Scheid jij je afval?
+33
Exogenesis
Saga
M-G
Vanilla Queen
Just me
rapa nui
sanne-84
Slakje
Kalishi
Ilovethe90s
Fayebella
Mizz_S
Caroow
minoessepoes
Punk'd
Jeanette
silly-one
nina
Linda
Charles
Sam
Rush
Ibbeltje
Muus
June
Snoes
sarah
Dolphinne
Nyx
Zonnetje
Printje
Orchidee
IkSmurfin
37 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Scheid jij je afval?
Iedere zoveel tijd besluit ik dat we ons afval moeten scheiden, meer dan alleen rest en gft. Dan hang ik weer een zak op voor plastic, houd ik al het papier apart enzo. Maar na een tijdje stop ik daar weer mee, omdat ze bij ons maar eens in de twee weken het plastic ophalen. Ik vind het zo jammer dat er niet gewoon van die containers zijn bij de super, dan ging het nog wel. Nu is onze trapkast steeds een pakhuis, met een tas met glas, zak met plastic, doos met papier.... En na een paar weken zie ik dan de bijna lege container en denk ik jammer dan, en gooi ik alles weer in de bak, behalve glas.
Scheiden jullie je afval? En hoe ver gaan jullie daar in? Ik laat bijvoorbeeld altijd de deksels op glazen potten, ik ga ze echt niet afwassen en anders stinkt het vind ik. En waar laat je het tot het wordt opgehaald/weggebracht?
Scheiden jullie je afval? En hoe ver gaan jullie daar in? Ik laat bijvoorbeeld altijd de deksels op glazen potten, ik ga ze echt niet afwassen en anders stinkt het vind ik. En waar laat je het tot het wordt opgehaald/weggebracht?
IkSmurfin- Fluisteraar
- Aantal berichten : 48
Punten : 52
Registratiedatum : 13-05-13
Re: Scheid jij je afval?
Wij hebben een papier, gft en restafvalcontainer.
Verder scheiden we glas, plastic en kartonnen pakken.
We hebben in de schuur dozen staan en brengen het 1 maal per week weg.
Verder scheiden we glas, plastic en kartonnen pakken.
We hebben in de schuur dozen staan en brengen het 1 maal per week weg.
Orchidee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12
Ja wij sorteren ook veel, gft, plastic, papier, glas en gewoon afval.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Wij sorteren papier, gft, plastic, glas en restafval.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ja, ik scheid afval.
Plastic gaat in de daarvoor bestemde zak, oud papier wordt apart gehouden, glas ook en wordt eens in de zoveel tijd in de glasbak gegooid. Het is bij mij echt kostenbesparing, want een zak deponeren in de ondergrondse kost mij € 1,80 en ik stond bijna wekelijks bij de container. Dat werd me echt te duur.
Plastic gaat in de daarvoor bestemde zak, oud papier wordt apart gehouden, glas ook en wordt eens in de zoveel tijd in de glasbak gegooid. Het is bij mij echt kostenbesparing, want een zak deponeren in de ondergrondse kost mij € 1,80 en ik stond bijna wekelijks bij de container. Dat werd me echt te duur.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ja wij scheiden vrij veel afval.
Papier, plastic, glas, tuinafval en "grijs" afval. Wij gooien alleen de etensresten gewoon in de grijze bak en niet bij het gft.
We betalen ook per leging van de grijze en groene bak, dus het loont ook om te scheiden. Het plastic wordt om de week opgehaald en het oud papier eens per maand.
edit: glas zit in een plastic tas aan de kapstok (uitgespoeld en zonder deksels).
Plastic in de zak daarvoor aan een haakje in de keuken
Papier in een doos bovenop de gangkast
Een gewone afvalbak voor de rest in de keuken.
En als er wat vol zit voordat het opgehaald wordt gaat de volle zak plastic in de kelder of we rijden een keer langs de stort of nemen de zak mee naar de supermarkt waar van die inzamelbakken staan. Zelfde voor oud papier bij de stort.
Papier, plastic, glas, tuinafval en "grijs" afval. Wij gooien alleen de etensresten gewoon in de grijze bak en niet bij het gft.
We betalen ook per leging van de grijze en groene bak, dus het loont ook om te scheiden. Het plastic wordt om de week opgehaald en het oud papier eens per maand.
edit: glas zit in een plastic tas aan de kapstok (uitgespoeld en zonder deksels).
Plastic in de zak daarvoor aan een haakje in de keuken
Papier in een doos bovenop de gangkast
Een gewone afvalbak voor de rest in de keuken.
En als er wat vol zit voordat het opgehaald wordt gaat de volle zak plastic in de kelder of we rijden een keer langs de stort of nemen de zak mee naar de supermarkt waar van die inzamelbakken staan. Zelfde voor oud papier bij de stort.
Laatst aangepast door Dolphinne op di 14 mei 2013 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Ja, ik scheid alles. In mijn gemeente hebben ze sinds een paar jaar een nieuw afvalbeleid. Hierdoor scheid ik het volgende:
- papier (1x in de maand)
- drinkpakken en blikken (2x in de maand)
- plastic (2x in de maand) wel in een container
- keukenafval (= etensafval, afval van de katten) (2x in de week)
- tuinafval (in van die bladkorven langs de weg)
- glas
- restafval (2x in de maand) maar dit heb ik zelden. Hiervoor moet je ook speciale zakken kopen die erg duur zijn. Maar door goed te sorteren heb ik dit dus bijna niet meer.
Het is zo wel een gigantische lijst geworden van wat ik scheid...
- glas
- restafval (2x in de maand) maar dit heb ik zelden. Hiervoor moet je ook speciale zakken kopen die erg duur zijn. Maar door goed te sorteren heb ik dit dus bijna niet meer.
sarah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11
Ja, wij scheiden afval. Plastic, papier/karton, gft, pmd, glas, restaval.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Bij ons scheiden ze geen GFT in de buurt, dus dat doe ik niet. Wel: glas, plastic en papier. De rest gaat gewoon in de algemene container voor restafval.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Hier scheiden we alleen het papier. Wanneer ik een container voor plastic zou krijgen zou ik dat wel gaan scheiden, maar nu is het me te lastig met die zakken.
De container voor GFT gebruiken we niet.
De container voor GFT gebruiken we niet.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik doe alleen papier en glas apart. Zou eigenlijk ook gft kunnen doen, staat hier een container maar weet niet waarom ik dat niet doe. Nooit bij stil gestaan eigenlijk. Zijn daar speciale zakken voor ofzo?
Gast- Gast
Ja wij scheiden afval.
Glas
papier
plastic
Restafval
Alleen gft niet. We hebben maar een klein emmertje en ik vergeet dat altijd.
Muus hoezo is het lastig met die zakken?
Glas
papier
plastic
Restafval
Alleen gft niet. We hebben maar een klein emmertje en ik vergeet dat altijd.
Muus hoezo is het lastig met die zakken?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Nee ik scheid geen afval, alleen glas soms.
Bij ons op het industrie terrein hebben ze 1 container waar alles in mag. Die containers worden in dezelfde rit geleegd als die van ons. Dan ga ik het echt niet scheiden.
GFT container gebruiken we niet.
Bij ons op het industrie terrein hebben ze 1 container waar alles in mag. Die containers worden in dezelfde rit geleegd als die van ons. Dan ga ik het echt niet scheiden.
GFT container gebruiken we niet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ja. Wij scheiden glas, papier, plastic en groenten/fruit.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ja, wij hebben in de keuken 4 afvalbakken staan: papier, plastic, normaal en groen in een klein bakje. Als we dit niet consequent doen is onze kliko na een week al barstensvol met al die luiers hier. Dus we zijn ertoe gedwongen en dat is helemaal prima zo.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Nee, ik gooi alles in dezelfde prullenbak.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wat goed zeg! Al dit gescheiden afval.sarah schreef:Ja, ik scheid alles. In mijn gemeente hebben ze sinds een paar jaar een nieuw afvalbeleid. Hierdoor scheid ik het volgende:
- glas
Het verschilt ook echt per gemeente hoe makkelijk/moeilijk het voor je gemaakt wordt.
Wij scheiden ook veel. (Glas, GFT, papier, chemisch afval en restafval)
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Charles schreef:Ja, wij hebben in de keuken 4 afvalbakken staan: papier, plastic, normaal en groen in een klein bakje. Als we dit niet consequent doen is onze kliko na een week al barstensvol met al die luiers hier. Dus we zijn ertoe gedwongen en dat is helemaal prima zo.
In Lelystad mogen luiers in de groene bak, er zullen vast meer gemeentes zijn waar dat mag.
Maar wij scheiden alleen papier, glas en soms gft. Als we een container hadden gekregen voor plastic had ik het ook gedaan, maar ik zou niet weten waar ik die zakken zou moeten laten.
Gast- Gast
Linda schreef:Nee, ik gooi alles in dezelfde prullenbak.
Wij ook. Hier wordt alleen papier elke maand gehaald & ik zou niet weten waar ik dat al die tijd moet laten, dus doe alles bij elkaar. Alleen als ik veel potjes of flessen heb breng ik dat wel naar de glasbak toe.
En dan heb ik nog maar 2 vuilniszakken per week aan de straat staan!
Gast- Gast
Wij sorteren alles.
In de keuken staat de prullenbak voor restafval.
Op het aanrecht een klein emmertje voor GFT.
In de kelder hangt een zak voor plastic en staat er een bak voor papier.
In het hok naast de schuur staat een bak voor glas en een bak voor blik.
En we hebben een bak voor melk en vla kartonnetjes.
En de luiers gaan apart. Wij kunnen dit ook allemaal apart inleveren op de milieustraat.
Wij betalen per lediging en per kilo. Als bij ons alles in de grijze kliko zou verdwijnen dan hebben we niet eens genoeg aan de lediging van 1x per twee weken en betalen we ons helemaal scheel.
In de keuken staat de prullenbak voor restafval.
Op het aanrecht een klein emmertje voor GFT.
In de kelder hangt een zak voor plastic en staat er een bak voor papier.
In het hok naast de schuur staat een bak voor glas en een bak voor blik.
En we hebben een bak voor melk en vla kartonnetjes.
En de luiers gaan apart. Wij kunnen dit ook allemaal apart inleveren op de milieustraat.
Wij betalen per lediging en per kilo. Als bij ons alles in de grijze kliko zou verdwijnen dan hebben we niet eens genoeg aan de lediging van 1x per twee weken en betalen we ons helemaal scheel.
Gast- Gast
Ik scheid mijn afval, dat wat ik kan scheiden.
Ik woon in het centrum en wij hebben geen GFT afhaal, dat gaat bij het rest.
Papier en kartoen kan ik 2x per week aan de straat zetten ( samen met de winkel).
De groene, restafval, zakken worden wekelijk opgehaald samen met het plastic.
Glas gaat naar de glasbak.
Vooral plastic afval scheidt ik van mijn restafval. Wij hebben geen containers, maar zakken die je moet kopen. Die zakken zijn behoorlijk prijzig ( logisch, want de heffingen zitten er voor een deel op). De zakken voor het plastic mogen we gratis ophalen in de winkels. Ik heb nu eigenlijk 2-3 zaken per maand aan plastic en 1 keer een groene restafvalzak. Dit is voor een éénpersoons huishouden.
Ik woon in het centrum en wij hebben geen GFT afhaal, dat gaat bij het rest.
Papier en kartoen kan ik 2x per week aan de straat zetten ( samen met de winkel).
De groene, restafval, zakken worden wekelijk opgehaald samen met het plastic.
Glas gaat naar de glasbak.
Vooral plastic afval scheidt ik van mijn restafval. Wij hebben geen containers, maar zakken die je moet kopen. Die zakken zijn behoorlijk prijzig ( logisch, want de heffingen zitten er voor een deel op). De zakken voor het plastic mogen we gratis ophalen in de winkels. Ik heb nu eigenlijk 2-3 zaken per maand aan plastic en 1 keer een groene restafvalzak. Dit is voor een éénpersoons huishouden.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ja, papier, plastic en glas. Hier kun je het ook naar die containers bij de supermarkt brengen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Nee niet echt. Wij hebben maar een mini balkon en zo'n klein gft bakje stinkt zo erg! In de zomer kan ik dan niet eens op het balkon zitten. Soms houd ik wel plastic apart, want daar zijn nu gratis zakken voor. Maar eigenlijk ook alleen als ik veel plastic heb om weg te gooien.
Eigenlijk vind ik het nu dus teveel ruimte kosten (welke ik simpelweg niet heb).
Eigenlijk vind ik het nu dus teveel ruimte kosten (welke ik simpelweg niet heb).
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Tot nu toe nog weinig. We wonen hier nu 1.5 maand en ik ben er van het weekend pas achter gekomen waar de glasbak is, ik heb al het glas opgespaard dus dat ga ik wel netjes meenemen en weg gooien.
Hoe het qua papier e.d gaat weet ik niet, ook geen informatie over gehad van de gemeente en ik heb ook niet gezien dat mensen het aan de weg zette, dat gaat nu dus gewoon de prullebak in. Verder gooien wij de afvalzakken in een ondergrondse container en wordt groenafval dus niet gescheiden.
Plastic kunnen we wel scheiden, ook dat moeten we dan in een aparte container onder de grond gooien, maar dat ding zit redelijk ver weg en ik zie mezelf nou niet over straat sjouwen met een volle vuilniszak. Heel slecht misschien maar dat gaat dus ook gewoon de prullenbak in.
Bij mijn ouders scheidde we wel grijs, groen, papier, plastic en glas. Maar zij hebben een grote garage waar twee kliko's staan, een lege doos voor de kranten, een aparte vuilnisemmer voor het plastic en een krat voor het glas. Die ruimte hebben wij gewoon niet in ons appartement!
Hoe het qua papier e.d gaat weet ik niet, ook geen informatie over gehad van de gemeente en ik heb ook niet gezien dat mensen het aan de weg zette, dat gaat nu dus gewoon de prullebak in. Verder gooien wij de afvalzakken in een ondergrondse container en wordt groenafval dus niet gescheiden.
Plastic kunnen we wel scheiden, ook dat moeten we dan in een aparte container onder de grond gooien, maar dat ding zit redelijk ver weg en ik zie mezelf nou niet over straat sjouwen met een volle vuilniszak. Heel slecht misschien maar dat gaat dus ook gewoon de prullenbak in.
Bij mijn ouders scheidde we wel grijs, groen, papier, plastic en glas. Maar zij hebben een grote garage waar twee kliko's staan, een lege doos voor de kranten, een aparte vuilnisemmer voor het plastic en een krat voor het glas. Die ruimte hebben wij gewoon niet in ons appartement!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Gft en gewoon afval moet hier in dezelfde (ondergrondse) container. Plastic, papier en glas scheidden we wel, die drie zijn gratis en een zak afval in de container gooien kost 1 euro nogwat.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Goede afval app?
» afval vraagje
» Afval scheiden
» afval topic 2011
» Zwangerschapskilo's afval-topic?
» afval vraagje