Kan een kat jaloers zijn?
+3
Siamsa
nina
Lady Starstruck
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kan een kat jaloers zijn?
Ik heb 2 katten een mannetje en een vrouwtje. Het vrouwtje hecht zich enorm aan mijn vriend. En ze komt nooit naar mij toe. Maar wat ik net meemaakte. Ik zat even bij mijn vriend, en toen kwam dat vrouwtje serieus bij hem zitten zo van "puh dit is mijn baasje/ vriendje". Ligt het nou aan mij of kan een kat nou serieus jaloers zijn?
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Re: Kan een kat jaloers zijn?
Ik denk wel dat het kan.
De hond van mijn ouders wordt ook altijd onrustig als ik mijn moeder knuffel. haha!
De hond van mijn ouders wordt ook altijd onrustig als ik mijn moeder knuffel. haha!
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Het kan heel erg goed hoor. Als mijn toenmalige vriend en ik samen op de bank lagen, dan kwam ons hondje er ook altijd tussen zitten, onder het mom van "Krijg geen aandacht. Wil aandacht". En dan ook alleen van mijn toenmalige vriend, want mij had ie niets in de reken.
Gast- Gast
Oja hoor dat kan. Ik heb ook zo'n gekke kat. Ligt ze heerlijk in d'r mand, hele dag geen aandacht nodig en reageert ook nergens op als je haar roept. Maar als ik even aan de telefoon ben dan, komt ze meteen naar me toe, gaat hele tijd miauwen, kopjes geven, om me heen dralen en met me mee lopen. Word dan echt afgeleid van het gesprek en pas als ik heb opgehangen wil ze niks anders dan geaait worden ineens.
Gast- Gast
Ik denk het wel hoor! Ik heb sinds 2 weken een kat te logeren voor langere tijd, en mijn kat en het logeetje gaan super samen (het zijn broertjes maar dat weten ze natuurlijk niet, haha), maar vanavond toen mijn eigen kat naast mij op de bank lag (echt tegen mij aan gekropen) en de andere kat er ook bij wilde gaan liggen, beet mijn kat hem in zijn poot (niet hard, maar echt zo van: 'weg jij!'). Denk dat mijn kat echt even een momentje alleen met mij op de bank wilde, haha! Als ik de andere kat aandacht geef, doet mijn kat verder nooit jaloers (hij blijft wel altijd kijken als hij het in de gaten heeft, maar gaat niet zelf ook aandacht vragen), maar dit was de eerste keer dat de andere kat er ook bij wilde gaan liggen, dat ging mijn kat nog net iets te ver denk ik:P
Laatst aangepast door Siamsa op za 15 okt 2011 - 12:00; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Het konijn van mijn schoonzus was 'boos' in de eerste weken dat hun dochtertje geboren was. Die leek ook behoorlijk jaloers.
Gast- Gast
Haha het blijven gekke beesten Mijn vriend borstelt onze twee katten vaak. En dat kan dat vrouwtje ook niet hebben. Dan geeft ze een flinke knauw naar het mannetje. Het is echt een diva geloof ik
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
June schreef:Het konijn van mijn schoonzus was 'boos' in de eerste weken dat hun dochtertje geboren was. Die leek ook behoorlijk jaloers.
Gast- Gast
o echt wel, wij hebben ook twee katten, als wij de oudste aandacht geven komt de kleinste er gelijk bij, of als ik de oudste roep komt die kleine, dus hier jaloerse kat
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Natuurlijk kunnen die jaloers worden.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jahoor, wij hebben een heel jaloerse in huis. We kunnen de hele tijd lopen zwaaien met een speeltje, geen interesse. Maar als de poes het heeft moet hij het ineens. Zelfde met knuffelen en aaien van de andere poes.
Hij kan het zelfs heel slecht hebben als vriend en ik knuffelen. Soms sandwichen we hem er maar tussen, dan heeft hij de tijd van zijn leven.
Hij kan het zelfs heel slecht hebben als vriend en ik knuffelen. Soms sandwichen we hem er maar tussen, dan heeft hij de tijd van zijn leven.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Nobucta schreef:Jahoor, wij hebben een heel jaloerse in huis. We kunnen de hele tijd lopen zwaaien met een speeltje, geen interesse. Maar als de poes het heeft moet hij het ineens. Zelfde met knuffelen en aaien van de andere poes.
Haha, ik zie het helemaal voor me. Onze poes is denk ik niet echt jaloers, maar als mevrouw aandacht wil dan moet ze ook aandacht hebben. Op dit moment is het wel anders, ze zit op de laptop van mijn vriend. Hoezo laptop tic! En heeft meer de houding van "laat me met rust mens" want als ik haar wil knuffelen krijg ik een paar nagels in mijn hand. Nee jaloers niet, eigenwijs zeker wel!
Gast- Gast
Cimic, mijn kat heeft ook iets met laptops. Het liefst gaat hij op het toetsenbord liggen slapen...
Verder merk ik niet dat hij heel jaloers is. Alleen als mijn vriend en ik op bed liggen komt hij er graag tussen in liggen.
Of als mijn vriend hem aait dan kan hij mij zo triomfantelijk aan kijken, als ik hem aai doet hij dat bij mijn vriend. Maar voor de rest heeft hij ons alletwee wel graag
Verder merk ik niet dat hij heel jaloers is. Alleen als mijn vriend en ik op bed liggen komt hij er graag tussen in liggen.
Of als mijn vriend hem aait dan kan hij mij zo triomfantelijk aan kijken, als ik hem aai doet hij dat bij mijn vriend. Maar voor de rest heeft hij ons alletwee wel graag
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Dat komt denk ik door de warmte van de laptops. Over in bed liggen gesproken. We hebben Aagje uit het asiel gehaald en vanaf de eerste dag mocht ze al bij ons op bed liggen 's avond anders was mevrouw je buurt bij elkaar aan het mauwen. Ze bleef ook netjes opgerold aan het voeteneinde liggen we hadden gen last van haar. Alleen ze heeft ze de laatste paar weken iets nieuws. Ze gaat serieus helemaal uitgestrekt tussen ons in liggen zodat mijn vriend geen plaats meer heeft en ik een gedeelte dekens mis. En owje als je haar weg wilt duwen gaat ze mauwen. Hoezo verwend!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ik ben jaloers op dit kind van 3...
» Jaloers
» Jaloers
» Jaloers en onzeker
» Op welke forummer ben jij 'jaloers'?
» Jaloers
» Jaloers
» Jaloers en onzeker
» Op welke forummer ben jij 'jaloers'?
Pagina 1 van 1