Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 4

+88
Kaat
Serena
Prosecco
ExpressoB
Muis
Viva
VeryCherry
Polly
*Troela*
Dani
Rouge
Twellie
Siem
Roodkapje
ellibre
Lenthe
bolus26
Tabbert
Sorella
Rovine
Poisongirl
Julia
studiebol
girli
Parisienne
Jasmine
MADDIE
Caresses
Erin
Gigi_
Tania
Pompoen
Bolleke
slaatje
Jerry
Marsy28
Cheesegirl
Atelier Madame
CCC
Coco
Caroow
nina
frolic
woezel
Pussycat
Rumble
luenca
Blond
SoGood
Highway
Paper Crown
Toet
TGR
Nora
Kat1980
Makamba
RYW
Stuiterbal
Kaboutertje
Mamsie
Minx
Liz
Pien
Snoes
Lejow
Rush
Zininzon
Susan
May
Monte
Zora
Jordana
Shisha
litllejoy
Ibbeltje
Marin
mzcharlotte
Sterre
Darius
Caro
Merai
Curious
SuperGrover
Ella
Sweety
Esperanza
blondje1313
Lady4
92 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 4 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Zora wo 25 jan 2012 - 5:43

Jaya schreef:Ik zou het ook melden bij het AMK, kan ook gewoon anoniem dacht ik. Dit is inderdaad geen gezonde situatie.

Je kunt het daar anoniem melden inderdaad, maar je zou daar ook informatie kunnen inwinnen en overleggen zonder de daadwerkelijke melding te maken. Dat is voor je vriend misschien ook een fijne optie.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Monte wo 25 jan 2012 - 5:43

Ik geloof dat je nergens echt anoniem bent. Mijn vader wilde ooit zijn buren aangeven(ong jaar geleden) omdat ze met illegale praktijken bezig zijn en heeft toen misdaad anoniem gebeld. Daar gevraagd of het werkelijk anoniem is en dat is dus niet zo. Ze hebben jouw gegevens op het moment dat jij belt en iets doorgeeft en mocht het tot een vervolging komen dan komt jouw naam in het rapport/dossier en moet jij mogelijk getuigen(dit kun je niet weigeren). Dus ik denk dat amk ook niet volledig anoniem zal zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  May wo 25 jan 2012 - 6:56

Monte schreef:Ik geloof dat je nergens echt anoniem bent. Mijn vader wilde ooit zijn buren aangeven(ong jaar geleden) omdat ze met illegale praktijken bezig zijn en heeft toen misdaad anoniem gebeld. Daar gevraagd of het werkelijk anoniem is en dat is dus niet zo. Ze hebben jouw gegevens op het moment dat jij belt en iets doorgeeft en mocht het tot een vervolging komen dan komt jouw naam in het rapport/dossier en moet jij mogelijk getuigen(dit kun je niet weigeren). Dus ik denk dat amk ook niet volledig anoniem zal zijn.

Wat raar want dit moet wel zo zijn. Ze horen jouw telefoonnummer niet te kunnen zien en je hoeft geen gegevens over jezelf te geven en mocht je die per ongeluk wel geven mogen ze die niet noteren. Ook mogen de telefoongesprekken niet opgenomen worden. Dus dat zou niet mogen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Monte wo 25 jan 2012 - 7:07

May schreef:
Monte schreef:Ik geloof dat je nergens echt anoniem bent. Mijn vader wilde ooit zijn buren aangeven(ong jaar geleden) omdat ze met illegale praktijken bezig zijn en heeft toen misdaad anoniem gebeld. Daar gevraagd of het werkelijk anoniem is en dat is dus niet zo. Ze hebben jouw gegevens op het moment dat jij belt en iets doorgeeft en mocht het tot een vervolging komen dan komt jouw naam in het rapport/dossier en moet jij mogelijk getuigen(dit kun je niet weigeren). Dus ik denk dat amk ook niet volledig anoniem zal zijn.

Wat raar want dit moet wel zo zijn. Ze horen jouw telefoonnummer niet te kunnen zien en je hoeft geen gegevens over jezelf te geven en mocht je die per ongeluk wel geven mogen ze die niet noteren. Ook mogen de telefoongesprekken niet opgenomen worden. Dus dat zou niet mogen.
Tja dan weet ik ook niet hoe het echt zit, maar dit vertelde die vrouw van MA.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 7:24

Zora schreef:
Jaya schreef:Ik zou het ook melden bij het AMK, kan ook gewoon anoniem dacht ik. Dit is inderdaad geen gezonde situatie.

Je kunt het daar anoniem melden inderdaad, maar je zou daar ook informatie kunnen inwinnen en overleggen zonder de daadwerkelijke melding te maken. Dat is voor je vriend misschien ook een fijne optie.

Dat kan ook nog inderdaad. Is toch een minder grote stap misschien dan meteen een melding maken, en dat kan je dan later alsnog doen als je wil natuurlijk.

Fijn om te horen PB, moet wel een stukje rust geven denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 10:53

Ik wilde iets posten maar het is wel een heeeeeeeele grote biecht geworden van 3 A4-tjes, iemand zin en tijd om te lezen? Zo niet, dan post ik het nl niet, want ik snap best dat 3 A4-tjes gewoon heel veel is...Cry

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje do 26 jan 2012 - 10:54

Biechtje als je het kwijt wil post het gewoon...je ziet vanzelf wel of er reacties komen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 10:54

Biecht maar op, ik heb wel even smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 10:55

Twellie schreef:Biecht maar op, ik heb wel even smile.

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 10:58

Gisele schreef:
Twellie schreef:Biecht maar op, ik heb wel even Biechttopic 4 - Pagina 4 561177.

+1

+2

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:00

Past zo'n lange biecht eigenlijk wel? Nouja, sommigen zullen me misschien wel herkennen, dat is dan maar zo. Ik zit er echt even doorheen, so here goes! Even gekopieerd vanuit Word, ik hoop dat dat gaat.

*weg want ik ga nu slapen en wil niet dat het op het forum blijft staan. Ik heb het in een Word document, dus misschien plaats ik het wel weer terug als ik online kom en ik nieuwe reacties nodig heb. Dankjewel voor het lezen en reageren voor degenen die dat gedaan hebben*

Laatst aangepast door Biechtje01 op do 26 jan 2012 - 12:15; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:01

-

Laatst aangepast door Jolee op vr 27 jan 2012 - 10:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:11

Wat vervelend allemaal biechtje. Het is natuurlijk niet niks om net moeder te zijn geworden en dan uit elkaar te gaan met je vriend. Als ik het zo lees denk ik dat jullie er goed aan doen om elkaar wat los te laten. Ik snap dat je het heel fijn vindt als hij lief voor je is en je knuffelt, maar eigenlijk houd je daardoor natuurlijk alleen maar hoop en is het lastig om je los te maken van hem.

Lekker belangrijk wat je ex er van vindt dat jij dat badmeubel niet mooi vindt, dat is jouw zaak. En misschien ook niet zo handig om samen een bed uit te gaan zoeken natuurlijk, ik kan me voorstellen dat je er niet aan moet denken dat hij er straks met iemand anders in ligt maar.. Dat is weer zijn zaak.

Probeer je nu op jezelf te focussen, je leuke nieuwe huisje, samen met je kindje. Zorg dat die basis stabiel en fijn is. En vanuit daar verder.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:16

Het enige wat ik kan denken is, waarom verdriet om zijn nare kant? Maar er is ook een goede kant, dat geef jezelf aan. Maar voor nu is het wellicht belangrijk om aan jezelf te denken i.p.v. aan hem en jullie relatie. Er is een kind dat meer verdient, dan dat jullie ooit hebben gehad. Ik hoop dat hij weer zichzelf wordt en dat jullie met zijn drieen verder kunnen. Maar dat is toekomstpraat. hug iig.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:16

@Powerbabe:

Ja ik weet dat het knuffelen nu enzo het moeilijker maakt, maar ik vind het nog moeilijker als we nog samenwonen en hij zo afstandelijk doet. Dat komt wel als ik in mijn eigen huisje zit. Dan vind het makkelijker om hem los te laten denk ik. Nee, het is idd niet handig geweest om samen dat bed uit te zoeken maar we hebben de laatste tijd veel dingen uitgezocht samen voor mijn nieuwe huisje en dat ging prima, maar dit dus ff niet. Hij wist ook niet zo goed hoe hij er op moest reageren in de IKEA. Maar goed, ik ben gewoon heel direct en kan soms wel wat bot overkomen maar dit ging me toch echt wat te ver. Als het nou over zijn schoenen ging ofzo, maar dit ging over iets wat niet eens van hem was. Ik mag toch in een winkel wel zeggen dat ik het lelijk vind?
Ik probeer me ook wel op mezelf te focussen maar het lukt me gewoon niet.

Dank voor je reactie trouwens, lief dat je alles wilde lezen.

@Gisele:

Jij ook bedankt voor het lezen. Biechttopic 4 - Pagina 4 699888

Hij heeft ook aangegeven dat we in de toekomst eventueel wel weer samen kunnen komen maar dan moet er wel heel veel gebeuren en ik merk dat ik me daar heel veel aan vasthou. Niet goed, ik weet het, want zo kan ik niet verder met mijn leven maar onbewust blijf ik het toch doen. Ik hoop ook dat hij weer zichzelf word. Maar ik kan alleen maar blijven denken: ben ik dan echt zo'n naar mens om mee samen te zijn? Waarom mislukken al mijn relaties? Ben ik dan echt zo'n bitch? Dat ik zo was wist hij van tevoren maar hij geeft zelf aan dat als hij niet in een depressie had gezeten dat hij dan misschien wel heel anders gereageerd had waardoor alles misschien wel anders was verlopen. En dat maakt me zo verdrietig, in de wetenschap dat het juist heel goed had kunnen aflopen... Cry

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:24

Wat goed van je dat je het allemaal op papier hebt gezet. Hopelijk geeft je dat een beetje adem. Wat betreft je situatie met je ex, heel complex en verwarrend. Ik denk dat je grenzen en lijnen voor jezelf moet gaan trekken daarin.

Wat betreft je broer, jeetje...wat heftig zeg. Heb je ooit eerder mensen hierover verteld? En krijg je hier wel goede begeleiding in?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:32

Biechtje, wat ik heb gelezen is dat het enkel om hem gaat. Het is zijn probleem/problemen en deze reageert hij op jou af. Ik zou het heel erg zonde vinden als je dit persoonlijk opvat en op jezelf betrekt, want zo lees ik het absoluut niet. Hij heeft een probleem met jouw geur van onderen, omdat dit hem doet denken aan zijn tante. En zo las ik nog iets dat hij niet wilde, wat je ook op jezelf betrekt, terwijl het echt en alleen betrekking heeft op zijn verleden.

Ik geloof dat het voor nu, voor jezelf en voor jouw eigenwaarde en zelfvertrouwen, alleen maar goed is om weg te gaan. Ga zodra het kan. Want dit maakt jou stuk. En ik ken je niet, weet ook n.a.v. van de biecht niet wie je bent, maar zorg dat je niet blijft bij iets of in een situatie als deze, als je er zelf aan onderdoor gaat. Hij geeft aan, door lief te doen, toch samen te douchen en dergelijke andere kleine dingen genoeg voor je te voelen. Maar nu heeft het eerst tijd nodig, zoals ik het lees. Eerst even lekker apart, m.b.v. therapie toch weer samen?

Je weet het niet. Maar in deze omstandigheden is het echt belangrijk om voor jezelf te kiezen. Anders ga je erzelf aan onderdoor en dat kun je de kleine niet aandoen. Nogmaals een hug. Want ik kan het wel allemaal heel makkelijk zeggen. Maar het is dat domme gevoel he? Dat gevoel dat alles voor een ander over heeft en zorgt dat je jezelf helemaal wegcijfert.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 26 jan 2012 - 11:33

Dit is niet bedoeld om nieuwsgierigheid op te wekken bij andere forummers, maar door een aantal details ben je best herkenbaar, aangezien er vrij veel privé-informatie in je verhaal staat zou ik het eventueel weer weghalen of een aantal details wissen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Zininzon do 26 jan 2012 - 11:33

Bij het AMK is anoniem ook echt anoniem. Het is geen strafzaak, je bent geen getuige etc, dus jouw naam wordt niet gebruikt.
Anoniem melden betekent in de meeste gevallen dat je naam bij het AMK wel bekend is, maar niet bij degene over wie je de melding doet.
Als je echter meldt dat je veel ruzies hoort, kunnen ze misschien wel nagaan dat het uit de buurt komt. Als je denkt dat je daardoor gevaar oid loopt, kun je wel met het AMK bespreken hoe de woorden in het dossier komen. Sowieso zou ik wel bellen voor overleg, maar als ik dit hoor, is dit wel meldingswaardig.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 12:03

Jolee schreef:Wat goed van je dat je het allemaal op papier hebt gezet. Hopelijk geeft je dat een beetje adem. Wat betreft je situatie met je ex, heel complex en verwarrend. Ik denk dat je grenzen en lijnen voor jezelf moet gaan trekken daarin.

Wat betreft je broer, jeetje...wat heftig zeg. Heb je ooit eerder mensen hierover verteld? En krijg je hier wel goede begeleiding in?

Dankjewel Jolee. Ik heb mijn ex er wel over verteld en mijn bedrijfspsycholoog, verder niemand. Ik krijg er verder geen begeleiding bij. Ik wil het verder ook niet vertellen, bang dat ik mijn familie kapotmaak.

Susan, dankjewel. Ik ga zo slapen, dan haal ik het hele stuk weer weg.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 12:19

Biechtje, wat een narigheid heb je te verduren gehad de afgelopen tijd. Goed dat je het allemaal voor jezelf op papier hebt gezet. Heel rot om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt, pas goed op jezelf Biechttopic 4 - Pagina 4 699888 .

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 2:54

Dit is dus pertinent niet waar. Bij MA mogen ze niets doen met gegevens van melders. Jouw naam komt dus niet in het raport als jij MA hebt gebeld. En getuigen kun je niet weigeren omdat je in zo'n geval een officiele verklaring hebt afgelegd bij de politie, dán kun je inderdaad niet weigeren. Maar je gegevens zijn en blijven anoniem als jij dat wilt!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 2:59

....

Laatst aangepast door Lieskuh op vr 27 jan 2012 - 4:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 27 jan 2012 - 3:02

Lieskuh dat is toch een heel andere situatie?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 4:26

....

Gast