Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Straf op kdv

+20
Linda
Parisienne
Roodkapje
Lejow
widko
Liadan
Mamsie
Snoopy
Teddyaapje
Monte
Evalynn
Supertalentje
Stuiterbal
frolic
tweeling
Susan
Kat1980
Tania
Paper Crown
Flower_L
24 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Straf op kdv

Bericht  Flower_L ma 13 feb 2012 - 22:04

Hoe 'straffen' ze bij jullie op het kdv?
Gister vertelde de leidster dat l echt een bandietje wordt...merken wij thuis ook. Op bank springen overal opklimmen. Gister had de leidster gezegd, nog 1 keer en je gaat in de hoek.

Hoe straffen ze bij jullie op het kdv, kindjes van anderhalf ong.?


Laatst aangepast door Flower_L op ma 13 feb 2012 - 22:12; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:07

wat hadden ze dan moeten doen op het kinderdagverblijf? Ik snap wel dat ze het na een tijdje genoeg vinden en l straffen, anders kan het zijn dat je kopieergedrag op de groep krijgt en dat moet je niet hebben natuurlijk.

En ik kan me niet herinneren dat tijdens mijn stages gestraft is. (of ik kan het me niet meer herinneren)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Paper Crown ma 13 feb 2012 - 22:07

Flower_L schreef:Hoe 'straffen' ze bij jullie op het kdv?
Gister vertelde de leidster dat l echt een bandietje wordt...merken wij thuis ook. Op bank springen overal opklimmen. Gister had de leidster gezegd, nog 1 keer en je gaat in de hoek. Ik was best verbaast...wij doen niet aan dat soort straffen. Wat doen ze bij jullie wanneer kindjes van rond anderhalf niet luisteren?

Hja waarom was je precies verbaasd? Dat jullie zijn gedrag thuis 'pikken' hoeven ze natuurlijk niet te pikken bij KDV. Als jouw kind valt en een flinke buil op zijn hoofd krijgt bij jou thuis is dat wat anders dan jij je kind ophaalt en hij is gevallen op het KDV wegens klimmen en doen en de leidsters hem niet hebben gecorrigeerd. Is het zo erg om in de hoek te staan als hij stout is geweest?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:09

Bij onze gastouder krijgt onze dochter geen straf en dat wil ik ook niet hebben. Thuis krijgt ze ook geen straf. Er zijn natuurlijk wel grenzen en daar wordt ze ook op aangesproken, maar ze wordt niet in de hoek of op de gang of wat dan ook gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:10

Ik vraag me ook af waarom je verbaast was. Hier gaat M. ook gewoon in de hoek en als hij stout is op de peuterspeelzaal mogen ze hem daar net zo straffen van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Flower_L ma 13 feb 2012 - 22:10

misschien ook niet helemaal goed geformuleerd. smile
Snap echt wel dat ze kindjes moeten terechtwijzen maar omdat wij zelf niet zo straffen, was het voor mij even van...'ok...'.

Vind het gewoon nog zo jong om in een hoek te zetten, daarom mijn vraag wat normaal is op een kdv.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:11

en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.

en edit: als jij niet wilt hebben dat ze hem op deze manier straffen, dan kun je dat toch aangeven? Het is jouw kind, jij betaalt voor de opvang, dan hebben ze zich maar aan jullie regels te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Tania ma 13 feb 2012 - 22:12

Knappe juf die mijn zoontje in de hoek kan laten staan Laughing
Mijn zoontje gaat naar een gastouder maar hij is daar altijd heel lief en als hij iets doet wat niet mag helpt het altijd wel om hem af te leiden, vooral als hij de andere kindjes ziet spelen. Maar ik vind wel dat als hij echt iets doet wat niet mag en door blijft gaan dat het dan logisch is dat hij daar ook straf kan krijgen anders lijkt het me erg moeilijk worden met meerdere kindjes. Thuis is hij wel is vervelend maar straffen doen we (nog) niet echt aan en gelukkig gaat hij steeds beter luisteren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:13

Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.
Hier ben ik het wel mee eens ja, had haar ticker nog niet gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Paper Crown ma 13 feb 2012 - 22:15

Zelda schreef:
Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.
Hier ben ik het wel mee eens ja, had haar ticker nog niet gezien.

O, ja ik had dat ook niet gezien.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:16

Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.

en edit: als jij niet wilt hebben dat ze hem op deze manier straffen, dan kun je dat toch aangeven? Het is jouw kind, jij betaalt voor de opvang, dan hebben ze zich maar aan jullie regels te houden.

Vind je dat echt serieus? Dat een opvang zich maar aan de regels van de ouders heeft te houden wat betreft straffen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Flower_L ma 13 feb 2012 - 22:16

Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.

en edit: als jij niet wilt hebben dat ze hem op deze manier straffen, dan kun je dat toch aangeven? Het is jouw kind, jij betaalt voor de opvang, dan hebben ze zich maar aan jullie regels te houden.

Klopt, vandaar ook beetje mijn vraag. L was tot voor kort op kdv heel lief en rustig, maar nu komt hij echt los. Zijn we blij om in zekere zin, maar dan komen opeens ook deze aspecten om de hoek kijken, en daar moeten we nu een standpunt over innemen. thuis doen we het op onze manier.
Maar kan me ook voorstellen dat een kdv niet voor ieder kind een eigen strafmethode kan hanteren, vandaar dat ik een beetje ervaringen wil horen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:19

Reva schreef:
Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.

en edit: als jij niet wilt hebben dat ze hem op deze manier straffen, dan kun je dat toch aangeven? Het is jouw kind, jij betaalt voor de opvang, dan hebben ze zich maar aan jullie regels te houden.

Vind je dat echt serieus? Dat een opvang zich maar aan de regels van de ouders heeft te houden wat betreft straffen?
Ik vind dat ook wel een beetje raar ja...wat CKC zegt, wat ze thuis doen moeten ze zelf weten, maar op school/kdv gelden er gewoon bepaalde regels waar de kindjes zich aan moeten houden. Als ze de hele dag moeten waarschuwen daar word je op een gegeven moment ook doodmoe van, vooral als je nog meer kindjes in de groep hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Flower_L ma 13 feb 2012 - 22:19

2CKC2 schreef:
Zelda schreef:
Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.
Hier ben ik het wel mee eens ja, had haar ticker nog niet gezien.

O, ja ik had dat ook niet gezien.

Dat is ook mijn punt. Hij is 19mnd. Hij snapt nog niets van een strafhoek. Daarnaast denk ik dat ze enkel wilde afschrikken, maar dat vind ik misschien nog wel minder prettig.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:20

Reva schreef:
Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.

en edit: als jij niet wilt hebben dat ze hem op deze manier straffen, dan kun je dat toch aangeven? Het is jouw kind, jij betaalt voor de opvang, dan hebben ze zich maar aan jullie regels te houden.

Vind je dat echt serieus? Dat een opvang zich maar aan de regels van de ouders heeft te houden wat betreft straffen?

binnen de perken natuurlijk, maar als jij als ouder heel duidelijk aangeeft dat jij niet wil dat je kind in de hoek of op de gang gezet wordt, dan moet een KDV zich daar maar aan houden. Onze dochter is niet gewend om straf te krijgen, als zij op de gang gezet wordt, dan kan ik je garanderen dat ze in paniek raakt en staan in een hoek snapt ze écht niet hoor. Dan wil ik gewoon dat de leidsters haar moeten corrigeren op die manier waarop wij dat gewend zijn. Dat er andere regels gelden als thuis, prima, kan ik mee leven, maar de manier waarop ze gecorrigeerd wordt bepaal ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Tania ma 13 feb 2012 - 22:23

Rejoy. schreef:
Reva schreef:
Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.

en edit: als jij niet wilt hebben dat ze hem op deze manier straffen, dan kun je dat toch aangeven? Het is jouw kind, jij betaalt voor de opvang, dan hebben ze zich maar aan jullie regels te houden.

Vind je dat echt serieus? Dat een opvang zich maar aan de regels van de ouders heeft te houden wat betreft straffen?

binnen de perken natuurlijk, maar als jij als ouder heel duidelijk aangeeft dat jij niet wil dat je kind in de hoek of op de gang gezet wordt, dan moet een KDV zich daar maar aan houden. Onze dochter is niet gewend om straf te krijgen, als zij op de gang gezet wordt, dan kan ik je garanderen dat ze in paniek raakt en staan in een hoek snapt ze écht niet hoor. Dan wil ik gewoon dat de leidsters haar moeten corrigeren op die manier waarop wij dat gewend zijn. Dat er andere regels gelden als thuis, prima, kan ik mee leven, maar de manier waarop ze gecorrigeerd wordt bepaal ik.

Dat kan je toch nooit eisen? Er lopen daar nog meer kindjes rond en het lijkt me erg onduidelijk voor alle kindjes als alle kindjes anders behandeld worden (en buiten dat echt onmogelijk voor de leidsters om elke keer als er iets gebeurd anders te reageren). Als je echt zo tegen de manier van straffen bent van het kinderdagverblijf moet je gewoon je kindje er niet naartoe brengen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Kat1980 ma 13 feb 2012 - 22:24

Ik vind het nogal meevallen wat hij doet, hoort ook een beetje bij de leeftijd. Daar zou ik een kind niet voor straffen, alleen op aanspreken en uitleggen dat het niet mag.
Destijds op mijn stage was wel een kind van 1.5 dat andere kinderen sloeg en beet, zij kreeg daar toen wel straf voor en in dat geval snap ik dat ook wel.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:25

daarom hebben wij ook voor een gastouder met weinig kinderen gekozen.


En wat kat zegt ben ik het mee eens. Een kind van 1.5 in de hoek zetten omdat het op een bank liep Question wat wil je doen als het kind écht iets doet wat niet door de beugel kan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Susan ma 13 feb 2012 - 22:28

Rejoy. schreef:
Reva schreef:
Rejoy. schreef:en daarbij vind ik een kind van 1.5 in de hoek wel érg jong.

en edit: als jij niet wilt hebben dat ze hem op deze manier straffen, dan kun je dat toch aangeven? Het is jouw kind, jij betaalt voor de opvang, dan hebben ze zich maar aan jullie regels te houden.

Vind je dat echt serieus? Dat een opvang zich maar aan de regels van de ouders heeft te houden wat betreft straffen?

binnen de perken natuurlijk, maar als jij als ouder heel duidelijk aangeeft dat jij niet wil dat je kind in de hoek of op de gang gezet wordt, dan moet een KDV zich daar maar aan houden. Onze dochter is niet gewend om straf te krijgen, als zij op de gang gezet wordt, dan kan ik je garanderen dat ze in paniek raakt en staan in een hoek snapt ze écht niet hoor. Dan wil ik gewoon dat de leidsters haar moeten corrigeren op die manier waarop wij dat gewend zijn. Dat er andere regels gelden als thuis, prima, kan ik mee leven, maar de manier waarop ze gecorrigeerd wordt bepaal ik.

Ga je daar dan ook de basisschool op selecteren? Want ik denk niet dat je daar kunt eisen dat je kind als enige niet op de gang mag worden gezet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:31

basisschool vind ik dan weer anders, ik vind nogal een verschil zitten tussen een kindje van 1.5 dat er allemaal nog vrij weinig van snapt, of een kind van 4 of ouder, die je het een en ander uit kan leggen over oorzaak-gevolg en consequenties van bepaald gedrag.
Daarbij hebben wij niet zoveel te kiezen, er is maar één basisschool in de plaats waar wij gaan wonen Straf op kdv 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:32

Ik vind 1,5 ook wel erg jong, maar een kind van bijv. 2/2,5 kun je al echt wel in de hoek zetten en uitleggen dat dingen niet mogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Susan ma 13 feb 2012 - 22:33

Dat anderhalf te jong is, dat vind ik ook wel, maar het gaat mij erom dat jij vindt dat je de regels kunt bepalen omdat je betaalt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:33

Rejoy. schreef:daarom hebben wij ook voor een gastouder met weinig kinderen gekozen.


En wat kat zegt ben ik het mee eens. Een kind van 1.5 in de hoek zetten omdat het op een bank liep Question wat wil je doen als het kind écht iets doet wat niet door de beugel kan?

En over een paar jaar kies je voor thuisonderwijs? Tuurlijk is straffen heel persoonlijk, maar consequent optreden van de leidsters is ook van belang voor de kinderen, om nog maar niet te spreek over dat je op het moment dat iets zich voordoet je moeilijk van je twintig kindjes even het goede draaiboek erbij kan gaan pakken hoe je mag straffen van de ouders. Zo werkt het gewoon niet.

Edit: Ho, ik ben spuit 11. Maar de betalen=bepalen vlieger gaat hier idd niet op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:35

Reva schreef:
Rejoy. schreef:daarom hebben wij ook voor een gastouder met weinig kinderen gekozen.


En wat kat zegt ben ik het mee eens. Een kind van 1.5 in de hoek zetten omdat het op een bank liep Question wat wil je doen als het kind écht iets doet wat niet door de beugel kan?

En over een paar jaar kies je voor thuisonderwijs? Tuurlijk is straffen heel persoonlijk, maar consequent optreden van de leidsters is ook van belang voor de kinderen, om nog maar niet te spreek over dat je op het moment dat iets zich voordoet je moeilijk van je twintig kindjes even het goede draaiboek erbij kan gaan pakken hoe je mag straffen van de ouders. Zo werkt het gewoon niet.

Edit: Ho, ik ben spuit 11. Maar de betalen=bepalen vlieger gaat hier idd niet op.
+1. Hé, wie had dat nou gedacht laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  tweeling ma 13 feb 2012 - 23:19

Ik zie niet in waarom kinderen niet gestraft kunnen worden, zowel thuis als op het kdv :shock:
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Straf op kdv Empty Re: Straf op kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum