Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laten jullie baby's huilen om het huilen?

+18
Ayla
Printje
snoezel
*Lookie*
chipa
Rouge
kwak
Susan
Laced
Liadan
blondje1313
studiebol
Floor
Steep
Teddyaapje
Snoopy
RiLiJu
Supertalentje
22 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 2:34

Laughing
En dan nog, blijft ie wel lekker van de meiden af Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  *Lookie* wo 8 feb 2012 - 2:39

Nee ik denk ook niet dat je zulke kleintjes kunt verwennen. Lekker bij mama zijn stelt juist het meeste gerust denk ik.

Alleen als ik even ga douchen of iets eten, ligt mijn zoontje soms even te huilen, al probeer ik dit zoveel mogelijk te doen als hij slaapt maar dat lukt niet altijd natuurlijk. En ik neem hem ook wel bij me in bed als hij 's nachts onrustig is. Hij slaapt ook primain zn eigen bedje dus geloof niet dat ik hem ermee verpest.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  snoezel wo 8 feb 2012 - 3:21

Ik denk dat iedre moeder dat lekker voor zichzelf moet weten en dat het ook afhankelijk is van het kind. Want ja, ik laat mijn kind soms huilen, bijna dagelijks. Waarom? Omdat als ze moe is ze eigenlijk niet WIL slapen, ze te moe is eraan toe te geven. De eerste weken hele avonden met haar opgezeten, of slapend op schoot, maar daardoor sliep ze ook heel licht, met als gevolg een oververmoeid kind... Dus ja, wij leggen haar op bed en dan is het een paar minuten huilen... Het is een typisch huiltje, maar het hoort bij haar....
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  studiebol wo 8 feb 2012 - 3:22

snoezel schreef:Ik denk dat iedre moeder dat lekker voor zichzelf moet weten en dat het ook afhankelijk is van het kind. Want ja, ik laat mijn kind soms huilen, bijna dagelijks. Waarom? Omdat als ze moe is ze eigenlijk niet WIL slapen, ze te moe is eraan toe te geven. De eerste weken hele avonden met haar opgezeten, of slapend op schoot, maar daardoor sliep ze ook heel licht, met als gevolg een oververmoeid kind... Dus ja, wij leggen haar op bed en dan is het een paar minuten huilen... Het is een typisch huiltje, maar het hoort bij haar....



Jaa maar dit doe ik bij een van de twee ook. Maar ik vind dat laten huilen met een reden en niet laten huilen om het huilen. In mijn ogen is dat wel iets anders.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Printje wo 8 feb 2012 - 3:25

Ik liet ons mannetje ook weleens huilen. Ook toen hij kleiner was, ik moest toch koken/mezelf wassen etc en ik legde hem dan gewoon ff in zijn bedje of in de wipper bij mij op de badkamer. En vaak huilde hij omdat hij moe was en daarna meteen in slaap viel. Ik heb het dan wel over huilen en niet over gillen dan ging ik er natuurlijk ook naar toe maar vaak bleef hij wel gewoon in bedje en suste ikhem daar in slaap.

Maar de hele dag met hem op mijn arm heb ik niet gedaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Ayla wo 8 feb 2012 - 3:35

"Laten huilen is goed voor de longetjes!" Oma. "Je rent meteen bij ieder kikje naar haar toe" Vriend. "Ze ligt nu al te huilen omdat ze iets wil, niet doen hoor, dan wordt ze verwend!" Overbuurvrouw. Even een greep uit de goedbedoelde adviezen van mensen. Vriend had overigens wel gelijk, nu als ik zeker weet dat ze moe is, en ik leg haar in bed en ze begint te miepen laat ik haar wel even gaan. Overigens laat hij haar ook niet huilen, terwijl hij wel zei dat te gaan doen voor ze geboren was. Bij echt overstuur krijsen ga ik meteen naar haar toe, dat is niet voor niks, dat heeft een reden, net als dat ik denk dat babies huilen met een reden, niet voor aandacht (verwend-aandacht). Als ze zo moe is dat ze niet meer kan slapen ga ik met haar op bed liggen, maar alleen op die momenten. Want net als de jongste van Twellie vind ze het veel te gezellig om te gaan slapen als ik bij haar blijf.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Supertalentje wo 8 feb 2012 - 6:15

@Freakie (en de rest); ik moet proberen beter voor mezelf te zorgen. Ik heb hier gelezen dat je zeker in het begin gewoon met je baby mee moet draaien en je kind niet met jouw ritme, dus dat probeer ik zoveel mogelijk. Zoals Lieskuh zegt, ik moet nog even wennen. Als ie bij me slaapt 'durf' ik me niet te bewegen omdat ik bang ben dat ie wakker wordt. Ik heb dan liever dat hij slaapt en weer fit is voor zijn volgende voeding. Als hij wakker is en niet in de box wil, dan zing ik liedjes en lees ik hem voor. Ik zag zaterdag een 'Lodger', een soort draagding maar dan zonder knopen, als ik mn handen vrij heb ga ik daar ff voor kijken.

@Twellie: ik vind het fijn om te lezen dat je je kind ook niet 'onnodig' hebt laten huilen, maar ze nu niet om aandacht huilt. Dat verwijt kreeg ik ook al, dat ik baby 'zijn zin gaf', als hij ging huilen dan haalde mama hem er wel uit...

Ik blijf het gewoon zo doen, het gaat wel weer over en voor nu werkt het voor ons. Hij huilt niet van vermoeidheid en ook niet als ik 'm in bed leg, gewoon wanneer er iets is.

Maar, hoe krijg ik anderen nu zover dat ze hem niet laten huilen? Mijn man laat hem huilen als hij niks kan bedenken waarom hij huilt en straks gaat baby naar mijn vader en wellicht naar mijn schoonouders/kvd...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Steep wo 8 feb 2012 - 6:26

Supertalentje schreef:@Freakie (en de rest); ik moet proberen beter voor mezelf te zorgen. Ik heb hier gelezen dat je zeker in het begin gewoon met je baby mee moet draaien en je kind niet met jouw ritme, dus dat probeer ik zoveel mogelijk. Zoals Lieskuh zegt, ik moet nog even wennen. Als ie bij me slaapt 'durf' ik me niet te bewegen omdat ik bang ben dat ie wakker wordt. Ik heb dan liever dat hij slaapt en weer fit is voor zijn volgende voeding. Als hij wakker is en niet in de box wil, dan zing ik liedjes en lees ik hem voor. Ik zag zaterdag een 'Lodger', een soort draagding maar dan zonder knopen, als ik mn handen vrij heb ga ik daar ff voor kijken.

@Twellie: ik vind het fijn om te lezen dat je je kind ook niet 'onnodig' hebt laten huilen, maar ze nu niet om aandacht huilt. Dat verwijt kreeg ik ook al, dat ik baby 'zijn zin gaf', als hij ging huilen dan haalde mama hem er wel uit...

Ik blijf het gewoon zo doen, het gaat wel weer over en voor nu werkt het voor ons. Hij huilt niet van vermoeidheid en ook niet als ik 'm in bed leg, gewoon wanneer er iets is.

Maar, hoe krijg ik anderen nu zover dat ze hem niet laten huilen? Mijn man laat hem huilen als hij niks kan bedenken waarom hij huilt en straks gaat baby naar mijn vader en wellicht naar mijn schoonouders/kvd...

Als je dat weet, vertel het me asjeblieft!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 6:27

Toen Y. zo klein was liet ik haar echt niet huilen nee, nu huilt ze soms omdat ze zo moe is, dan valt ze hierdoor dus in slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Supertalentje wo 8 feb 2012 - 6:36

Ja Steep, ik ben benieuwd wie het weet... Aangezien ik alleen maar het overbezorgde moedertje ben met haar eerste kindje... (heeft niemand gezegd, maar zo voelt het een beetje). Dat van dat doorslapen heb ik trouwens ook al gehoord (gewoon laten huilen snachts, dan leren ze doorslapen) maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen hem met honger te laten huilen...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Steep wo 8 feb 2012 - 6:46

Ik ben ook het overbezorgde moedertje (geweest, ik ga nu wel plassen en brood smeren) en als R. bij mij ligt te slapen kan ik ook heeeeeeel lang in dezelfde houding zitten zonder me te veroeren. Ja daar heb ik later spierpijn van, maar op het moment zelf vind ik het heerlijk I love you
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 6:47

Supertalentje schreef:@Freakie (en de rest); ik moet proberen beter voor mezelf te zorgen. Ik heb hier gelezen dat je zeker in het begin gewoon met je baby mee moet draaien en je kind niet met jouw ritme, dus dat probeer ik zoveel mogelijk. Zoals Lieskuh zegt, ik moet nog even wennen. Als ie bij me slaapt 'durf' ik me niet te bewegen omdat ik bang ben dat ie wakker wordt. Ik heb dan liever dat hij slaapt en weer fit is voor zijn volgende voeding. Als hij wakker is en niet in de box wil, dan zing ik liedjes en lees ik hem voor. Ik zag zaterdag een 'Lodger', een soort draagding maar dan zonder knopen, als ik mn handen vrij heb ga ik daar ff voor kijken.

@Twellie: ik vind het fijn om te lezen dat je je kind ook niet 'onnodig' hebt laten huilen, maar ze nu niet om aandacht huilt. Dat verwijt kreeg ik ook al, dat ik baby 'zijn zin gaf', als hij ging huilen dan haalde mama hem er wel uit...

Ik blijf het gewoon zo doen, het gaat wel weer over en voor nu werkt het voor ons. Hij huilt niet van vermoeidheid en ook niet als ik 'm in bed leg, gewoon wanneer er iets is.

Maar, hoe krijg ik anderen nu zover dat ze hem niet laten huilen? Mijn man laat hem huilen als hij niks kan bedenken waarom hij huilt en straks gaat baby naar mijn vader en wellicht naar mijn schoonouders/kvd..
.

Het gaat hier met name om niet alleen laten huilen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  studiebol wo 8 feb 2012 - 7:29

Supertalentje schreef:Ja Steep, ik ben benieuwd wie het weet... Aangezien ik alleen maar het overbezorgde moedertje ben met haar eerste kindje... (heeft niemand gezegd, maar zo voelt het een beetje). Dat van dat doorslapen heb ik trouwens ook al gehoord (gewoon laten huilen snachts, dan leren ze doorslapen) maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen hem met honger te laten huilen...

DAt vind ik echt erg dat mensen zeggen dat je je kindje moet laten huilen terwijl ze honger hebben.. Je mannetje is net 5 weken hallo die heeft gewoon nog honger snachts ik vind dat niet raar hoor! En echt als hij dat niet meer heeft dan wordt hij niet wakker.. dat merk ik nu bij mijn meiden. Volgens mij heeft dat ook niks te maken met over je hart verkrijgen, maar ook gewoon met gezond verstand. Je mannetje is klein die heeft honger ook snachts.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Teddyaapje wo 8 feb 2012 - 7:52

Snachts geen voeding geven, of ze nu wel of niet wakker worden, is in het begin slecht voor de suikerstofwisseling, ik weet niet tot welke leeftijd dit geldt, het gaat hierbij vooral om de eerst weken geloof ik. Dat kun je daar alvast op antwoorden. Dat er mensen zijn die je adviseren om, zelfs als de kleine huilt van de honger, er niet aan toe te geven vind ik echt erg, ik zou ook ontzettend kwaad worden als iemand dit tegen me gezegd zou hebben.

Over het niet (alleen) laten huilen kun je misschien een artikel oid zoeken waarin staat waarom dat goed is, met zoiets zijn mensen vaak eerder overtuigd van iets.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Steep wo 8 feb 2012 - 7:59

studiebol schreef:
Supertalentje schreef:Ja Steep, ik ben benieuwd wie het weet... Aangezien ik alleen maar het overbezorgde moedertje ben met haar eerste kindje... (heeft niemand gezegd, maar zo voelt het een beetje). Dat van dat doorslapen heb ik trouwens ook al gehoord (gewoon laten huilen snachts, dan leren ze doorslapen) maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen hem met honger te laten huilen...

DAt vind ik echt erg dat mensen zeggen dat je je kindje moet laten huilen terwijl ze honger hebben.. Je mannetje is net 5 weken hallo die heeft gewoon nog honger snachts ik vind dat niet raar hoor! En echt als hij dat niet meer heeft dan wordt hij niet wakker.. dat merk ik nu bij mijn meiden. Volgens mij heeft dat ook niks te maken met over je hart verkrijgen, maar ook gewoon met gezond verstand. Je mannetje is klein die heeft honger ook snachts.

In mijn geval ging het om een baby van 1 dag (!!!!) oud... Ik heb dit niet zelf als advies gekregen gelukkig, maar iemand vertelde tegen mij hoe zij het deed.. Te bizar en wat Teddyaapje ook zegt, het is voor de suikerspiegel heel slecht..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  studiebol wo 8 feb 2012 - 8:07

Steep schreef:
studiebol schreef:
Supertalentje schreef:Ja Steep, ik ben benieuwd wie het weet... Aangezien ik alleen maar het overbezorgde moedertje ben met haar eerste kindje... (heeft niemand gezegd, maar zo voelt het een beetje). Dat van dat doorslapen heb ik trouwens ook al gehoord (gewoon laten huilen snachts, dan leren ze doorslapen) maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen hem met honger te laten huilen...

DAt vind ik echt erg dat mensen zeggen dat je je kindje moet laten huilen terwijl ze honger hebben.. Je mannetje is net 5 weken hallo die heeft gewoon nog honger snachts ik vind dat niet raar hoor! En echt als hij dat niet meer heeft dan wordt hij niet wakker.. dat merk ik nu bij mijn meiden. Volgens mij heeft dat ook niks te maken met over je hart verkrijgen, maar ook gewoon met gezond verstand. Je mannetje is klein die heeft honger ook snachts.

In mijn geval ging het om een baby van 1 dag (!!!!) oud... Ik heb dit niet zelf als advies gekregen gelukkig, maar iemand vertelde tegen mij hoe zij het deed.. Te bizar en wat Teddyaapje ook zegt, het is voor de suikerspiegel heel slecht..

Tja dat heb ik toen ook aan mijn schoonmoeder uitgelegd. Haar antwoord(bij 8 weken te vroeg geboren kindjes he) Ach joh mijn zoons hebben ook nooit eten gehad snachts daar moet je niet aan beginnen hoor :shock:
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 8:12

Mijn schoonmoeder (ja sorry gaan we weer) gaf ook als advies om ten alle tijde gewoon te laten huilen. Sterker nog: huilen was zo gezond dat ik mijn eerste dochter maar wat langer op moest houden zodat ze meer ging huilen en haar emoties tenminste kwijt kon. Onze oudste dochter heeft er uit nood moeten logeren toen ik aan het bevallen was van de tweede en toen kondigde ze bij mijn vriend aan dat zij er niet uitging om te troosten: als dat zo nodig wel moest dan belde ze hem wel op en moest hij maar komen (tijdens mijn bevalling).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  studiebol wo 8 feb 2012 - 8:16

Twellie schreef:Mijn schoonmoeder (ja sorry gaan we weer) gaf ook als advies om ten alle tijde gewoon te laten huilen. Sterker nog: huilen was zo gezond dat ik mijn eerste dochter maar wat langer op moest houden zodat ze meer ging huilen en haar emoties tenminste kwijt kon. Onze oudste dochter heeft er uit nood moeten logeren toen ik aan het bevallen was van de tweede en toen kondigde ze bij mijn vriend aan dat zij er niet uitging om te troosten: als dat zo nodig wel moest dan belde ze hem wel op en moest hij maar komen (tijdens mijn bevalling).



:shock: :shock: :shock:
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Steep wo 8 feb 2012 - 8:18

studiebol schreef:
Twellie schreef:Mijn schoonmoeder (ja sorry gaan we weer) gaf ook als advies om ten alle tijde gewoon te laten huilen. Sterker nog: huilen was zo gezond dat ik mijn eerste dochter maar wat langer op moest houden zodat ze meer ging huilen en haar emoties tenminste kwijt kon. Onze oudste dochter heeft er uit nood moeten logeren toen ik aan het bevallen was van de tweede en toen kondigde ze bij mijn vriend aan dat zij er niet uitging om te troosten: als dat zo nodig wel moest dan belde ze hem wel op en moest hij maar komen (tijdens mijn bevalling).



:shock: :shock: :shock:

+1

Studie: Dat je er ook niet aan moest beginnen.. Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 827601


Laatst aangepast door Steep op wo 8 feb 2012 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Liadan wo 8 feb 2012 - 8:18

Supertalentje schreef:@Freakie (en de rest); ik moet proberen beter voor mezelf te zorgen. Ik heb hier gelezen dat je zeker in het begin gewoon met je baby mee moet draaien en je kind niet met jouw ritme, dus dat probeer ik zoveel mogelijk. Zoals Lieskuh zegt, ik moet nog even wennen. Als ie bij me slaapt 'durf' ik me niet te bewegen omdat ik bang ben dat ie wakker wordt. Ik heb dan liever dat hij slaapt en weer fit is voor zijn volgende voeding. Als hij wakker is en niet in de box wil, dan zing ik liedjes en lees ik hem voor. Ik zag zaterdag een 'Lodger', een soort draagding maar dan zonder knopen, als ik mn handen vrij heb ga ik daar ff voor kijken.
@Twellie: ik vind het fijn om te lezen dat je je kind ook niet 'onnodig' hebt laten huilen, maar ze nu niet om aandacht huilt. Dat verwijt kreeg ik ook al, dat ik baby 'zijn zin gaf', als hij ging huilen dan haalde mama hem er wel uit...

Ik blijf het gewoon zo doen, het gaat wel weer over en voor nu werkt het voor ons. Hij huilt niet van vermoeidheid en ook niet als ik 'm in bed leg, gewoon wanneer er iets is.

Maar, hoe krijg ik anderen nu zover dat ze hem niet laten huilen? Mijn man laat hem huilen als hij niks kan bedenken waarom hij huilt en straks gaat baby naar mijn vader en wellicht naar mijn schoonouders/kvd...
Ik zou je willen aanraden om niet voor een lodger te gaan, dat is asymetrische drager en je krijgt er waarschijnlijk snel last mee van je schouders/rug. En nog een nadeel is dat je kindje daar liggend in moet.

Ik zou goed aangeven aan degene die op gaat passen dat je niet wil dat ze hem (alleen) laten huilen en dat je het belangrijk vindt dat zij het ook niet doen. Als ze zich daar niet aan willen houden dan is aan jou de keuze of je ze wel op wilt laten passen.
En ik werk op een kdv en wij laten kinderen ook niet alleen huilen. Soms moeten ze even op elkaar wachten als we net met een ander kindje bezig zijn maar wij pakken ze zo snel mogelijk op. Verder neem ik altijd mijn draagdoek mee naar het kdv zodat een kindje daarin kan als het daar behoefte aan heeft. En als een kindje moeilijk in slaap valt, dan blijven wij erbij om het vast te houden/over het hoofdje te aaien als het dat nodig heeft. Ik denk dat de meeste kinderdagverblijven zo werken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  PapillonRose wo 8 feb 2012 - 8:40

Twellie schreef:Ik word altijd best wel boos wanneer mensen de dingen zeggen die jij beschrijft. Als een baby een boer heeft gedaan, een schone luier heeft en melk in zijn buik, wil dat niet zeggen dat hij vervolgens zijn recht verliest om verdrietig te zijn. Als een baby huilt om aandacht van zijn moeder, vind ik dat echt een heel belangrijke reden om aan dat huilen toe te geven en de baby te troosten. Nog belangrijker dan een vieze luier of een boertje zelfs, het gaat gewoon om de band tussen moeder en kind.

Ik heb er zelf ook altijd aan toegegeven, dochter is altijd getroost en geknuffeld als ze huilde en niet alleen als baby, maar nu nog. Ze sliep bij ons in bed als ze wilde enzovoorts. Ze is helemaal niet verwend uitgevallen: ze slaapt nu bijna altijd lekker in haar eigen bed en vraagt niet om aandacht met huilen.

Bij de jongste heb ik trouwens ontdekt dat ze soms wel een paar minuutjes moet huilen om te kunnen slapen. Als ik er dan bij ga zitten, is ze echt nog een uur wakker. Dat is ook zielig, want dan houd ik haar gewoon uit haar slaap terwijl het als troosten bedoeld was.

Trouwens, wat ik hierboven schrijf zie ik wel alleen voor voor baby's die 'normaal' huilen. Wanneer een baby echt uren per dag krijst, kan ik me voorstellen dat de baby heel andere behoeftes heeft en dat het soms noodzakelijk is om wel te laten huilen, omdat hij anders helemaal niet meer slaapt.
Heb niet alles van iedereen gelezen, maar hier sluit ik me helemaal bij aan!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Supertalentje wo 8 feb 2012 - 9:24

Liadan schreef:
Ik zou je willen aanraden om niet voor een lodger te gaan, dat is asymetrische drager en je krijgt er waarschijnlijk snel last mee van je schouders/rug. En nog een nadeel is dat je kindje daar liggend in moet.

Ow, goed dat je het zegt, dat wist ik niet. Ik zag ook nog een minimonkey, is die wel goed?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 9:28

Supertalentje schreef:
Liadan schreef:
Ik zou je willen aanraden om niet voor een lodger te gaan, dat is asymetrische drager en je krijgt er waarschijnlijk snel last mee van je schouders/rug. En nog een nadeel is dat je kindje daar liggend in moet.

Ow, goed dat je het zegt, dat wist ik niet. Ik zag ook nog een minimonkey, is die wel goed?

nee, dat is het zelfde idee.
als je een kant-en-klare drager wilt, dan kun je beter een SSC nemen zoals een marsupi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Liadan wo 8 feb 2012 - 9:29

Of een bondolino (daar mogen ze vanaf de geboorte in), maar die is wel een stuk duurder en je moet nog wel iets knopen (al is dat wel makkelijk te doen).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 9:31

Supertalentje schreef:
Liadan schreef:
Ik zou je willen aanraden om niet voor een lodger te gaan, dat is asymetrische drager en je krijgt er waarschijnlijk snel last mee van je schouders/rug. En nog een nadeel is dat je kindje daar liggend in moet.

Ow, goed dat je het zegt, dat wist ik niet. Ik zag ook nog een minimonkey, is die wel goed?

Die is wel handig om te gebruiken als een soort van hangmatje in de box, maar om te dragen is het inderdaad erg zwaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten jullie baby's huilen om het huilen? - Pagina 2 Empty Re: Laten jullie baby's huilen om het huilen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum