Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

+53
Floor
Sylvana
Muis
CCC
Sophiee
meisjesmama
kwak
Flip Fluitketel
Mida4you
Wennes
Thunder
Monnie
Sofie
Nana
Alex
L!ND@
Lejow
Caramba
Bruintje Beer
PapillonRose
Puggle
Mizz_S
Tania
Blue flower
Parisienne
nillis
Sarah1985
Roos
Rush
PiP
Makamba
Flower_L
mickey
koNijntje
Susan
Bloem86
SarahKey
Jezzie
Marin
Ezzer
shadow
duckie
Dora
Tsjip
Laced
Pussycat
Monte
Smaragdje
Muppetje
Puzzle
Happydobby
Poisongirl
Ifrah
57 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 7:42

Bij B. wilden we het beiden heel graag weten en hebben met 17 weken dan ook een pretecho laten maken. Ik vond het ideaal dat ik gericht kon gaan shoppen en aan het kamertje kon beginnen. Dit keer willen we het ook weer weten. Over 3 weken hebben we de pretecho, helemaal zin in! smile Bij B. wist iedereen dat het een jongetje zou worden. Dit keer proberen we het voor ons zelf te houden.. met nadruk op proberen.. want volgens mij floep ik het er bij de eerste de beste al uit wat het gaat worden haha. We zullen zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 7:49

SarahKey schreef:
Twellie schreef:@ MamaRosa: Haha, gewoon de namen vergeten smile. Ik heb mijn vriend een briefje meegegeven met de spelling van de naam van onze tweede dochter, ik zag het ook al gebeuren dat ze na terugkomst van mijn vriend van het gemeentehuis net even iets anders zou heten dan gepland smile.

Ik heb ook een briefje in ons trouwboekje gedaan met de geboortenamen en de roepnaam.
Je weet maar nooit. maar nu vroeg mijn man er zelf ook om voor de zekerheid.

Een briefje heb ik trouwens ook alle keren meegegeven met het trouwboekje, zou zonde zijn als er iets verkeerd gaat. En later kwamen we idd achter een fout, maar dan van de drukker. Helaas te laat opgemerkt, kaartjes waren al weg. Maar gelukkig staat het in het register wel goed.

Bij de 2e wisten we het dus ook niet, maar met de 36 weken echo zag de verloskundige het duidelijk. Hij zei nog: Jullie willen het niet weten toch? Dan moet je nu de andere kant op kijken.

Tja, dat was voor ons wel duidelijk, aangezien de baby met de rug naar mijn buik lag, dan moet je er haast wel iets tussen hebben hangen wil je dat meteen zo duidelijk kunnen zien. En het klopte dus ook.

Voor het kamertje hoefden we het ook niet te doen, we wilden het kamertje sowieso neutraal houden voor evt volgende kindjes. We hebben er dus nog niet wat aan veranderd. Straks komt ons zoontje daar weer, en wordt het een echte jongenskamer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Caramba di 24 jan 2012 - 7:49

Aan de ene kant zou ik het graag willen weten en aan de andere kant zou ik mij graag laten verrassen.
We zien wel als het zover is.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Lejow di 24 jan 2012 - 7:49

PapillonRose schreef:Ik wilde het graag weten. Met 20 weken dan ook gelukt, het geslacht was te zien. Mij leek de voorpret extra leuk als ik het geslacht zou weten. Dan kan je toch gericht shoppen en met het kamertje aan de slag. Dat vond ik wel erg leuk, kon lekker helemaal losgaan met het roze smile

Ook vond ik het leuk omdat je dan al voor de geboorte weet welke naam het gaat worden en met de mensen die het mogen weten noem je het kindje dan echt al bij naam, ipv het over de baby / het kindje te hebben. Dat vond ik ook wel bijzonder, maakte het ook al een soort tastbaarder (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).

Ook wist de omgeving snel dat het een meisje zou worden, ik kon mijn mond niet houden omdat ik zo enthousiast was. En dat vond ik ook helemaal niet erg, iedereen mocht het wat mij betreft weten! Wel heb ik de naam voor de meeste mensen geheim gehouden, dat vond ik dan wel weer leuker om een verrassing te laten.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  L!ND@ di 24 jan 2012 - 8:12

Ik heb altijd gezegd dat ik het nooit wilde weten, maar toen ik mijn 20-weken echo had, was ik wel erg nieuwsgierig. Jammer voor mij, mijn man wilde het absoluut niet weten en daar hebben we het ook bij gelaten. Achteraf gezien vond ik het wel prima zo, de verrassing was nu nog groter! Mijn gevoel klopte, ik kreeg een meid. Jammer voor E....geen zoon zoals hij dacht lol!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Alex di 24 jan 2012 - 8:13

Bij A. wilde ik het niet weten, mijn man wel. We hebben het toen een verrassing gehouden. Bij een volgende willen we het wel weten, maar houden we dat tussen ons. Dan is het voor de buitenwereld nog wel een verrassing ;-)
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 8:16

Bij de 1e hebben we het mijn ouders en zus verteld en wij zelf wisten het dan. Maar bij een volgend kindje maakt het mij helemaal niet uit. Dan mag de buitenwereld het ook wel weten van mij hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Nana di 24 jan 2012 - 8:18

PiP schreef:Wij wilden het met 20 weken weten, maar weten het nu al ivm de hemofilie.
We maken er geen geheim van.

Mogen wij het ook weten?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  PiP di 24 jan 2012 - 8:59

Nana schreef:
PiP schreef:Wij wilden het met 20 weken weten, maar weten het nu al ivm de hemofilie.
We maken er geen geheim van.

Mogen wij het ook weten?

Check mijn ticker Wink

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 9:04

De eerste keer wilden wij het weten, waren nieuwsgierig. Toen wist iedereen het. De tweede keer wilde mijn vriend het niet weten en ik wel. Toen heb ik gewonnen, maar hebben we het wel geheim gehouden en wist bijna niemand dat wij het wisten. De derde keer wilden we het eigenlijk niet weten, maar ik kon het niet. Na mijn depressie bij de tweede vond ik het heel erg dat ik de gerichte voorpret zou missen, zoals kleren kopen en gericht een naam bedenken en het kindje al zo kunnen noemen. Nu weten we het dus weer en weet iedereen het. Ik vind het van de ene kant wel jammer dat we het toch weten, een verrassing had me ook wel een keer heel bijzonder geleken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Sofie di 24 jan 2012 - 9:05

Ik wilde het wel weten en mijn man niet. Toen ons werd gevraagd of wij het wilden weten liet ik de keuze aan mijn man over. Hij was toen ook wel nieuwsgierig en wilde het toch wel weten. De volgende keer, als die er komt, wil mijn man het niet weten en dan laten we het een verrassing.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Monnie di 24 jan 2012 - 9:09

Bij mijn zoontje wisten we het geslacht niet, we vonden de verrassing wel net zo leuk. Deze zwangerschap wilde ik het heel graag weten, was té nieuwsgierig. Mijn man maakte het niets uit, dus hij ging gewoon met me mee. We wilden het eerst geheim houden voor iedereen, maar nu weten de mensen die dicht bij ons staan het geslacht ook al. Kon het ook niet meer voor me houden en vindt het wel net zo leuk!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Dora di 24 jan 2012 - 9:11

_MamaRosa_ schreef:
SarahKey schreef:
Twellie schreef:@ MamaRosa: Haha, gewoon de namen vergeten smile. Ik heb mijn vriend een briefje meegegeven met de spelling van de naam van onze tweede dochter, ik zag het ook al gebeuren dat ze na terugkomst van mijn vriend van het gemeentehuis net even iets anders zou heten dan gepland smile.

Ik heb ook een briefje in ons trouwboekje gedaan met de geboortenamen en de roepnaam.
Je weet maar nooit. maar nu vroeg mijn man er zelf ook om voor de zekerheid.

[/color][/b]

Had mijn moeder dit ook maar gedaan bij mijn zusje.....
Mijn vader is vergeten bij de aangifte de roepnaam door te geven Embarassed . Dus overal op officiele documenten en bij diploma-uitreikingen is het C.ornelia M.aria en geen M.arlon C.ornelia M.aria. Toch lullig....
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Thunder di 24 jan 2012 - 9:15

Bij de oudste wisten we het niet, bij de jongste wel.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Wennes di 24 jan 2012 - 9:20

Wij wilden het bij onze zoon graag weten en bij dit kindje ook weer. Kan niet wachten tot het zover is.
We hebben het bij onze zoon aan niemand verteld en dat gaan we nu ook weer niet doen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Sofie di 24 jan 2012 - 9:21

Wennes schreef:Wij wilden het bij onze zoon graag weten en bij dit kindje ook weer. Kan niet wachten tot het zover is.
We hebben het bij onze zoon aan niemand verteld en dat gaan we nu ook weer niet doen.

Ik wist het wel hoor. :P
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Mida4you di 24 jan 2012 - 9:22

Wij wouden het ook graag weten smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Wennes di 24 jan 2012 - 9:24

Sofie schreef:
Wennes schreef:Wij wilden het bij onze zoon graag weten en bij dit kindje ook weer. Kan niet wachten tot het zover is.
We hebben het bij onze zoon aan niemand verteld en dat gaan we nu ook weer niet doen.

Ik wist het wel hoor. :P

Klopt, ik bedoelde met niemand mensen hier uit de omgeving van vrienden en kennissen/familie Wink
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Sofie di 24 jan 2012 - 9:26

Wennes schreef:
Klopt, ik bedoelde met niemand mensen hier uit de omgeving van vrienden en kennissen/familie Wink

Het was ook maar een grapje! Wink Wanneer weten jullie het bij dit kindje? Ik zal het berichtje afwachten tegen die tijd. :P Heb je al een voorgevoel?
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Wennes di 24 jan 2012 - 9:30

Sofie schreef:
Wennes schreef:
Klopt, ik bedoelde met niemand mensen hier uit de omgeving van vrienden en kennissen/familie Wink

Het was ook maar een grapje! Wink Wanneer weten jullie het bij dit kindje? Ik zal het berichtje afwachten tegen die tijd. :P Heb je al een voorgevoel?

Ik heb gedroomd weer een jongen en nu denk ik dat ook echt.
Ik weet nog niet wanneer we het weten. Over 2 weken naar de gyn dus gaan we vragen of hij al iets kan zien. Misschien doen we een geslachtsbepaling rond 18 weken.
Nog even geduld dus!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Sofie di 24 jan 2012 - 9:34

Wennes schreef:
Sofie schreef:
Wennes schreef:
Klopt, ik bedoelde met niemand mensen hier uit de omgeving van vrienden en kennissen/familie Wink

Het was ook maar een grapje! Wink Wanneer weten jullie het bij dit kindje? Ik zal het berichtje afwachten tegen die tijd. :P Heb je al een voorgevoel?

Ik heb gedroomd weer een jongen en nu denk ik dat ook echt.
Ik weet nog niet wanneer we het weten. Over 2 weken naar de gyn dus gaan we vragen of hij al iets kan zien. Misschien doen we een geslachtsbepaling rond 18 weken.
Nog even geduld dus!

Ben benieuwd of je gelijk hebt. Spannend, hoop dat hij/zij dan wat kan zien.
(Ik stuur je zo even een bericht op facebook, ben vandaag bij de gynaecoloog geweest).
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Flip Fluitketel di 24 jan 2012 - 9:39

Wij wilde graag het geslacht weten. Bij de 20 wkn echo was het alleen niet te zien omdat er een eigenwijsje in mijn buik zat. Later hebben we nog een pretecho gehad en konden we zien wat het geslacht was. Bij een volgend kindje willen we ook graag het geslacht weten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  kwak di 24 jan 2012 - 10:02

bij D. wisten we het niet, wel had ik een heel sterk voor gevoel dat het een meisje zou worden.
bij het volgende kindje weten we het nog niet, dat zien we tzt wel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 10:05

Ik was te nieuwsgierig en dus kwamen we erachter tijdens de 20weken echo. Bij een volgend kindje zou ik het wel weer willen weten, en ik gok dat mijn vriend dat ook zou willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Nana di 24 jan 2012 - 10:24

Monnie schreef:Bij mijn zoontje wisten we het geslacht niet, we vonden de verrassing wel net zo leuk. Deze zwangerschap wilde ik het heel graag weten, was té nieuwsgierig. Mijn man maakte het niets uit, dus hij ging gewoon met me mee. We wilden het eerst geheim houden voor iedereen, maar nu weten de mensen die dicht bij ons staan het geslacht ook al. Kon het ook niet meer voor me houden en vindt het wel net zo leuk!

Mogen wij het ook weten *ben echt nieuwsgierig aagje*!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? - Pagina 3 Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum