Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoelang mag je een baby van 10 maanden huilen in de box of

+4
pindaatje
LMCurious
Annemie
loesje
8 plaatsers

Ga naar beneden

hoelang mag je een baby van 10 maanden huilen in de box of Empty hoelang mag je een baby van 10 maanden huilen in de box of

Bericht  loesje do 4 aug 2011 - 0:38

hoelang mag je een baby van 10 maanden laten huilen in de box of op de grond? onze zoon is erg veel opgepakt geweest toen hij jong was vanwege een liesbreuk/reflux waar we pas met 4 maanden achter kwamen. hij is inmiddels geopereerd maar hij blijft erg veel aandacht eisen en wil ook sinds kort helemaal niet meer zelfstandig spelen. nou hebben we het idee om hem meer te laten huilen maar hoe lang mag dat en wat moet je dan doen als hij gewoon niet stopt met huilen?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang mag je een baby van 10 maanden huilen in de box of Empty Re: hoelang mag je een baby van 10 maanden huilen in de box of

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 0:42

loesje schreef:hoelang mag je een baby van 10 maanden laten huilen in de box of op de grond? onze zoon is erg veel opgepakt geweest toen hij jong was vanwege een liesbreuk/reflux waar we pas met 4 maanden achter kwamen. hij is inmiddels geopereerd maar hij blijft erg veel aandacht eisen en wil ook sinds kort helemaal niet meer zelfstandig spelen. nou hebben we het idee om hem meer te laten huilen maar hoe lang mag dat en wat moet je dan doen als hij gewoon niet stopt met huilen?

Oppakken laughcry

Nee, sorry ik zal je mijn visie besparen haha. Ik denk niet dat je daar op zit te wachten. Wel sneu trouwens dat hij een liesbreuk had en geopereerd moest worden!

Gast
Gast

hoelang mag je een baby van 10 maanden huilen in de box of Empty Re: hoelang mag je een baby van 10 maanden huilen in de box of

Bericht  Annemie do 4 aug 2011 - 0:42

Wij laten onze zoon altijd max 10 minuten huilen, maar meestal is hij ook gewoon binnen 5 minuten wel stil, maar hij huilt ook alleen de laatste tijd als hij net in bed ligt.
Vervelend zeg dat hij zo snel huilt en verveeld is.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 0:45

Moeilijk. Hier wel kinderen die af en toe moeten huilen om in slaap te komen. Meestal geef/gaf ik ze 10 minuten de tijd.
Met spelen, moet er af en toe gewacht worden tot ik mijn handen vrij heb.
Hoe doe je het nu met je huishouden enzo? Lijkt me wel pittig als hij steeds aandacht vraagt.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 4 aug 2011 - 0:54

Het huishouden doe ik als hij slaapt en als hij in de kinderstoel eventjes zit te spelen. maar tis idd best zwaar op het moment.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  LMCurious do 4 aug 2011 - 1:00

tja, daar zijn natuurlijk niet echt regeltjes voor. Ik liet Joris van het begin af aan eigenlijk altijd de helft van de tijd dat hij wakker was zelf spelen, en de andere helft samen. Soms wilde hij dat absoluut niet, dan had ik zelf een dagje pech en ging ik gewoon wel met Joris spelen. Dit was bij ons echter af en toe. Als hij ging slapen lieten wij hem max. 10 min. huilen, en dat was vaak ruim voldoende voor hem om toch juist in slaap te vallen. Dit heeft hij in fases van een tijdje wel een tijdje niet nodig gehad.

Zoals ik nu begrijp is jullie zoon gewend alle aandacht en tijd te krijgen en wil je het juist leren zelf te spelen. Ik zou niet zo zeer een tijd verbinden aan het laten huilen in dit geval. Misschien kun je beter zelf spelen en samen spelen heel veel afwisselen. Ik weet niet hoe lang hij nu wel zelf kan spelen, maar stel 5 min. Kijk dan eens of het goed gaat als je steeds 5 min. met hem speelt, en dan 5 min. opruimen, 5 min. spelen, 5 min. vaatwasser uitruimen en zo steeds zolang hij wakker is. Dan kun je het gaan opbouwen en dat hij merkt mama komt wel steeds terug voor mij. Kan me zo voorstellen dat dat nu belangrijk is. En als je dan weggaat kun je misschien met hem blijven praten, liedjes zingen, keertje om het hoekje kijken als je in andere ruimte bent. Ik denk door hem nu te laten huilen in de box hij juist meer een weerstand tegen de box krijgt.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  loesje do 4 aug 2011 - 1:03

@LMCurious
ja dat vind ik een hele goeie tip en ga ik proberen en hopelijk werkt het.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  pindaatje do 4 aug 2011 - 1:08

Heeeeel herkenbaar! Toen mijn dochter die leeftijd had was ze ook snel verveeld, en wou ze niet alleen spelen en al helemaal niet in de box. Af en toe liet ik haar even 10 minuten huilen, wat 9 van de 10 keer niet hielp. De ene keer pakte ik haar er weer uit en ging samen met haar spelen, de andere keer legde ik haar op haar kleed op de grond en ging ze wel zelf spelen.
Het huishouden deed ik ook als ze op bed lag of even in de kinderstoel zat. Vond het ook wel een zware en lastige periode, maar na een tijdje ging het steeds beter en leerde ook beter om zichzelf even te vermaken.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  teletascha do 4 aug 2011 - 4:30

Ik laat haar altijd 10 minuten huilen, ga er dan 10 minuten bijzitten, dan weer 10 minuten huilen, dan weer 10 minuten erbij zitten (dit op advies van het consultatiebureau...want de eerste 4 weken huilde zij bijna de hele dag en doordat ik haar telkens weer oppakte hielp ik haar over haar slaap heen en was ze de hele dag hangerig). En nu gaat het echt supergoed. Ze kan rustig 20 minuten in de box spelen, daarna 20 minuten in het wipstoeltje zitten, maar dan zet ik we af en toe de mobiel aan, geef haar een speeltje en loop een beetje rond in haar buurt (opruimen, buispieroefeningen op de grond naast haar Very Happy, drink een kopje koffie terwijl ik op de grond zit bij haar en zing hard en vals liedjes angel ).
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 5:20

Ik laat haar niet alleen huilen. Meestal ga ik samen met haar spelen en dan gaat ze zo op in haar spel dat ze het wel prima vind als ik vervolgens met iets anders bezig ga. Ze moet wel even vaak tot spelen geholpen worden. Als kinderen ouder worden leren ze vanzelf wel om zich beter te vermaken, ik denk niet dat je dit met laten huilen kunt aanleren.

Als je kind verdrietig is door het laten huilen, lijkt me trouwens niet dat hij dan tot spelen komt. Om te gaan spelen moeten kinderen in een goed humeur zijn en als je net 10 minuten hebt liggen huilen lijkt me niet dat je in een lekker humeur bent om even lekker 10 minuten alleen vrolijk te gaan spelen.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn do 4 aug 2011 - 5:43

Dromertje schreef:Ik laat haar niet alleen huilen. Meestal ga ik samen met haar spelen en dan gaat ze zo op in haar spel dat ze het wel prima vind als ik vervolgens met iets anders bezig ga. Ze moet wel even vaak tot spelen geholpen worden. Als kinderen ouder worden leren ze vanzelf wel om zich beter te vermaken, ik denk niet dat je dit met laten huilen kunt aanleren.

Als je kind verdrietig is door het laten huilen, lijkt me trouwens niet dat hij dan tot spelen komt. Om te gaan spelen moeten kinderen in een goed humeur zijn en als je net 10 minuten hebt liggen huilen lijkt me niet dat je in een lekker humeur bent om even lekker 10 minuten alleen vrolijk te gaan spelen.

+1 helemaal mee eens!!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  PiP do 4 aug 2011 - 5:49

Onze dochter wil nu pas sinds een maand lekker zelf spelen.
Maar het is nu ook nog regelmatig dat ze bijvoorbeeld heel vrolijk aan het spelen is in de zandbak, loop ik weg, dan gaat ze me meteen achteraan, terwijl ik in haar zicht blijf.

Ik heb haar eigenlijk nooit laten huilen, behalve als ik echt even het eten moest koken bijvoorbeeld. Dan ging ze in de box.
Schoonmaken deed ik ook als ze op bed lag en nu nog steeds eigenlijk. Nu strijk ik wel af en toe terwijl ze aan het spelen is, maar dat kon toen ze jonger was echt niet. Ow en ze heeft een periode gehad dat ze maar een 15/30 min sliep :o Dat was best wel pittig.
Heb niet echt tips dus, maar hier gaat het al wel beter gelukkig.

Ik vond trouwens wel dat ik weinig begrip kreeg, veel mensen denken dat je je aanstelt als je zegt dat je het soms best pittig vindt. Ze is nou eenmaal een pittige meid die veel aandacht vraagt/vroeg. En nu ben ik zelf ook wel redelijk snel moe omdat ik slecht slaap, maar toch... Ik twijfelde daardoor best wel aan mezelf, maar gelukkig kreeg ik zo nu en dan wel de bevestiging die ik even nodig had.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Liadan do 4 aug 2011 - 6:18

Jazzlyn schreef:
Dromertje schreef:Ik laat haar niet alleen huilen. Meestal ga ik samen met haar spelen en dan gaat ze zo op in haar spel dat ze het wel prima vind als ik vervolgens met iets anders bezig ga. Ze moet wel even vaak tot spelen geholpen worden. Als kinderen ouder worden leren ze vanzelf wel om zich beter te vermaken, ik denk niet dat je dit met laten huilen kunt aanleren.

+1 helemaal mee eens!!

Ook mee eens.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: