Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laten jullie baby's huilen om het huilen?

+18
Ayla
Printje
snoezel
*Lookie*
chipa
Rouge
kwak
Susan
Laced
Liadan
blondje1313
studiebol
Floor
Steep
Teddyaapje
Snoopy
RiLiJu
Supertalentje
22 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Supertalentje wo 8 feb 2012 - 10:11

Ik heb het opgezocht, maar het bestaat echt die theorie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Huilen (onderste stukje). Voor oudere kinderen kan ik het me wel voorstellen (even uithuilen na een drukke dag, zelfde als met boosheid, laten uitrazen) of kinderen die zichzelf in slaap huilen, maar voor mijn zoon van 5 weken is het denk ik niet van toepassing.

Ik vraag me af, hoelang duurt dat uithuilen? Op Wiki staat dat het van wezelijk belang is baby's te laten huilen in plaats van eten geven. Nou prima, maar wanneer moet ik hem dan eten geven?! Als ie eindelijk slaapt na een uurtje huilen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:14

TBIB schreef:Een tutje is voor heel veel kinderen juist een troost...
Dat heeft niks met monddood maken te maken.
Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat een klein kind (baby) gaat huilen omdat hij/zij het zo naar de zin gehad heeft.
Eerder omdat het te druk geweest is en teveel prikkels gehad heeft.

Klopt, dat is juist wat ik bedoel!
En dat een speentje rust geeft klopt ook, als je iets tegen je gehemelte
voelt geeft dat rust, maar je kind moet ook even van zich kunnen laten horen.

Nogmaals ik zeg niet dat je een kind altijd moet laten brullen, een huilbuitje op zijn
tijd mag best!
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  PapillonRose wo 8 feb 2012 - 10:14

Volgens mij bedoelt cupcake iets waarvan ik heb geleerd dat het de naam 'verhuilen' heeft. Huilen als manier om indrukken te verwerken. Maar dat kan inderdaad ook gewoon lekker tegen mama aan. Bij de cursus babymassage heb ik geleerd dat veel baby's dit doen, en dat je dan ook kunt zien dat ze verder wel gewoon vrij ontspannen zijn, de handjes zijn dan open. En dan moet je ze inderdaad proberen zich gewoon te laten uiten en niet uit alle macht het kind stil proberen te krijgen. Maar gewoon bij jou even uit laten huilen. Zoiets was het in elk geval in de cursus babymassage die ik gevolgd heb :P

Maar ik kwam daar vooral voor de massage, wat huilen betreft ga ik toch echt op mijn eigen gevoel af. Neemt niet weg dat me wel is opgevallen dat er een kern van waarheid in zat. Soms huilde ze en was ze ook gewoon niet goed te troosten. Dat liet ik haar inderdaad even gaan, maar dan wel tegen mij aan. En meestal was er dan verder inderdaad ook niks te vinden, zoals honger, vieze broek of zoiets. En vaak open handjes. Het kan toeval geweest zijn, maar ik vond het wel erg opmerkelijk. En ik kan me best voorstellen dat in het opzicht van indrukken verwerken er soms gehuild kan worden door kindjes, en dat ze dan juist overprikkeld kunnen raken als ze dit niet goed kunnen uiten. Maar dan wat mij betreft dus wel gewoon bij mama smile


Laatst aangepast door PapillonRose op wo 8 feb 2012 - 10:16; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 10:15

maar als volwassene wil je ook getroost worden op het moment dat jij huilt.

En wat TBIB zegt vind ik ook wel een goede: een kind huilt niet omdat het zo ontzettend fijn heeft gehad. Een kind huilt omdat er iets aan de hand is. Een kind begint te huilen bij een ouder, omdat ie zich daar veilig voelt. Natuurlijk wil zo'n kind getroost worden als het verdrietig is! Troosten is niet huilen afkappen, troosten is proberen om je kindje op zijn gemak te laten voelen en minder verdrietig te laten zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:16

PapillonRose schreef:Volgens mij bedoelt cupcake iets waarvan ik heb geleerd dat het de naam 'overhuilen' heeft. Huilen als manier om indrukken te verwerken. Maar dat kan inderdaad ook gewoon lekker tegen mama aan. Bij de cursus babymassage heb ik geleerd dat veel baby's dit doen, en dat je dan ook kunt zien dat ze verder wel gewoon vrij ontspannen zijn, de handjes zijn dan open. En dan moet je ze inderdaad proberen zich gewoon te laten uiten en niet uit alle macht het kind stil proberen te krijgen. Maar gewoon bij jou even uit laten huilen. Zoiets was het in elk geval in de cursus babymassage die ik gevolgd heb :P

Maar ik kwam daar vooral voor de massage, wat huilen betreft ga ik toch echt op mijn eigen gevoel af. Neemt niet weg dat me wel is opgevallen dat er een kern van waarheid in zat. Soms huilde ze en was ze ook gewoon niet goed te troosten. Dat liet ik haar inderdaad even gaan, maar dan wel tegen mij aan. En meestal was er dan verder inderdaad ook niks te vinden, zoals honger, vieze broek of zoiets. En vaak open handjes. Het kan toeval geweest zijn, maar ik vond het wel erg opmerkelijk. En ik kan me best voorstellen dat in het opzicht van indrukken verwerken er soms gehuild kan worden door kindjes, en dat ze dan juist overprikkeld kunnen raken als ze dit niet goed kunnen uiten. Maar dan wat mij betreft dus wel gewoon bij mama smile


Nou jij begrijpt wat er bedoeld wordt!!! hug
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:17

Rejoy. schreef:maar als volwassene wil je ook getroost worden op het moment dat jij huilt.

En wat TBIB zegt vind ik ook wel een goede: een kind huilt niet omdat het zo ontzettend fijn heeft gehad. Een kind huilt omdat er iets aan de hand is. Een kind begint te huilen bij een ouder, omdat ie zich daar veilig voelt. Natuurlijk wil zo'n kind getroost worden als het verdrietig is! Troosten is niet huilen afkappen, troosten is proberen om je kindje op zijn gemak te laten voelen en minder verdrietig te laten zijn.



Er staat toch ook bij dat je je kind daarbij moet troosten en tegen je aan houden!
Troosten doe je niet vanuit de andere kant
van de kamer naar mijn mening!
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 10:17

volgens mij bedoel jij heel wat anders cupcake. Huilen als kinderen opgehaald worden bij het KDV heeft volgens mij weinig met verhuilen te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Ayla wo 8 feb 2012 - 10:18

Ik denk dat je ook naar het hele gedrag moet kijken Super, als hij een uurtje geleden een voeding heeft gehad is de kans klein dat hij weer reuzehonger heeft, dus misschien is hij dan moe/wil hij bij je zijn/heeft hij een dwarse boer/krampjes/etc. Wat het echt is weet je pas als je dingen probeert. E.lena wrijft pas sinds een week of 2 duidelijk in haar oogjes, en ik weet nu inmiddels wanneer ze moe is en bijv. huilt omdat ze niet meer kan slapen van vermoeidheid. Je moet je baby ook leren kennen, en hij jou, dat kost ook tijd.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 10:19

Cupcake schreef:
Liadan schreef:
Cupcake schreef:Het was overigens een cursus van een fysio en gedragstherapeute
uit Amsterdam. Werk op kinderdagverblijf.
Maar na je stukje nog een keer doorgelezen te hebben: wordt bedoeld dat je kinderen alleen laat huilen omdat dat goed is of wordt bedoeld dat ze best in je armen mogen huilen? Want dat wordt me niet duidelijk? Hoe doen jullie dat dan op het kdv waar je werkt?
U


In je armen natuurlijk. Je laat ze niet alleen.
Je kunt erbij zeggen dat je het begrijpt en dat het kindje
best even mag huilen om te ontladen.
Natuurlijk geen lange tijd. Maar veel mensen kappen verdriet af

door sst te roepen of met het kind te gaan rammelen of de speen erin te stoppen.
Vele vinden huilen niet oke. Terwijl wij volwassen ook heus allemaal
wel eens huilen, en hoe graag we ook liever niet huilen... toch lucht het op.

hier zeg je toch dat je niet direct moet gaan troosten omdat huilen zou mogen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 10:20

Door ssst te roepen kap je huilen niet af, een baby snapt echt nog niet dat met ssst wordt bedoeld dat je stil moet zijn (en zo is het naar baby's toe ook niet bedoeld naar mijn mening).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Supertalentje wo 8 feb 2012 - 10:21

Zelfs als volwassene zat ik op vrijdagavond te huilen na een veel te drukke week, maar hele kleine baby's huilen wat mij betreft gewoon nog om basale dingen, niet omdat ze een drukke dag gehad hebben. En als ik 'm bij me hou (zoals nu, vanaf gisteravond Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 394967 ) dan issie stil.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:22

Rejoy. schreef:volgens mij bedoel jij heel wat anders cupcake. Huilen als kinderen opgehaald worden bij het KDV heeft volgens mij weinig met verhuilen te maken.

Het was een van de vele voorbeelden. Ik probeer het kort te houden
aangezien ik via de telefoon aan het reageren ben!
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 10:23

Supertalentje schreef:Zelfs als volwassene zat ik op vrijdagavond te huilen na een veel te drukke week, maar hele kleine baby's huilen wat mij betreft gewoon nog om basale dingen, niet omdat ze een drukke dag gehad hebben. En als ik 'm bij me hou (zoals nu, vanaf gisteravond Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 394967 ) dan issie stil.

Gewoon blijven doen, en eten geven als je denkt dat hij honger heeft. En investeer in een draagdoek of ergonomische drager. Dat geeft jou ook weer rust. Ik heb Yrsa de eerste twee maanden bijna voortdurend gedragen, dat was heerlijk voor ons allebei.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:24

Rejoy. schreef:volgens mij bedoel jij heel wat anders cupcake. Huilen als kinderen opgehaald worden bij het KDV heeft volgens mij weinig met verhuilen te maken.

Het was een van de vele voorbeelden. Ik probeer het kort te houden
aangezien ik via de telefoon aan het reageren ben!
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 10:24

Susan schreef:
Supertalentje schreef:Zelfs als volwassene zat ik op vrijdagavond te huilen na een veel te drukke week, maar hele kleine baby's huilen wat mij betreft gewoon nog om basale dingen, niet omdat ze een drukke dag gehad hebben. En als ik 'm bij me hou (zoals nu, vanaf gisteravond Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 394967 ) dan issie stil.

Gewoon blijven doen, en eten geven als je denkt dat hij honger heeft. En investeer in een draagdoek of ergonomische drager. Dat geeft jou ook weer rust. Ik heb Yrsa de eerste twee maanden bijna voortdurend gedragen, dat was heerlijk voor ons allebei.

couldn't agree more

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 10:25

Oh ja, en een Beco Butterfly heeft dus een baby-insert, dus is bruikbaar vanaf het begin. Ik weet niet hoe dat met die andere dragers zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:25

Susan schreef:Door ssst te roepen kap je huilen niet af, een baby snapt echt nog niet dat met ssst wordt bedoeld dat je stil moet zijn (en zo is het naar baby's toe ook niet bedoeld naar mijn mening).


Klopt, dat weet jij en dat weet ik maar een hoop ouders denken het zo te
kunnen stoppen. Ik zie het dagelijks.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 10:26

Cupcake schreef:
Klopt, dat weet jij en dat weet ik maar een hoop ouders denken het zo te
kunnen stoppen. Ik zie het dagelijks.

Dan weet die baby nog steeds niet dat ssst stil betekent, dus ik zie het probleem niet.

Hoe weet jij trouwens wat die ouders denken als ze ssst zeggen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 10:28

Geen drukke dag zoals wij die hebben natuurlijk.
Maar ze kunnen wel overprikkeld raken.

Onze jongste heeft dat heel erg.
Als hij na de voeding in de box ligt, gaat dat eventjes goed maar daarna gaat hij meestal huilen.
Hij kan totaal niet tegen drukte. En met zuslief is het hier altijd rete-druk.
We leggen hem nu een halfuurtje na de voeding in zijn bedje en dat gaat goed.
Dat heeft ons best wat tijd gekost om daar achter te komen hoor. (7 weken)
We wilde hem graag bij ons beneden hebben, omdat hij nog maar zo klein was.
Maar dit blijkt veel beter voor hem te zijn. Van de dagen dat hij in het begin van 04.00 tot 15.00 en van 18.00 tot 23.00 huilde is het nu misschien een uurtje per dag. (Meestal omdat hij dan honger begint te krijgen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 10:28

Cupcake schreef:
Susan schreef:Door ssst te roepen kap je huilen niet af, een baby snapt echt nog niet dat met ssst wordt bedoeld dat je stil moet zijn (en zo is het naar baby's toe ook niet bedoeld naar mijn mening).


Klopt, dat weet jij en dat weet ik maar een hoop ouders denken het zo te
kunnen stoppen. Ik zie het dagelijks.

je zegt toch net zelf dat ouders huilen afkappen door ssst te zeggen? Ik kan het niet meer helemaal volgen zo Question

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:29

Rejoy. schreef:
Cupcake schreef:
Liadan schreef:
Cupcake schreef:Het was overigens een cursus van een fysio en gedragstherapeute
uit Amsterdam. Werk op kinderdagverblijf.
Maar na je stukje nog een keer doorgelezen te hebben: wordt bedoeld dat je kinderen alleen laat huilen omdat dat goed is of wordt bedoeld dat ze best in je armen mogen huilen? Want dat wordt me niet duidelijk? Hoe doen jullie dat dan op het kdv waar je werkt?
U


In je armen natuurlijk. Je laat ze niet alleen.
Je kunt erbij zeggen dat je het begrijpt en dat het kindje
best even mag huilen om te ontladen.
Natuurlijk geen lange tijd. Maar veel mensen kappen verdriet af

door sst te roepen of met het kind te gaan rammelen of de speen erin te stoppen.
Vele vinden huilen niet oke. Terwijl wij volwassen ook heFus allemaal
wel eens huilen, en hoe graag we ook liever niet huilen... toch lucht het op.

hier zeg je toch dat je niet direct moet gaan troosten omdat huilen zou mogen?

Je troost hier zo:

Je pakt je kind tegen je aan, knuffelt en zegt bijv:
Ohh schatje, ik zie dat je verdriet hebt, dat is niet leuk voor je, je mag best even
huilen.

Ipv: shht, hou op met huilen, ik word er gek van enz enz.
( ja ook die ouders zijn er)
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 10:30

ben je nu niet een beetje (heel erg) aan het overdrijven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:38

Rejoy. schreef:ben je nu niet een beetje (heel erg) aan het overdrijven?

Ik zeg alleen wat op de cursus/ workshop aan bod kwam.
Je hoeft me hier niet persoonlijk op aan te vallen en je hoeft het er ook
niet mee eens te zijn!

Ik heb verder ook geen zin om er een verdere discussie van te maken.
Ik zou zeggen doe wat goed voelt voor jezelf, dat doe ik ook.
Ieder heeft zijn eigen manieren.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 10:40

Nee, maar je doet het wel overkomen alsof die ouders op je werk het allemaal he-le-maal verkeerd doen met hun kinderen. Het zijn wel hún kinderen, ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat zij hun eigen kind het beste kennen, ook al heb jij dan die cursus gedaan en zij niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Cupcake wo 8 feb 2012 - 10:44

Susan schreef:Nee, maar je doet het wel overkomen alsof die ouders op je werk het allemaal he-le-maal verkeerd doen met hun kinderen. Het zijn wel hún kinderen, ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat zij hun eigen kind het beste kennen, ook al heb jij dan die cursus gedaan en zij niet.

Allemaal?!?
Er zijn enkelen tussen zei ik.
Maargoed... Niemand doet het perfect, zelfs ik niet!
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 4 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum