebben deze keuze goed doordacht gemaakt. Daardoor kan het lijken alsof in deze gezinnen alles 'perfect' gaat, deze moeders zeeën van geduld hebben en kinderen altijd voorbeeldig reageren. Maargoed. Mijn kind is ook maar een kind van 20 maanden met bijbehorende kuren, hier is het echt niet altijd gezellig, ik heb geen zeeën van geduld en onze draak reageert vaker niet dan wel voorbeeldig laughcry Ik merk wel dat mijn dochter goed op deze manier van benaderen reageert en dat het lang niet zo vaak escaleert dan wanneer we haar op de 'reguliere manier' zouden benaderen en het voelt logisch voor ons.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 5:57

Hahah Susan, herkenbaar! Ik doe ook wel eens of ik iets niet zie! angel

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 3 mei 2012 - 6:09

Ik begrijp ook wel dat ze het artikel met goede bedoelingen hebben geschreven. Mijn reactie erop was ook meer een beetje sarcastisch, maar het viel me op omdat ze het onder 'omkopen' verstaan. Ik begrijp best dat het niet dagelijks of zelfs meerdere keren per dag bedoelt wordt, dat zou wat zijn zeg, hahah!

Iedereen zal wel eens afwijken van zijn/haar principes wat betreft opvoeding. Ook ik heb wel eens in een winkel gestaan en N. gegeven wat ze op dat moment wilde hebben. Ook ik heb niet altijd genoeg geduld. Maargoed, dat moet ook kunnen.. af en toe je kind op die manier 'verwennen' is toch prima, zeker als het jou op dat moment net even goed uitkomt Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 3 mei 2012 - 6:20

Ik doe heel vaak op een dag alsof ik iets niet zie en ik geef Yara ook regelmatig iets te eten als ik wil dat ze even rustig is, dat maakt het vaak allemaal een stuk makkelijker.
En oja, ik geef haar bij de AH altijd iets lekkers wat daar op een schaal ligt, want dat maakt het boodschappen doen gezelliger.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  missy. ma 11 jun 2012 - 21:32

Even een upje Wink .
23 Juni is er de ouderschaps natuurlijk beurs, gaat er iemand naar toe?
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  PapillonRose ma 11 jun 2012 - 23:06

Waar is dat missy?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Parisienne ma 11 jun 2012 - 23:20

Het is in Doorwerth, bij Arnhem. Helaas, vind ik wel een beetje ver.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose ma 11 jun 2012 - 23:24

Ja, dat vind ik ook een beetje ver! Jammer!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Teddyaapje di 12 jun 2012 - 1:38

Ik wilde er vorig jaar al naartoe gaan maar vond t toch trveel gedoe ivm kolven. Ben nu aant twijgelen.. hier is kermis dat weekend en t ligt hier ook niet echt langs de deur.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne di 12 jun 2012 - 2:19

Nu dit topic toch weer ge-upt is, hebben jullie nog leuke dingen te melden, vragen te stellen, etc. Very Happy

Het UP gaat me nu eigenlijk als vanzelf af. N. reageert goed op mijn manier van haar benaderen. Wel jammer dat ik soms de opmerking krijg dat anderen mij te 'soft' vinden. Het feit dat N. niet altijd luistert naar wat ik zeg of vraag of dat ze gelijk wegloopt geeft bij hen aan dat ik haar zelf 'verpest' heb. Helaas denkt mijn vriend er in sommige gevallen ook zo over, dat doet me nog het meest pijn. Hij snapt het nog niet helemaal geloof ik.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 6:19

missy. schreef:Even een upje Wink .
23 Juni is er de ouderschaps natuurlijk beurs, gaat er iemand naar toe?

wij zijn vorig jaar geweest. Was leuk, maar bereid je voor op een vrij hoog geitenwollensokken-gehalte. Yes

voor de AP-beginners: de lezing over natuurlijk ouderschap is echt een hele prettige lezing, zeker een aanrader!

Gast
Gast

Bericht  Twellie di 12 jun 2012 - 7:57

Ik ga naar de beurs, ben zelf in sommige opzichten ook een beetje een geitenwollensok dus ik zal me er wel thuis voelen Het UP-topic - Pagina 14 3079029344 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Linda di 12 jun 2012 - 8:02

Ik twijfel nog. Het lijkt me wel erg leuk! Ik heb 's avonds al wat anders gepland die dag en ik denk dat het voor m'n dochter wel een heel pittige dag zal zijn.

Haha, Tuinstoel! Dat van dat geitenwollensokken klopt hier ook wel, denk ik. Het UP-topic - Pagina 14 1578173417

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 19 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 19  Volgende