Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

+30
loesje
Atelier Madame
**_pearl_**
Flower_L
Bacio
Jezzie
-Ieniemienie-
Mamsie
SarahKey
Aimee
Phileine
Rouge
Fearie
Viva
Alyssa
PapillonRose
SuperGrover
Thunder
Smaragdje
Ayla
TGR
rapa nui
Arwyn
Supertalentje
Puzzle
Stuiterbal
Minx
marjoleinnn
JD
joyce0606
34 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 5:34

Wat vinden jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  joyce0606 do 29 dec 2011 - 5:41

ik vind onder de 24 wel jong maar niet té.

onder de 18 jaar vind ik echt té jong.

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  JD do 29 dec 2011 - 5:42

ik weet dat hier best wat jonge mama's zitten, dus sorry voor het getal wat ik noem, maar dit is mijn persoonlijke gevoel. Wil niet zeggen dat ik het afkeur als iemand onder die leeftijd kinderen krijgt, maar ik sta dan wel altijd flink verbaasd te kijken smile maar net als bij te oud, vind ik iemand ook niet persé te jong.... als je er gelukkig mee bent, een stabiele situatie hebt en met alle liefde voor je kindje kunt zorgen, maakt het wat mij betreft geen drol uit of je nou 16 of 50 bent.

maar goed, even objectief bekeken vind ik 18 of jonger wel echt heel erg jong....
en stiekem jonger dan 20 ook wel.... Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 5:45

Ik vind zelf alles onder de 22 jong, maar daarmee zeg ik niets over of iemand wel of niet een goede moeder is voor zijn of haar kinderen. En 18 is dan wel echt de ondergrens. Tussen de 18 en 22 zullen er best genoeg meiden zijn die prima voor hun kinderen zorgen en ook financieel helemaal onafhankelijk zijn, maar zelf vind ik het nog erg jong om al aan die fase te beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  marjoleinnn do 29 dec 2011 - 5:55

Ik vind onder de 23 wel erg jong. Al vind ik dat het ook wel ligt aan hoe 'volwassen' iemand in zijn gedrag etc. is.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Minx do 29 dec 2011 - 5:57

joyce0606 schreef:ik vind onder de 24 wel jong maar niet té.

onder de 18 jaar vind ik echt té jong.


Hier ben ik het mee eens
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 6:01

Ik vind 20-25 jonge moeders.
15 - 20 té jonge moeders.

Maar denk dat je verder dezelfde antwoorden krijgt als bij 'wanneer te oud'. Afhankelijk van de situatie/persoon etc. Zo blijft het altijd. Ik ben het wel met je eens dat je onder de 20 al in een fase zit waar je nog niet in zou hoeven zitten. Wat dus niets zegt over je kwaliteiten als moeder zijnde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Stuiterbal do 29 dec 2011 - 6:02

Mm dat vind ik best lastig want de een is de ander natuurlijk niet.
Iemand die 20 is kan misschien veel volwassener in het leven staan dan iemand die 25 is.

Maar gezien mijn eigen situatie... ik was 23, vaste relatie al 7 jaar, vaste baan en alles op de rit.
Ik heb nu een kind bewust voor gekozen. Maar als ik het over mocht doen, had ik gewacht tot ongeveer 28.
Ik vond en vind mezelf nog jong.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 6:05

Ik noemde in dat andere topic een bovengetal, omdat daarna risico's kleven aan het zwanger zijn, bevallen en alles, voor een ondergrens zal dat ook wel gelden, maar ik vind dat toch wel lastiger om te noemen. Zelf ben ik op m'n 20e moeder geworden en ik vind echt dat ik ontwikkeld genoeg was om moeder te zijn, maar als ik nu zou horen dat iemand op haar 20 moeder wordt zou ik mijn twijfels er wel (even) bij hebben. Zelf zou ik het ook niet anders doen als ik het overnieuw mocht doen trouwens. Om echt moeder te zijn vind ik onder de 16 te jong, als het gepland is, zou ik zeggen onder de 20 denk ik, maar ik vind het heel lastig om een getal te noemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Puzzle do 29 dec 2011 - 6:06

Fairytale schreef:
joyce0606 schreef:ik vind onder de 24 wel jong maar niet té.

onder de 18 jaar vind ik echt té jong.


Hier ben ik het mee eens

ik ook
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Supertalentje do 29 dec 2011 - 6:07

Ik moest er niet eens aan denken voor mn dertigste (al ben ik nu 27 en vind ik dit nog jong) dus ik vind een ander denk ik al gauw jong, al is dat niet per definitie té jong.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Arwyn do 29 dec 2011 - 6:08

Onder de 18 vind ik echt te jong, onder de 22 vind ik jong.
Maar ach, leeftijd is maar een getal, het zegt niks over je skills als moeder.
Vroeger wilde ik altijd op m'n 24e mama worden, dat gaat dus niet meer lukken Wink


Laatst aangepast door Arwyn op do 29 dec 2011 - 6:15; in totaal 1 keer bewerkt
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  rapa nui do 29 dec 2011 - 6:11

Onder de 20 vind ik eigenlijk te jong om er bewust aan te beginnen. Ik ken best wel goede moeders die op hun 16e zwanger raakten maar vind dat gewoon wat jammer van je jeugd, je mist dan best wel dingen. Als je al jaren een vaste relatie hebt en je droom is om moeder te zijn dan kan ik me wel voorstellen dat je er rond je 20e al aan wilt beginnen, vooral als je graag een groter gezin wilt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 6:21

Rejoy. schreef:Ik noemde in dat andere topic een bovengetal, omdat daarna risico's kleven aan het zwanger zijn, bevallen en alles, voor een ondergrens zal dat ook wel gelden, maar ik vind dat toch wel lastiger om te noemen. Zelf ben ik op m'n 20e moeder geworden en ik vind echt dat ik ontwikkeld genoeg was om moeder te zijn, maar als ik nu zou horen dat iemand op haar 20 moeder wordt zou ik mijn twijfels er wel (even) bij hebben. Zelf zou ik het ook niet anders doen als ik het overnieuw mocht doen trouwens. Om echt moeder te zijn vind ik onder de 16 te jong, als het gepland is, zou ik zeggen onder de 20 denk ik, maar ik vind het heel lastig om een getal te noemen.

Ik heb dit ook wel, ik was ook 20 en hoewel het geen bewuste keuze was toen, was ik wel volwassen genoeg en vind ik ook achteraf dat wij het goed gedaan hebben tot nu toe. Maar als ik lees dat iemand 20 of jonger is denk ik ook wel "oh wat jong!" Gisteren zei ik tegen mijn vriend dat die een-na-jongste dochter van Robert ten Brink zwanger is en dat die zo jong is, en toen zei hij dat ik zelf nog jonger was toen ik zwanger werd (19), daar had ik helemaal niet meer bij stilgestaan. Maar over het algemeen vind ik onder de 20 wel jong. Maar té jong, nee dat is lastig. Ik zou wel willen adviseren aan mensen om na te gaan of ze klaar zijn om deze nieuwe fase in te gaan, niet zozeer of ze volwassen genoeg zijn om op te voeden, maar wel of ze echt al het "vrije" kinderloze leven op willen geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 6:28

Nicci schreef:Ik vind 20-25 jonge moeders.
15 - 20 té jonge moeders.

Maar denk dat je verder dezelfde antwoorden krijgt als bij 'wanneer te oud'. Afhankelijk van de situatie/persoon etc. Zo blijft het altijd. Ik ben het wel met je eens dat je onder de 20 al in een fase zit waar je nog niet in zou hoeven zitten. Wat dus niets zegt over je kwaliteiten als moeder zijnde.

Hier ben ik het mee eens. Ik was zelf 21 toen ik mijn eerste kindje kreeg. Ben nu 24 en heb 2 kinderen. Dus ja, een jonge moeder maar ik had het niet eerder of later gewild. Ik wist op mijn 15e al dat ik jong kinderen wilde krijgen. Hierbij speelt ook mee dat mijn moeder en oma al rond hun 35e in de overgang kwamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 6:28

Ik persoonlijk vind onder de 23 jong. Dit vind ik omdat de meeste mensen in mijn omgeving wel een hbo opleiding af hebben gemaakt en dan ben je meestal 22/23 als je klaar bent (uitzonderingen daar gelaten), daarna nog een baan zoeken en financieel geheel onafhankelijk worden en je bent al zo 25 jaar.

Een mbo-er is toch vaak al klaar op haar 20/21 ste, als je dan gaat werken en je hebt een vriend die ook werkt dan kan ik mij voorstellen dat je rond de 22/23 klaar bent voor kinderen.

Daaronder tja.. ik persoonlijk ervaar die periode anders. Dat is mijn eigen school/studie periode waarin ikzelf op de eerste plaats sta (okee, dit klinkt egoistischer dan ik bedoel haha), maar ik ga er vanuit dat kinderen altijd op 1 komen (tenmiste zo zie ik het in de toekomst bij mij wel gebeuren). En op het moment hoor ik zelf nog op 1 te staan tot dat ik afgestudeerd ben en een vaste baan heb.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  TGR do 29 dec 2011 - 6:29

Het is maar net wat je zelf wilt weten en kunnen voor jezelf en om een kind op te voeden. Maar onder de 25 vind ik voor mensen zoals ikzelf eigenlijk te jong.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Ayla do 29 dec 2011 - 6:43

Wat punk'd zegt klopt wel, mensen met een mbo opleiding zijn vaak eerder toe aan kinderen dan mensen met een hbo opleiding (of hoger). Ik ben 23 maar ik wist op mijn 17de (al) dat ik jong kinderen wilde. Ik vind 16-18 te jong, maar het ligt ook wel echt aan de persoon.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Smaragdje do 29 dec 2011 - 6:57

Punk'd schreef:Ik persoonlijk vind onder de 23 jong. Dit vind ik omdat de meeste mensen in mijn omgeving wel een hbo opleiding af hebben gemaakt en dan ben je meestal 22/23 als je klaar bent (uitzonderingen daar gelaten), daarna nog een baan zoeken en financieel geheel onafhankelijk worden en je bent al zo 25 jaar.

Ik ben dan die uitzondering smile

Te jong vind ik persoonlijk meer aan de personen ik kwestie liggen. Om bewust voor een kindje te kiezen t/m je 18 vind ik in de meeste gevallen wel te jong.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 7:06

Ik vind alles vanaf 20 wel normaal op zich, als je alles voor elkaar hebt. Maar dat is mijn eerste ingeving. Het ligt aan de situatie. Sommige meiden van 20 zijn totaal niet toe aan een kind, anderen wel. En sommigen zijn nooit toe aan een kind, ook al zijn ze 40.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 7:29

Tea-Leaf schreef:Ik vind alles vanaf 20 wel normaal op zich, als je alles voor elkaar hebt. Maar dat is mijn eerste ingeving. Het ligt aan de situatie. Sommige meiden van 20 zijn totaal niet toe aan een kind, anderen wel. En sommigen zijn nooit toe aan een kind, ook al zijn ze 40.


Helemaal mee eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Thunder do 29 dec 2011 - 7:40

Onder de 20 te jong, 20-25 jong. En ja, dat vind ik van mezelf dus ook. Ik was 23.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  SuperGrover do 29 dec 2011 - 8:06

Rataplan schreef:Onder de 20 te jong, 20-25 jong. En ja, dat vind ik van mezelf dus ook. Ik was 23.
Eens
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Ayla do 29 dec 2011 - 8:10

Wat ook is, ik kan haar nu niet meer missen, maar het was verstandiger geweest om nog een paar jaar te wachten. Heb het toch wel enigzins onderschat.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 8:24

Ayla schreef:Wat ook is, ik kan haar nu niet meer missen, maar het was verstandiger geweest om nog een paar jaar te wachten. Heb het toch wel enigzins onderschat.

onderschat in welke zin? Had je 't minder zwaar gevonden als je pas over 7 jaar een kindje had gekregen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen? Empty Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum