Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

+30
loesje
Atelier Madame
**_pearl_**
Flower_L
Bacio
Jezzie
-Ieniemienie-
Mamsie
SarahKey
Aimee
Phileine
Rouge
Fearie
Viva
Alyssa
PapillonRose
SuperGrover
Thunder
Smaragdje
Ayla
TGR
rapa nui
Arwyn
Supertalentje
Puzzle
Stuiterbal
Minx
marjoleinnn
JD
joyce0606
34 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 5:18

Susan schreef:
Smikkell schreef:Men begon vroeger vroeg aan kinderen omdat ze geen kans hadden op studie en een baan. Huisvrouw en moeder worden was hun taak en het was de norm. Die vrouwen hadden verder ook geen leven, behalve wassen (zonder machine), koken en kinderen opvoeden. Als je nu oudere dames spreekt zeggen zij ook dat ze zich zo jong voelde en echt niet altijd wisten hoe het moest en het zo geweldig vonden. De verantwoordelijkheid van een gezin, huishouden en huwelijk ervaarde veel ook als zwaar. Dus de vraag is: lukte het ook echt?

Tijden zijn nu anders. Vrouwen kunnen nu studeren en werken. Vrouwen van toen zouden daar jaloers op zijn. Je kan nu veel meer dan alleen vrouw en moeder zijn, dus ik snap wel wat ze bedoelen met 'je bent nog jong en je vergooit je leven'. Niet dat je geen leven hebt als je moeder bent, maar meer omdat men nu veel meer kansen heeft dat alleen moeder worden om jonge leeftijd.

Ik vind ook niet dat je verplicht bent om je kansen te pakken wat studie en werk betreft, en tegenwoordig was je niet meer op de hand, gaan kinderen naar een dagverblijf en kun je gezin en studie veel beter combineren, maar de vergelijking met vroeger is wat scheef.

Ja, maar dat gaat dus puur om jezelf en het feit dat je bepaalde keuzemogelijkheden uitsluit of moeilijker maakt. Het gaat niet om kunnen. Als vrouwen toen op een bepaalde leeftijd moeder konden zijn, kunnen ze dat nu ook, alleen kiezen ze er nu vaak bewust voor en toen was het gewoon een kwestie van doen wat er van je verwacht werd.
Niet iedereen was er toen al klaar voor om moeder te worden. De meesten waren erg jong en nog kind toen zij trouwden. Als je nu oudere dames spreekt zijn ze daar niet allemaal tevreden en blij over. Ik reageerde op iemand die zei dat het toen ook prima ging als jonge moeder en dat is dus niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 5:23

Nee, maar dat is dan toch juist een pluspunt van nu, dat veel vrouwen die nu jong moeder worden daar zelf voor kiezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 5:36

Onder de 23 vind ik persoonlijk iemand echt te jong

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 5:40

Ik weet trouwens nog wel dat ik tijdens mijn studie op een kinderdagverblijf werkte, ik was toen 22 en een vaste leidster van die groep was zwanger van haar eerste en zij was een jaar jonger dan ik, maar ik vond haar niet te jong, terwijl ik mezelf wel te jong had gevonden als ik toen zwanger was geweest. Zij was gewoon veel ouwelijker, ze was al getrouwd, had een vaste baan en waarschijnlijk haar zaakjes goed op orde, terwijl ik nog studeerde, op kamers woonde en amper verantwoordelijkheden had. Ik vond het ook altijd een raar idee dat ik in feite ouder was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Aggi za 7 jan 2012 - 5:45


Alles onder de 25 vind ik jong, maar iedereen moet het zelf weten, iedereen is er gewoon aan toe wanneer diegene er klaar voor is.

Ik wilde graag zo rond mijn 28ste moeder worden... ik was net 2 dagen 28 toen ik beviel van onze zoon.

Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 6:32

Smikkell schreef:
Susan schreef:
Smikkell schreef:Men begon vroeger vroeg aan kinderen omdat ze geen kans hadden op studie en een baan. Huisvrouw en moeder worden was hun taak en het was de norm. Die vrouwen hadden verder ook geen leven, behalve wassen (zonder machine), koken en kinderen opvoeden. Als je nu oudere dames spreekt zeggen zij ook dat ze zich zo jong voelde en echt niet altijd wisten hoe het moest en het zo geweldig vonden. De verantwoordelijkheid van een gezin, huishouden en huwelijk ervaarde veel ook als zwaar. Dus de vraag is: lukte het ook echt?

Tijden zijn nu anders. Vrouwen kunnen nu studeren en werken. Vrouwen van toen zouden daar jaloers op zijn. Je kan nu veel meer dan alleen vrouw en moeder zijn, dus ik snap wel wat ze bedoelen met 'je bent nog jong en je vergooit je leven'. Niet dat je geen leven hebt als je moeder bent, maar meer omdat men nu veel meer kansen heeft dat alleen moeder worden om jonge leeftijd.

Ik vind ook niet dat je verplicht bent om je kansen te pakken wat studie en werk betreft, en tegenwoordig was je niet meer op de hand, gaan kinderen naar een dagverblijf en kun je gezin en studie veel beter combineren, maar de vergelijking met vroeger is wat scheef.

Ja, maar dat gaat dus puur om jezelf en het feit dat je bepaalde keuzemogelijkheden uitsluit of moeilijker maakt. Het gaat niet om kunnen. Als vrouwen toen op een bepaalde leeftijd moeder konden zijn, kunnen ze dat nu ook, alleen kiezen ze er nu vaak bewust voor en toen was het gewoon een kwestie van doen wat er van je verwacht werd.
Niet iedereen was er toen al klaar voor om moeder te worden. De meesten waren erg jong en nog kind toen zij trouwden. Als je nu oudere dames spreekt zijn ze daar niet allemaal tevreden en blij over. Ik reageerde op iemand die zei dat het toen ook prima ging als jonge moeder en dat is dus niet zo.

Dat was ik.

Geef toe dat mijn vergelijking scheef is als je kijk dat tijden veranderd zijn. Misschien denk ik ook simpel dan?
En met dat het vroeger ook lukte bedoel ik niet dat het allemaal zo makkelijk was etc. Maar ook met het idee van vallen en opstaan. Dat de mensen ondanks dat het zwaar was en weinig hadden zich er toch een weg doorheen sloegen ook al stonden ze dan misschien niet helemaal achter hun keuze.

En zo denk ik nu ook. Nu is het een bewuste keuze, maar even los nu van de keuze, het zal ook nu ook voor jonge moeders iets zijn met veel vallen en opstaan ook al is het allemaal makkelijker kwa leefstijl. Maar als de mensen vroeger er de vechtkracht er voor hadden (uitzonderingen heb je) Waarom nu dan niet? Dat heeft toch niks met een keuze te maken?

Misschien irriteer ik me ook aan het idee dat mensen dit voor jou kunnen beslissen. Dat mensen gelijk een oordeel hebben, terwijl een jong meisje er bewust erover heeft nagedacht om jong moeder te worden en geen carriere te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 7:47

Smikkell schreef:Het zwembad hier houdt 21+ aan. Jonger ben je niet welkom tijdens familiezwemmen.

Belachelijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Mamsie za 7 jan 2012 - 8:07

Cimic, en zelfs jong kiezen voor kinderen èn carriere maken kan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 8:09

Jolicious schreef:
Smikkell schreef:Het zwembad hier houdt 21+ aan. Jonger ben je niet welkom tijdens familiezwemmen.

Belachelijk...
Ik vind het ook vreemd. Moeders zijn pas welkom vanaf 21+.

Familiezwemmen: iedere zondag én tijdens schoolvakanties bieden wij familiezwemmen aan. Familiezwemmen is er speciaal voor ouders (vanaf 21 jaar) met kinderen.


Laatst aangepast door Smikkell op za 7 jan 2012 - 8:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 8:10

Mamsie schreef:Cimic, en zelfs jong kiezen voor kinderen èn carriere maken kan.

Precies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 8:12

Mamsie schreef:Cimic, en zelfs jong kiezen voor kinderen èn carriere maken kan.

Klopt zeker het was ook een voorbeeld. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Lejow za 7 jan 2012 - 8:21

Smikkell schreef:
Jolicious schreef:
Smikkell schreef:Het zwembad hier houdt 21+ aan. Jonger ben je niet welkom tijdens familiezwemmen.

Belachelijk...
Ik vind het ook vreemd. Moeders zijn pas welkom vanaf 21+.

Familiezwemmen: iedere zondag én tijdens schoolvakanties bieden wij familiezwemmen aan. Familiezwemmen is er speciaal voor ouders (vanaf 21 jaar) met kinderen.

Ik zou denk ik echt in staat zijn een mailtje naar het ziekenhuis te sturen en te vragen waar dat op slaat...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Mamsie za 7 jan 2012 - 8:25

Schandalig!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Tania za 7 jan 2012 - 8:29

Lejow schreef:
Smikkell schreef:
Jolicious schreef:
Smikkell schreef:Het zwembad hier houdt 21+ aan. Jonger ben je niet welkom tijdens familiezwemmen.

Belachelijk...
Ik vind het ook vreemd. Moeders zijn pas welkom vanaf 21+.

Familiezwemmen: iedere zondag én tijdens schoolvakanties bieden wij familiezwemmen aan. Familiezwemmen is er speciaal voor ouders (vanaf 21 jaar) met kinderen.

Ik zou denk ik echt in staat zijn een mailtje naar het ziekenhuis te sturen en te vragen waar dat op slaat...

Ik denk dat ze geen flauw idee hebben waar je het over hebt als je dat doet Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Thunder za 7 jan 2012 - 8:49

Whahahaha Lejow lol! laughcry

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Susan za 7 jan 2012 - 8:56

Ik zou serieus overwegen om een klacht in te dienen over dat zwembad als ik als moeder van jonger dan 21 niet met mijn kinderen naar dat familiezwemmen zou mogen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 9:09

Susan schreef:Ik zou serieus overwegen om een klacht in te dienen over dat zwembad als ik als moeder van jonger dan 21 niet met mijn kinderen naar dat familiezwemmen zou mogen.

Ik ook. Ik denk ook niet dat als je daar echt werk van zou maken, het goedgekeurd zou worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Lejow za 7 jan 2012 - 9:15

Rataplan schreef:Whahahaha Lejow lol! laughcry

Oh crap whahahah
Zwembad dus

Hoe kom ik nou weer bij ziekenhuis Suspect
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 9:16

Lejow schreef:
Rataplan schreef:Whahahaha Lejow lol! laughcry

Oh crap whahahah
Zwembad dus

Hoe kom ik nou weer bij ziekenhuis Suspect
Nou, het zwembad is een brievenbus verder dan het ziekenhuis, dus denk dat ze daar wel uit waren gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Lejow za 7 jan 2012 - 9:19

Dat wist ik natuurlijk nerd
Allebei met een Z :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? - Pagina 4 Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum