Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jaloers

+17
woezel
Muppetje
Le Chat Noir
Flower_L
Supertalentje
Alyssa
Weegschaal
Annie24
SarahKey
joyce0606
Atelier Madame
Paper Crown
Puzzle
Makamba
Lindsya
Susan
Blue flower
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Atelier Madame vr 30 dec 2011 - 3:01

Ik ben zelf nog helemaal niet met dit onderwerp bezig hoor, maar wat ik me wel eens afvraag: als je al 1 (of meerdere) kinderen hebt. En je hebt nog een wens om er eentje bij te krijgen, maar het is moeilijk (om de een of andere reden). Zijn die jaloerse gevoelens dan nog sterker dan dat je ze had voordat je je eerste kreeg? Want ik als kinderloze zou juist denken, als je al een kindje hebt, heb je er iig al één. Maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Blue flower vr 30 dec 2011 - 3:04

Atelier Madame schreef:Ik ben zelf nog helemaal niet met dit onderwerp bezig hoor, maar wat ik me wel eens afvraag: als je al 1 (of meerdere) kinderen hebt. En je hebt nog een wens om er eentje bij te krijgen, maar het is moeilijk (om de een of andere reden). Zijn die jaloerse gevoelens dan nog sterker dan dat je ze had voordat je je eerste kreeg? Want ik als kinderloze zou juist denken, als je al een kindje hebt, heb je er iig al één. Maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd?

Dat was mijn gedachte ook altijd, en nu we dus eigenlijk al een 2de zouden willen en het nog niet kan merk ik dat dat gevoel niet minder is dan bij een eerste. Je weet nu des te beter waarvoor je het doet.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Blue flower vr 30 dec 2011 - 3:08

Puzzle schreef:
Blue flower schreef:
Puzzle schreef:jeetje! lijkt me ook heel spannend voor jullie te zijn geweest!

Wij gaan het nu met medicijnen proberen.. maar moet eerst menstruatie afwachten, anders ook opwekken met medicijnen en daarna clomid proberen.

Spannend! Je hebt het toch in verschillende gradaties? een lichte vorm of een zware vorm geloof ik?
Over Clomid hoor je wel vaak succesverhalen toch?

Ja idd, zal allemaal wel goed komen toch? wachten duurt altijd lang laughcry

Ja wachten is frusterend. Wil je heeel veeel succes wensen en hoop dat je snel ee positieve test in je handen hebt!
Want hoe dan ook ik gun iedereen een zwangerschap en kindje hoor!
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Puzzle vr 30 dec 2011 - 3:22

Blue flower schreef:
Puzzle schreef:
Blue flower schreef:
Puzzle schreef:jeetje! lijkt me ook heel spannend voor jullie te zijn geweest!

Wij gaan het nu met medicijnen proberen.. maar moet eerst menstruatie afwachten, anders ook opwekken met medicijnen en daarna clomid proberen.

Spannend! Je hebt het toch in verschillende gradaties? een lichte vorm of een zware vorm geloof ik?
Over Clomid hoor je wel vaak succesverhalen toch?

Ja idd, zal allemaal wel goed komen toch? wachten duurt altijd lang laughcry

Ja wachten is frusterend. Wil je heeel veeel succes wensen en hoop dat je snel ee positieve test in je handen hebt!
Want hoe dan ook ik gun iedereen een zwangerschap en kindje hoor!

Thnx meid! ik hoop voor jullie ook dat het deze keer een stuk sneller gaat! Laat 2012 ons allemaal iets moois brengen!
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  joyce0606 vr 30 dec 2011 - 4:37

ik ken het gevoel ook wel hoor! en dan ben ik pas net bevallen......
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  SarahKey vr 30 dec 2011 - 5:48

Puzzle schreef:
Blue flower schreef:
Puzzle schreef:jeetje! lijkt me ook heel spannend voor jullie te zijn geweest!

Wij gaan het nu met medicijnen proberen.. maar moet eerst menstruatie afwachten, anders ook opwekken met medicijnen en daarna clomid proberen.

Spannend! Je hebt het toch in verschillende gradaties? een lichte vorm of een zware vorm geloof ik?
Over Clomid hoor je wel vaak succesverhalen toch?

Ja idd, zal allemaal wel goed komen toch? wachten duurt altijd lang laughcry

Hier op het forum hebben we ook al een aantal clomid beebjes (of in aantocht) Dus zeker wel succesverhalen!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  SarahKey vr 30 dec 2011 - 5:50

Ik ken het jaloerse gevoel niet. Heb heus wel eens gedacht: waarom zij wel (weer) en wij nog niet? Maar ik dacht dan altijd wel: onze tijd komt nog wel.
Al vond ik het, vooral na de miskraam, wel moeilijk om van anderen te horen dat ze zwanger waren. Maar echt jaloezie beschrijf ik dat niet.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Puzzle vr 30 dec 2011 - 6:29

SarahKey, idd positieve berichten zijn er zeker door clomid.
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Annie24 vr 30 dec 2011 - 7:08

Zoals BlauwWitRood altijd zegt: je gunt het iedereen, maar jezelf nog het meest. Daar kan je omheen draaien wat je wil, maar dat blijft zo angel

Hier wel dat gevoel, maar dat is meer richting zwangere dames. Wij willen geen 2e kindje meer, maar ik zou dolgraag nog een keer zwanger willen zijn. Vond dat zo bijzonder en af en toe heb ik het idee dat ik te weinig heb genoten toen ik zwanger was.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Weegschaal vr 30 dec 2011 - 7:10

SarahKey schreef:Ik ken het jaloerse gevoel niet. Heb heus wel eens gedacht: waarom zij wel (weer) en wij nog niet? Maar ik dacht dan altijd wel: onze tijd komt nog wel.
Al vond ik het, vooral na de miskraam, wel moeilijk om van anderen te horen dat ze zwanger waren. Maar echt jaloezie beschrijf ik dat niet.


Bovenstaande herken ik wel. Al heb ik dan het geluk tot nu toe vrij makkelijk zwanger te raken. Ik probeer optimistisch te blijven en denk ook echt wel dat ik ooit een zwangerschap uit zal dragen.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Alyssa vr 30 dec 2011 - 7:11

2CKC2 schreef:Ik herken het eerlijk gezegd niet. Ben altijd oprecht blij voor een zwangere. Bij ons gaat het gewoon niet vanzelfsprekend helaas, dat verander ik niet door jaloerse gevoelens te hebben. Al snap ik wel dat dat gewoon een gevoel/emotie is. Die kun je niet beinvloeden.
Dit, al moet ik wel zeggen dat het soms (ook lang niet altijd) wel een beetje steekt hoor.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Supertalentje vr 30 dec 2011 - 7:18

Annie24 schreef:Zoals BlauwWitRood altijd zegt: je gunt het iedereen, maar jezelf nog het meest.

Helaas is het geen kwestie van gunnen, als dat het was, dan kreeg iedereen kinderen.

Verder eens met CKC, ik vind het heel mooi en bijzonder dat zij er zo in kan staan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Annie24 vr 30 dec 2011 - 7:21

Supertalentje schreef:
Annie24 schreef:Zoals BlauwWitRood altijd zegt: je gunt het iedereen, maar jezelf nog het meest.

Helaas is het geen kwestie van gunnen, als dat het was, dan kreeg iedereen kinderen.

Verder eens met CKC, ik vind het heel mooi en bijzonder dat zij er zo in kan staan.

Dan snap je duidelijk niet wat ik bedoel en ken je BlauwWitRood uit het moeilijk zwanger worden topic niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Flower_L vr 30 dec 2011 - 8:02

Jaloers wil ik het niet noemen, wel gevoel van, dat wil ik ook weer!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Le Chat Noir vr 30 dec 2011 - 9:03

Nou ik denk dat ik die 'steken van jaloezie' eerder wel meer had. Bijvoorbeeld toen ik nog moest wachten tot we ervoor konden gaan of in het begin toen het steeds maar niet lukte en bij de rest heel snel.
Voor ons is het nu anders, bij ons is de kans op een natuurlijke zwangerschap ook miniem. Heb dat wel geaccepteerd. Ik voel me er dan ook meer gelaten onder als ik weer nieuws krijg dat iemand zwanger is, meer even een verdrietig gevoel van 'waarom wij nu niet'...niet meer van die steken.
Hoewel ik wel oprecht blij kan zijn voor iemand als het erg gewenst is en iemand er heel blij mee is. Ik ken ook iemand die het meer is overkomen en er ook nog steeds niet echt mee bezig is en daar heb ik het wel wat moeilijk mee... Dat ik bij wijze van alles van tevoren al heb uitgezocht over zwangerschap en baby's en haar dan moet vertellen hoe iets zit...terwijl zij inmiddels een prachtige buik heeft van 6 maanden en deze veel te groot vindt...enz. Probeer mezelf wel voor te houden dat ik niet over iemand anders moet oordelen, iedereen staat er gewoon anders in en omdat het nu toevallig bij ons niet lukt, mag zij heus wel over iets zeuren enz. Maar t blijft lastig!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Muppetje vr 30 dec 2011 - 9:04

Alyssa schreef:
2CKC2 schreef:Ik herken het eerlijk gezegd niet. Ben altijd oprecht blij voor een zwangere. Bij ons gaat het gewoon niet vanzelfsprekend helaas, dat verander ik niet door jaloerse gevoelens te hebben. Al snap ik wel dat dat gewoon een gevoel/emotie is. Die kun je niet beinvloeden.
Dit, al moet ik wel zeggen dat het soms (ook lang niet altijd) wel een beetje steekt hoor.

Hier hetzelfde, jaloers is niet het goede woord. Maar soms is het echt moeilijk ja, dat wel

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 9:07

Atelier Madame schreef:Ik ben zelf nog helemaal niet met dit onderwerp bezig hoor, maar wat ik me wel eens afvraag: als je al 1 (of meerdere) kinderen hebt. En je hebt nog een wens om er eentje bij te krijgen, maar het is moeilijk (om de een of andere reden). Zijn die jaloerse gevoelens dan nog sterker dan dat je ze had voordat je je eerste kreeg? Want ik als kinderloze zou juist denken, als je al een kindje hebt, heb je er iig al één. Maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd?

Ik vond mijn kinderwens voor een 2e even sterk en misschien nog wel sterker dan voor een 1e. Vond ik ook heel raar, maar het was wel zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 9:11

Jolicious schreef:
Atelier Madame schreef:Ik ben zelf nog helemaal niet met dit onderwerp bezig hoor, maar wat ik me wel eens afvraag: als je al 1 (of meerdere) kinderen hebt. En je hebt nog een wens om er eentje bij te krijgen, maar het is moeilijk (om de een of andere reden). Zijn die jaloerse gevoelens dan nog sterker dan dat je ze had voordat je je eerste kreeg? Want ik als kinderloze zou juist denken, als je al een kindje hebt, heb je er iig al één. Maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd?

Ik vond mijn kinderwens voor een 2e even sterk en misschien nog wel sterker dan voor een 1e. Vond ik ook heel raar, maar het was wel zo.

Bij mij was de wens bij een derde het sterkst. Bij de tweede ook wel heel sterk, maar bij de derde was het echt een lichamelijk verlangen naar een baby, niet alleen babykriebels, maar gewoon dat het denken aan een mogelijke baby gewoon bijna pijn doet van verlangen. Klinkt misschien een beetje raar... dat was met name voor we er echt voor gingen, daarna werd het minder.

Ik denk dat gevoelens van jaloezie als je al lang bezig bent of een sterke kinderwens hebt niet meer dan normaal zijn. Je gunt het anderen ook maar je wilt zelf ook zo graag... hier is het nooit aan de orde geweest omdat ik drie keer snel zwanger was maar ik kan me zo goed voorstellen dat het steekt als iemand anders wel zwanger raakt en jij niet, en dat dat verder losstaat van of je het degene gunt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 9:12

Supertalentje schreef:
Annie24 schreef:Zoals BlauwWitRood altijd zegt: je gunt het iedereen, maar jezelf nog het meest.

Helaas is het geen kwestie van gunnen, als dat het was, dan kreeg iedereen kinderen.

Verder eens met CKC, ik vind het heel mooi en bijzonder dat zij er zo in kan staan.

Ik denk dat BWR zich wel pijnlijk bewust is van het feit dat het geen kwestie van gunnen is, dat komt toch ook nergens naar voren uit die opmerking? Het enige dat ik daar in lees is dat ze zelf ook hele graag zwanger zou willen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Le Chat Noir vr 30 dec 2011 - 9:25

Twellie schreef:
Supertalentje schreef:
Annie24 schreef:Zoals BlauwWitRood altijd zegt: je gunt het iedereen, maar jezelf nog het meest.

Helaas is het geen kwestie van gunnen, als dat het was, dan kreeg iedereen kinderen.

Verder eens met CKC, ik vind het heel mooi en bijzonder dat zij er zo in kan staan.

Ik denk dat BWR zich wel pijnlijk bewust is van het feit dat het geen kwestie van gunnen is, dat komt toch ook nergens naar voren uit die opmerking? Het enige dat ik daar in lees is dat ze zelf ook hele graag zwanger zou willen worden.

Ik vat de opmerking van Supertalentje meer op alsof ze het ook jammer vindt dat gunnen niets helpt in het zwanger worden..?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Blue flower vr 30 dec 2011 - 9:39

Ik denk dat iedereen er een eigen draai aangeeft maar we het misschien allemaal hetzelfde wel hetzelfde voelen.
Het blijft hoe dan ook een emotionele molen, voor de 1 minder dan de ander...
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Supertalentje vr 30 dec 2011 - 10:21

Le Chat Noir schreef:
Twellie schreef:
Supertalentje schreef:
Annie24 schreef:Zoals BlauwWitRood altijd zegt: je gunt het iedereen, maar jezelf nog het meest.

Helaas is het geen kwestie van gunnen, als dat het was, dan kreeg iedereen kinderen.

Verder eens met CKC, ik vind het heel mooi en bijzonder dat zij er zo in kan staan.

Ik denk dat BWR zich wel pijnlijk bewust is van het feit dat het geen kwestie van gunnen is, dat komt toch ook nergens naar voren uit die opmerking? Het enige dat ik daar in lees is dat ze zelf ook hele graag zwanger zou willen worden.

Ik vat de opmerking van Supertalentje meer op alsof ze het ook jammer vindt dat gunnen niets helpt in het zwanger worden..?

Ja, als het aan mijn gunnen had gelegen dan hadden BWR, CKC en Tealeaf allemaal al 5 kinderen. Het een ander wel of niet gunnen doet echt totaal niets af aan je eigen situatie. Zo lees ik de post van CKC ook een beetje, ze is altijd oprecht blij, maar heeft tegelijkertijd niet dat ze het zichzelf meer zou gunnen, voor haar ligt het anders en dat weet ze en heeft ze geaccepteerd.

Edit: Daarmee wil ik trouwens helemaal niet iemand voor het hoofd stoten die er anders instaat dan CKC, of dat je niet jaloers/afgunstig/beetje minder blij/verdrietig mag zijn als een ander vertelt zwanger te zijn. Het zijn hele moeilijke dingen, dat CKC daar zo in kan staan vind ik alleen maar heel knap, maar het komt tegelijkertijd wel overeen met hoe ik naar dingen kijk.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Lindsya za 31 dec 2011 - 1:24

Blue Flower, dat is moeilijk. Maar er is in de toekomst ooit wel een kans op een tweede kindje te kunnen krijgen.

Le chat noir, ik zie dat in januari weer een terug plaatsing krijgt. Spannend in januari begin ik als alles goed gaat weer met hormonen spuiten voor een ivf behandeling. Ik ga voor je duimen.

Supertalentje, ik denk dat alle meiden zo wel een behandeling in gaan zoals CKC er in staat. Ik heb het ook moeten accepteren dat het niet op de natuurlijke manier gaat. Als jij blijft treuren waarom lukt het bij ons niet, is voor jezelf gewoon helemaal niet goed. En gunnen, ik gun het iedereen en dat zou ik ook altijd blijven doen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 2:29

Lindsya, goed dat je weer gaat beginnen! Heel veel succes meid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  woezel za 31 dec 2011 - 2:37

lindsya spannend dat jullie in januari gaan starten. Ik ga voor jullie duimen.

le chait noir, voor jullie breekt er ook een spannende tijd aan.

Ik herken het gevoel vd topicstarter wel. Heb het ook gehad na de eerste wilde, na 9 maanden voor de 2e gaan. Maar toen kreeg ik te horen dat ik graves heb en het niet verstandig was om voor een 2e te gaan. Ook al waren we al heel blij, toch duurde het gevoelsmatig heel lang voordat we groen licht kregen. Nooit echt jaloers geweest, maar wel zo graag weer zo'n klein hummeltje in je armen willen sluiten.

Ik wil iedereen bij deze ook even een heel vruchtbaar jaar wensen in 2012, dat er maar weer veel yesbaby's geboren mogen worden.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jaloers - Pagina 2 Empty Re: jaloers

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum