Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

straf na doodrijden iemand

+4
Monte
lyke
Snoes
banjer49
8 plaatsers

Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty straf na doodrijden iemand

Bericht  banjer49 do 24 maa 2011 - 10:03

vorig jaar was iemand hier uit het dorp aangereden en overleden door iemand die met drank op reed en drugs op had, en hij reed te hard, nu heeft die man zes jaar gevangenis straf gekregen en hij mag tien jaar lang niet autorijden, wat vinden jullie ervan? ik vind zowiezo dat die man nooit meer mag autorijden
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  Snoes do 24 maa 2011 - 10:19

Ik ben het helemaal met je eens, ik vind ook absoluut dat zo'n mensen een levenslang rijverbod zouden moeten krijgen.


Laatst aangepast door Snoes op do 24 maa 2011 - 20:29; in totaal 1 keer bewerkt

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 10:23

banjer49 schreef:vorig jaar was iemand hier uit het dorp aangereden en overleden door iemand die met drank op reed en drugs op had, en hij reed te hard, nu heeft die man zes jaar gevangenis straf gekregen en hij mag tien jaar lang niet autorijden, wat vinden jullie ervan? ik vind zowiezo dat die man nooit meer mag autorijden

Wat mij betreft mag hij ook nooit meer achter het stuur maar goed, we leven in een land waar mensen een tweede kans krijgen... Tien jaar is wat dat betreft ook best lang als je gewend bent om wel te kunnen rijden (al zit hij er 6 vast maar hij zal vast wel weer eerder vrij komen?). Hopelijk leert hij hiervan. Jammer dat het op deze manier moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 10:35

Ik vind dat zo iemand nooit meer mag rijden, echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  lyke do 24 maa 2011 - 10:56

Isabella schreef:Ik vind dat zo iemand nooit meer mag rijden, echt niet.

+1
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  Monte do 24 maa 2011 - 10:57

Waarschijnlijk wordt die 6 jaar ook maar 2-3 jaar of zoiets. Dat vind ik echt tekort, aangezien het resultaat toch hetzelfde is als dat je iemand neersteekt, al heb je dan niet gewild dat de persoon door ging door jouw rijden. Het moet dus wel echt 6 jaar zijn. Maar toch vind ik het ook wel lastig om zo te oordelen, want wat als die persoon verandert(wordt ouder, volwassener, krijgt schuldgevoelens) en nooit meer drank gebruikt. Dan wil je die man voor lange tijd opsluiten of heel lang rijontzegging doen.

Aan de ene kant roep ik altijd dat deze personen 10+ jaar cel moeten hebben en levenslange rijontzegging. Maar als ik echt ga nadenken wat die straf inhoudt, is dat toch wel erg zwaar(vooral omdat een mens ook kan veranderen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 11:01

Monte schreef:Waarschijnlijk wordt die 6 jaar ook maar 2-3 jaar of zoiets. Dat vind ik echt tekort, aangezien het resultaat toch hetzelfde is als dat je iemand neersteekt, al heb je dan niet gewild dat de persoon door ging door jouw rijden. Het moet dus wel echt 6 jaar zijn. Maar toch vind ik het ook wel lastig om zo te oordelen, want wat als die persoon verandert(wordt ouder, volwassener, krijgt schuldgevoelens) en nooit meer drank gebruikt. Dan wil je die man voor lange tijd opsluiten of heel lang rijontzegging doen.

Aan de ene kant roep ik altijd dat deze personen 10+ jaar cel moeten hebben en levenslange rijontzegging. Maar als ik echt ga nadenken wat die straf inhoudt, is dat toch wel erg zwaar(vooral omdat een mens ook kan veranderen)

Maak je geen illusies. Mijn neefje is neergestoken en die jongen kreeg maar 5 jaar. Mijn neefje komt niet meer terug maar gelukkig heeft hij nog een kans... Het is wel duidelijk denk ik hoe ik over de straffen hier in NL denk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  minoessepoes do 24 maa 2011 - 19:16

Ik vind de titel niet helemaal juist bij het onderwerp.

Als het gewoon echt een tragisch ongeluk gaat en daardoor iemand komt te overlijden dan vind ik niet dat iemand daarvoor gestrafd moet worden. Ik denk dat wat je op dat moment meemaakt en dat je dat voor de rest van je leven met je meedraagt al erg genoeg is.

Als er alcohol of drugs in het spel zijn of roekeloos rijgedrag dan vind ik het wel een andere verhaal. In zo'n geval vind ik het niet meer dan normaal dat iemand gestrafd wordt. De gevangenis straf vind ik nog wel van een dusdanige acceptabele aard, voor Nederlandse begrippen is het namelijk best een forse straf. Maar ik ben het er wel mee eens dat zo iemand gewoon voorgoed zijn rijbevoegdheid zou moeten worden ontnomen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 19:38

Ik vind het een prima straf en vind dat hij gewoon recht heeft op een tweede kans, na zolang vast te hebben gezeten denkt hij een volgende keer, neem ik aan, wel tien keer na voordat hij onder invloed achter het stuur kruipt.

Ik vind de straf erg hoog, zeker als je na gaat dat het (opzettelijk) doodrijden van een tasjesdief maar een werkstraf van 180 uur oplevert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  TukTuk do 24 maa 2011 - 20:08

Ik ben het er mee eens, dat zodra iemand (teveel) gedronken heeft en achter het stuur kruipt, hij er onbewust/bewust voor kiest om een gevaar te zijn voor zijn omgeving, als je dan iemand aanrijd/doodrijd moet je daar inderdaad voor gestraft worden in mijn ogen.
Het is gewoon zo dom om met alcohol achter het stuur te kruipen, denk ook dat het goed zou zijn als hier een zero tolerance zou komen wat betreft alcohol en rijden, gewoon géén alcohol en anders een boete, ipv dat je wel een aantal biertjes op mag.

Het is ook altijd zo cru, je hoort zo vaak dat diegene in kwestie die teveel gedronken heeft en een aanrijding veroorzaakt, die komen er vaak zonder teveel verwondingen van af, maar ze rijden wel een ander de dood in of het ziekenhuis in..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  minoessepoes do 24 maa 2011 - 20:26

Ik heb een tijdje bij de loges en de ere tribune gewerkt van een eredivisie voetbalclub en daar werd na de wedstrijd ook altijd flink gepimpeld.
Op een gegeven moment was de politie alcohol controle aan het doen op een weg die veel van de bezoekers naar huis moesten hebben. Toen werd mij gevraagd of ik even om wilde omroepen dat er alcohol controle was en dat mensen beter even om konden rijden. Dat heb ik dus geweigerd. Wat ontzettend achtelijk, dan stap je of niet in je auto of je drinkt niet! Dat werd mij niet in dank afgenomen, maar dat gaat zo tegen mijn principes in, daar werk ik gewoon niet aan mee!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  TukTuk do 24 maa 2011 - 20:39

minoessepoes schreef:Ik heb een tijdje bij de loges en de ere tribune gewerkt van een eredivisie voetbalclub en daar werd na de wedstrijd ook altijd flink gepimpeld.
Op een gegeven moment was de politie alcohol controle aan het doen op een weg die veel van de bezoekers naar huis moesten hebben. Toen werd mij gevraagd of ik even om wilde omroepen dat er alcohol controle was en dat mensen beter even om konden rijden. Dat heb ik dus geweigerd. Wat ontzettend achtelijk, dan stap je of niet in je auto of je drinkt niet! Dat werd mij niet in dank afgenomen, maar dat gaat zo tegen mijn principes in, daar werk ik gewoon niet aan mee!

Ik zou het ook niet gedaan hebben! Idd, drink dan gewoon niet, of neem de consequenties op je.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  SuperGrover do 24 maa 2011 - 23:25

Ik vind iemand neersteken wel iets heel anders dan iemand doodrijden, per ongeluk. Als je iemand neersteekt, kies je willens en wetens ervoor dat iemand doodgaat, uit woede, wrok, wat dan ook. Dat vind ik een gevaarlijk persoon, een psychopaat wellicht. Dat je een ander mens in koele bloeden kan doodmaken...

Maar iemand doodrijden, dat heeft diegene niet expres gedaan. Hij is niet in de auto gaan zitten met het idee: nu ga ik even lekker iemand neermaaien. Zijn rijgedrag was roekeloos, met alcohol op rijden is gewoon geenzins goed te praten. Dan weet je dat je gedrag gevaar op kan leveren. Maar alsnog, het is geen door en door slecht persoon, waarschijnlijk is zijn leven net zo goed verziekt omdat hij moet leven met het idee dat hij iemand zijn dood op zn geweten heeft. Ik vind het een (te) zware straf.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  RYW vr 25 maa 2011 - 1:24

Coco schreef:Ik vind het een prima straf en vind dat hij gewoon recht heeft op een tweede kans, na zolang vast te hebben gezeten denkt hij een volgende keer, neem ik aan, wel tien keer na voordat hij onder invloed achter het stuur kruipt.

Ik vind de straf erg hoog, zeker als je na gaat dat het (opzettelijk) doodrijden van een tasjesdief maar een werkstraf van 180 uur oplevert.

Dit vind ik ook. Er wordt altijd veel gezegd over zogenaamd lage straffen in Nederland, maar in de praktijk straft Nederland heel zwaar in vergelijking met de rest van Europa. Ik meen dat Spanje zwaarder straft. Zo is vrijwel nergens levenslang ook echt levenslang. In Nederland is dat wel zo.

Ik vraag me af wat het doel van zo'n straf is. Is het om iemand te 'leren' dat dit nooit meer mag voorkomen als hij weer terugkomt in de samenleving, of is het om wraak te nemen op de dader? Als het je gaat om het 'leren', dan vind ik deze straf goed. Als het je gaat om wraak nemen, dan is geen enkele straf lang genoeg.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  SuperGrover vr 25 maa 2011 - 3:21

Ik vermoed dat ook zonder celstraf diegene wel had bedacht dat dit niet weer mag gebeuren...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

straf na doodrijden iemand Empty Re: straf na doodrijden iemand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum