Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen?

+32
Darius
frolic
liesje
woezel
RYW
studiebol
koNijntje
Jilke
chocolate
Teddyaapje
Liadan
M@niek
Jasmine
Happydobby
*Lookie*
Roos
Linda
Didi
kwak
RiLiJu
PapillonRose
Ayla
Susan
maiadebij
silly_85
blondje1313
Tania
Annie24
Flower_L
Rouge
*Troela*
Printje
36 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen?

Bericht  M@niek do 12 jan 2012 - 11:50

Als baby liet ik f.elice nooit huilen (ik ging er eigenlijk gelijk naar toe). Nu laat ik haar wel langer huilen, na 10 min ga ik kijken en als ze moet gaan slapen dan leg ik haar weer terug. En omdat er drastisch iets moest gaan veranderen heb ik haar een keertje ongeveer 3 kwartier laten huilen (waarbij ik wel elke 10min naar haar toe ging). De volgende dag was dat nog maar een half uurtje enz enz. Hier heeft het wel geholpen. Maar als ze zomaar ineens gaat huilen dan laat ik haar niet huilen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen?

Bericht  Liadan do 12 jan 2012 - 11:59

Wij laten de kinderen niet alleen huilen. Ze mogen van mij gerust even huilen maar wel als 1 van ons erbij is en dan in onze armen en dus niet alleen in bed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje do 12 jan 2012 - 12:51

Tot 9 mnd hebben we T. nooit (alleen) laten huilen. Dan ging ik liever met hem op ons bed liggen tot hij sliep of zo rustig was en weer in zijn eigen bed ging slapen.

Toen begon hij ons te 'testen' (om het maar even zo te noemen, hij was echt aant acteren) hij heeft een week lang gehad dat hij echt niet normaal hard begon te krijsen in bed. We hebben vanalles geprobeerd maar niets leek te helpen. Ik ben echt geen voorstander van laten huilen maar heb het toen (met heel veel moeite) toch gedaan. Ik vertelde net voordat hij naar bed ging dat hij lekker moest gaan slapen, en dat hij zo gek kon gaan doen als hij wilde, maar dat wij beneden zaten en niet zouden komen. Dit heeft 2 dagen geduurd (met 10min was hij trouwens wel stil) en sindsdien slaapt hij super goed.

Af en toe wordt hij, als hij een kwartier/ halfuur slaapt weer wakker (tenminste, ik weet niet zeker of hij dan al heeft geslapen maar het is dan wel stil geweest) dan begint ie te huilen, niet echt huilen, maar hij heeft er zo'n huiltje voor wat we wel herkennen. Dan gaan we er naartoe, moeten we hem oppakken, naar de gang lopen, en naar beneden lopen (hij wijst precies waar ie naartoe wil). Dan gaat ie even mee naar beneden, 5 min. bij een van ons op schoot naar de tv kijken, dan zeggen we dat ie weer naar bed gaat slapen, brengen hem naar boven en hij gaat zo liggen en je hoort m niet meer.

Maar om even kort samen te vatten, wij doen volgens mij wat de meeste doen, bij echt huilen gaan we er meteen naartoe, jammeren doet hij niet vaak, maar als het zo is laten we hem. En heeeel af en toe huilt hij omdat ie niet kan slapen maar wel wil (ook weer zo'n huiltje wat we eruit pikken) dan laten we hem ook, dan help je hem niet door er naartoe te gaan, daarmee maak je het hem alleen maar lastiger. Meestal is hij dan ook met 10min stil.

Als hij echt niet gaat slapen in bed (dan is hij meestal ook hangerig geweest die dag) dan bind ik hem om en slaapt ie in de draagdoek.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  chocolate do 12 jan 2012 - 18:25

Lookie, kun je 'm niet meenemen naar de badkamer? Doe ik hier en dat vindt hij helemaal geweldig!

Parel ik heb het dus een keer uitgeprobeerd en ben na 10 minuten gaan kijken, maar het gaat.volledig tegen m'n gevoel in. Dan maar de hele dag bij me houden..
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 19:14

Ik laat hem niet huilen.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 12 jan 2012 - 19:37

Ik geloof best dat er uit onderzoek is gebleken dat laten huilen van een baby slecht is, maar ik kan me niet indenken dat dit dan om een paar minuten gaat. Dat de mening van vroeger (huiluurtjes zijn gezond, gewoon lekker een uur of meer laten huilen) is veranderd is natuurlijk hartstikke goed, maar ik krijg van dit topic bijna het idee dat ik een slechte moeder ben (en ik weet ook heel zeker dat een aantal van jullie dat ook vindt) omdat wij onze dochter dus wel eventjes laten huilen. (En nee, ook niet hysterisch, maar wel een beetje jammerend, want dat doet ze echt met 3 maanden en eerder ook al) als ze overduidelijk moe is. Bij ons in de armen valt ze ook niet in slaap, ze slaapt vooral goed in haar wagen, en daar kan ik ook niet bij gaan liggen. Wat ik wel doe als ik denk dat het haar helpt is met de wagen schommelen en ik blijf tegen haar praten. Maar ik neem haar er niet meteen weer uit, want dan slaapt ze niet.
Als ik haar de hele dag bij me zou dragen omdat ze dan niet huilt (minder huilt, want als ze moe is begint ze toch te jengelen) word ik er alleen maar knettergek van en daardoor ben ik echt geen leukere of betere moeder voor haar.
Nu verschilt het van persoon tot persoon, als je je kind niet wilt laten huilen dan moet je dat zelf weten, maar ik geloof er niks van dat dat beter is voor een kind dan wanneer hij/zij wel af en toe mag/kan? huilen, als je je kind maar voldoende aandacht en liefde geeft. En ik denk dat iedereen het er hier over eens is dat je kinderen geen uren laat huilen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jilke do 12 jan 2012 - 19:43

Blondje: je bent toch geen slechte moeder. Dit is hoe jij ervoor kiest om je kind op te voeden, een ander doet het anders. Geen van beide is verkeerd. Daarbij heb je het naar mijn idee juist met de laatste 3 zinnen die je hier zet. Dat is het toch het belangrijkste?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  koNijntje do 12 jan 2012 - 20:15

Yasmine schreef:Hier hangt dat van het huiltje af. Ik hoor inmiddels heel goed het verschil tussen een huiltje waarbij er wat is, of wanneer het krokodillentranen zijn.

In het eerste geval ben ik vrij snel bij haar hem, in het tweede geval laat ik haar hem rustig 20 minuten gaan.

+1
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  maiadebij do 12 jan 2012 - 20:23

Ik heb niet het idee dat hier slechte moeders zijn, we zijn volgens mij allemaal met de beste bedoelingen aan het opvoeden. En ieder kiest daarin zijn eigen manier.

Ik vind het heel moeilijk om te beoordelen of een kind tot 1,5 jaar ongeveer "krokodillentranen" huilt. Ik vind dat een kind niet zonder reden huilt, en of die reden voor ons als ouders nu wel of niet in verhouding staat tot de situatie, doet er bij mij niet toe. Als J huilt omdat ze honger heeft, moe is, zich alleen voelt, pijn heeft, maakt niet uit. Voor haar is het een reden om verdrietig te zijn, dus troost ik haar.

Nu ga ik snel naar mijn werk, ben al laat!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  chocolate do 12 jan 2012 - 21:16

maiadebij schreef:Ik heb niet het idee dat hier slechte moeders zijn, we zijn volgens mij allemaal met de beste bedoelingen aan het opvoeden. En ieder kiest daarin zijn eigen manier.

Ik vind het heel moeilijk om te beoordelen of een kind tot 1,5 jaar ongeveer "krokodillentranen" huilt. Ik vind dat een kind niet zonder reden huilt, en of die reden voor ons als ouders nu wel of niet in verhouding staat tot de situatie, doet er bij mij niet toe. Als J huilt omdat ze honger heeft, moe is, zich alleen voelt, pijn heeft, maakt niet uit. Voor haar is het een reden om verdrietig te zijn, dus troost ik haar.

+1
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469

Bericht  Liadan do 12 jan 2012 - 21:19

Blondje, ik kan me niet voorstellen dat iemand hier je een slechte moeder vindt. Jij doet het op een andere manier dan ik het bijv. zou doen, maar dat maakt niet dat ik je een slechte moeder vindt. Ik neem aan dat iedereen het op een manier doet waar je zelf volledig achter staat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  studiebol do 12 jan 2012 - 21:58

blondje1313 schreef:Ik geloof best dat er uit onderzoek is gebleken dat laten huilen van een baby slecht is, maar ik kan me niet indenken dat dit dan om een paar minuten gaat. Dat de mening van vroeger (huiluurtjes zijn gezond, gewoon lekker een uur of meer laten huilen) is veranderd is natuurlijk hartstikke goed, maar ik krijg van dit topic bijna het idee dat ik een slechte moeder ben (en ik weet ook heel zeker dat een aantal van jullie dat ook vindt) omdat wij onze dochter dus wel eventjes laten huilen. (En nee, ook niet hysterisch, maar wel een beetje jammerend, want dat doet ze echt met 3 maanden en eerder ook al) als ze overduidelijk moe is. Bij ons in de armen valt ze ook niet in slaap, ze slaapt vooral goed in haar wagen, en daar kan ik ook niet bij gaan liggen. Wat ik wel doe als ik denk dat het haar helpt is met de wagen schommelen en ik blijf tegen haar praten. Maar ik neem haar er niet meteen weer uit, want dan slaapt ze niet.
Als ik haar de hele dag bij me zou dragen omdat ze dan niet huilt (minder huilt, want als ze moe is begint ze toch te jengelen) word ik er alleen maar knettergek van en daardoor ben ik echt geen leukere of betere moeder voor haar.
Nu verschilt het van persoon tot persoon, als je je kind niet wilt laten huilen dan moet je dat zelf weten, maar ik geloof er niks van dat dat beter is voor een kind dan wanneer hij/zij wel af en toe mag/kan? huilen, als je je kind maar voldoende aandacht en liefde geeft. En ik denk dat iedereen het er hier over eens is dat je kinderen geen uren laat huilen!

Ik heb gisteravond expres geen reactie geplaatst want hij zou zo uit de toon vallen. Want ja ook ik laat ze huilen. Ten eerst heeft er soms gewoon een pech omdat ik met de ander bezig ben en tja ik heb nog steeds maar twee handen. En ten tweede ik vind het ook niet nodig om bij elk huiltje meteen naast hun te staan. V is standaard aan het huilen als je haar in bed legt,blijkbaar heeft ze dat nodig want binnen 10 minuten slaapt ze.

Maar ook als ik even bezig ben laat ik dat niet meteen voor hun vallen ik maak het eerst ff af. Maar aan de andere kant ik hoor wel verschil in huilen. Enkele weken geleden was L midden in de de nacht echt aan het krijsen dan ga ik meteen kijken en bleek ze haar dekens van zich afgeschopt te hebben en haar pyjamabroek uit te hebben getrapt.

Ook ik denk dat het voor een kindje niet zo erg is om wat/even te huilen. En net als blondje zegt ik laat ze geen uren huilen natuurlijk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 22:19

Liadan schreef:Wij laten de kinderen niet alleen huilen. Ze mogen van mij gerust even huilen maar wel als 1 van ons erbij is en dan in onze armen en dus niet alleen in bed.
Hier precies hetzelfde. Kinderen huilen niet voor niks en het laten huilen werkt bij onze zoon gewoon niet.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 12 jan 2012 - 22:34

Mijn neefje was een huilbaby, en mijn broer en schoonzus hebben op de huilpoli nota bene het advies gekregen hem 10 minuten te laten huilen en niet naar hem toe te gaan. Het werkt voor hen uitstekend en nu gaat het erg goed. Het mannetje slaapt veel meer, is minder moe en zit lekkerder in zijn vel.

Het zal niet zo zwart-wit zijn dat het ene uit onderzoek is gebleken en dus per definitie beter is dan het ander, het zal ongetwijfeld per kind of moeder verschillen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  woezel do 12 jan 2012 - 22:42

Hier laat ik ze wel 10 min huilen. Niet als ze heel jong zijn. Maar op een gegeven moment hebben ze het hier nodig om in slaap te vallen. En nu hoor ik ook wel of er echt iets is of dat ze even moeten mopperen om in slaap te komen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  liesje do 12 jan 2012 - 22:53

hoi,

ik laat mijn dochter ook niet huilen jammeren ga ik niet op in maar als het hysterich/krijsen is. ga ik wel naar mn dochter toe. nu met slapen en in slaap vallen blijf ik bij haar tot ze in slaap valt en dit werkt bij onze meid. haar 10 minuten laten huilen heeft hier echt geen zin. ze raakt alleen maar in paniek en dat wil ik niet. nu heeft ze afgelopen nacht in haar eigen bed geslapen en werd rond 7 uur wakker en heb er toen wel bij me genomen. maar ieder kindje is anders en je moet doen wat je gevoel je verteld
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 23:22

S. is nu bijna 1,5 en ik hoor het verschil in huilen en ik hoor wanneer het echt mis is. Als het een normaal huiltje is kijk ik het 10 minuten/een kwartier aan maar als het echt mis is ben ik er binnen een minuut. Wel praat/zeur/zingt hij veel als hij net op bed ligt en dan ga ik helemaal niet kijken want dat valt hij vanzelf in slaap

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 23:34

RYW schreef:Mijn neefje was een huilbaby, en mijn broer en schoonzus hebben op de huilpoli nota bene het advies gekregen hem 10 minuten te laten huilen en niet naar hem toe te gaan. Het werkt voor hen uitstekend en nu gaat het erg goed. Het mannetje slaapt veel meer, is minder moe en zit lekkerder in zijn vel..
Hier precies hetzelfde, die 10 min hebben ze gewoon nodig. Anders slapen ze ook echt niet.

Als ik dit topic dan lees voel ik me schuldig tegenover mijn kinderen Sad . Maar in de tijd dat ik wel ieder moment naast het bedje stond was het een drama en dit werkt, dus ik moet wel zo door... Als ze beneden in de box huilen kan ik er maar 1 tegelijk troosten, dat voelt eigenlijk nog veel rotter.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 12 jan 2012 - 23:44

Stofzuiger schreef:
RYW schreef:Mijn neefje was een huilbaby, en mijn broer en schoonzus hebben op de huilpoli nota bene het advies gekregen hem 10 minuten te laten huilen en niet naar hem toe te gaan. Het werkt voor hen uitstekend en nu gaat het erg goed. Het mannetje slaapt veel meer, is minder moe en zit lekkerder in zijn vel..
Hier precies hetzelfde, die 10 min hebben ze gewoon nodig. Anders slapen ze ook echt niet.

Als ik dit topic dan lees voel ik me schuldig tegenover mijn kinderen Sad . Maar in de tijd dat ik wel ieder moment naast het bedje stond was het een drama en dit werkt, dus ik moet wel zo door... Als ze beneden in de box huilen kan ik er maar 1 tegelijk troosten, dat voelt eigenlijk nog veel rotter.

Niet doen, niet schuldig voelen. Dit werkt voor jouw jongens het beste, dus met deze keuze maak je ze juist uiteindelijk gelukkkiger en tevredener. Ze voelen zich beter als ze uitgerust zijn en lekker geslapen hebben zoals elk mens, en bij hen werkt diot gewoon het beste. Je doet dus wat elke goeie moeder doet: de keuze maken die het beste is voor haar kind(eren).
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 23:57

chocolate schreef:
maiadebij schreef:Ik heb niet het idee dat hier slechte moeders zijn, we zijn volgens mij allemaal met de beste bedoelingen aan het opvoeden. En ieder kiest daarin zijn eigen manier.

+1

Ook te laat voor voor je werk? :P

Verder ook eens met maia.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 13 jan 2012 - 0:10

Soms huilen baby's omdat ze zich rot voelen doordat ze moe zijn. Dat is dan de reden voor het huilen. En als dat kindje toevallig er wakkerder van wordt als papa of mama naar boven komt of erbijk blijft, en juist sneller in slaapt valt (en dus krijgt wat het nodig had), dan lijkt mij niets mis met laten huilen.

Ik denk dat dat schuldgevoel dat sommigen krijgen in de hand wordt gewerkt door algemeenheden die er gebezigd worden. Dingen als 'het is wetenschappelijk bewezen dat..', 'kinderen huilen niet voor niets' en 'baby's horen niet huilend in slaap te vallen' impliceren dat dat geldt voor elk kind, en dat moeders die het anders doen het dus niet goed doen. Hun kinderen vallen immers ook onder die grote groep.

Ik denk daarentegen niet dat iemand hier denkt: jee, wat ben jij een slechte moeder. Maar ik denk wel dat we af en toe mogen nadenken wat dat soort stellige algemene uitspraken met iemand die ervan afwijkt kunnen doen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 0:14

Ja ik vind inderdaad dat kinderen niet voor niets huilen, en of je er dan gelijk bij staat of ze nog even laat huilen dat is dan geheel aan de ouders zelf. Dat maakt je geen betere of slechte moeder. Ik sta er wel gelijk bij, al vanaf de geboorte, en heb gemerkt dat dat voor ons het beste werkt. Daar hoeven andere ouders zich echt niet schuldig om te voelen.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 13 jan 2012 - 0:19

Zelda schreef:Ja ik vind inderdaad dat kinderen niet voor niets huilen, en of je er dan gelijk bij staat of ze nog even laat huilen dat is dan geheel aan de ouders zelf. Dat maakt je geen betere of slechte moeder. Ik sta er wel gelijk bij, al vanaf de geboorte, en heb gemerkt dat dat voor ons het beste werkt. Daar hoeven andere ouders zich echt niet schuldig om te voelen.

Nee, ok, maar als jij zegt 'kinderen huilen niet voor niets', dan zeg je daar gelijk mee dat dat voor elk kind geldt, dus ook die van mij, die van de buurvrouw, van Stofzuiger en blondje. En door zo'n algemene uitspraak kan je mensen dus wel onbedoeld een schuldgevoel geven, snap je? Ook al zeg je dat het niet hoeft, het gebeurt toch.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 13 jan 2012 - 0:22

Stofzuiger schreef:

Niet schuldig voelen! Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen? - Pagina 3 699888

Als mama met een huilbaby, in jouw geval huilbaby's, kijk je er anders tegenaan dan mama's waarvan het kindje niet hele dagen huilt.

Jij/ik had(den) alles kunnen doen wat we wilden, maar stil worden deden ze toch niet, althans Y. was alleen stil met z'n fles, weet niet meer precies hoe dat bij jouw jongens was/is.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  frolic vr 13 jan 2012 - 0:22

Laat ze niet huilen , nooit gedaan ook. Haal ze niet gelijk uit bed ( zie ze er dan maar s terug in te krijgen ) maar zit er wel naast .. nou ja lig m.iek dr bed staat naast die van ons

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: