Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

+14
SarahKey
_Lana_
Jazzlyn
*Lookie*
Susan
Dani
CCC
yes1984
studiebol
Poisongirl
Coco
Supertalentje
MissD
tweeling
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  tweeling di 8 mei 2012 - 1:58

Ik vraag me af hoe ik er straks mee om zal gaan. Was vanmiddag aan het lunchen in de stad en er was een baby die echt constant door huilde/krijsde. Moeder bleef gewoon rustig zitten. Ik vond het best iritant en ook voor andere mensen die daar aan het eten waren.

Hoe lossen jullie zoiets op, ga je dan meteen weg? En wat als je je eten nog niet hebt en baby/kindje begint al met huilen?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 2:04

Ik laat mijn kind zowieso niet huilen en daar al helemaal niet.. Gewoon eruit pakken en troosten, evt de borst geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  MissD di 8 mei 2012 - 2:09

Ik laat onze dochter nooit huilen, of ik nu thuis ben, op visite of in een openbare gelegenheid. Ik vind het niet nodig dat ze huilt. Zou dus kijken of er iets is (schone luier, flesje, moe.. bij T. helpt een beetje wiegen haar vaak snel in slaap te komen), en als ze echt zou blijven huilen zou ik gewoon gaan. Zo belangrijk vind ik uit eten gaan e.d. ook weer niet.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Supertalentje di 8 mei 2012 - 2:20

MissD schreef:Ik laat onze dochter zoon nooit huilen, of ik nu thuis ben, op visite of in een openbare gelegenheid. Ik vind het niet nodig dat ze hij huilt. Zou dus kijken of er iets is (schone luier, flesje, moe.. bij T. K. helpt een beetje wiegen haar hem vaak snel in slaap te komen), en als ze hij echt zou blijven huilen zou ik gewoon gaan. Zo belangrijk vind ik uit eten gaan e.d. ook weer niet.

+1

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Coco di 8 mei 2012 - 2:20

Nooit. Waar ik ook ben in welke situatie dan ook.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Poisongirl di 8 mei 2012 - 2:32

Supertalentje schreef:
MissD schreef:Ik laat onze dochter zoon nooit huilen, of ik nu thuis ben, op visite of in een openbare gelegenheid. Ik vind het niet nodig dat ze hij huilt. Zou dus kijken of er iets is (schone luier, flesje, moe.. bij T. K. helpt een beetje wiegen haar hem vaak snel in slaap te komen), en als ze hij echt zou blijven huilen zou ik gewoon gaan. Zo belangrijk vind ik uit eten gaan e.d. ook weer niet.

+1

+1
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  studiebol di 8 mei 2012 - 2:53

Hier thuis of bij mijn ouders laat ik ze wel eens huilen, bijvoorbeeld als ze moeten slapen, af en toe huilen ze dan.

Ben ik in een restaurant dan laat ik ze niet huilen, ik voel me daar ongemakkelijk bij voor mezelf maar ook voor andere. En meestal hoeven ze op dat moment ook niet te slapen dus huilen ze om een andere reden en dat vind ik niet nodig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  yes1984 di 8 mei 2012 - 2:55

Ik laat J. ook niet huilen. Helemaal niet op een plek waar iemand anders er last van kan hebben. J. laat zich makkelijk troosten. Dus ik zou hem lekker bij me nemen. We gaan nu wel eens met hem lunchen. Uit eten hebben we 1 keer gedaan. Toen was J. bij opa en oma.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  CCC di 8 mei 2012 - 2:58

In zo'n situatie zou ik me alleen maar ongemakkelijk voelen om mijn kindje te laten huilen, dus ik zou dat niet doen. Baby's huilen natuurlijk, daar kun je niet omheen... maar zou wel iets proberen haar rustiger te krijgen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Dani di 8 mei 2012 - 3:03

In een openbare gelegenheid voel ik mij wel redelijk ongemakkelijk als ze gaat huilen dus ik probeer haar wel te troosten. Meestal huilt ze alleen als ze valt (pijn heeft) of als ze iets wil wat niet mag. Dat laatste wil nog wel eens in een driftbui over gaan en in een restaurant ofzo zou ik haar even mee naar buiten nemen. Ik heb zelfs een keer rechtsomkeert gemaakt toen ik boodschappen wilde doen en mevrouw niet in het sitje van de winkelkar wilde... Had echt geen zin om met een krijsend kind boodschappen te doen.

Thuis of bij mij ouders laat ik haar wel eens huilen maar meestal gebeurt dat als ze boos is. Laatste tijd gaat slapen ook niet zo lekker dus dat is ook altijd huilen, dan laat ik haar huilen en ga ik steeds even kijken.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Susan di 8 mei 2012 - 4:03

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 10:20; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  *Lookie* wo 9 mei 2012 - 7:47

Ik zou mijn kind proberen te troosten. Als hij maar bijft huilen, zit ik ook niet meer lekker en zou ik na een poosje wel weggaan. Overigens laat ik hem thuis weleens even huilen, maar max +- 5 minuten (jengelen dan he, niet overstuur huilen), hij heeft dit soms ook nodig om in slaap te vallen. Als ik hem dan te snel oppak is hij juist weer te wakker en wil helemaal niet meer slapen..

Het is mij trouwens een keer overkomen. We waren op een verjaardag die in een restaurant werd gehouden. Mijn zoontje was 2maanden. Hij sliep lekker maar op een gegeven moment ging iemand door d emicrofoon een speech doen, waarvan mijn zoontje natuurlijk wakker schrok (plotseling heel hard geluid) en hard begon te huilen. En we hadden nog maar net het voorgerecht op. Eerst voorzichtig geprobeerd te troosten in de wagen maar toen dat niet lukte heb ik hem eruit gehaald en zo getroost. (En toen riep er al iemand van de 'oudere garde' heel hard 'Sssst' , zó irritant want ik deed mijn best om hem te troosten). Tijdens het hoofdgerecht hebben mijn moeder en ik hem afwisselend op schoot gehouden maar uiteindelijk zijn we voor het toetje vertrokken want ik zat er dus echt niet meer relaxed. Nu hij wat ouder is (5 maanden) en zich nog veel meer bewust van d eomgeving, zou ik oppas regelen maar met 2 maanden nam ik hem liever mee.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Jazzlyn wo 9 mei 2012 - 7:51

Ik laat ze eigenlijk nooit huilen. Ja A. nu wel eens,hij moet wel eens wijken voor L. Vooral nudat L zo ziek is geweest. Dat is overmacht en dan moet er 1 van de 2 wel eens 5 minuutjes wachten. Verder niet. In een restaurant etc. snap ik niet dat mensen er voor kiezen de kinderen te laten huilen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  _Lana_ wo 9 mei 2012 - 7:54

studiebol schreef:Hier thuis of bij mijn ouders laat ik ze wel eens huilen, bijvoorbeeld als ze moeten slapen, af en toe huilen ze dan.

Ben ik in een restaurant dan laat ik ze niet huilen, ik voel me daar ongemakkelijk bij voor mezelf maar ook voor andere. En meestal hoeven ze op dat moment ook niet te slapen dus huilen ze om een andere reden en dat vind ik niet nodig.

+1, dan is het ook meer jengelen.
In een restaurant zou ik me wel heel ongemakkelijk voelen dan. Ik zou eerst proberen te troosten, eventueel even weglopen en als dat niet lukt, toch vertrekken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  SarahKey wo 9 mei 2012 - 7:54

Ik neem hem nog niet mee naar een restaurant, maar als ik dat wel ooit zou doen en hij gaat huilen dan troost ik hem. Zelf vind ik het ook vervelend als een kind blijft huilen, dan doe ik het een ander ook niet aan met mijn kind.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Annie24 wo 9 mei 2012 - 7:55

Wij zijn 2 weken geleden pas voor het eerst met Y. uit eten geweest. Niet eens naar een duur restaurant ofzo, maar gewoon bij mijn vriend in het café. Daar hebben ze op vrijdag, zaterdag en zondagavond een keuken met saté en biefstuk met patat enzo. We kennen daar iedereen en ik voel me daar op mijn gemak.

Y. heeft zich keurig gedragen. Er was een Ikea kinderstoel voor hem (dat wist ik doordat mijn vriend daar dus werkt) en hij heeft patatjes met een frikandel op. In het begin keek hij een beetje de kat uit de boom, maar na 10 minuten was het wel prima en heeft hij bij het halve café op schoot gezeten :shock:

Daarvoor hebben we het nooit gedaan omdat Y. erg snel overprikkeld is. Waarschijnlijk was hij dus zo'n kindje geweest die zou gaan huilen. Ik zou me daar zelf niet prettig bij voelen en denk ik na het voorgerecht al vertrokken zijn. Een kindje huilt op zo'n moment niet voor niets, dus ik zou me er niet prettig bij voelen om daar dan te blijven zitten. Zou ook niet op m'n gemak kunnen eten trouwens.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  tweeling wo 9 mei 2012 - 8:02

Susan schreef:Ik laat ze ook nooit huilen. Als ik ze om de een of andere reden niet stil zou krijgen dan weet ik niet wat ik zou doen, dat ligt dan aan de situatie. Ik zou niet koste wat het kost in het restaurant blijven, maar ik vind ook niet dat ik de andere mensen verplicht ben om acuut alles uit mijn handen te laten vallen en te vertrekken met mijn kinderen.

Voel je je dan niet bezwaard tegenover mensen dan die misschien wel gespaard hebben om lekker rustig uit eten te kunnen gaan?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 8:16

Ik laat hem dan echt niet huilen, maar neem hem lekker bij me/ga even een rondje met hem lopen in het restaurant. Het is tot nu toe nog niet voorgekomen dat hij dan nog steeds blijft huilen. Als dat wel het geval zou zijn, gaan mijn man en ik denk ik om de beurt nog even met hem naar buiten zodat we wel nog even het gerecht waar we dan aan bezig zijn op kunnen eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Susan wo 9 mei 2012 - 8:21

tweeling schreef:

Voel je je dan niet bezwaard tegenover mensen dan die misschien wel gespaard hebben om lekker rustig uit eten te kunnen gaan?

Ik ga nooit met mijn kinderen naar restaurants waar mensen voor moeten sparen en ook niet naar restaurants waar mensen naartoe gaan om rustig te kunnen eten. Als we al met de kinderen uit eten gaan dan gaan we naar een restaurant dat op kinderen gericht is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 8:27

tweeling schreef:
Susan schreef:Ik laat ze ook nooit huilen. Als ik ze om de een of andere reden niet stil zou krijgen dan weet ik niet wat ik zou doen, dat ligt dan aan de situatie. Ik zou niet koste wat het kost in het restaurant blijven, maar ik vind ook niet dat ik de andere mensen verplicht ben om acuut alles uit mijn handen te laten vallen en te vertrekken met mijn kinderen.

Voel je je dan niet bezwaard tegenover mensen dan die misschien wel gespaard hebben om lekker rustig uit eten te kunnen gaan?
Nee, waarom zou je? Je kan er toch niks aan doen dat je kindje huilt?

Ik vind het een rare vraag eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Susan wo 9 mei 2012 - 8:28

Zelda schreef:
Nee, waarom zou je? Je kan er toch niks aan doen dat je kindje huilt?

Ik vind het een rare vraag eigenlijk.

Ja, daar ben ik het wel mee eens, ik proef ook een beetje dat ik me verplicht bezwaard moet voelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 8:32

Susan schreef:
Zelda schreef:
Nee, waarom zou je? Je kan er toch niks aan doen dat je kindje huilt?

Ik vind het een rare vraag eigenlijk.

Ja, daar ben ik het wel mee eens, ik proef ook een beetje dat ik me verplicht bezwaard moet voelen.
Ik moest er een beetje om lachen. Alsof de mensen met kinderen rekening moeten houden met mensen die -al dan niet- hard gespaard hebben om rustig uit eten te kunnen.

Sorry, maar zo ver denk ik niet door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  tweeling wo 9 mei 2012 - 8:36

Zelda schreef:
Susan schreef:
Zelda schreef:
Nee, waarom zou je? Je kan er toch niks aan doen dat je kindje huilt?

Ik vind het een rare vraag eigenlijk.

Ja, daar ben ik het wel mee eens, ik proef ook een beetje dat ik me verplicht bezwaard moet voelen.
Ik moest er een beetje om lachen. Alsof de mensen met kinderen rekening moeten houden met mensen die -al dan niet- hard gespaard hebben om rustig uit eten te kunnen.

Sorry, maar zo ver denk ik niet door.

Haha nou natuurlijk hoef je je niet bezwaard te voelen, als het voor jou goed voelt is het toch geen probleem? Ik zou het zelf persoonlijk niet doen, zou me wel bezwaard voelen tegenover andere mensen die niet om het gehuil van mijn kindje gevraagd hebben. Maar goed, discussiepuntje Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? 561177 Was gewoon benieuwd hoe andere moeders ermee om gaan, niks aanvallends verder hoor Very Happy
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  tweeling wo 9 mei 2012 - 8:39

Zelda schreef:
Susan schreef:
Zelda schreef:
Nee, waarom zou je? Je kan er toch niks aan doen dat je kindje huilt?

Ik vind het een rare vraag eigenlijk.

Ja, daar ben ik het wel mee eens, ik proef ook een beetje dat ik me verplicht bezwaard moet voelen.
Ik moest er een beetje om lachen. Alsof de mensen met kinderen rekening moeten houden met mensen die -al dan niet- hard gespaard hebben om rustig uit eten te kunnen.

Sorry, maar zo ver denk ik niet door.

Wat is er mis mee om rekening met anderen te houden op zo'n moment? Het is toch niet zo van: ja ik heb nou eenmaal een kindje en tja als hij/zij huilt dan hebben andere mensen dat meer te accepteren. Vind ik persoonlijk best wel egoistisch.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 8:41

tweeling schreef:
Zelda schreef:
Susan schreef:
Zelda schreef:
Nee, waarom zou je? Je kan er toch niks aan doen dat je kindje huilt?

Ik vind het een rare vraag eigenlijk.

Ja, daar ben ik het wel mee eens, ik proef ook een beetje dat ik me verplicht bezwaard moet voelen.
Ik moest er een beetje om lachen. Alsof de mensen met kinderen rekening moeten houden met mensen die -al dan niet- hard gespaard hebben om rustig uit eten te kunnen.

Sorry, maar zo ver denk ik niet door.

Haha nou natuurlijk hoef je je niet bezwaard te voelen, als het voor jou goed voelt is het toch geen probleem? Ik zou het zelf persoonlijk niet doen, zou me wel bezwaard voelen tegenover andere mensen die niet om het gehuil van mijn kindje gevraagd hebben. Maar goed, discussiepuntje Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? 561177 Was gewoon benieuwd hoe andere moeders ermee om gaan, niks aanvallends verder hoor Very Happy

ik zou me wel lichtelijk bezwaard voelen, maar inderdaad niet alles uit m'n handen laten vallen om te vertrekken. Ik zou wel proberen om haar weer tevreden te krijgen. Als ik er niet zeker van zou zijn dat ze het de hele tijd vol zou houden, zou ik ook niet naar de wat sjiekere restaurants gaan, maar een ander kindvriendelijker restaurant zoeken.

andersom vind ik trouwens ook dat als je er zeker van wilt zijn dat je rustig uit eten kunt, dan moet je daar ook het restaurant op uit zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc? Empty Re: Laten jullie je kleintje huilen in een restaurant etc?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum