Biechttopic 4
+88
Kaat
Serena
Prosecco
ExpressoB
Muis
Viva
VeryCherry
Polly
*Troela*
Dani
Rouge
Twellie
Siem
Roodkapje
ellibre
Lenthe
bolus26
Tabbert
Sorella
Rovine
Poisongirl
Julia
studiebol
girli
Parisienne
Jasmine
MADDIE
Caresses
Erin
Gigi_
Tania
Pompoen
Bolleke
slaatje
Jerry
Marsy28
Cheesegirl
Atelier Madame
CCC
Coco
Caroow
nina
frolic
woezel
Pussycat
Rumble
luenca
Blond
SoGood
Highway
Paper Crown
Toet
TGR
Nora
Kat1980
Makamba
RYW
Stuiterbal
Kaboutertje
Mamsie
Minx
Liz
Pien
Snoes
Lejow
Rush
Zininzon
Susan
May
Monte
Zora
Jordana
Shisha
litllejoy
Ibbeltje
Marin
mzcharlotte
Sterre
Darius
Caro
Merai
Curious
SuperGrover
Ella
Sweety
Esperanza
blondje1313
Lady4
92 plaatsers
Pagina 25 van 40
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Re: Biechttopic 4
Jolicious schreef:Jerry schreef:Sorella schreef:Toet schreef:Sorella schreef:Biechtje die zichzelf raar vindt, ik herken heel veel in je verhaal. Ik ben er sinds drie maanden achter dat ik het syndroom van Asperger heb. Ik ben geen klassieke autist ofzo maar er vielen zó veel dingen op hun plek toen ik er over ging lezen! Ik kan dingen nu veel beter een plek geven omdat ik weet waar het vandaan komt. Misschien kan je eens een test op internet doen?
Dat zijn ook twee bestwel verschillende stoornissen.
Dat weet ik Maar omdat de meeste mensen bij de woorden 'aan autisme verwante stoornis' meteen denken dat ik kwijlend in een hoekje geen contact meer kan leggen met anderen zet ik het er even bij!
Euh... Ben ik dan écht zo'n uitzondering op de regel dat ik dat níet voor me zie als ik aan autistische stoornissen denk?
Nee
Mijn zoon heeft dus wel klassiek autisme en hij zit ook niet kwijlend in een hoekje terwijl hij niet in staat is om contact te leggen. Iemand met klassiek autisme is niet debiel of zo. Mensen hebben blijkbaar niet zo'n goed beeld van jouw stoornis, maar jij ook niet bepaald van andere stoornissen.
Laatst aangepast door Susan op vr 9 maa 2012 - 5:25; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Amen.Susan schreef:Jolicious schreef:Jerry schreef:Sorella schreef:Toet schreef:Sorella schreef:Biechtje die zichzelf raar vindt, ik herken heel veel in je verhaal. Ik ben er sinds drie maanden achter dat ik het syndroom van Asperger heb. Ik ben geen klassieke autist ofzo maar er vielen zó veel dingen op hun plek toen ik er over ging lezen! Ik kan dingen nu veel beter een plek geven omdat ik weet waar het vandaan komt. Misschien kan je eens een test op internet doen?
Dat zijn ook twee bestwel verschillende stoornissen.
Dat weet ik Maar omdat de meeste mensen bij de woorden 'aan autisme verwante stoornis' meteen denken dat ik kwijlend in een hoekje geen contact meer kan leggen met anderen zet ik het er even bij!
Euh... Ben ik dan écht zo'n uitzondering op de regel dat ik dat níet voor me zie als ik aan autistische stoornissen denk?
Nee
Mijn zoon heeft dus wel klassiek autisme en hij zit ook niet kwijlend in een hoekje terwijl hij niet in staat is om contact te leggen. Iemand met klassiek autisme is niet debiel of zo.
Gast- Gast
Zo bedoelde ik het ook niet! Ik weet dat wat ik zei geen goede weergave is van autisme. Ik merk alleen in mijn omgeving dat mensen er zo over denken. Ik wilde niemand beledigen met mijn omschrijving en ik weet ook dat dat absoluut niet op waarheid gebasseerd is.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Maar het is toch raar dat de mensen dat beeld hebben, want het feit dat jij zelf met mensen kunt delen dat je Asperger hebt zegt toch al dat je wel degelijk in staat bent om contact te leggen en te communiceren, dat blijkt dan toch uit het feit dat je op dat moment aan het communiceren bént? En ze kennen je toch, ze weten toch dat je niet kwijlend in een hoekje zit? Of zijn het mensen die je alleen maar via via kent?
Susan- Lady Post-a-lot
Dat vind ik ook raar inderdaad maar mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is. Toen ik het aan mijn vader vertelde was hij echt in shock en hij gelooft me niet want 'je bent toch niet gek?' Nee, dat ben ik ook niet Ik heb het ook nog bijna aan niemand vertelt omdat ik van mijn pa dus al deze reactie kreeg. Ik heb het aan een goede vriendin vertelt en die vond het ook vreemd omdat ik dus gewoon normaal functioneer.. Door dit soort reacties denk ik dus dat mensen vaak een bepaald beeld hebben bij het woord autisme.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
.
Laatst aangepast door Biechtje01 op ma 12 maa 2012 - 5:25; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hier het onrustige biechtje weer. Ik ben nog steeds aan het worstelen om weer wat rust te vinden. Iemand misschien wat tips voor mij? Ik weet niet wat ik met mijn leven moet. En wil daarbij van alles wel gaan doen, maar er is, buiten twillight kijken , niks wat mij activeert om weer een weg door mijn chaos te vinden.
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:Hier het onrustige biechtje weer. Ik ben nog steeds aan het worstelen om weer wat rust te vinden. Iemand misschien wat tips voor mij? Ik weet niet wat ik met mijn leven moet. En wil daarbij van alles wel gaan doen, maar er is, buiten twillight kijken , niks wat mij activeert om weer een weg door mijn chaos te vinden.
Maak een lijst van alle dingen die je zou willen en kies daar het leukste uit? Of klinkt dat te simpel?
Gast- Gast
Klinkt wel simpel ja. Maar dat is misschien wel goed.
Bedankt voor je tip. Ik heb hem een beetje aangepast. Aangezien ik graag een doel wil hebben. Ik maak een lijstje met doelen waar ik voor wil gaan. Dan heb ik iets om me voor in te zetten en mezelf uit te dagen.
Bedankt voor je tip. Ik heb hem een beetje aangepast. Aangezien ik graag een doel wil hebben. Ik maak een lijstje met doelen waar ik voor wil gaan. Dan heb ik iets om me voor in te zetten en mezelf uit te dagen.
Gast- Gast
Ik heb tijdje geleden via vrienden een jongen leren kennen. Hij gaf na die ontmoeting aan gecharmeerd van me te zijn. Een paar weken terug gingen we een drankje doen met nog meer mensen erbij waaronder zijn 'beste vriend'. Die twee zijn 2 handen op 1 buik. Gelukkig kon ik 't ook goed met hem vinden. Zo goed dat we diezelfde avond gezoend hebben toen iedereen naar huis was (beiden wel behoorlijk dronken). Daarna nog een keer samen met hem een drankje gedaan en hij is nog een keer bij mij thuis geweest wat heel fijn was. (overigens alleen kort gezoend)
En na die avond hield ons persoonlijk contact ineens op. Wat ik best wel jammer vond. En ik merk dat ik 'm nu, na elke ontmoeting, steeds aantrekkelijker begin te vinden. En dat wil ik niet voelen, want het is nogal uitzichtloos. Zij zijn logischerwijs loyaal aan elkaar. En gisteravond tijdens het stappen zijn er wat dingen gezegd tegen een vriendin van mij. Dat die jongen mij leuk en aantrekkelijk vindt maar dat er ongeschreven regels zijn binnen een vriendschap.
Denk dat er weinig advies te geven valt. Wilde het gewoon even kwijt.. Hoop dat ik m'n gevoelens kan negeren want ik vind 't lastig om op een vriendschappelijke manier met elkaar om te gaan. Daarvoor hangt er een te grote spanning.. maar ik zal wel moeten want ik wil ze beide niet kwijt. Ze zijn me in korte tijd heel dierbaar geworden.
En na die avond hield ons persoonlijk contact ineens op. Wat ik best wel jammer vond. En ik merk dat ik 'm nu, na elke ontmoeting, steeds aantrekkelijker begin te vinden. En dat wil ik niet voelen, want het is nogal uitzichtloos. Zij zijn logischerwijs loyaal aan elkaar. En gisteravond tijdens het stappen zijn er wat dingen gezegd tegen een vriendin van mij. Dat die jongen mij leuk en aantrekkelijk vindt maar dat er ongeschreven regels zijn binnen een vriendschap.
Denk dat er weinig advies te geven valt. Wilde het gewoon even kwijt.. Hoop dat ik m'n gevoelens kan negeren want ik vind 't lastig om op een vriendschappelijke manier met elkaar om te gaan. Daarvoor hangt er een te grote spanning.. maar ik zal wel moeten want ik wil ze beide niet kwijt. Ze zijn me in korte tijd heel dierbaar geworden.
Gast- Gast
Aan de ene kant snap ik dat er ongeschreven regels zijn, aan de andere kant, die eerste jongen was gecharmeerd van je, het is niet zo dat hij smoorverliefd op je was of dat jullie een jarenlange relatie hebben gehad. Ik kan er niet eens uithalen dat je serieus met hem aan het daten was, alleen dat je hem via via hebt leren kennen. In dit geval vind ik die ongeschreven regels een tikkeltje overdreven. Die ander leerde jou het eerste kennen, ja, so what?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan, daar heb je wel gelijk in. Bovendien is hij zelf aan het daten met een meisje wat er ook steeds bij is. Dus ik snap het probleem ook niet zo goed. Maar blijkbaar speelt er toch iets. Want waarom gooit ie er ander zo'n 'waarschuwing' uit gister naar die vriendin van mij.
Denk dat ik maar eens een gesprek moet gaan houden met m'n 'exdate'. Wil niet dat dit tussen ons in gaat staan en ik merk dat ik heel afstandelijk tegen hem doe omdat ik niet snap waarom het ineens over was. Ik betrek dat direct op m'n karakter en dus laat ik hem maar een beetje met rust omdat ik bang ben dat ie me maar irritant vindt.
Denk dat ik maar eens een gesprek moet gaan houden met m'n 'exdate'. Wil niet dat dit tussen ons in gaat staan en ik merk dat ik heel afstandelijk tegen hem doe omdat ik niet snap waarom het ineens over was. Ik betrek dat direct op m'n karakter en dus laat ik hem maar een beetje met rust omdat ik bang ben dat ie me maar irritant vindt.
Gast- Gast
Beetje flauw. Maar goed, die vriendschap is sowieso niet jouw verantwoordelijkheid, dus als jij die vriend wil laten merken dat je hem leuk vindt dan moet je dat gewoon doen. Iemand leuk vinden betekent niet dat je die persoon kunt claimen, ik vraag me ook af waarom hij jouw vriendin daarmee lastig valt en waarom jij iets met hun ongeschreven regels zou moeten. Het is nog altijd aan die jongen of hij zich aan die zogenaamde 'ongeschreven regels' houdt of niet. Persoonlijk vind ik dat als je alleen nog maar gecharmeerd bent van iemand en er dus nog geen gevoelens in het spel zijn, je vrij egoïstisch bezig bent als je op zo'n manier je territorium gaat lopen afpiesen. Typisch gevalletje afgunst in mijn ogen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja, dat ben ik ook wel met je eens. Heb geen idee wat zijn gevoelens voor me zijn. Dacht dat die er niet waren omdat hij dus bijna een vriendin heeft maar dan valt m'n verklaring voor dit gedrag een beetje weg
Moet maar gewoon even afwachten hoe het loopt denk ik. En als ik toevallig een keer alleen ben met die jongen dan ga ik 't maar eens uitpraten zodat een gewone vriendschap mogelijk is.
Moet maar gewoon even afwachten hoe het loopt denk ik. En als ik toevallig een keer alleen ben met die jongen dan ga ik 't maar eens uitpraten zodat een gewone vriendschap mogelijk is.
Gast- Gast
Mijn oom zei vandaag tegen mij: Als jij vanacht doodgaat is er niemand die er achter komt. Hij bedoelde het als grap.. Nou, ik kan er niet om lachen.
Het nare hiervan is dat het waarschijnlijk nog waar is ook. Mijn vrienden zie en spreek ik al maanden niet meer. Ik ben al een tijd depressief en sommige vriendschappen heb ik zelf laten verwateren omdat ik er gewoon de energie niet voor heb maar andere waarbij ik wél geprobeerd heb ze goed te houden verwateren omdat hun niet meer met mij lijken te willen omgaan.
Zoals vandaag, prachtig mooi weer maar ik heb de hele dag binnen gezeten en me af zitten vragen waar het fout is gegaan . Ik dacht altijd dat mijn vriendschappen goed waren maar daar heb ik me behoorlijk in vergist.
Het nare hiervan is dat het waarschijnlijk nog waar is ook. Mijn vrienden zie en spreek ik al maanden niet meer. Ik ben al een tijd depressief en sommige vriendschappen heb ik zelf laten verwateren omdat ik er gewoon de energie niet voor heb maar andere waarbij ik wél geprobeerd heb ze goed te houden verwateren omdat hun niet meer met mij lijken te willen omgaan.
Zoals vandaag, prachtig mooi weer maar ik heb de hele dag binnen gezeten en me af zitten vragen waar het fout is gegaan . Ik dacht altijd dat mijn vriendschappen goed waren maar daar heb ik me behoorlijk in vergist.
Gast- Gast
Hier het biechtje dat een tijdje geleden op opbiechtte dat ze verliefd was op een andere jongen. Ik kreeg toen vooral tips uit z'n buurt te blijven. Niet meer op gereageerd, sorry daarvoor.. maar het uit de buurt blijven is niet gelukt..
Het lijkt wel of hij ervoor zorgt dat bij mij het kwartje valt dat het niet zo goed gaat tussen mij en mijn vriend. Ik heb nu al 5 jaar een relatie met hem waarvan we 1 jaar bijna samenwonen.. Eigenlijk sinds ik met hem samenwoon voel ik me best wel ongelukkig. Hij speelt voornamelijk computerspelletjes en drinkt veel bier. Gelukkig krijgt hij nog studiefinanciering waardoor we net rond kunnen komen.. maar van werken/sporten/iets anders komt er niets..
Daarbij krijg ik van hem nooit tegengas of neemt hij nooit initiatief om iets te gaan doen of iets dergelijks. Zelf ben ik op z'n zachts gezegd nogal prettig gestoord en ik heb het gevoel dat ik dat bij hem niet kan zijn... Ik ben net een nieuwe studie begonnen en sta volop in het studentenleven maar eigenlijk ben ik gewoon een saaie 'burger' die heel burgerlijk samenwoont. Ik wil lekker genieten van wat me te komen staat... Nu denken jullie misschien, nou dat is duidelijk.. maar ik ben dus al vanaf mijn vijftiende met hem samen en het is heel eng om mijn maatje ineens kwijt te zijn.... alleen in de wereld te staan.. op een kamer te gaan wonen en mijn eigen huissie kwijt te zijn.
Help, misschien wil ik gewoon wel even mijn verhaal doen, hopelijk zijn er mensen met een zelf soort ervaring die me kunnen helpen ofzoiets... bah!
Het lijkt wel of hij ervoor zorgt dat bij mij het kwartje valt dat het niet zo goed gaat tussen mij en mijn vriend. Ik heb nu al 5 jaar een relatie met hem waarvan we 1 jaar bijna samenwonen.. Eigenlijk sinds ik met hem samenwoon voel ik me best wel ongelukkig. Hij speelt voornamelijk computerspelletjes en drinkt veel bier. Gelukkig krijgt hij nog studiefinanciering waardoor we net rond kunnen komen.. maar van werken/sporten/iets anders komt er niets..
Daarbij krijg ik van hem nooit tegengas of neemt hij nooit initiatief om iets te gaan doen of iets dergelijks. Zelf ben ik op z'n zachts gezegd nogal prettig gestoord en ik heb het gevoel dat ik dat bij hem niet kan zijn... Ik ben net een nieuwe studie begonnen en sta volop in het studentenleven maar eigenlijk ben ik gewoon een saaie 'burger' die heel burgerlijk samenwoont. Ik wil lekker genieten van wat me te komen staat... Nu denken jullie misschien, nou dat is duidelijk.. maar ik ben dus al vanaf mijn vijftiende met hem samen en het is heel eng om mijn maatje ineens kwijt te zijn.... alleen in de wereld te staan.. op een kamer te gaan wonen en mijn eigen huissie kwijt te zijn.
Help, misschien wil ik gewoon wel even mijn verhaal doen, hopelijk zijn er mensen met een zelf soort ervaring die me kunnen helpen ofzoiets... bah!
Gast- Gast
@Biechtje-met-oom: apart gevoel voor humor heeft hij, die man weet hoe hij mensen op moet beuren. Ik zou daar wel flink kwaad om zijn. Ik kan me voorstellen dat het ook heel rot voelt, maar bedenk dat je nog een heel leven voor je hebt en dat je echt wel weer nieuwe vrienden gaat maken. Gaat het op dit moment wel een stuk beter met jezelf? Let je op dat je je niet weer de put in laat praten? Het lijkt mij volkomen normaal dat je eerst je energie nodig hebt gehad voor jezelf en dat je dan pas weer een sociaal leven kunt onderhouden. Zwaar ongepaste opmerking dus van die man.
Susan- Lady Post-a-lot
Laatste Biechtje: de drempel om uit een jarenlange relatie te stappen is altijd hoog. Wie zou je het ergste missen, jouw vriend zoals hij nu is, de jongen die hij vroeger was of de man die je altijd in je hoofd had, die hij zou worden? Je herinneringen, je huidige leven of je toekomstdromen?
Susan- Lady Post-a-lot
Biechtje van de oom: wat ontzettend naar wat je oom gezegd heeft en ook ontzettend tactloos en absoluut geen grap! Ik kan me voorstellen dat het hard aankomt en dat je dan ineens realiseert dat je niet meer zo veel vrienden over hebt. Je zegt dat je al een tijdje depressief bent, heb je daar ook hulp voor?
Biechtje daarna: als ik je verhaal zo lees vraag ik me af of je hier al eens met je vriend over gepraat hebt. Ik kan me voorstellen dat als je iemand anders tegen komt dat je je relatie dan onder de loep neemt. Jullie zijn al vanaf je 15e samen dus dan kan het inderdaad zo zijn dat jullie een beetje uit elkaar groeien en andere interesses krijgen. Ik zou toch echt eens een keer met hem gaan praten.
Biechtje daarna: als ik je verhaal zo lees vraag ik me af of je hier al eens met je vriend over gepraat hebt. Ik kan me voorstellen dat als je iemand anders tegen komt dat je je relatie dan onder de loep neemt. Jullie zijn al vanaf je 15e samen dus dan kan het inderdaad zo zijn dat jullie een beetje uit elkaar groeien en andere interesses krijgen. Ik zou toch echt eens een keer met hem gaan praten.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Susan schreef:Laatste Biechtje: de drempel om uit een jarenlange relatie te stappen is altijd hoog. Wie zou je het ergste missen, jouw vriend zoals hij nu is, de jongen die hij vroeger was of de man die je altijd in je hoofd had, die hij zou worden? Je herinneringen, je huidige leven of je toekomstdromen?
Gast- Gast
Esperanza schreef:
Ik heb natuurlijk wel eens over het gamen en het drinken gepraat... maar niet echt het gevoel dat ik tot hem doordring... ik ben bang dat dat nu ook niet gaat lukken nu ik serieus twijfel..
Gast- Gast
Eerst was ik vooral echt boos, later besefte ik me hoe dicht hij bij de waarheid zit. Ik ben nog steeds depressief al ruim een jaar nu en ik begrijp dat mensen het op een gegeven moment ook wel een beetje zat zijn. Ik ben wel in therapie, heb niet echt het idee dat het al z'n vruchten afwerpt maar ik ben er in ieder geval mee bezig.Susan schreef:@Biechtje-met-oom: apart gevoel voor humor heeft hij, die man weet hoe hij mensen op moet beuren. Ik zou daar wel flink kwaad om zijn. Ik kan me voorstellen dat het ook heel rot voelt, maar bedenk dat je nog een heel leven voor je hebt en dat je echt wel weer nieuwe vrienden gaat maken. Gaat het op dit moment wel een stuk beter met jezelf? Let je op dat je je niet weer de put in laat praten? Het lijkt mij volkomen normaal dat je eerst je energie nodig hebt gehad voor jezelf en dat je dan pas weer een sociaal leven kunt onderhouden. Zwaar ongepaste opmerking dus van die man.
Tactloos is wel zijn middle name inderdaad. Hij zegt wel vaker kwetsende dingen onder de noemer 'grapje'. Hulp heb ik inderdaad maar ik merk aan mezelf dat ik nog steeds de energie niet heb om weer af te spreken. En wat me ook erg bezighoud is dat áls ik het straks weer wil, wil ik het dan nog wel met deze vrienden? Maar goed, dat is iets waar ik me later over kan buigen. Eerst maar eens zorgen dat ik hier weer uit kom.Esperanza schreef:Biechtje van de oom: wat ontzettend naar wat je oom gezegd heeft en ook ontzettend tactloos en absoluut geen grap! Ik kan me voorstellen dat het hard aankomt en dat je dan ineens realiseert dat je niet meer zo veel vrienden over hebt. Je zegt dat je al een tijdje depressief bent, heb je daar ook hulp voor?
Dank jullie wel!
Gast- Gast
Jullie advies nodig. Ben 4 maanden geleden onbeschermd met een jongen naar bed geweest en kreeg gister een sms dat hij chlamydia heeft.
Ik heb tijdens mijn periode met hem een test gedaan.. had niets (hij ook niet) en 2 weken later nog 1 keer seks gehad, hij zegt dat hij tussendoor met niemand anders naar bed is geweest maar waarschuwt me nu toch.
Door omstandigheden kan ik even geen vrij krijgen van werk en huisarts (waar ik voor mn werk terecht kan) is 220 eigen risico.. wat zouden jullie doen?
Ik heb tijdens mijn periode met hem een test gedaan.. had niets (hij ook niet) en 2 weken later nog 1 keer seks gehad, hij zegt dat hij tussendoor met niemand anders naar bed is geweest maar waarschuwt me nu toch.
Door omstandigheden kan ik even geen vrij krijgen van werk en huisarts (waar ik voor mn werk terecht kan) is 220 eigen risico.. wat zouden jullie doen?
Gast- Gast
Toch laten testen. Iemand die ik maar zo oppervlakkig ken zou ik niet op zijn mooie blauwe ogen geloven.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Pagina 25 van 40
Permissies van dit forum: