Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laten jullie baby's huilen om het huilen?

+18
Ayla
Printje
snoezel
*Lookie*
chipa
Rouge
kwak
Susan
Laced
Liadan
blondje1313
studiebol
Floor
Steep
Teddyaapje
Snoopy
RiLiJu
Supertalentje
22 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Supertalentje di 7 feb 2012 - 12:04

En dan heb ik het niet over huilbaby's of over een mekkerhuiltje.

Ik laat K echt niet huilen 'om het huilen' zeg maar. Maar iedereen vindt dat ik hem verwen, verpest en vooral niet zo 'panisch' moet doen. Het is een ideaal kind, hij huilt alleen als er iets is en daar kan ik dan ook iets aan doen. Hij huilt omdat ie honger heeft, buikkrampjes, moet poepen, boeren, nog niet moe is als ik 'm in bed leg of gewoon omdat ie even bij me wil zijn. Als ie overstuur huilt als ie in bed ligt (en ik kan niks bedenken wat er 'mis' is) dan troost ik hem 2 keer tot ie stil is, maar de derde keer haal ik 'm uit bed en neem 'm bij me. Ik heb 'm weleens 10 min laten huilen, maar hij huilt zichzelf niet in slaap, hij blijft huilen. Als ie bij mij is stopt ie trouwens altijd met huilen. Als ie veel last heeft van krampjes of een beetje uit zn doen is na een drukke dag, dan kan het zo zijn dat ie 24 uur niet van mijn zijde wijkt. Ik leg hem dan steeds na de voeding in zn eigen bed, maar als ie dan weer voor de derde keer huilt dan slaapt ie verder op mijn schoot of naast mij in mijn bed.

Is het 'goed' om een baby te laten huilen voor de longen ofzo? Moet ie leren dat er niks ergs gebeurd als mama niet binnen gehoorafstand is? En is het zó slecht om hem naast mij in mijn bed te leggen als ie in zn eigen bedje alleen maar huilt en naast mij niet?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 12:08

Nee hoor, ik heb de kinderen nooit bewust laten huilen en de kinderarts heeft mij.ook verzekerd dat ik ze tot een half jaar absoluut niet kon verwennen en dat ik ze dus ook niet moest laten huilen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  RiLiJu di 7 feb 2012 - 12:11

Is het 'goed' om een baby te laten huilen voor de longen ofzo? Moet ie leren dat er niks ergs gebeurd als mama niet binnen gehoorafstand is? En is het zó slecht om hem naast mij in mijn bed te leggen als ie in zn eigen bedje alleen maar huilt en naast mij niet?

Op al deze vragen; Nee.

Maar goed, dat is persoonlijk. Ik vind het totaal onnodig om een baby, van notabene net een maand oud, te laten huilen, omdat je hem anders zou verwennen, verpesten, iets niet aan zou leren of andere gekke dingen.

Laat anderen praten, zeuren, schreeuwen desnoods tot ze een ons wegen, maar luister naar je baby en naar je eigen gevoel en volg je hart.



RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Snoopy di 7 feb 2012 - 12:13

Bij oudere kindjes had ik gezegd dat je er even door geen moet, sommige kinderen hebben nou eenmaal (een periode) dat ze 10/15 minuten huilen voor ze in slaap vallen.

Maar jou kleintje is pas 5 weken oud! Hij huilt echt niet omdat hij verwend is, maar omdat hij negen maanden in je buik heeft gezeten en het dan best een grote enge wereld is!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Teddyaapje di 7 feb 2012 - 12:23

Wij laten T. nooit huilen, al helemaal niet toen hij zo klein was. Trek het je niet aan wat je omgeving zegt of doet, dat je moederinstinct zegt dat je naar je baby toe moet gaan lijkt me duidelijk zat, want zo hoort het gewoon. Waarom zouden en jij, en je kindje met een rotgevoel moeten blijven zitten? Omdat de omgeving dat zegt? Lijkt me niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Supertalentje di 7 feb 2012 - 13:01

Gelukkig, jullie doen het ook niet.

Laatst was het "mijn eigen schuld" dat ik een dag niks had kunnen doen omdat ik dus de hele dag met hem zat, dan had ik 'm maar in zn bed moeten laten huilen. Ik moet toegeven, ik 'zeurde' dat ik uren met een volle blaas zat, de afwas niet kon doen, de was er nog lag, ik maar 2 boterhammen naar binnen kon werken en pijn had van de ongemakkelijke houdingen uren achter elkaar, maar ik vond het niet mijn eigen schuld, ik kon hem niet maar in bed laten huilen.

En vandaag huilde hij in de supermarkt, hij had daarvoor gegeten, dus misschien buikkrampjes of een boer die dwarszat, maar ik kreeg 'm niet stil. Toen heb ik hem uit de bak gehaald en de boodschappen op de bak gelegd. Roept een kindje 'kijk een baby'. Zegt die moeder lachend 'ja, maar vaak liggen baby's in de bak en niet de boodschappen'. Dus ik mompel dat ie huilde zegt ze dat je kinderen gewoon kunt laten huilen en dat ze daar heel groot van worden en kijkt ondertussen trots naar haar kind. Ik snap dat het er nogal ongemakkelijk uitzag, kleine baby op de arm en met de andere hand duwde ik de wagen, maar komop, alsof mijn baby altijd 4 kilo blijft en 51,5 cm omdat ik hem niet onnodig laat huilen?

En ik krijg de meest bizarre verhalen (baby beneden in de gang in de bak omdat ze anders zelf niet kunnen slapen) waardoor ik me echt afvraag of ik echt zo gek ben.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  RiLiJu di 7 feb 2012 - 13:38

Supertalentje schreef:Gelukkig, jullie doen het ook niet.

Laatst was het "mijn eigen schuld" dat ik een dag niks had kunnen doen omdat ik dus de hele dag met hem zat, dan had ik 'm maar in zn bed moeten laten huilen. Ik moet toegeven, ik 'zeurde' dat ik uren met een volle blaas zat, de afwas niet kon doen, de was er nog lag, ik maar 2 boterhammen naar binnen kon werken en pijn had van de ongemakkelijke houdingen uren achter elkaar, maar ik vond het niet mijn eigen schuld, ik kon hem niet maar in bed laten huilen.

En vandaag huilde hij in de supermarkt, hij had daarvoor gegeten, dus misschien buikkrampjes of een boer die dwarszat, maar ik kreeg 'm niet stil. Toen heb ik hem uit de bak gehaald en de boodschappen op de bak gelegd. Roept een kindje 'kijk een baby'. Zegt die moeder lachend 'ja, maar vaak liggen baby's in de bak en niet de boodschappen'. Dus ik mompel dat ie huilde zegt ze dat je kinderen gewoon kunt laten huilen en dat ze daar heel groot van worden en kijkt ondertussen trots naar haar kind. Ik snap dat het er nogal ongemakkelijk uitzag, kleine baby op de arm en met de andere hand duwde ik de wagen, maar komop, alsof mijn baby altijd 4 kilo blijft en 51,5 cm omdat ik hem niet onnodig laat huilen?

En ik krijg de meest bizarre verhalen (baby beneden in de gang in de bak omdat ze anders zelf niet kunnen slapen) waardoor ik me echt afvraag of ik echt zo gek ben.

Ik krijg van dat soort verhalen en opmerkingen echt de kriebels. Sowieso, het ongevraagde commentaar al, wat sommige mensen te pas en te onpas denken te kunnen geven.
Waarschijnlijk niet verkeerd bed
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 17:25

1. Waar bemoeien mensen zich überhaupt mee? Het is jouw kind en jij volgt jouw instincten, klaar.
2. Ik vind het niet meer dan logisch dat je je kind niet laat huilen. Als je hem daar al iets mee zou 'leren', is het dat als er iets is, hij niet op z'n ouders kan rekenen. Jij wil en doet juist het omgekeerde en dat lijkt mij een veel betere basis voor een klein mensje. Zo'n jong kind kun je echt niet verwennen en 'hard' hoeft ie al helemaal niet te worden, alsjeblieft zeg.

Kortom, laat je niks aanpraten, je doet het hartstikke goed. Wat ik je nog wel wil meegeven is dat je jouw basisbehoeften ook niet uit het oog moet verliezen. Dus wel gewoon even een minuutje naar de wc of snel wat te eten/drinken pakken. Is even heel zielig als je hem dan huilend in de box moet leggen, maar hij heeft er ook niets aan als jij je compleet beroerd voelt en als je ondertussen tegen hem blijft praten, denk ik dat het met het trauma wel mee zal vallen. Wat ik vaak deed, was mijn man 's morgens alvast een paar boterhammen klaar laten zetten voor mij en als ik met onze zoon op de bank ging zitten er meteen een liter water naast zetten. Dan kun je weer even vooruit.smile

Of je doet niet moeilijk en koopt een draagdoek:P, dan is hij lekker dichtij je en kun je toch gewoon een beetje je dingetjes doen. Heb ik zelf net iets te lang mee gewacht, maar ik vind het ideaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Steep di 7 feb 2012 - 19:38

Nee dat heb ik nooit gedaan, 1 keer om te proberen 10 minuutjes maar dat was geen succes. Laat je niks wijsmaken hoor! Volg lekker je eigen gevoel. Ik ken zelf iemand die haar baby's de 1e nacht gewoon liet huilen, omdat ze dan gingen doorslapen.. Daar neem ik dan sowieso niks meer van aan want voor mijn gevoel heb je het dan gewoon niet begrepen..Rolling Eyes
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Floor di 7 feb 2012 - 19:45

Ik laat onze zoon ook nooit huilen. Ik krijg ook commentaar van alle kanten (bekenden, onbekenden, familie en zelfs mijn man) maar ik vind het nergens voor nodig om hem te laten huilen. Als hij huilt is er wel degelijk iets (vind ik).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  studiebol di 7 feb 2012 - 19:58

Echt laten huilen om het huilen dat heb ik nooit gedaan. Alleen heeft V dat hier nodig om in slaap te komen en eigenlijk is dat nog meer jammeren.

Hier huilen ze ook weinig, eigenlijk alleen als ze honger hebben of een vieze broek. Dus als ze huilen dan is er meestal ook wel iets aan de hand. Natuurlijk huilen ze hier soms wat langer omdat ik met de andere bezig ben, en ik sta niet bij het eerste het beste geluidje naast ze, ik wacht meestal eerst even af wat er gebeurd.

Maar het idee nou ga jij maar eens lekker huilen om het huilen.. nee dat heb ik nooit gehad.

Wel ben ik van mening dat jij echt wel even naar de wc kan, of even brood kan smeren, dat is heel belangrijk. En die paar minuten dat je kleine man dan moet huilen, tja daarvan denk ik dan, dat is dan eenmaal zo. Maar goed zo denk ik er over. Je kan je zelf niet compleet weg cijferen voor hem.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  blondje1313 di 7 feb 2012 - 20:29

studiebol schreef:
Wel ben ik van mening dat jij echt wel even naar de wc kan, of even brood kan smeren, dat is heel belangrijk. En die paar minuten dat je kleine man dan moet huilen, tja daarvan denk ik dan, dat is dan eenmaal zo. Maar goed zo denk ik er over. Je kan je zelf niet compleet weg cijferen voor hem.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Het is voor je kleintje het best als mama ook fit is. En ik weet niet (meer) of je bv geeft, maar dan is het toch ook wel belangrijk om zelf goed op krachten te blijven. Dat de afwas of de was een dagje langer blijven staan lijkt me geen enkel probleem.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 20:53

blondje1313 schreef:
studiebol schreef:
Wel ben ik van mening dat jij echt wel even naar de wc kan, of even brood kan smeren, dat is heel belangrijk. En die paar minuten dat je kleine man dan moet huilen, tja daarvan denk ik dan, dat is dan eenmaal zo. Maar goed zo denk ik er over. Je kan je zelf niet compleet weg cijferen voor hem.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Het is voor je kleintje het best als mama ook fit is. En ik weet niet (meer) of je bv geeft, maar dan is het toch ook wel belangrijk om zelf goed op krachten te blijven. Dat de afwas of de was een dagje langer blijven staan lijkt me geen enkel probleem.
Dat wilde ik ook zeggen. Ook lang zitten in een ongemakkelijke houding is onnodig, je moet gewoon goed gaan zitten die kleine slaapt echt wel door/zo weer in. Je moet daar vooral je draai nog in vinden, dat komt vanzelf. Er komt echt een periode dat jij denkt, nu ga ik even snel onder de douche die paar minuten leg ik je even in de wipper op de badkamer en dan huil je maar even. Je wordt daar vanzelf 'makkelijker' in. De eerste tijd bepaald je kindje gewoon wat je wel en wat je niet gedaan krijgt op een dag. Dat komt vanzelf goed. Maak het jezelf niet te moeilijk. Laten huilen zou ik nu nog niet doen, maar wel als je naar het toilet moet, een boterham moet smeren, even snel een stofzuiger door de kamer moet halen. Dat soort dingen. Anders is misschien een draagdoek ook wel een idee, krijg je meer gedaan en je kindje vind het vast fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  blondje1313 di 7 feb 2012 - 20:58

Hier werkt de stofzuiger ideaal, daar wordt ze zo rustig van.


blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Liadan di 7 feb 2012 - 21:05

Waar bemoeien mensen zich mee. Gewoon je eigen gevoel volgen en hem lekker bij je nemen.
En hier was onze zoon een huilbaby en ook hem hebben we niet alleen laten huilen. De draagdoek was hier de oplossing, daar kon ik zelfs mee naar de wc smile . En 's avonds begint hij hier met slapen in de co-sleeper naast ons bed, maar in de nacht slaapt hij eigenlijk altijd helemaal tegen mij aan. En dat mag hij blijven doen totdat hij zelf aangeeft dat hij weer in zijn eigen bed wil slapen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Laced di 7 feb 2012 - 21:08

Daar gaan we weer.. Laughing

Ja, ik laat mijn zoontje weleens huilen. Nee, als hij hysterisch aan het huilen is, pak ik hem bij me.

Als hij een dagje bij de opvang is geweest, haal ik hem meestal rond 5 uur op. Hij is dan echt dood- en doodop en moet echt gaan slapen. In de auto valt hij in slaap, maar zodra we thuis zijn en ik hem in bedje leg is het huilen. Vooraf vertel ik hem wel dat we thuis zijn en in zijn slaapkamer en ik laat hem even rondkijken (we hebben een muurschildering van Woezel & Pip en die laat ik hem altijd even zien). Ik vertel hem dat hij nog eventjes moet gaan slapen enz. Echter, als ik hem in bedje leg, gaat hij huilen. Ik draai zijn mobiel op, geef hem een dikke kus en loop de kamer uit. Na 2 / 3 minuutjes is het stil, maar hij ligt dan gewoon die minuten te brommen in zijn bed.

Ik denk dat het belangrijkste is om je eigen gevoel hierin te volgen. Hoe andere moeders het doen, moet ieder voor zichzelf weten. Als jij je zoon lekker bij je wilt pakken, waarom niet?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:14

wij hebben onze dochter ook nooit alleen laten huilen, waarom zou je dat doen? Kinderen van die leeftijd kunnen alleen communiceren door te huilen, ze willen iets duidelijk aan je maken en dat ga jij negeren omdat jij er op dat moment even geen zin in hebt.

Ik heb hier al eens een heel verhaal over dragers en verstoppers gepost. Dat de mens drager is, maar we ons gedragen als verstoppers. We stoppen onze kinderen in bed en verwachten dat ze een paar uur achter elkaar slapen zonder één kik te geven. Daar is een mensenbaby helemaal niet op gemaakt. Die denkt dat er gevaar is als mama er niet is en die gaat huilen.

Ik zou ze lekker laten kletsen en het lekker op je eigen manier doen. Er zijn tal van onderzoeken die zelfs bewijzen dat het helemaal niet goed is om te laten huilen en dat het heel veel voordelen heeft als je je kindje op zulke momenten lekker bij je houdt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 23:26

Ik word altijd best wel boos wanneer mensen de dingen zeggen die jij beschrijft. Als een baby een boer heeft gedaan, een schone luier heeft en melk in zijn buik, wil dat niet zeggen dat hij vervolgens zijn recht verliest om verdrietig te zijn. Als een baby huilt om aandacht van zijn moeder, vind ik dat echt een heel belangrijke reden om aan dat huilen toe te geven en de baby te troosten. Nog belangrijker dan een vieze luier of een boertje zelfs, het gaat gewoon om de band tussen moeder en kind.

Ik heb er zelf ook altijd aan toegegeven, dochter is altijd getroost en geknuffeld als ze huilde en niet alleen als baby, maar nu nog. Ze sliep bij ons in bed als ze wilde enzovoorts. Ze is helemaal niet verwend uitgevallen: ze slaapt nu bijna altijd lekker in haar eigen bed en vraagt niet om aandacht met huilen.

Bij de jongste heb ik trouwens ontdekt dat ze soms wel een paar minuutjes moet huilen om te kunnen slapen. Als ik er dan bij ga zitten, is ze echt nog een uur wakker. Dat is ook zielig, want dan houd ik haar gewoon uit haar slaap terwijl het als troosten bedoeld was.

Trouwens, wat ik hierboven schrijf zie ik wel alleen voor voor baby's die 'normaal' huilen. Wanneer een baby echt uren per dag krijst, kan ik me voorstellen dat de baby heel andere behoeftes heeft en dat het soms noodzakelijk is om wel te laten huilen, omdat hij anders helemaal niet meer slaapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 0:59

Inderdaad, waar bemoeien mensen zich mee? Ik vind het sowieso een totaal gebrek aan empathie om tegen een jonge, vermoeide moeder te zeggen dat het haar eigen schuld is dat ze niet naar de wc kon of moe is of wat dan ook omdat ze met haar baby bezig is geweest. Je kunt ook gewoon bevestigen dat het best zwaar kan zijn met een jonge baby zonder zelf per se je gelijk te willen halen.

Ik heb ze nooit laten huilen om het huilen, alleen als het echt niet anders kon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  kwak wo 8 feb 2012 - 2:08

als ik huil wil ik ook graag getroost worden dus waarom zou ik mijn kind niet troosten als hij/zij huilt?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Rouge wo 8 feb 2012 - 2:22

Dat het goed is om een baby te laten huilen is inmiddels een beetje achterhaald. Je doet er goed aan om op de signalen van je kindje te reageren. Zeker nu hij zo klein is. Het is geen peuter van 2,5 jaar die loopt te krijsen om een snoepje..Dus gewoon doen hoe je het zelf het prettigst vindt, andere mensen doen het maar op hun eigen manier met hun eigen kind
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  chipa wo 8 feb 2012 - 2:28

Pfft ook zo herkenbaar! Mijn ouders zeiden van het begin af aan dat ik F niet gelijk moet oppakken als hij huilt. Dat hij zichzelf vanzelf in slaap huilt. Ik heb daar nooit naar geluisterd en altijd lekker F opgepakt en getroost als hij huilde. De eerste 3 maanden heb ik dus bijna 24/7 met hem op schoot gezeten.
Nu zeggen mn ouders dus de hele tijd: ja, je kan echt merken dat hij aandacht gewend is he blablabla.

Hij huilt bijna nooit meer en als hij huilt dan pak ik hem lekker op of ik wrijf over zijn rug als hij heel erg moe is en dan valt hij idd in slaap.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 2:29

Nee hoor, lieve schat, je kan hem écht niet verwennen.
Als jij er de tijd & de zin in hebt, neem hem dan lekker bij je.
Als hij dan wel stopt met huilen is dat goed, toch?
Bij mij zeiden ze het ook toen ze 4 weken oud was, dat ik haar lekker 'moest laten huilen, dat moet ze leren', toen ben ik lichtelijk uit mijn slof geschoten en heb ze gezegd dat ik een kind van 4 weken toch niet ga laten huilen, alsof ze zich wat beseft, flikker toch op.


Ik laat L. ook niet huilen, er is altijd wel wat, en zoniet, dan laat ik dr even uitsussen bij mama. Maar als ze echt moe is, en echt moet slapen, dan laat ik haar wel in bed liggen als ik haar troost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 2:30

chipa schreef:Pfft ook zo herkenbaar! Mijn ouders zeiden van het begin af aan dat ik F niet gelijk moet oppakken als hij huilt. Dat hij zichzelf vanzelf in slaap huilt. Ik heb daar nooit naar geluisterd en altijd lekker F opgepakt en getroost als hij huilde. De eerste 3 maanden heb ik dus bijna 24/7 met hem op schoot gezeten.
Nu zeggen mn ouders dus de hele tijd: ja, je kan echt merken dat hij aandacht gewend is he blablabla.

Hij huilt bijna nooit meer en als hij huilt dan pak ik hem lekker op of ik wrijf over zijn rug als hij heel erg moe is en dan valt hij idd in slaap.

Alsof het zo slecht is dat een kindje aandacht is gewend!
Daar heb je toch kindjes voor, om ze lekker te verwennen en aandacht te geven?
Ik vind dat soort opmerkingen echt kansloos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  chipa wo 8 feb 2012 - 2:32

Parel schreef:
chipa schreef:Pfft ook zo herkenbaar! Mijn ouders zeiden van het begin af aan dat ik F niet gelijk moet oppakken als hij huilt. Dat hij zichzelf vanzelf in slaap huilt. Ik heb daar nooit naar geluisterd en altijd lekker F opgepakt en getroost als hij huilde. De eerste 3 maanden heb ik dus bijna 24/7 met hem op schoot gezeten.
Nu zeggen mn ouders dus de hele tijd: ja, je kan echt merken dat hij aandacht gewend is he blablabla.

Hij huilt bijna nooit meer en als hij huilt dan pak ik hem lekker op of ik wrijf over zijn rug als hij heel erg moe is en dan valt hij idd in slaap.

Alsof het zo slecht is dat een kindje aandacht is gewend!
Daar heb je toch kindjes voor, om ze lekker te verwennen en aandacht te geven?
Ik vind dat soort opmerkingen echt kansloos.

Precies! Kan me niet voorstellen dat mijn zoontje later tegen mij zegt: mama je hebt me vroeger echt teveel geknuffeld en nooit laten huilen en daar heb ik nu een trauma van.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum