Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapskilo's afval-topic?

+24
Lejow
Dolphinne
*Lookie*
joyce0606
pindaatje
schuddebuikje
Kat1980
mickey
CCC
MissD
Novalee
LMCurious
Liadan
woezel
PapillonRose
Tania
Linda
Fiebje
Pussycat
Bruintje Beer
Roos
kwak
Star007
-Ieniemienie-
28 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Empty Re: Zwangerschapskilo's afval-topic?

Bericht  schuddebuikje wo 29 feb 2012 - 11:34

ik weet dat 1 punt 25 Kcal is.
ik zou zelf niet weten hoeveel wit of bruin is.
het gaat me ook niet om het tellen van punten. maar het bewust worden van wat ik eet op een dag.
en daar vind ik dit heel handig bij.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Empty Re: Zwangerschapskilo's afval-topic?

Bericht  Kat1980 wo 29 feb 2012 - 19:53

Gisteren een heel gezond wokgerecht gemaakt, dus weer goed bezig geweest. Ook T vond het erg lekker Very Happy Die zat de sliertjes mie zo lekker naar binnen te slurpen. J daarentegen moest er niks van hebben, maar ja das ook niet echt een makkelijke eter. Die vindt vooral die dingen lekker die ik beter niet of met mate kan eten Wink

Parel: Maar ik neem aan dat als je een beweeglijk beroep hebt, je lichaam wel behoefte heeft aan meer calorieen dan als je de hele dag alleen maar zit? Eet je op je werk dan niet samen met de kids? Ben benieuwd wat de weegschaal vandaag aangeeft.

Stofzuiger: Ik denk ook dat het de baterijen zijn. Die van mij heeft ook last van kuren. De eerste keer dat ik er op ga staan, weeg ik altijd iets anders als de tweede en derde keer. Dus nu weeg ik me maar 3 keer en het getal dat het meest voorkomt, zal dan wel mijn gewicht zijn Wink Ik vergeet iedere keer nieuwe baterijen te kopen, straks schrik ik me nog kapot als ik er nieuwe baterijen in doe…

LMC: Goed bezig! Ik eet tussendoor inderdaad ook vaak magere yoghurt met fruit. Lekker en gezond! Bedankt voor de tips, daar kan ik wel wat mee.

Fiebje: Netjes hoor, 1 kg kwijt! In wit brood zitten trouwens meer calorieen dan in bruin brood, je kan ook op internet kijken bij www.calorieteller.nl.

Schuddebuikje: Schijnt trouwens ook beter te zijn als je ’s middags warm eet, heeft je lichaam langer de tijd om het te verbranden. Lijkt me echt lastig met zulke onregelmatige tijden.

Ik ga gauw aankleden en dan aan het werk!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  schuddebuikje do 1 maa 2012 - 5:21

kat1980: en vandaag weer een gezond gerecht gemaakt zoals gisteren. wokken vind ik altijd lekker. maar ik doe het alltijd met een sausje en rijst. dus ik weet niet in hoeverre dat nog gezond is. had jij nog iets van saus of kruiden gemaakt.

hier gaat het vandaag wel goed... ik merk dat ik enthousiaster ben als de vorige pogingen.
hopelijk hou ik het nu ook langer vol als paar dagen.

morgen overdag zal ik proberen niet zo veel te eten. morgen avond ga ik uit eten met een vriendin en daar zullen ook de nodige wijntjes bij gedronken worden. heb er nu al zin in...

dit was mijn menu vandaag en dan heb ik wel me best gedaan om boven die 1000 te komen :

1 x musli/muesli met magere yoghurt 200ml 8
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 1 x ontbijtkoek 1 plak 2.5
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 1 x appel 2.5
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 1 x aardappel gekookt 1 kleine 1.6
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 1 x slavink 1 st. 75g 8.8
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 2 x rijstwafel 2
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 2 x kaas 48+ voor 1 snee brood 20g 6
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 2 x brood bruin 1 snee 30g 6
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 4 x bloemkool 1 opschepl. 50g 0.8
Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 Weg 3 x cervelaatworst voor 1 snee brood 15g 7.5
Totaal deze dag: 45.7
(1142 Kcalorieën)
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  LMCurious do 1 maa 2012 - 7:53

kat, ben blij dat je er iets aan hebt.

schuddebuikje, dat ziet er al netjes uit toch?!

Ik had niet een hele geweldige dag vandaag. Gewoon ontbeten, en toen de stad in gegaan. Tussendoor ff blikje fris gedronken. En uiteindelijk dacht ik, ik heb best honger, maar toen was het dus al 14.00. Dus te laat om uitgebreid te eten. Dus toen heb ik alleen een yoghurt-aarbeien smoothie gepakt. En toen ging ik naar huis, belde ze van de kdv dat Milou ziek was geworden. Dus ik daar naartoe gegaan, maar toen hadden we thuis geen zin meer om te koken, heeft Dave frietjes gehaald onderweg naar huis. Embarassed Maar goed, dan dus dit weekend geen frietjes meer voor mij.

En we zullen zien waar we op uit komen morgenochtend. Ik had al een keertje gewogen tussendoor, toen was er wel ietsje vanaf, en denk nu nog wel wat, dus we zullen zien.

Moet ook niet meer teveel kwijt raken, want dan pas ik m'n vandaag aangeschafte nieuwe garderobe niet meer....haha!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 7:53

Ik zit weer te denken over een koolhydraatarmdieet tot ik mijn streefgewicht heb. Nadeel is dat het daarna er vaak weer snel aan komt en dat ik brood echt heerlijk vind... laughcry

Gast
Gast

Bericht  LMCurious do 1 maa 2012 - 7:56

Stofzuiger, daar doe ik inderdaad niet aan om dezelfde reden. ik weet dat ik op gewicht blijf als ik gewoon eet, en als ik beetje beweeg en ietsje minder snoep al langzaam afval, maar dat liever dan dat je gaat jojo-en inderdaad! Bovendien zou ik de boterhammen wel kunnen missen, maar de aardappels/pasta niet, haha.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose do 1 maa 2012 - 7:59

Zie dat de meesten hier goed bezig zijn, goed hoor dames!

Hier alweer een dip laughcry Op zich eet ik gezond, weinig tussendoortjes (en als ik ze neem zijn het gezonde tussendoortjes) en dat gaat allemaal best goed. Alleen had ik nog mix in huis voor chocolademuffins, die heb ik gisteren gebakken. En ze zijn lekkerrrrrr! Ik kan er niet zo goed van afblijven dus, haha. Hopelijk valt het mee wat het met mijn gewicht doet, verder gedraag ik me best goed. Als de muffins op zijn komt er voorlopig ook even niks heel slechts in huis.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:09

Ah, PR dat klinkt lekker, die chocolademuffins!
Zou ze zo allemaal op kunnen (vr)eten .. haha

Ik sta geloof ik stil, ik heb me vanochtend gewogen op 83.4, das niet fijn.
Maar ja, ik zal mijn ticker even aanpassen en we blijven gewoon ons best doen, komt vanzelf wel goed!
Dat mijn buik niet meer fantastisch wordt heb ik geaccepteerd (dank je wel Stofzuiger, voor de opbeurende foto's Laughing) maar ietsje minder rol mag wel! Liever slap en dun, dan strak en dik!

Schuddebuikje ; dat is serieus wel echt heel erg netjes hoor!

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 zo 4 maa 2012 - 8:33

Schuddebuikje: Ik heb nog wat lekkere gezonde gerechten gevonden op de site van AH. Het meeste is wel zonder saus, of maar een klein beetje, maar met kruiden om het lekker te maken.
Hoe was het uit eten met je vriendin?

Lmc: Hoe is het bij jou gegaan? Wel lastig met de verjaardag van M. Ik heb vandaar ook gezondigd met een heel klein stukje chocolade mousse taart (mijn schoonmoeder vierde haar verjaardag).

PR: Mmmm, chocolade muffins!

Parel: Balen dat het even stil staat.

Hier vanmorgen gewogen en de weegschaal gaf 59.3 aan! Dus dat gaat de goede kant op. Wel daarna gezondigd door een klein stukje taart te eten op de verjaardag van mijn schoonmoeder. Maar ook hard gelopen vandaag, althans een poging gedaan maar dat ging echt slecht aangezien we hier al vanaf 4.30 uur wakker waren door een ziek kind.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  LMCurious zo 4 maa 2012 - 9:06

Hier gaat het redelijk goed. Was vrijdag 0,4 kg kwijt. Dus dat is vast mooi. Komende week ga ik voor stabiel aangezien ik vandaag taart op heb, mijn schoonfamilie onverwachts met eten kwam en we dus weer friet hebben gegeten. En dan komende week is Milou echt jarig, volgend weekend weer verjaardag. pffff.....tussendoor maar even streng zijn denk ik zo!

En ik weet eigenlijk niet hoeveel ik moet werken. Misschien maar vast keertje extra sporten!

Kat, fijn dat het zo lekker gaat!

PR, ohww......dat is ook wel heel verleidelijk. Die had ik ook niet kunnen laten staan!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 9:23

Hier was ik vanochtend in een weekend 0.5 kilo afgevallen.
Heb eindelijk een keer de 82(.9) gezien, maar ja, vandaag was nationale snaaidag Laughing
Morgenochtend weeg ik nog een keer, en dan donderdag weer.
Goede nieuws is wel dat ik dus niet meer stil sta!
Kat ; beterschap met je zoon!
LM ; fijne verjaardag(en)! En gefeliciteerd met M.

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje ma 5 maa 2012 - 19:26

goedenmorgen... hoe gaat het met iederreen.
ik heb een heerlijk weekend gehad. en lekker van alles gegeten.
700 gram aangekomen.
en dan vind ik het moeilijk om weer streng te zijn voor mezelf.
gisteren is dat ook niet gelukt en heb ik te veel gegeten en gesnoept.
vandaag ga ik er weer voor.
een goed begin van de dag met een stuk fruit. en een broodje kaas.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  schuddebuikje do 8 maa 2012 - 4:34

toch niet aan het snoepen he ??
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  LMCurious do 8 maa 2012 - 6:50

hahaha, nee hoor hier gaat het goed.
Alhewel ik wel aan een heerlijke chocolademelk (spoon met abrikoos) zit....maar verder gaat het lekker hierzo!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose do 8 maa 2012 - 8:48

Hier wel een beetje aan het snoepen geweest Embarassed Mijn moeder was afgelopen week jarig, toen heb ik taart en wat hapjes gegeten. Zolang ik maar niet aankom ben ik al tevreden deze week. En verder de hele week al wat minder streng. Ik let wat minder op heb ik gemerkt, al hoewel hetgene dat ik eet nog steeds wel gezond is. Ben benieuwd, ik moet mezelf echt weer even een schop onder mijn kont gaan geven. Vier kilo eraf ben ik blij mee, maar nu de andere 5 nog Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 8:54

Ik heb weer een stilstaande week er (bijna) op zitten, alhoewel, het weekend is het rotste. Net wel aan de toastjes gezeten, ik had er zo'n zin in!

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje do 8 maa 2012 - 9:25

ik zit nu aan de wortel.. ik heb zon zin in een warm stokbroodje met geitenkaas/honing. en ik heb het in huis en het roept me.. bah..
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 9:29

Ik ben deze week ook begonnen.

Elke dinsdag ga ik sporten onder begeleiding van de fysio.
De lekkere dingen laten staan gaat me tot nu toe goed af. (Vandaag een grote pot bonbons gekregen op het werk vanwege internationale vrouwendag maar nog niks van gepakt!!)
Ik smeer ook geen boter meer op mijn brood en probeer zo gezoend mogelijk beleg te pakken.
(Kipfilet, komkommer, tomaat etc)
En ik ben vandaag op de fiets naar het werk gegaan!!
Is toch bijna 10km op een dag.

Volgens de fysio zou ik alleen al met het sporten en niet snoepen 10 kilo in de 2½ maand kwijt moeten kunnen raken.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje do 8 maa 2012 - 9:37

Hier iemand die baalt. Heb vorige week zo goed op gelet. 2 verjaardagen overleefd zonder iets te nemen; geen taart, worst, chips, frisdrank, alcohol. En dinsdag op de weegschaal gewoon niks afgevallen :-(
Maar ga. Gewoon door, deze week een drukke week achter de rug heb dus niet gesport morgen een uurtje zwemmen meer red ik niet qua tijd.
Hoe doen jullie dat? Plan je het sporten in of doe je het wanneer het zo uitkomt? K ben vaak zo druk als ik dan eenmaal op de bank zit kom ik er ook niet meer af, stort dan helemaal in.

Schuddebuikje; gewoon terug roepen: nee ik hoef je niet lekker broodje met geitenkaas :-p!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kat1980 do 8 maa 2012 - 9:49

Hier gaat het nog steeds goed. Ben benieuwd of ik volgende week de verleiding (=chocolade) nog kan weerstaan. Moet dan namelijk ongesteld worden en meestal kan ik dan echt niet zonder chocolade.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Novalee do 8 maa 2012 - 9:53

Hier gaat het slecht Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 394967 En de mokka-paaseitjes roepen me....
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kat1980 do 8 maa 2012 - 9:55

Novalee schreef:Hier gaat het slecht Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 394967 En de mokka-paaseitjes roepen me....

Hopelijk kan ik ze volgende week hier niet horen :P
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  PapillonRose do 8 maa 2012 - 10:05

Oei, paaseitjes! Gelukkig heb ik die niet in huis, en ik negeer hun geroep in de supermarkt tot nog toe goed :P

Fiebje: Ik vraag me ook af hoe anderen het doen met sporten. Ik sport op het moment helemaal niet, puur omdat het niet uitkomt. Scheelt ook wel dat ik alleen voor A. zorg en ik het zo rot vind om dan speciaal oppas te regelen omdat ik zo nodig wil sporten. Dus dat doe ik dan maar niet. En verder heb ik het ook erg druk nu, dus ik zou er sowieso al niet heel veel tijd voor hebben.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee do 8 maa 2012 - 10:11

Het stomme is dat ik die paaseitjes voor m'n vriend heb gekocht omdat hij ziek was (en dus zielig). Nu heeft hij er nog geen een van op, en toch is het zakje bijna leeg Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 6 394967 Maar... ze liggen nog steeds in de la! *kijkt heel trots*

Ik sport doordeweeks 2x, de ene keer past m'n moeder op, de andere keer m'n schoonmoeder. Ik heb dus wel vaste dagen omdat ik overdags ga en dan oppas nodig heb. Mijn vriend werkt geregeld 's avonds dus dan komt het vaak niet uit. De sportschool is in het weekend ook open, dan kan ik eventueel een 3e keer.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Dolphinne do 8 maa 2012 - 10:41

Ik ben sinds maandag ook weer begonnen met een poging. Ik ben 1.78 en nu 85.9 kilo. Voor ik zwanger was woog ik 68 kilo. Dat ga ik denk ik niet meer halen, maar zou er wel graag 10 kilo af willen.
Ik krijg nu van kinderen op mn werk (zwemonderwijzer) regelmatig de vraag of ik een baby in mn buik heb Embarassed.
Ik heb een aantal maand/jaar ofzo geleden rond de 80 gewogen, maar ben dus weer erg aangekomen.

Heb maandag meteen de kast uitgemest en al het snoep in een bak gedaan en die vandaag op mn werk achtergelaten. Maandag ook begonnen met fanatiek baantjes zwemmen (52 stuks)en wil zondag het hardlopen weer gaan oppakken.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: