Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapskilo's afval-topic?

+24
Lejow
Dolphinne
*Lookie*
joyce0606
pindaatje
schuddebuikje
Kat1980
mickey
CCC
MissD
Novalee
LMCurious
Liadan
woezel
PapillonRose
Tania
Linda
Fiebje
Pussycat
Bruintje Beer
Roos
kwak
Star007
-Ieniemienie-
28 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapskilo's afval-topic?

Bericht  LMCurious zo 26 feb 2012 - 22:53

ieniemini goed bezig zo!!!

Ik heb me afgelopen weekend best ingehouden tussendoor, maar avondeten was lastig. In het weekend eten we altijd ongezonde dingen.

Vrijdag dus 'detoxdag' gehad ging goed. Had s avonds bij de chippies van Dave wel moeite maar heb toen maar sneetje extra brood gegeten. Zaterdag wel klein stukje taart op op een verjaardag, maar verder niet gesnoept. Ik had al beetje uitgeslapen, dus laat ontbeten, en toen de taart maar als lunch gedaan...en savonds aten we broodje shoarma, dus dat is natuurlijk niet zo best met de knoflooksaus. maar ook veel sla erbij gegeten. Gisteren pannenkoeken op, maar verder alleen 2 koekjes gesnoept en verder niets slechts. Dus al met al voor mijn doen een goed weekend.

Moest vandaag sporten van mezelf, maar wilde niet, maar nu ga ik dat toch maar even doen....motiveert wel hier het topic en de afvallers....ik wil ook!!!!!!! Dus ik ga ff aan de zumba. En dan gezonde boodschappen halen voor deze week. Doegie!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapskilo's afval-topic?

Bericht  woezel zo 26 feb 2012 - 23:19

Hier was de weegschaal niet lief. Weer o,5 erbij. Dus moet nu toch beter op letten.
Boodschappen gedaan en ook een zak paaseitjes, maar die zijn pas voor met de paas. Dus netjes opgeborgen.
Ik had gehoopt vh weekend te beginnen met hardlopen. Maar mijn buik is aardig aan het zeuren na het plaatsen van een spiraaltje. Dus hopelijk volgend weekend.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Kat1980 zo 26 feb 2012 - 23:58

Ienimini: Goed bezig zeg!
Papilon Rose: Mmmm, mac... Als ik daaraan denk, is dat broodje sandwich spread niet zo lekker meer.
Lmc: Succes met gezonde boodschappen doen!
Woezel: Stomme weegschaal! Maar knap dat je de paaseitjes laat liggen tot pasen. Hopelijk voelt je buik snel beter zodat je kan beginnen met hardlopen.

Ik ga hier snel de kids naar bed doen en zelf ook even liggen. Heb een slechte nacht gehad en dan is de verleiding om te snoepen voor energie erg groot. Dus dan met een dutje maar voor wat energie zorgen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 0:07

Ik negeer de weegschaal ook even, het weekend mijn verjaardag gevierd voor schoonfamilie, en nog heel veel gebak over, dus meerdere stukken op dit weekend. En vrijdag was mijn man laat thuis, dus shoarma gegeten en zaterdag patat gehaald omdat de visite al bijna kwam en ik geen tijd meer had om te koken.

Dus ja... negeren lijkt me even het beste... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 0:25

Wat goed Ieniemienie!
Schuddebuikje, succes! Je hebt idd een lekker snaaiweekend gehad Laughing
LM ; goed hoor! Knap dat je je in hebt kunnen houden bij de chippies!
Stofzuiger ; je mag wel wat taart langsbrengen? Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 5 166342 maar misschien beter niet doen haha
PR ; zet hem op he! Effe weer de schouders eronder!
Kat ; slaap lekker!

Hier ook niet zo'n best weekend, maar de schade viel mee, 0,5 kilo erbij. Nu dus 83,5. We gaan er weer voor, vanaf vandaag moet ik weer werken, dus de ma-di-wo heeft wel enigszins een ritme. Vanochtend al een snelle jelle en een glas verse sinaasappelsap op, en net 2 boterhammen met ei, bacon en kaas gemaakt door mijn vriend. Dan neem ik nog een liga mee naar mijn werk en een banaan en een flesje water en cola light en dan red ik het hopelijk wel.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* ma 27 feb 2012 - 0:54

Leuk, dit topic. Ik ga het volgen, en als ik 'straks' stop met de borstvoeding kom ik gezellig meekletsen. Bij mij moeten er 5 kilo's af liefst meer Wink
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  schuddebuikje ma 27 feb 2012 - 7:28

het is vandaag goed gegaan.
ik heb vandaag dit gegeten :

zak worteltjes, 2 crackers, 2 eieren, beetje sla, aardappels, sperciebonen met een klein beetje ketchup. en peper tartaar. verder veel water, 1 koffie en nu 2 cola ligt.

hoevaak wegen jullie je ?? ik 1 x per week. maar zit nu te twijfelen om het vaker te doen
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880

Bericht  -Ieniemienie- ma 27 feb 2012 - 7:52

Ik weeg me ook 1 keer per week. Altijd maandag ochtend, voor ik heb gegeten.
Als ik het vaker doe merk ik dat ik mezelf gek maak haha!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose ma 27 feb 2012 - 7:56

Ik weeg me meestal ook 1x per week. Vanmiddag toch nog even gedaan, wilde toch wel weten wat de schade was na afgelopen week. Maar het viel mee, er is niks bij! Er is zelfs 200 gram af. Niet heel veel dus, maar ik ben allang blij dat er niks bij is. Nu weer verder, er moet toch nog wel een kilo of 5 af het liefst.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  schuddebuikje ma 27 feb 2012 - 19:53

goedenmorgen,

ik kon het niet laten om me te wegen vanmorgen en weegschaal gaf 89,1 aan. 300 gram eraf. ik heb de weegschaal in de badkamer staan voor een badkamerkast. daar heb ik gisteren een blaadje opgehangen met datum's waar ik mijn gewicht achter kan zetten. ik hoop dat ik het nu wel langer volhou als een paar dagen. meestal ben ik het met een paar dagen alweer zat/vergeten.

gister avond hebben we sperciebonen gegeten met aardappels en tartaar en een beetje ketchup.

ik hou bij wat ik eet op een dag bij 40punten.nl. daar kan je alles invullen en als je 40 punten hebt gegeten die dag zit je ongeveer aan de 1000 Kcal dus eigenlijk moet je daar iets boven gaan zitten wil je gezond afvallen. ik denk zelf dat je ongeveer 1200 Kcal hebt om gezond af te vallen. gisteren kwam ik op 32,7 punten = 817 Kcal. beetje te weinig...

vandaag heb ik mee naar het werk : yoghurt met musli, worteltjes, 2 crackers met rookvlees en 2 appels
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 ma 27 feb 2012 - 20:24

Uit nieuwsgierigheid heb ik mezelf afgelopen week dagelijks gewogen, maar daar ga ik mee stoppen. Ga het nu ook 1 x per week doen, op zondagmorgen voor het eten. Ik had namelijk dat ik 0.5 kg was afgevallen in 1 dag, maar de dag erna weer 300 gram erbij en daarna weer 200 gram erbij. En dat ook al heb ik niet teveel gegeten en gesport. Vind dat heel demotiverend werken, dus hoop met 1 keer per week die schommelingen niet te zien. Maar goed, nog steeds die 0.6 kg eraf en een gewicht van 60.2 kg.

Maar 1000 calorieen eten, dat zou ik echt niet kunnen! Ik had bij my special K gekeken en daar zeiden ze ongeveer 1350 calorieen. Maar goed, aangezien ik best actief ben ( 3 keer per week hardlopen, dagelijks voor mijn werk druk in de weer en veel wandelen), hou ik het bij max 1600. Ik ga hier gauw aan de slag, succes iedereen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  schuddebuikje ma 27 feb 2012 - 20:37

voor iedereen is het verschillend natuurlijk hoeveel zij nodig heeft. ik zit hele dag op een buro stoel. het enigste wat bij mij beweeg zijn mijn vingers. ook heb ik geen pauze waardoor ik nooit ff naar buiten kan stukje lopen. wel loop ik veel met n.ick als het een beetje mooi weer is.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  schuddebuikje ma 27 feb 2012 - 20:38

en ik zat gisteren aan een zak geschrapte worteltjes... en dat vult ook mega goed.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 di 28 feb 2012 - 23:55

Hoe doen jullie dat trouwens met het avondeten? Eten jullie altijd gewoon met de pot mee of kook je iets aparts voor jezelf?

Ik vind het nogal een gedoe om 2 aparte dingen te moeten koken, maar dacht gisteravond bij het eten van de lasagna dat dit toch niet echt een verantwoorde maaltijd was (heb het daarom maar bij een kleine portie gehouden Wink ). En vriendlief heeft ook niet echt het postuur om light te eten, zeker niet in combinatie met het vele sporten dat hij doet. Dus heeft iemand misschien lekker, gezonde recepten die ik makkelijk om kan toveren tot een calorie rijkere maaltijd voor mijn vriend(door voor hem bv iets toe te voegen)?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 3:21

Kat1980 schreef:Uit nieuwsgierigheid heb ik mezelf afgelopen week dagelijks gewogen, maar daar ga ik mee stoppen. Ga het nu ook 1 x per week doen, op zondagmorgen voor het eten. Ik had namelijk dat ik 0.5 kg was afgevallen in 1 dag, maar de dag erna weer 300 gram erbij en daarna weer 200 gram erbij. En dat ook al heb ik niet teveel gegeten en gesport. Vind dat heel demotiverend werken, dus hoop met 1 keer per week die schommelingen niet te zien. Maar goed, nog steeds die 0.6 kg eraf en een gewicht van 60.2 kg.

Maar 1000 calorieen eten, dat zou ik echt niet kunnen! Ik had bij my special K gekeken en daar zeiden ze ongeveer 1350 calorieen. Maar goed, aangezien ik best actief ben ( 3 keer per week hardlopen, dagelijks voor mijn werk druk in de weer en veel wandelen), hou ik het bij max 1600. Ik ga hier gauw aan de slag, succes iedereen!

Ik heb ook een beweeglijk beroep, maar omdat je dat beroep zo vaak uitoefend, mag je het eigenlijk niet meer meetellen als echte beweging op een dag.

Ik ga ook maar naar 1x in de week wegen, dat werkt misschien beter idd.

Ik eet op mijn werk echt veel te weinig, ben veel te druk aan de gang, en als ik dan thuis kom ga ik wat lekkers eten Sad zo heb ik net pittige rijstcrackers op haha ach ja! We shall see! Ik hou het dan maar op donderdag, weegdag. Zal morgen wegen!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 3:25

Ik wil een andere weegschaal, deze klopt niet meer... De ene dag kom ik 2 kg aan, de dag erna is er weer 3 kg af enz. Nu weet ik gewoon niet meer wat ik moet geloven.

Gast
Gast

Bericht  LMCurious wo 29 feb 2012 - 4:28

Hoe gaat ie, hier wel ok geloof ik. Pak nu s middags tussendoor lekker magere yoghurt met wat vers fruit, vind Joris ook heerlijk. Dus dat scheelt weer in koekjes, want als ik daar eenmaal aan begin.....en dan is het vooral als Joris gaat slapen of niet thuis is, hahaha. Nu heb ik gewoon geen koekjes, klaar! Vrijdag eens kijken hoever we zijn.

Stofzuiger, dan zou ik ook voor nieuwe weegschaal gaan! Dat schiet niet op!

Kat, ik kook niet apart, maar let wel op wat ik wanneer eet. Dave is dol op gebakken aardappeltjes, dat eet ik dan ook wel, maar wat minder, en nu max. 1x per week, daarnaast eten we ook al 1x friet, dus dan is het wel mooi geweest. In het weekend eten we 3x lekker zoals Dave dan zegt, waarvan 1x friet en 2x probeer ik dan wel semi-gezond te doen. Dus zelf pizza maken, en dan gaat er heeeeeeeeel veeeeeeeeel verse groente op, heerlijk! In plaats van broodje shoarma maak ik ook regelmatig een broodje met kipfilet hollandse roerbakgroenten en chilisaus, is ook heel lekker. Heb trouwens laatst de tip gekregen om knolserijfriet te maken, schijnt ook lekker te zijn, dus denk dat we dat dit weekend maar eens gaan proberen. Scheelt allicht weer.

ik vind lasagne juist wel een verantwoorde maaltijd, maar ligt er natuurlijk wel aan hoe je hem maakt. Ik let op dat ik niet zoveel pasta gebruik. 60 gr. per volwassene max. en 30 gr. voor de kindjes p.p. Bij lasagne is dat hier echter veel minder, want Dave vind de bladen niet zo lekker. Dus dan heb ik min. 600 gr groente (als ik nog een paprika ofzo heb liggen gooi ik die er ook extra bij), ik pak rundergehakt en dat hou ik dan bij 200-250 gr. En dan alleen een pakje lasagnesaus, maar ik maak geen bechamel erover. Vind ik heel vies. Dus dan is het een goede maaltijd dacht ik zo.

Wat ik verder vaker eet is sperzieboontjes, na het afgieten terug in de pan en even 3el atjar tjampoer en 3el chilisaus erdoorheen roeren dat het net ff opwarmt. Dat maakt ze boontjes net ff lekkerder, waardoor ik er meer van eet.

In de stamp kun je minder aardappel gebruiken en dan aanvullen met koolraap of knolselderij. Is ook erg lekker.

gevulde paprika vind ook erg lekker. Dan maak ik ratatouille, klein beetje rundergehakt erdoor, paprika's vullen met het mengsel en even in de oven, beetje rijst erbij koken, heerlijk!!!

En soms wil ik wel eens een groente omelet maken voor mezelf en dan maak ik wel voor de rest iets ongezonds, maar dan eet ik zo 3 eieren in die omelet, dus doe ik niet wekelijks.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Bericht  Fiebje wo 29 feb 2012 - 4:41

Meld mij eigen ook weer eens!

Stofzuiger, misschien nieuwe batterijen erin doen?

Lm, dat zijn lekker tips! Krijg er gelijk trek van!

Ik weeg 1x per week anders maak ik mijzelf helemaal gek. Weeg op dinsdagmorgen, deze week 1 kg afgevallen dus het begin is er!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 4:42

Stofzuiger schreef:Ik wil een andere weegschaal, deze klopt niet meer... De ene dag kom ik 2 kg aan, de dag erna is er weer 3 kg af enz. Nu weet ik gewoon niet meer wat ik moet geloven.

Kunnen ook je batterijen zijn die leeg zijn.

Ik woog laatst ineens 37 kg.. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 6:38

Punk'd schreef:
Stofzuiger schreef:Ik wil een andere weegschaal, deze klopt niet meer... De ene dag kom ik 2 kg aan, de dag erna is er weer 3 kg af enz. Nu weet ik gewoon niet meer wat ik moet geloven.

Kunnen ook je batterijen zijn die leeg zijn.

Ik woog laatst ineens 37 kg.. laughcry
Ik woog net 58 kg. Doel bereikt laughcry

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje wo 29 feb 2012 - 7:05

ruilen van weegschaal ?? Zwangerschapskilo's afval-topic?  - Pagina 5 394967
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  schuddebuikje wo 29 feb 2012 - 7:09

vandaag geen goede dag hier. dit heb ik vandaag gegeten :

3 x brood bruin 1 snee 30g 9
1 x kaas 48+ voor 1 snee brood 20g 3
2 x sandwichspread voor 1 snee 2.8
2 x brood wit 1 snee 30g 6
2 x gehaktbal, rund 1 st. 95g 12
1 x ketchup 1 eetlepel 1
1 x mayonaise, halfvet 1 eetl. 15g 3
1 x banaan 3.2
1 x wortelen 100g 1

Totaal deze dag: 41
(1025 Kcalorieën)

eigenlijk is dit te kort. en geen gezonde dingen. morgen ga ik proberen 1200 Kcal aan te houden.
maar het rare is als ik normaal eet kom ik bijna nooit voorbij de 1000 Kcal.
mischien eet ik te weinig om af te vallen. dat me lichaam in spaarstand staat
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  LMCurious wo 29 feb 2012 - 8:15

schuddebuikje schreef:vandaag geen goede dag hier. dit heb ik vandaag gegeten :

3 x brood bruin 1 snee 30g 9
1 x kaas 48+ voor 1 snee brood 20g 3
2 x sandwichspread voor 1 snee 2.8
2 x brood wit 1 snee 30g 6
2 x gehaktbal, rund 1 st. 95g 12
1 x ketchup 1 eetlepel 1
1 x mayonaise, halfvet 1 eetl. 15g 3
1 x banaan 3.2
1 x wortelen 100g 1

Totaal deze dag: 41
(1025 Kcalorieën)

eigenlijk is dit te kort. en geen gezonde dingen. morgen ga ik proberen 1200 Kcal aan te houden.
maar het rare is als ik normaal eet kom ik bijna nooit voorbij de 1000 Kcal.
mischien eet ik te weinig om af te vallen. dat me lichaam in spaarstand staat

maar hier zit toch nog geen avondeten bij? Dit is in elk geval niet heel veel inderdaad.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Bericht  schuddebuikje wo 29 feb 2012 - 9:10

avond eten heb ik niet echt gehad. ja de banaan en de wortels.
ik moet ook leren als ik dienst heb van 14:00 tot 21:30 eten te maken en mee te nemen.
voor dat N.ick geboren werd deed ik dat altijd braaf. maar nu kan ik er geen tijd voor vinden. morgen begin in pas om 16:00 dus dan eet ik wel tussen de middag warm.
morgen nieuwe dag nieuwe kansen.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Fiebje wo 29 feb 2012 - 9:36

SchuDdebuikje, lijkt idd wel of je te weinig eet.

Nog een vraag over die punten, het wit en bruinbrood wordt als evenveel cal gezien dat klopt toch niet?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: