Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij snel jaloers?

+14
Yzma
VeryCherry
Oasis
Lotus
studiebol
M_as
Suus
Roze Roos
_DoI
norah
Jeanette
Phileine
Zwerver
Fearie
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 10:04

De titel zegt het al; Ben jij snel jaloers?
En dan heb ik het bijvoorbeeld over je vriendin die de broek heeft gekocht die jij al een tijd wilde en die haar geweldig staat...
Of je zusje die dezelfde bikini als jij heeft gekocht en die haar beter staat...
Je vriend die met jouw beste vriendin een avondje uit gaat...
Je vriend die een smsje van een collega krijgt om samen gezellig wat te gaan doen...

Bovenstaande is allemaal op mij van toepassing (geweest) en ik kan daar eigenlijk helemaal niet jaloers om zijn. Maar nu had ik het daar vanmiddag met een vriendin over en die zei dat ze eht bijvoorbeeld echt niet leuk zou vinden als haar vriend en haar beste vriendin samen weg zouden gaan.
Ik ben gewoon totaal niet zo aangelegd, kan ook echt niet met deze situaties zitten. Ik vertrouw mijn vriend voor de volle 100% en weet zeker dat hij nooit iets met mijn beste vriendin of een collega zou doen wat niet door de beugel kan.
Mijn zusje gun ik die bikini en tja, ze is nou eenmaal knapper dan ik Wink En mijn vriendin gun ik ook die broek als die haar zo goed staat, ik word er vrolijk van als zij vrolijk is smile

En jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 10:07

Ja zeker in de liefde merk ik de laatste tijd dat ik nog wel jaloers ben. Ik kan het dan wel rationaliseren maar gevoel overheerst. Dat vind ik wel moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 10:10

Marin schreef:Ja zeker in de liefde merk ik de laatste tijd dat ik nog wel jaloers ben. Ik kan het dan wel rationaliseren maar gevoel overheerst. Dat vind ik wel moeilijk.

En hoe reageert je vriend daar dan bijvoorbeeld op? Of laat je het niet aan hem merken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Fearie vr 26 nov 2010 - 10:10

Ik ben wel eens jaloers, maar denk wel dat er een verschil is in jaloezie. Zodra het ziekelijk wordt is het niet meer goed haha.

Op mijn vriend ben ik niet jaloers, maak wel voor de lol wel eens de opmerking wat ie allemaal op zijn werk uitspookt maar ik vertrouw hem voor 100%
Op vriendinnen ben ik niet snel jaloers, laatst wel een keer toen eentje me vertelde dat ze zwanger was, toen had ik wel zoiets van 'wat leuk voor je, maar waarom ik niet Sad?'. Daar blijft het gelukkig dan ook bij smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 10:14

Fearie schreef:Ik ben wel eens jaloers, maar denk wel dat er een verschil is in jaloezie. Zodra het ziekelijk wordt is het niet meer goed haha.

Op mijn vriend ben ik niet jaloers, maak wel voor de lol wel eens de opmerking wat ie allemaal op zijn werk uitspookt maar ik vertrouw hem voor 100%
Op vriendinnen ben ik niet snel jaloers, laatst wel een keer toen eentje me vertelde dat ze zwanger was, toen had ik wel zoiets van 'wat leuk voor je, maar waarom ik niet Sad?'. Daar blijft het gelukkig dan ook bij smile

Ja dat laatste kan ik me inderdaad wel voorstellen, in jouw situatie zou ik dat ook wel denken. Maar er zit inderdaad een groot verschil tussen ziekelijk jaloers en gezond jaloers, om het maar zo te zeggen. Ik denk bijvoorbeeld ook wel eens in het zwembad; ''Zo, zij heeft een goed figuur, dat zou ik ook wel willen!'' Maarja, ik stond nu eenmaal achteraan toen de strakke buikjes werden uitgedeeld, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 10:15

Sannanas schreef:
Marin schreef:Ja zeker in de liefde merk ik de laatste tijd dat ik nog wel jaloers ben. Ik kan het dan wel rationaliseren maar gevoel overheerst. Dat vind ik wel moeilijk.

En hoe reageert je vriend daar dan bijvoorbeeld op? Of laat je het niet aan hem merken?

Meestal zeg ik t gewoon eerlijk en geeft hij een eerlijk antwoord terug. Dat werkt t beste. En andersom is hij ook wel eens jaloers en dan begrijpen we t dus van elkaar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 10:21

Ik ben zelf ook niet jaloers aangelegd, jaren geleden toen ik nog jong en onzeker was kon ik dat trouwens wel eens zijn. De weinige keren dat het nu nog voorkomt is wanneer er iemand zwanger is of een baby heeft gekregen, maar dat vreet niet aan me. Het is meer een steek van jaloezie die ik daarna snel van me af kan zetten, omdat ik iedereen eigenlijk dat geluk gun.

Ik ben nooit jaloers op mijn vriend en wanneer kleding mijn vriendinnen goed staat, vind ik dat alleen maar fijn voor hun. Ook wanneer het vrienden / familie voor de wind gaat, ben ik alleen maar blij.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 10:45

Nee, eigenlijk niet.

Alleen heel soms bij 'gezonde' mensen die helemaal kunnen doen & laten wat ze willen, ook qua werk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Zwerver vr 26 nov 2010 - 10:49

Marin schreef:Ja zeker in de liefde merk ik de laatste tijd dat ik nog wel jaloers ben. Ik kan het dan wel rationaliseren maar gevoel overheerst. Dat vind ik wel moeilijk.
Same here!
Mijn vriend is gelukkig heel geduldig met me. We praten er altijd open over. Hoe hij er over denkt en hoe ik er over denkt. Maar het probleem ligt voornamelijk aan mijn zelfvertrouwen.
Ik heb alleen jaloezie bij mijn vriend.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Phileine vr 26 nov 2010 - 10:53

Tot een paar jaar terug was ik wel vaak jaloers, nu eigenlijk nooit meer. Ik vertrouw mijn vriendin met iedereen, ze zou best een dagje op stap mogen met een vriendin van mij. Ook in uiterlijkheden ben ik niet jaloers. Het enige waar ik misschien jaloers op zou kunnen zijn, is meiden van mijn leeftijd die al een mooie baan hebben. Dan besef ik mij dat ik nog heel wat jaartjes moet studeren voordat ik een baan kan gaan zoeken.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 13:03

wc-eend schreef:
Marin schreef:Ja zeker in de liefde merk ik de laatste tijd dat ik nog wel jaloers ben. Ik kan het dan wel rationaliseren maar gevoel overheerst. Dat vind ik wel moeilijk.
Same here!
Mijn vriend is gelukkig heel geduldig met me. We praten er altijd open over. Hoe hij er over denkt en hoe ik er over denkt. Maar het probleem ligt voornamelijk aan mijn zelfvertrouwen.
Ik heb alleen jaloezie bij mijn vriend.
Same here.. Ik ben ook best wel jaloers, maar dat ligt meer aan de situatie.. We zijn wel samen en hebben ook afgesproken dat we de enige voor elkaar zijn. Maar toch ben ik wel jaloers als hij met andere (onbekende) meiden omgaat.. Omdat hij ergens niet 'van mij' is om het zo maar te zeggen, vervelend gevoel geeft dat soms. Maargoed, toen we wel een relatie hadden had ik dat eigenlijk totaal niet en toen was ik ook echt wel trots op mezelf. Bij m`n exen was ik namelijk wel heel erg jaloers en dat vond ik echt hinderlijk.

Wat betreft het vriendin - broek verhaal, dat vind ik alleen maar leuk, geen probleem.. Wij als vriendinnen hebben heel veel dezelfde kleding en zelfs schoenen haha.. Maar we vragen wel altijd aan elkaar als de ander dat niet erg vind.
Ik heb geen zusje, maar het lijkt me niet zo leuk als kleding haar beter staat en ze ook nog eens veel knapper zou zijn.. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Jeanette vr 26 nov 2010 - 22:02

Ik ben ook niet snel jaloers. En dat vond mijn ex blijkbaar niks haha, want hij was wel altijd jaloers.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 22:11

Nee op zich niet echt, zeker niet naar vriendinnen enzo toe. Ik kan er ook heel slecht tegen als ik het omgekeerde merk. Dat ik bv veel reis krijg ik weleens te horen en dan geef ik altijd aan dat zij dat net zo goed kunnen maar een ander leven hebben dan ik. Dan zeg ik dat ze moeten kijken wat ze zelf hebben ipv naar wat ik heb. Want negen van de tien keer hebben zij genoeg dat ik weer niet heb. Dat gun ik ze toch ook gewoon?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 23:12

Niet meer maar die periode heb ik wel heeeel erg gehad helaas.
Door een ex werd ik vreselijk achterdochtig in mijn relatie die ik nu heb (in het begin dan).

Mijn inmiddels man had eigenlijk iets soortgelijks met zijn ex meegemaakt dus we wisten goed van elkaar wanneer we iets zouden voelen qua jaloezie.

Gelukkig is dat tijdperk helemaal voorbij, zowel van zijn kant als van mijn kant.

Overigens zijn dingen als in: Hij gaat een avondje weg met mijn beste vriendin, hier niet van toepassing.
Zulke dingen gebeuren hier gewoon niet. Ook niet met collega's of iets wat er op lijkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Jeanette vr 26 nov 2010 - 23:14

Lagom schreef:Nee op zich niet echt, zeker niet naar vriendinnen enzo toe. Ik kan er ook heel slecht tegen als ik het omgekeerde merk. Dat ik bv veel reis krijg ik weleens te horen en dan geef ik altijd aan dat zij dat net zo goed kunnen maar een ander leven hebben dan ik. Dan zeg ik dat ze moeten kijken wat ze zelf hebben ipv naar wat ik heb. Want negen van de tien keer hebben zij genoeg dat ik weer niet heb. Dat gun ik ze toch ook gewoon?

Dit is heel herkenbaar idd!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  norah vr 26 nov 2010 - 23:22

ik ben heel erg jaloers aangelegd, bij mij is dat te verklaren dat ik erg onzeker ben maar het is soms wel lastig maar dan relativeert iemand of ikzelf het wel weer.
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  _DoI vr 26 nov 2010 - 23:51

In mijn vorige relatie was ik wel eens jaloers maar in mijn huidige relatie heb ik dat gevoel totaal niet. Ik vertrouw mijn vriend voor de volle 100% en als ik 'm zie praten met een onbekende vrouw dan vind ik dat niet erg. Zelf heb ik bijna alleen maar mannelijke vrienden en gelukkig is mijn vriend ook totaal niet jaloers aangelegd en laat hij mij gerust bij 'n vriend logeren of andersom. Op feestjes (en dan vooral in de winter) komt het regelmatig voor dat ze de sauna of jacuzzi in gaan (ook met meiden) en dat vind ik ook geen probleem.

Jaloezie naar vrienden ken ik eigenlijk niet, en andersom heb ik dat ook nog nooit gemerkt.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 0:53

_Donnaa schreef:Same here.. Ik ben ook best wel jaloers, maar dat ligt meer aan de situatie.. We zijn wel samen en hebben ook afgesproken dat we de enige voor elkaar zijn. Maar toch ben ik wel jaloers als hij met andere (onbekende) meiden omgaat.. Omdat hij ergens niet 'van mij' is om het zo maar te zeggen, vervelend gevoel geeft dat soms. Maargoed, toen we wel een relatie hadden had ik dat eigenlijk totaal niet en toen was ik ook echt wel trots op mezelf. Bij m`n exen was ik namelijk wel heel erg jaloers en dat vond ik echt hinderlijk.


Dit kan ik me wel goed voorstellen.. Dat zou mij ook niet lekker liggen.

In het begin was ik wel erg jaloers in mijn relatie. Maar nu naar 5,5 jaar is dat er niet zo heftig meer. Maar ik denk dat als we uit gaan en een andere meid echt steeds bij hem is, en hij het in mijn ogen té gezellig heeft. Dan word ik denk ik nog wel wat jaloers :P Maar niet zo dat ik er hysterisch van word.

Wat betreft die andere dingen, ik zou het mijn zusje gunnen. Ze is al niet zo gelukkig met zichzelf. Dus het zou haar goed doen om een bikini te hebben die haar beter staat.
En ik ben wel eens jaloers op vriendinnen. Maar dan niet vervelend jaloers. Er gaat alleen een gedachte door mij heen dat ik het ook wel leuk zou vinden. Of zoals iemand die ik ken, verdient gewoon echt enorm veel geld waardoor zijn vriendin lekker veel kan winkelen altijd. Dan denk ik ook wel eens, had ik dat ook maar.. Dan had ik mijn huisje al veel verder af kunnen werken. Maar het overheerst niet, want na een paar minuten denk ik er al niet meer over na.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Roze Roos zo 28 nov 2010 - 0:24

Eigenlijk heb ik niet zoveel last van jaloerse gevoelens, ik voel ook niet de behoefte om alles te willen hebben wat een ander ook heeeft.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 1:26

Af en toe. Ik ben meer jaloers op mensen waarbij alles voor de wind gaat dan dat ik jaloers ben om een broek die
mijn vriendin beter staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Suus zo 28 nov 2010 - 5:43

In het begin van mijn relatie met mijn vriend was ik wel jaloers. Ik zat zelf niet zo lekker in mijn vel en kon het soms niet zo goed hebben dat hij leuke dingen ging doen met anderen en ik voor mijn gevoel niemand had om leuke dingen mee te doen. Maar inmiddels heb ik er geen last meer van. Heb eerder te vaak leuke dingen te doen, dus helemaal geen tijd meer om jaloers te zijn Wink
Met vriendinnen of familie heb ik het eigenlijk nooit gehad.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  M_as zo 28 nov 2010 - 6:13

[quote="Sannanas"] Maar nu had ik het daar vanmiddag met een vriendin over en die zei dat ze eht bijvoorbeeld echt niet leuk zou vinden als haar vriend en haar beste vriendin samen weg zouden gaan.
Ik ben gewoon totaal niet zo aangelegd, kan ook echt niet met deze situaties zitten. Ik vertrouw mijn vriend voor de volle 100% en weet zeker dat hij nooit iets met mijn beste vriendin of een collega zou doen wat niet door de beugel kan.
quote]

Ik zou dit trouwens ook niet leuk vinden. Niet uit jaloezie ofzo, maar ik vertrouw het gewoon niet. Dat komt omdat ik m'n ex ook voor de volle 100% vertrouwde en die ging uiteindelijk vreemd met m'n beste vriendin.

Verder ben ik niet heel jaloers aangelegd. Tuurlijk zou ik ook wel eens iets willen wat niet kan en wat een ander wel kan. Maar dat denk je een moment en that's it.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  studiebol zo 28 nov 2010 - 7:11

Mijn vriend is voor zijn werk vaak in het buitenland aan het werk. In het begin moest ik daar erg aan wennen, je leert elkaar toch ook nog kennen en ik wist niet zo goed hoe hij daar mee om zou gaan. Maar dat is wel vrij snel over gegaan. Ik vertrouw hem, en hij mij ook, ik ga regelmatig zonder hem op stap en dat is voor hem ook wennen geweest. Wij zijn vaak apart van elkaar en als we dan geen vertrouwen in elkaar zouden hebben zou het gewoon echt niet werken!

En als mijn vriend met mijn vriendin op stap wil, helemaal prima geen probleem. Collega kan ik me niet voorstellen want het zijn allemaal mannen bij hem maar zie daar ook niet echt een probleem in.

Waar ik wel soms jaloers op kan zijn, al weet ik niet of jaloers het goede woord is, maar ik kan me nog wel eens vergelijken met andere mensen en dat moet ik niet doen want dat is nergens voor nodig!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Lotus zo 28 nov 2010 - 7:47

Ik ben wel eens jaloers. Dan niet in de zin dat ik anderen iets niet gun, maar meer dat ik het zelf ook zou willen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Oasis zo 28 nov 2010 - 8:38

wc-eend schreef:
Marin schreef:Ja zeker in de liefde merk ik de laatste tijd dat ik nog wel jaloers ben. Ik kan het dan wel rationaliseren maar gevoel overheerst. Dat vind ik wel moeilijk.
Same here!
Mijn vriend is gelukkig heel geduldig met me. We praten er altijd open over. Hoe hij er over denkt en hoe ik er over denkt. Maar het probleem ligt voornamelijk aan mijn zelfvertrouwen.
Ik heb alleen jaloezie bij mijn vriend.

Dit heb ik dus ook! Voor mijn vriendinnen ben ik alleen maar blij en nooit jaloers, maar in mijn relatie ben ik juist weer veel te snel jaloers. Gelukkig kunnen we hier goed over praten, en leer ik het steeds beter te relativeren.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij snel jaloers? Empty Re: Ben jij snel jaloers?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum