Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Straf op kdv

+20
Linda
Parisienne
Roodkapje
Lejow
widko
Liadan
Mamsie
Snoopy
Teddyaapje
Monte
Evalynn
Supertalentje
Stuiterbal
frolic
tweeling
Susan
Kat1980
Tania
Paper Crown
Flower_L
24 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 4:59

Volgens mij zijn zij met straffen een beetje zoals Snoopy vertelt, wat ik eruit op kon maken worden kinderen sowieso apart genomen als er iets echt niet door de beugel kan. De andere kinderen zien op dat moment niet of er alleen met dat kind gepraat wordt, of dat het desbetreffende kind in een hoek moet staan ofzo.
En een KDV die er anders tegen aan kijkt, zouden wij sowieso al niet voor kiezen.

@ supertalentje: zo heb ik de opmerking niet bedoeld in ieder geval. Er zijn tig manieren om op te voeden. Jij wordt betaald om voor een kind te zorgen, dus vind ik dat je je aan de opvoeding van de ouders te houden hebt, met name op dit soort belangrijke punten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 5:01

Rejoy. schreef:
@ supertalentje: zo heb ik de opmerking niet bedoeld in ieder geval. Er zijn tig manieren om op te voeden. Jij wordt betaald om voor een kind te zorgen, dus vind ik dat je je aan de opvoeding van de ouders te houden hebt, met name op dit soort belangrijke punten.

Je kiest er als ouders zelf voor om een dienst af te nemen en daarvoor te betalen, dan kies je er ook voor om akkoord te gaan met het pedagogisch beleid van het betreffende kinderdagverblijf. Niemand dwingt je om je kind daarheen te brengen. Ik vind het ook heel hautain overkomen, die 'we betalen er dik voor, dus je doet maar wat we zeggen' houding.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Mamsie di 14 feb 2012 - 5:08

Susan schreef:
Rejoy. schreef:
@ supertalentje: zo heb ik de opmerking niet bedoeld in ieder geval. Er zijn tig manieren om op te voeden. Jij wordt betaald om voor een kind te zorgen, dus vind ik dat je je aan de opvoeding van de ouders te houden hebt, met name op dit soort belangrijke punten.

Je kiest er als ouders zelf voor om een dienst af te nemen en daarvoor te betalen, dan kies je er ook voor om akkoord te gaan met het pedagogisch beleid van het betreffende kinderdagverblijf. Niemand dwingt je om je kind daarheen te brengen. Ik vind het ook heel hautain overkomen, die 'we betalen er dik voor, dus je doet maar wat we zeggen' houding.

mee eens! Zou een mooie boel worden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 5:10

als wij van tevoren zouden weten dat ze op ons KDV kinderen met 1.5 jaar op deze manier straffen, dan had ik mijn kind daar sowieso niet heen gebracht. Bij de keuze van onze gastouder hebben we hier ook heel expliciet naar gevraagd. Voor ons was het dus precies andersom en kun je dus ook niet echt met deze situatie vergelijken. Mocht mijn kind toch gestraft worden, dan wil ik hier in ieder geval wel het gesprek over aangaan en eventueel samen zoeken naar een oplossing waar je allebei achter kunt staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Supertalentje di 14 feb 2012 - 5:10

Rejoy. schreef:
@ supertalentje: zo heb ik de opmerking niet bedoeld in ieder geval. Er zijn tig manieren om op te voeden. Jij wordt betaald om voor een kind te zorgen, dus vind ik dat je je aan de opvoeding van de ouders te houden hebt, met name op dit soort belangrijke punten.

Nou ja, ik neem aan dat je jouw opvoeding wel het beste vindt? :P (ik vind die van mij ook het beste, haha!) Je betaalt idd zodat er voor je kind gezorgd wordt en ik geloof dat ze dat ook wel goed doen, ondanks dat ze het anders zullen doen dan ik.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 5:12

Supertalentje schreef:
Rejoy. schreef:
@ supertalentje: zo heb ik de opmerking niet bedoeld in ieder geval. Er zijn tig manieren om op te voeden. Jij wordt betaald om voor een kind te zorgen, dus vind ik dat je je aan de opvoeding van de ouders te houden hebt, met name op dit soort belangrijke punten.

Nou ja, ik neem aan dat je jouw opvoeding wel het beste vindt? :P (ik vind die van mij ook het beste, haha!) Je betaalt idd zodat er voor je kind gezorgd wordt en ik geloof dat ze dat ook wel goed doen, ondanks dat ze het anders zullen doen dan ik.

ja tuurlijk Straf op kdv - Pagina 3 827601 straffen vind ik voor mijn dochter geen goede opvoeding. Maargoed, als je bepaalde punten zo belangrijk vindt dan moet je daar het KDV op uitzoeken en niet andersom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 5:12

en nu heb ik potverdorie gewoon klonten in mijn saus omdat ik het niet kan laten om te reageren Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Supertalentje di 14 feb 2012 - 5:32

Rejoy. schreef:
Supertalentje schreef:
Rejoy. schreef:
@ supertalentje: zo heb ik de opmerking niet bedoeld in ieder geval. Er zijn tig manieren om op te voeden. Jij wordt betaald om voor een kind te zorgen, dus vind ik dat je je aan de opvoeding van de ouders te houden hebt, met name op dit soort belangrijke punten.

Nou ja, ik neem aan dat je jouw opvoeding wel het beste vindt? :P (ik vind die van mij ook het beste, haha!) Je betaalt idd zodat er voor je kind gezorgd wordt en ik geloof dat ze dat ook wel goed doen, ondanks dat ze het anders zullen doen dan ik.

ja tuurlijk Straf op kdv - Pagina 3 827601 straffen vind ik voor mijn dochter geen goede opvoeding. Maargoed, als je bepaalde punten zo belangrijk vindt dan moet je daar het KDV op uitzoeken en niet andersom.

Klopt, maar als mensen dan toch een KVD hebben uitgezocht, dan kun je niet ineens gaan stellen dat het op jouw manier moet omdat je ervoor betaalt. In jouw geval heb je toch ook iemand gezocht die het op jouw manier doet ipv eisen dat een ander het op jouw manier doet omdat je betaalt?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 5:57

nouja, omdat je ervoor betaald, maar omdat je niet achter die manier kunt staan. Ik zou het niet accepteren als mijn kind van 1.5 in de hoek heeft gestaan. Buiten het feit dat ik straffen sowieso niks vind, vind ik 1.5 ook nog veel te jong voor dat soort dingen. Zo'n kind begrijpt dat echt niet en vind het dan op zich ook wel vreemd dat een KDV zulke regels hanteert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 5:59

Op zich vind ik dat je daar ook wel over in gesprek kunt gaan en kunt aangeven dat je anderhalf eigenlijk best jong vindt om op die manier te worden gecorrigeerd en hoe zij dat zien. Je hoeft ook niet klakkeloos mee te gaan in alles wat zij doen, je mag best dingen ter discussie stellen, maar ik vind het te ver gaan om te verwachten dat zij jouw manier van opvoeden exact overnemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 6:03

ik weet natuurlijk ook niet precies hoe ik erin zal staan als we een jaar of anderhalf jaar verder zijn. Ik heb nu vanuit mijn referentiekader gereageerd en dat is met een kind van 1.5. Ik denk nu ook wel anders over dingen dan een jaar geleden. Misschien was het wat extreem om te stellen dat zij in de regels van de ouders mee moeten gaan, maar ik vind wel dat je als ouders een flinke stem hebt in hoe zij met jouw kind omgaan. Jij bent tenslotte wel de ouder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Liadan di 14 feb 2012 - 7:46

Ik werk op een kdv waar we kinderen niet straffen. We werken volgens de Gordonmethode en dat houdt ook in dat we zo min mogelijk belonen. Bij ons staan kinderen nooit apart of in de hoek.
Ik zou het gesprek aangaan met het kdv als je niet wilt dat je kind gestraft wordt. Ik ben het wel met Rejoy eens dat je als ouder gewoon aan kan geven als je niet wilt dat er iets op een bepaalde manier gebeurt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Tania di 14 feb 2012 - 7:52

Liadan schreef:Ik werk op een kdv waar we kinderen niet straffen. We werken volgens de Gordonmethode en dat houdt ook in dat we zo min mogelijk belonen. Bij ons staan kinderen nooit apart of in de hoek.
Ik zou het gesprek aangaan met het kdv als je niet wilt dat je kind gestraft wordt. Ik ben het wel met Rejoy eens dat je als ouder gewoon aan kan geven als je niet wilt dat er iets op een bepaalde manier gebeurt.

En als er bij jullie dan een ouder vraagt om juist wel te straffen en het kind apart te zetten, doen jullie dat dan wel?

Ik vind best dat je aan mag geven dat je bepaalde dingen niet wil, maar met dit soort dingen vind ik wel dat je er gewoon rekening mee moet houden als je opvang zoekt. Al ben ik het er wel mee eens dat 1,5 erg jong is om in de hoek te moeten staan en het me ook niet echt nodig lijkt. Daar zou ik ook wel een gesprekje over aangaan, alleen vind ik niet dat je kan verwachten dat ze op een kdv voor elk kind apart een opvoedmethode hanteren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  widko di 14 feb 2012 - 8:14

Liadan schreef:Ik werk op een kdv waar we kinderen niet straffen. We werken volgens de Gordonmethode en dat houdt ook in dat we zo min mogelijk belonen. Bij ons staan kinderen nooit apart of in de hoek.
Ik zou het gesprek aangaan met het kdv als je niet wilt dat je kind gestraft wordt. Ik ben het wel met Rejoy eens dat je als ouder gewoon aan kan geven als je niet wilt dat er iets op een bepaalde manier gebeurt.

Toch vraag ik me af hoe jullie dat doen, En dan voornamelijk zo min mogelijk belonen?
Jullie zeggen bijvoorbeeld nooit "knap dat je zelf je jas hebt aangedaan?''

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Liadan di 14 feb 2012 - 8:16

Tania, daar heb je wel een punt, haha. Nee wij zouden dan dat kind niet apart zetten/straffen, wel duidelijk aan de ouder uitleggen waarom we dit niet doen.
Maar er is geen ouder die dat aan ons vraagt want dan zouden we tegen ons pedagogisch beleidsplan in gaan als we wel zouden straffen.

Wij hebben bij het uitzoeken van een basisschool rekening gehouden met dit soort dingen, op de school die we gekozen hebben wordt in principe ook zo min mogelijk gewerkt met straffen en belonen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Liadan di 14 feb 2012 - 8:18

widko schreef:
Liadan schreef:Ik werk op een kdv waar we kinderen niet straffen. We werken volgens de Gordonmethode en dat houdt ook in dat we zo min mogelijk belonen. Bij ons staan kinderen nooit apart of in de hoek.
Ik zou het gesprek aangaan met het kdv als je niet wilt dat je kind gestraft wordt. Ik ben het wel met Rejoy eens dat je als ouder gewoon aan kan geven als je niet wilt dat er iets op een bepaalde manier gebeurt.

Toch vraag ik me af hoe jullie dat doen, En dan voornamelijk zo min mogelijk belonen?
Jullie zeggen bijvoorbeeld nooit "knap dat je zelf je jas hebt aangedaan?''
Het is niet zo dat we het nooit zeggen, want bij de meeste van ons zit het er zo in dat je het automatisch wel eens zegt. Maar we zeggen dat in principe dus niet. We zouden dan zeggen 'ik zie dat je je jas helemaal zelf aan hebt gedaan!'.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Lejow di 14 feb 2012 - 8:21

Ik geloof dat ik dat hele Gordon concept niet zo snap..
Het is toch juist heerlijk voor een kind om een compliment te krijgen, als ik zie hoe die kids in mijn klas er van groeien...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Liadan di 14 feb 2012 - 8:27

Als ik zeg 'ik zie dat je je jas helemaal zelf hebt aangedaan!', dan straalt een kind ook. Ik vind dit zelf ook beter overkomen dan 'wat knap' of 'wat goed', dat klinkt namelijk een stuk minder persoonlijk. Met mijn opmerking laat ik duidelijk merken dat ik gezien heb wat het kind gedaan heeft en mijn non-verbale communicatie laat wel zien dat ik er blij mee ben.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 8:28

Lejow schreef:Ik geloof dat ik dat hele Gordon concept niet zo snap..
Het is toch juist heerlijk voor een kind om een compliment te krijgen, als ik zie hoe die kids in mijn klas er van groeien...

het is ook niet zo dat je nooit iets positiefs zegt, je geeft er alleen meer inhoud aan, zonder er direct een waarde-oordeel aan te geven. In plaats van 'goedzo' bij een tekening zeg je bijvoorbeeld: 'wat heb je gemaakt, ik zie een huis, of niet? Met een rood potlood, vind je rood een mooie kleur'? Op die manier geef je veel meer inhoud aan je boodschap dan wanneer het bij alleen 'goedzo' blijft. Het is veel prettiger om iets inhoudelijks over die tekening te horen dan alleen een goedzo. Daarnaast hoop je dat kinderen dingen gaan doen vanuit intrinsieke motivatie, dus omdat zíj vinden dat het moet, niet omdat jij iets goed vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Tania di 14 feb 2012 - 8:29

Liadan schreef:Als ik zeg 'ik zie dat je je jas helemaal zelf hebt aangedaan!', dan straalt een kind ook. Ik vind dit zelf ook beter overkomen dan 'wat knap' of 'wat goed', dat klinkt namelijk een stuk minder persoonlijk. Met mijn opmerking laat ik duidelijk merken dat ik gezien heb wat het kind gedaan heeft en mijn non-verbale communicatie laat wel zien dat ik er blij mee ben.

En als je dan zegt " wat goed dat je je jas helemaal zelf hebt aangedaan!" ? Dan weet het kindje toch ook dat je gezien hebt wat hij heeft gedaan?
Ik vraag het me gewoon af hoor, ik ken deze methode verder niet echt dus ben wel benieuwd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Lejow di 14 feb 2012 - 8:30

Rejoy. schreef:
Lejow schreef:Ik geloof dat ik dat hele Gordon concept niet zo snap..
Het is toch juist heerlijk voor een kind om een compliment te krijgen, als ik zie hoe die kids in mijn klas er van groeien...

het is ook niet zo dat je nooit iets positiefs zegt, je geeft er alleen meer inhoud aan, zonder er direct een waarde-oordeel aan te geven. In plaats van 'goedzo' bij een tekening zeg je bijvoorbeeld: 'wat heb je gemaakt, ik zie een huis, of niet? Met een rood potlood, vind je rood een mooie kleur'? Op die manier geef je veel meer inhoud aan je boodschap dan wanneer het bij alleen 'goedzo' blijft. Het is veel prettiger om iets inhoudelijks over die tekening te horen dan alleen een goedzo. Daarnaast hoop je dat kinderen dingen gaan doen vanuit intrinsieke motivatie, dus omdat zíj vinden dat het moet, niet omdat jij iets goed vindt.

Maar dat doe ik ook wel.
'Wat heb je een mooie tekening gemaakt!! Volgens mij zie ik een huis, en wie heb je daar getekend? Is dat papa?'
Maar ik zal niet zeggen:
Ik zie dat je een tekening gemaakt heb, ja duhhh dat weet dat kind zelf ook wel.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 8:33

Tania schreef:
Liadan schreef:Als ik zeg 'ik zie dat je je jas helemaal zelf hebt aangedaan!', dan straalt een kind ook. Ik vind dit zelf ook beter overkomen dan 'wat knap' of 'wat goed', dat klinkt namelijk een stuk minder persoonlijk. Met mijn opmerking laat ik duidelijk merken dat ik gezien heb wat het kind gedaan heeft en mijn non-verbale communicatie laat wel zien dat ik er blij mee ben.

En als je dan zegt " wat goed dat je je jas helemaal zelf hebt aangedaan!" ? Dan weet het kindje toch ook dat je gezien hebt wat hij heeft gedaan?
Ik vraag het me gewoon af hoor, ik ken deze methode verder niet echt dus ben wel benieuwd.

zie mijn stukje over intrinsieke motivatie:

Rejoy. schreef:Daarnaast hoop je dat kinderen dingen gaan doen vanuit intrinsieke
motivatie, dus omdat zíj vinden dat het moet, niet omdat jij iets goed
vindt

Dan is het dus de bedoeling dat je er niet je persoonlijke waarde-oordeel aan hangt.


En nu lijkt het alsof je daar dan heel stijf en strak mee om gaat, maar het is een soort way of life waar je in groeit. In het begin zei ik ook nog heel veel 'goedzo' en 'mooi', maar inmiddels is het voor mij heel normaal geworden om op de UP-manier te reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Liadan di 14 feb 2012 - 8:33

Lejow schreef:
Rejoy. schreef:
Lejow schreef:

Maar dat doe ik ook wel.
'Wat heb je een mooie tekening gemaakt!! Volgens mij zie ik een huis, en wie heb je daar getekend? Is dat papa?'
Maar ik zal niet zeggen:
Ik zie dat je een tekening gemaakt heb, ja duhhh dat weet dat kind zelf ook wel.
Ik zou zelf ook niet zeggen 'ik zie dat je een tekening hebt gemaakt'.
Maar jij zegt meteen 'wat een mooie tekening', je hangt er dus een waarde-oordeel aan terwijl het kind wat de tekening heeft gemaakt de tekening misschien wel helemaal niet mooi vindt en het daarover wil hebben. Ik zou die eerste zin zelf dus weg laten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Liadan di 14 feb 2012 - 8:35

Rejoy. schreef:
Tania schreef:
Liadan schreef:Als ik zeg 'ik zie dat je je jas helemaal zelf hebt aangedaan!', dan straalt een kind ook. Ik vind dit zelf ook beter overkomen dan 'wat knap' of 'wat goed', dat klinkt namelijk een stuk minder persoonlijk. Met mijn opmerking laat ik duidelijk merken dat ik gezien heb wat het kind gedaan heeft en mijn non-verbale communicatie laat wel zien dat ik er blij mee ben.

En als je dan zegt " wat goed dat je je jas helemaal zelf hebt aangedaan!" ? Dan weet het kindje toch ook dat je gezien hebt wat hij heeft gedaan?
Ik vraag het me gewoon af hoor, ik ken deze methode verder niet echt dus ben wel benieuwd.

zie mijn stukje over intrinsieke motivatie:

Rejoy. schreef:Daarnaast hoop je dat kinderen dingen gaan doen vanuit intrinsieke
motivatie, dus omdat zíj vinden dat het moet, niet omdat jij iets goed
vindt

Dan is het dus de bedoeling dat je er niet je persoonlijke waarde-oordeel aan hangt.


En nu lijkt het alsof je daar dan heel stijf en strak mee om gaat, maar het is een soort way of life waar je in groeit. In het begin zei ik ook nog heel veel 'goedzo' en 'mooi', maar inmiddels is het voor mij heel normaal geworden om op de UP-manier te reageren.
Dit dus smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Lejow di 14 feb 2012 - 8:37

Liadan schreef:
Lejow schreef:
Rejoy. schreef:
Lejow schreef:

Maar dat doe ik ook wel.
'Wat heb je een mooie tekening gemaakt!! Volgens mij zie ik een huis, en wie heb je daar getekend? Is dat papa?'
Maar ik zal niet zeggen:
Ik zie dat je een tekening gemaakt heb, ja duhhh dat weet dat kind zelf ook wel.
Ik zou zelf ook niet zeggen 'ik zie dat je een tekening hebt gemaakt'.
Maar jij zegt meteen 'wat een mooie tekening', je hangt er dus een waarde-oordeel aan terwijl het kind wat de tekening heeft gemaakt de tekening misschien wel helemaal niet mooi vindt en het daarover wil hebben. Ik zou die eerste zin zelf dus weg laten.

Dat zie ik meestal wel aan de manier waarop het kind de tekening komt laten zien. De meeste komen hem uberhaupt alleen laten zien als ze hem mooi vinden (als ze zelf in de tekenhoek aan het tekenen zijn)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv - Pagina 3 Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum