Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe straf je je kind?

+4
Cow
mama van Mila
-Ieniemienie-
Bolleke
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Hoe straf je je kind?

Bericht  Bolleke ma 18 apr 2011 - 1:05

Als je kind echt mega vervelend, brutaal is, of echt niet wil luisteren, of iets doet wat echt niet mag wat doe je dan?
Hier is het echt moeilijk om iets te verzinnen, op de trap zetten werkt maar voor even, na schreeuwen en daarna sorry zeggen begint hij na 10 minuten weer opnieuw met hetgeen hij straf voor had, of hij gaat gewoon gezellig op de trap zitten spelen.
Speelgoed afpakken, vind hij niet erg zegt hij want dan pakt hij wat anders. Zeggen dat hij niet meer mag spelen, of niet meer naar buiten mag vind hij ook niet erg, dan zegt hij dat hij daar toch geen zin meer in had...
Dus ik word echt machteloos. Vaak als ik echt uit mijn schof schiet helpt het pas, en dan ook maar voor even. En ik wil liever niet mijn geduld verliezen.

Dus, hoe straffen jullie je kind, of hoe lossen jullie het ongewenste gedrag van je kind op?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 1:10

Ik heb het geluk dat ze tot nu toe (ongetwijfeld zal dat nog heel anders worden) redelijk luistert. Als ze echt vervelend wordt, moet ze een halve minuut op de stoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  -Ieniemienie- ma 18 apr 2011 - 1:12

Ook hier een stoel.
Als ze echt heel slecht luisterd of iets doet wat echt niet mag.
gaat ze ongeveer een minuutje op een stoeltje.
Ze snapt het precies, blijft goed zitten en komt ook sorry zeggen na die minuut.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 1:17

Bij de leeftijd van C.hristian zou ik hem op een gegeven moment op zijn kamer zetten. Of zeggen dat hij na het eten meteen naar bed moet voor straf als hij zo doorgaat. Uiteraard na een waarschuwing. En dan doorpakken, laten zien dat je het meent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 1:29

Indy moet van ons op de trap zitten, en als ze kliert voordat we naar bed gaan wordt er geen boekje voor gelezen in bed...
Bij merle straffen we nog niet echt, we waarschuwen en halen haar weg daar waar ze het ongewenste gedrag uit haalt Very Happy

Verder heb ik Indy ook 1 keer in een krijspartij buiten de voordeur gezet... hier was ze mega van onder de indruk haha... stond ook geen 10 seconde voor de deur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 1:30

Lieskuh schreef:Bij de leeftijd van C.hristian zou ik hem op een gegeven moment op zijn kamer zetten. Of zeggen dat hij na het eten meteen naar bed moet voor straf als hij zo doorgaat. Uiteraard na een waarschuwing. En dan doorpakken, laten zien dat je het meent!

dat is uit eindelijk het belangrijkste denk ik. Doen wat je zegt....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Bolleke ma 18 apr 2011 - 1:33

Nou dat op de stoel zetten helpt niet, dat vind hij of niet erg, of hij gaat daarna weer net zo hard verder. Net als op de trap eigenlijk.

Lieskuh, gisteren heb ik hem opgepakt en naar bed gebracht nadat ik 10x gezegd had dat hij even stil moest zitten en even zijn mond moest houden. En dat heeft echt geholpen, hij heeft gesmeekt bijna of hij weer mee naar onder mocht maar ik heb voet bij stuk gehouden. Vanmorgen had hij het er zelfs nog over, maar ik kan die straf niet iedere keer toepassen natuurlijk.

Het doen wat ik meen is best moeilijk, mijn vader zei dat laatst ook, je zegt heel veel maar je doet het uiteindelijk niet. Meestal vind ik het dan toch zielig, maar ipv daarvan schiet ik uit mijn slof en dat wil ik al helemaal niet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  mama van Mila ma 18 apr 2011 - 1:46

Hier werkt ook echt helemaal niets! Speelgoed weg leggen, niet afspreken, vroeg naar bed, geen verhaaltje, echt niets heeft effect.

Vamorgen ben ik naar een ggz verpleegkundige geweest, zit bij op ons school 1x in de 4 weken. Ik wilde echt tips.

Ik heb een aantal tips gekregen, Vanavond als we alle 3 thuis zijn gaan we aan tafel zitten, wij gaan afspraken maken wat er moet veranderen in huis met Mila samen, ze is 5 dus dat kan. Volgens haar ;-)
Negatief gedrag gaan we (proberen) te negeren. Al ga ik dat heeeel moeilijk vinden! Mila wil op het moment alle aandacht, en of dat nou positief of negaties is maakt haar niet uit.
We beginnen met kleine dingen, savonds zonder te mopperen tanden poetsen, is hier echt drama.....Mila maakt het niet uit of ze rotte tandjes krijgt, die vallen er toch uit zegt ze Mad en dan leggen we kleren klaar voor de volgende dag. Doet ze dit zonder mopperen en zonder krijsen. Mag ze een sticker plakken. Smorgens kleren aan trekken en goed ontbijten, Mila komt regelmatig te laat op school omdat ze heel langzaam eet, en dat intreseert haar ook niets. Als ik ze zonder eten naar school stuur maakt haar ook niets uit. als ze dat ook goed doet krijgt ze ook een sticker. Ze kan dus 2 stickers verdienen per dag. Dit om te beginnen. Gaan we in de loop van de komende weken uitbreiden.

Ik ben heel benieuwd of het gaat werken. En of ik het negatieve kan negeren. Mila lacht ons gewoon uit als ze straf krijgt, en helaas hebben we haar ook nergens mee. het intreseert haar echt geen zak om het zomaar te zeggen!

Succes!

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 1:51

@ mama van mila, wow succes!! Hopen dat deze aanpak gaat werken. (al zal je denk ik heel vaak tot 10 moeten tellen denk ik)

hier lijkt het soms ook of Indy niets interesseert maar ik blijf dan stug volhouden.. soms zoo vermoeiend.
het eten in de ochtend is herkenbaar, indy zegt dan doodleuk op school (psz) eet ik toch wel fruit dus hoef nu niet te eten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Cow ma 18 apr 2011 - 1:51

Jemoet Ă©cht je beloftes waar maken!!!! Hij weet nu dat hij er toch wel mee wegkomt en gaat daardoor ook gewoon door. Het is niet zielig om jekind op te voeden, het is zielig om hem niet op te voeden. Als jij zegt dat iets niet mag en dat hij anders........ moet je dat ook doen als hij door gaat.

Ik vond het vroeger echt een straf als mijn moeder zei dat ik zonder sokken naar bed moest (wat ik uiteraard altijd deed)
Wat heel goed werkt bij de kinderen van mn vriend is tot 3 tellen (*** hou daar eens mee op! Dan gaan ze door en dan is het "ik tel tot 3, ****1......****2.......****) dan houden ze vaak wel op. Doen ze dat niet dan gaan we niet naar de speeltuin, gaat er een feestje niet door, net eender wat er het eerste op hun pad komt wat ze Ă©cht leuk vinden.

En wat ook werkt is ze idd gewoon uit de voordeur zetten. Ik heb daar zelf wel wat moeite mee maar het werkt idd wel.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 1:52

kruimelje schreef:
Lieskuh, gisteren heb ik hem opgepakt en naar bed gebracht nadat ik 10x gezegd had dat hij even stil moest zitten en even zijn mond moest houden. En dat heeft echt geholpen, hij heeft gesmeekt bijna of hij weer mee naar onder mocht maar ik heb voet bij stuk gehouden. Vanmorgen had hij het er zelfs nog over, maar ik kan die straf niet iedere keer toepassen natuurlijk.
Waarom zou dat niet kunnen? Het heeft kennelijk behoorlijke indruk op hem gemaakt. Als je het dan ook daadwerkelijk een paar keer doet dan zal dreigen om hem in bed te leggen op een gegeven moment genoeg zijn.

Je zei dat je het vaak wat zielig voor hem vond. Ik begrijp dat dus niet. Je moet als ouder gewoon heel erg consequent zijn anders gaan de kinderen je op den duur toch niet meer serieus nemen en dus ook niet naar je luisteren en ongewenst gedrag vertonen. Dat wil ik absoluut niet. Daarnaast heb ik vroeger ook heel wat op mijn donder gekregen en ik ben er niet slechter van geworden. Het hoort gewoon bij groot worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  mama van Mila ma 18 apr 2011 - 1:53

BeeGee schreef:@ mama van mila, wow succes!! Hopen dat deze aanpak gaat werken. (al zal je denk ik heel vaak tot 10 moeten tellen denk ik)

hier lijkt het soms ook of Indy niets interesseert maar ik blijf dan stug volhouden.. soms zoo vermoeiend.
het eten in de ochtend is herkenbaar, indy zegt dan doodleuk op school (psz) eet ik toch wel fruit dus hoef nu niet te eten...

Tot 10??? denk minimaal tot 100 Laughing

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Cow ma 18 apr 2011 - 1:54

Dat met die stickers werkte heel goed bij mijn neefje!
Als hij een x aantal had dan kreeg hij een cadeautje wat hij heel graag wilde. Ging super! Zo is hij ook zindelijk geworden trouwens (uiteindelijk)
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  mama van Mila ma 18 apr 2011 - 1:56

Lieskuh schreef:
kruimelje schreef:
Lieskuh, gisteren heb ik hem opgepakt en naar bed gebracht nadat ik 10x gezegd had dat hij even stil moest zitten en even zijn mond moest houden. En dat heeft echt geholpen, hij heeft gesmeekt bijna of hij weer mee naar onder mocht maar ik heb voet bij stuk gehouden. Vanmorgen had hij het er zelfs nog over, maar ik kan die straf niet iedere keer toepassen natuurlijk.
Waarom zou dat niet kunnen? Het heeft kennelijk behoorlijke indruk op hem gemaakt. Als je het dan ook daadwerkelijk een paar keer doet dan zal dreigen om hem in bed te leggen op een gegeven moment genoeg zijn.

Je zei dat je het vaak wat zielig voor hem vond. Ik begrijp dat dus niet. Je moet als ouder gewoon heel erg consequent zijn anders gaan de kinderen je op den duur toch niet meer serieus nemen en dus ook niet naar je luisteren en ongewenst gedrag vertonen. Dat wil ik absoluut niet. Daarnaast heb ik vroeger ook heel wat op mijn donder gekregen en ik ben er niet slechter van geworden. Het hoort gewoon bij groot worden.

Wj proberen ook heel consequent te zijn, Mila ligt regelmatig voor half 7 der in hoor, soms al rond 6 uur. Ze smeekt dan echt of ze naar beneden mag. Helaas voor haar, alleen doet ze het een paar dagen keihard weer. Ook al zeggen we na nog een waarschuwing ga je naar bed...

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Bolleke ma 18 apr 2011 - 1:59

Nou het is niet dat hij niet opgevoed word hoor, haha, dat echt wel. Naar buiten toe is het een hardstikke lief en beleefd en netjes kind. Maar soms is het een ramp. En als ik dan zeg dat hij niet naar buiten mag, maar voor de rest van de dag is hij eigenlijk heel lief geweest vind ik het moeilijk om vol te houden dat hij niet naar buiten mag omdat hij ' s ochtends bijv straf had. dat bedoel ik meer. Ik vind niet alles zielig, dat echt niet.

Lieskuh, gister was het al bijna bedtijd. Maar als hij om 14u onuitstaanbaar is kan ik hem wel in bed leggen maar dan zal ik uiteindelijk toch toe moeten geven dat hij weer naar onder mag.

En ik begrijp wat jullie bedoelen, maar vaak roep ik ook maar wat, wat ik uiteindelijk toch niet doe. En dat wil ik dus gaan vermijden. Dat van gister maakte indruk, maar voor de rest niks eigenlijk.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 2:23

Maar om 14 uur moet je ook niet dreigen met naar bed sturen. Dat lijkt me ook vrij logisch. Je moet de straf geven die je ook waarmaakt als hij er niet mee ophoudt. Als hij vandaag iets doet en je zegt dat hij morgen niet af mag spreken omdat hij straf heeft, dan mag hij ook niet afspreken. Hoe lief hij die dag verder ook is. Laat je hem wel afspreken omdat hij zo aandoenlijk is die dag dan doe je je eigen tekort en hem uiteindelijk ook. Je geeft dan ook de verkeerde boodschap, namelijk dat je je afspraken niet nakomt zodra hij een lief gezicht opzet. En zo te lezen heeft hij dat al een beetje bij je door. Daar moet je mee uitkijken. Straffen hoort bij opvoeden en consequentie misschien nog wel meer. Zeker jij als alleenstaande moeder zult daar heel duidelijk in moeten zijn voor hem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  LMCurious ma 18 apr 2011 - 2:32

Je zegt dat op een stoel zitten geen indruk maakt, maar hoe lang moet hij dan eventueel op een stoel zitten of op de trap ofzo? Je kunt natuurlijk elke keer als hij het meteen weer doet hem langer laten zitten. En je zegt dat je hem niet smiddags op bed kunt leggen, amar ook dan kun je tegen hem zeggen, je blijft nu een uur op je kamer, en dan mag je weer beneden komen, maar als je dan niet lief bent ga je rechtstreeks weer terug naar boven. En dat zou ik dan herhalen als je hem na een uur weer gaat halen boven, zodat hij weet dat ie echt lief moet zijn.

Ik merk bij joris dat als hij in de hoek moet, hij de eerste keer er zelf vrolijk naartoe loopt, sorry komt zeggen. Maar vaak gaat ie dan ook meteen weer door. Dan moet ie weer terug en mag hij er pas uit als ik het zeg. En dat duurt dus steeds langer elke keer. Hij moet dan ook met zijn gezicht naar de muur, waardoor er ook gewoon niks aan is. Dat kun je natuurlijk op een stoel ook doen, naar de muur draaien en dan laten zitten.

Uitjes wegpakken ofzo zou ik nooit doen zelf. Ik mocht vroeger ook regelmatig niet naar een feestje ofzo, maar dat vond ik dan ook niet fair tegenover mn vriendinnen. Zeker omdat daar ook niet mee gewaarschuwd werd, dat was gewoon als de emmer overliep bij mn ouders...dan was het ineens dat ik zoiets niet meer mocht. Ik ben toch echt meer van op dat moment meteen een straf geven of niet, niet een week later nog eens. Want dan krijg je ook de situaties dat een kind alweer een tijd lief is geweest etc.

Succes in elk geval. Hoop dat je consequenter kunt zijn. Ik merk wel als ik een tijdje wat soepeler ben gaat Joris meer testen, en als ik dan weer een paar dagen strikt ben is hij ook weer liever. Dus het feit dat het resultaat geeft motiveert wel vind ik.Is op dat moment voor mezelf ook niet leuk, maar heb ik wel later profijt van.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Bolleke ma 18 apr 2011 - 2:38

Lieskuh en LMCurious ja ik vind het inderdaad vaak moeiljk om consequent te zijn. Ik wil dat de dagen leuk verlopen, dus als hij 's middags ontzettend lief is, trek ik de straf van 's ochtends vaak in. Dat is inderdaad neit goed. Dus ik ga proberen veel consequenter te zijn daarin.

LMCurious, ik kan eens proberen hem naar zijn kamer te sturen voor een half uur. Nu is het zo dat als hij rustig kan doen hij weer terug mag komen. Maar vaak begint het hele circeltje dan weer opnieuw, totdat ik er zo genoeg van heb dat ik uit mijn slof schiet tegen gem. En daar worden we dan allebei niet vrolijk van.
Uitjes wegpakken zou ik ook neit doen, al zijn we laatst wel een keer niet naar de kinderboerderij geweest, maar toen wist hij nog niet eens dat we zouden gaan.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 2:50

Ik persoonlijk ben er niet voor om naar de kamer te sturen. Maar dat is meer omdat in mijn beleving je slaapkamer geen straf plek is. Ik kies er zelf voor om Indy in dit geval op de trap te zetten en soms herhaal ik dat tot in den treure...
Op dit moment zit ze er ook... ik houd niet van grote monden en dat weet ze. Nu gilt ze de hele boel bij elkaar.. ik loop er zo naar toe en vraag of ze gewoon kan doen, is dat niet dan draai ik om en blijft ze zitten. Kan ze wel normaal doen dan lopen we de kamer in en vraag ik haar waarom ze nu op de trap moest zitten. Samen vullen we het verhaal aan en ik geef aan wat ik niet fijn vond.
(soms zit ze uit eindelijk 45 minuten op de trap, tsja dat is uit eindelijk HAAR keuze)

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Aimee ma 18 apr 2011 - 2:58

kruimelje schreef:Lieskuh en LMCurious ja ik vind het inderdaad vaak moeiljk om consequent te zijn. Ik wil dat de dagen leuk verlopen, dus als hij 's middags ontzettend lief is, trek ik de straf van 's ochtends vaak in. Dat is inderdaad neit goed. Dus ik ga proberen veel consequenter te zijn daarin.

LMCurious, ik kan eens proberen hem naar zijn kamer te sturen voor een half uur. Nu is het zo dat als hij rustig kan doen hij weer terug mag komen. Maar vaak begint het hele circeltje dan weer opnieuw, totdat ik er zo genoeg van heb dat ik uit mijn slof schiet tegen gem. En daar worden we dan allebei niet vrolijk van.
Uitjes wegpakken zou ik ook neit doen, al zijn we laatst wel een keer niet naar de kinderboerderij geweest, maar toen wist hij nog niet eens dat we zouden gaan.

Maar als je het moeilijk vind om te straf te geven, dan hoef je hem toch ook niet te geven? Dan moet je er alleen ook niet mee dreigen... Dan moet je een straf bedenken waarvan je weet dat je hem kunt uitvoeren.
Ik heb zelf geen kinderen, dus heb eigenlijk geen recht van spreken, maar werk met kinderen met gedragsproblemen dus betrek het eventjes op mijn werk. Ik geef de kinderen nooit straffen die niets te maken hebben met wat ze gedaan hebben; bijvoorbeeld als ze een grote mond geven 's middags, moeten ze 's avonds na het eten direct naar bed. Dat staat niet in lijn met elkaar, en daarom begrijpen ze het niet goed. Het maakt wel indruk, maar meer omdat ze de straf niet leuk vinden en niet omdat ze dan begrepen hebben dat we ze gdaan hebben niet door de beugel kan.
En ik vind het helemaal niet slecht om te straffen, ik stuur ook wel eens kinderen naar de gang om ze uit de situatie te halen, of ga niet met ze naar de speeltuin als ze mij onderweg daar naar toe al 3x geslagen hebben. Kan je je onderweg niet gedragen, kan je dat in de speeltuin ook niet.

Nouja, misschien is het een beetje een vaag verhaal maar ik bedoel te zeggen: Als jij het niet prettig vind om zulke straffen uit te delen, hoef je dat natuurlijk ook niet te doen. Maar C. zal je wel minder serieus nemen (denk ik) als je wel steeds dingen zegt, mdaar niet waar maakt. Dan kun je beter straffen kiezen die voor jezelf prettiger voelen, en waarvan je ook weet dat je het waar kunt maken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Bolleke ma 18 apr 2011 - 3:31

Bedankt allemaal voor de reacties, ik kan met ze allemaal wel wat. Het punt is voor mijzelf dat ik moet nadenken voordat ik wat zeg en dan ook datgene doe wat ik zeg. dat is denk ik mijn valkuil.
BeeGee, kamer als strafplek vind ik ook niet ideaal, maar het doet hem zo weinig als ik hemd aarheen stuur dat het niet echt een trauma voor hem word haha. Ik stuur hem daar soms naartoe als ik hem gewoon even uit mijn ogen moet hebben. Hij gaat dan gerust gewoon spelen. Het is dan ook niet echt een straf maar een time-out zeg maar.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 3:43

Waarom zou een slaapkamer geen strafplek mogen zijn? Op deze leeftijd zien ze echt het verschil wel tussen lekker spelen op hun kamer omdat ze er zelf voor kiezen en straf krijgen. Want feitelijk is er geen plek in huis die als strafplek door het leven gaat. Want ook de trap is geen strafplek. Waar zou je ze dan naartoe moeten sturen? Ze krijgen echt geen trauma van de slaapkamer omdat ze er naartoe gestuurd worden als ze stout zijn geweest.

Zelf denk ik dat het straffen met de trap meer voor de kleinere kinderen onder ons is. De kinderen die naar school gaan weten heel waarom ze straf hebben gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 3:46

Lieskuh schreef:Waarom zou een slaapkamer geen strafplek mogen zijn? Op deze leeftijd zien ze echt het verschil wel tussen lekker spelen op hun kamer omdat ze er zelf voor kiezen en straf krijgen. Want feitelijk is er geen plek in huis die als strafplek door het leven gaat. Want ook de trap is geen strafplek. Waar zou je ze dan naartoe moeten sturen? Ze krijgen echt geen trauma van de slaapkamer omdat ze er naartoe gestuurd worden als ze stout zijn geweest. ik denk ook zeker niet dat ze daar een trauma van krijgen. alleen ik vind het niets en doe het daarom ook niet Very Happy, we hebben een zeer zachte trap die prima fungeert als strafplek. Moet ook zeggen dat ik dat prettig vind omdat ik dan zie wat ze eventueel nog uitspookt

Zelf denk ik dat het straffen met de trap meer voor de kleinere kinderen onder ons is. De kinderen die naar school gaan weten heel waarom ze straf hebben gekregen. dat is denk ik ook wel zo... indy roept standaard als ze straf had omdat ik zat te brullen....bij haar komt het soms echt inet binnen waarom ze nu op de trap zit haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Zininzon ma 18 apr 2011 - 3:49

Ik heb zelf geen kids, maar geef wel opvoedondersteuning aan ouders. Erg herkenbaar wat de meesten van jullie schrijven.
Kamer een strafplek maken lijkt mij inderdaad ook niet zo handig, plus het feit dat daar vaak speelgoed etc ligt en het dan ook geen straf is om naar hun kamer te worden gestuurd.

Een straf (vind het zo'n naar woord, noem het liever consequentie) moet wel iets zijn waar je je kind mee hebt, waardoor hij/zij gaat nadenken over zijn/haar gedrag. Voor de een werkt een stoeltje inderdaad prima, voor een ander op tijd naar bed, geen verhaaltje etc.
Let bij een stoeltje er wel op dat de tv niet aan staat of dat het kind daar iig niet naar kan kijken (anders is het wederom geen straf).
Als een kind op een stoeltje/de trap blijft krijsen, schelden etc is het handig om het kind gewoon te laten zitten, niet de discussie aan te gaan. Pas wanneer een kind rustig is, mag het van de stoel/trap af. Een kind dat steeds wegloopt van de stoel/trap er ook gewoon weer opzetten, het liefst zonder discussie. Het kind snapt meestal wel wat de bedoeling is, maar probeert gewoon hoe ver hij/zij kan gaan.

Straf/consequentie is niet zielig. Je geeft er je grenzen mee aan!
Ook schreef iemand over negeren (ik geloof Mila): je kunt/hoeft natuurlijk niet alles te negeren! Wij noemen het ook 'gepast negeren'. Je beslist zelf als ouder wat je niet wilt/kunt negeren! Bij negeren is het idee dat het kind geen aandacht krijgt voor zijn/haar negatieve gedrag. Negatieve aandacht is ook aandacht!

Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Bolleke ma 18 apr 2011 - 3:56

[quote="Lieskuh"]Waarom zou een slaapkamer geen strafplek mogen zijn? Op deze leeftijd zien ze echt het verschil wel tussen lekker spelen op hun kamer omdat ze er zelf voor kiezen en straf krijgen. Want feitelijk is er geen plek in huis die als strafplek door het leven gaat. Want ook de trap is geen strafplek. Waar zou je ze dan naartoe moeten sturen? Ze krijgen echt geen trauma van de slaapkamer omdat ze er naartoe gestuurd worden als ze stout zijn geweest.

Zininzon, de stoel heeft heel lang gewerkt hij ging dan midden n de kamer op een stoel met de tv en radio uit. En dat werkte. Maar op een gegeven moment niet meer. Het probleem is dat het niet echt tot hem doordringt. Ik kan zulke dingen doen maar dan gaat hij daarna net zo hard weer verder.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe straf je je kind? Empty Re: Hoe straf je je kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum