Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer man te oud voor kinderen?

+13
Antibes
SarahKey
Minx
loura
Paper Crown
Pompoen
Thunder
RYW
Tazz
Rouxxxe
Mari
Arwyn
M@niek
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer man te oud voor kinderen? Empty Wanneer man te oud voor kinderen?

Bericht  M@niek di 9 okt 2012 - 23:39

Wanneer vinden jullie een man te oud voor kinderen?

Mijn man is nu 41 jaar en vind zich al best oud worden voor een 2e kind. Ik vind het wel meevallen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer man te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer man te oud voor kinderen?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 23:48

Ik vind dat ook best meevallen.. Mijn vader was 37 dat hij mij kreeg (of 38?) en daar is echt niks anders aan dan een jongere vader. Alles boven de 50 vind ik wel wat oud worden. Gek eigenlijk, want bij vrouwen vind ik boven de 40 wat oud worden.. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de gezondheid van het kind (en de vrouw).

Gast
Gast

Bericht  M@niek di 9 okt 2012 - 23:52

Hij wil eigenlijk alweer een 2e kind, ik wil nog even wachten (ivm studie), maar hij is bang dat ie dan echt te oud wordt!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Arwyn wo 10 okt 2012 - 0:25

Mijn vader was 40 toen ik geboren werd.
Hij had toen een baard en alles en er is mij wel eens gevraagd of ik gezellig met opa aan het winkelen was.. laughcry
Nu ik ouder ben, valt het niet meer zo op dat hij wat ouder is (hoewel het nog steeds een vreemd idee is dat hij inmiddels met pensioen is). Het is denk ik maar net hoe oud je je voelt.

Als je man zich bijna te oud voelt voor een tweede, zou ik daar iig zeker wel rekening mee houden en kijken of er toch niet iets te regelen valt met mijn studie.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 0:28

Persoonlijk vind ik 40 de grens voor een man.

Gast
Gast

Bericht  Mari wo 10 okt 2012 - 0:36

Mijn vriend vind boven de 30 al erg, al gaat het ervoor zeker niet gebeuren want ik wil nog niet, en hij wordt volgend jaar 30.

Ik vind het lastig, persoonlijk denk ik 40 jaar max. Maar als ik naar een vriendin van me kijk die is 26 jaar en heeft een vriend van 39 jaar, ze wil nu nog geen kinderen, maar rond haar 30ste, dan is hij dus al 43 jaar. Tja ik zou dat wel kunnen begrijpen.

Lastig... vind het sowieso een lastige kwestie omdat je vaak ook naar je eigen kijkt.

Ik vind dat een man of vrouw te oud is wanneer ze zelf aanvoelen dat ze lichaamelijk geen zwangerschap/opvoeding aan kunnen. Daarnaast vind ik het best egoistisch om boven je 45ste een kind op de wereld te zetten, het kind heeft minder kans om lang van zijn/haar ouders te genieten. Garanties voor leven heb je niet, maar gekeken naar gemiddelde leeftijd.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 5:09

Mijn vriend wordt zaterdag 32 en ik volgend jaar 30. Ook al hebben we beide een kinderwens, wanneer er een kleintje komt is nog steeds niet helemaal zeker. In eerste instantie besloten om volgend jaar te stoppen met de anticonceptie maar ik ben ook net begonnen met een opleiding waarvan ik weet dat daar veel tijd in gaat zitten. Nu kan ik best studeren en een kindje combineren maar mijn vriend is militair en gezien de toekomst voor hem onzeker is en het twijfelachtig is of hij dicht bij huis kan blijven, naar het Noorden moet of erger ontslagen wordt geeft vooral bij mij veel onzekerheid. Een studie/werk, kindje en een vriend hebben die alleen in het weekend thuis is lijkt mij best zwaar. En ik ben al van het houvast. Ik weet een kleintje is niet te plannen maar ik wil er wel 100% achter staan en geen kindje gaan krijgen omdat we anders te oud worden. Gelukkig reageert mijn vriend heel lief en heeft hij het geduld totdat ik er helemaal klaar voor ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 5:38

Het ligt aan de situatie, zeker als er een aanzienlijk leeftijdsverschil is. Voor onszelf vind ik hem te oud als hij 40 wordt.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn wo 10 okt 2012 - 5:49

Dd: Dat lijkt me ook best lastig zeg, al die onzekerheden..
Volgens mij heb je het wel eens gezegd, maar wat doet je vriend ook alweer binnen defensie? In het noorden is al niet zo heel veel meer, dus dat scheelt dan toch een beetje..
Hoop voor je dat jullie daarover snel zekerheid krijgen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 6:00

Arwyn schreef:Dd: Dat lijkt me ook best lastig zeg, al die onzekerheden..
Volgens mij heb je het wel eens gezegd, maar wat doet je vriend ook alweer binnen defensie? In het noorden is al niet zo heel veel meer, dus dat scheelt dan toch een beetje..
Hoop voor je dat jullie daarover snel zekerheid krijgen!

Mijn vriend is sgt verbindelaar. En juist in het Noorden zitten heel veel eenheden er zit zelf nog een in Duitsland waar hij eventueel naar toe kan gaan. In december moet mijn vriend opnieuw solliciteren omdat alle functies in zijn vakgebied worden vrijgegeven. Defensie heeft sowieso een onzekere toekomst omdat zelfs mensen met een vast contract zoals mijn vriend ook ontslagen kunnen worden mocht hij niet aangenomen worden op een andere functie. Maar tot nu toe is in zijn vakgebied veel te vinden alleen zijn de eisen wel strenger geworden. Ik zou het niet erg vinden als mijn vriend aan de andere van NL gaat werken, ben wel wat gewend qua alleen zijn Wink alleen met een studie en straks misschien een kindje lijkt me dit zo pittig. Dan is het wel fijn om even terug te vallen op iemand die elke dag thuis is ipv alleen het weekend. Ik ben al een twijfeldoos en ik merk soms echt dat ik aan het uitstellen ben wat weer tegen mijn gevoel ingaat.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn wo 10 okt 2012 - 6:07

Oh ja, is ook zo, de jouwe en de mijne deden hetzelfde. Dat had ik toch wel beter kunnen onthouden, haha.
Dan kan hij inderdaad wel redelijk in het noorden komen. Voor mij was dat toen juist een voordeel, na dat jaar in Breda. Hij kon eigenlijk alleen maar dichterbij komen, haha. Iets centraler gaan wonen in geen optie? Dat zou het voor hem ook makkelijker maken doordeweeks een keertje naar huis te komen.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je het hierom nog even uitstelt hoor. Toen mijn vriend nog in het leger zat, heb ik hier ook wel eens over getwijfeld. Zal ik dan gaan verhuizen, zal ik wachten met kinderen tot hij uit het leger is (hij wilde sowieso niet tot zijn pensioen blijven zeg maar).. Het zijn ook nogal wat veranderingen bij jullie nu. Niet weten waar je vriend terecht komt, net een nieuwe studie (ook altijd spannend en wennen, vooral na zolang werken). Begin volgend jaar is er hopelijk meer duidelijkheid en je bent dan iig wat gewend aan je studie. Dat maakt de keuze misschien weer wat makkelijker, dat je een beter idee hebt of het te combineren is of nog even niet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 6:21

Je hebt helemaal gelijk over het wennen van de studie en het werk van mijn vriend. Als ik het eerste jaar af heb geeft dat ook wat meer zekerheid. Als militair moet je sowieso om de 3 jaar solliciteren alleen is de manier waarom het gebeurd niet helemaal eerlijk. Ik ben ook blij dat ik daar weg ben. Niks is vervelender om naar je werk te gaan terwijl er een ontslagbord in je nek aan het hijgen is Wink Mijn vriend heeft wel een nuchtere kijk. Hij wil zich niet gek maken omdat hij nog altijd heel veel plezier in zijn werk heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 6:22

k vind het ook afhangen van de leeftijd van de oudste, mijn man was 22 toen de oudste geboren werd, voor hem vind ik 41 wel echt te oud, maar als hij al 39 was geweest, vind ik 41 nog wel kunnen. Dan zou mijn grens bij 45 liggen denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 6:23

Mijn vader was 37 jaar toen ik werd geboren. Ik vind hem nu niet 'oud', maar wanneer hij 10 jaar ouder was, had ik dat niet fijn gevonden... Ik merk nu dat hij minder vitaal wordt en als dat 10 jaar geleden al zo was, dan had ik als tiener niet zo'n fijne tijd gehad, waarschijnlijk. We konden altijd enórm klieren/ouwehoeren/stoeien en dat begint nu wel minder te worden....

Dus voor een man zou ik de grens op begin 40 zetten. Met dus als belangrijkste reden de leeftijdskloof.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe wo 10 okt 2012 - 6:25

Ik vind voor een man vanaf ongeveer 45 wel te oud worden.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tazz do 11 okt 2012 - 0:02

Ik vind boven de 45 te oud.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 4:16

Mijn vriend is nu 37. Als het allemaal wil zal de eerste komen als hij 39 is. Hij heeft mij later leren kennen dus daar is niks aan te doen. Maar voor een man vind ik het dan weer minder erg dan voor een vrouw.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 11 okt 2012 - 4:50

Mijn vriend wordt over een maand 42 smile volgens sommigen dus te oud voor kinderen, maar volgens ons gelukkig niet! Hij wordt regelmatig begin 30 geschat, is supersportief en heeft een heel goeie conditie en het is hem totaal niet aan te zien dat hij boven de 40 is smile we willen ergens over een jaar of zo kijken of we nog een kindje kunnen krijgen smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder do 11 okt 2012 - 5:53

Mijn ouders waren 43 toen ze opa en oma werden. Ze hadden er niet aan moeten denken om op die leeftijd nog vader en moeder te worden. Dus van mijn ouders uitgaande zeg ik 40 jaar of ouder.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Pompoen do 11 okt 2012 - 9:45

Idealiter zou ik ook zeggen onder de 40, maar ik zou wel erg hypocriet zijn als ik zeg dat dat de grens is, want mijn man is echt veel ouder dan dat. laughcry
Als ik had mogen kiezen, tja...maar ik heb dus een man die veel ouder is dan ik ben en mijn kinderwens is enorm. Ook mijn man is dolgelukkig met de nieuwe telg die er aan gaat komen. Maar...hij ziet er ook tegenop. Hij weet dat hij opnieuw die periode in gaat, hij weet dat hij minder kan hebben, minder veerkracht heeft, sneller ziek is van vermoeidheid etc.
Kortom, idealiter zou het beter en handiger zijn als hij wat jonger was geweest, maar ik weet zeker dat mijn man een liefhebbende vader voor ons kindje gaat zijn en wij het samen alles kunnen bieden wat het nodig heeft. En dat kost mij dan misschien wat meer energie, ik ben er op voorbereid dat ik veel op mijn schouders moet nemen, vooral nachtelijke dingen. We gaan gewoon uit van een situatie waarbij de balans van de zorg voor het kind waarschijnlijk overhangt naar mij toe. Denk ik, maar de tijd zal het leren.

Kortom, ik vind niet persé dat er een bovengrens aan zit hoewel ik boven de 60 het wel twijfelachtig vind worden. Maar ik vind het dus vooral het belangrijkste dat het kind een goede stabiele en liefdevolle gezinsbasis heeft. En dan mogen het van mij homo's zijn, of een alleenstaande moeder, een bommoeder of een stel waarbij de vader ouder is, samengesteld, stiefouders etc.

Laatst aangepast door тыквашка op do 11 okt 2012 - 20:13; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  RYW do 11 okt 2012 - 19:53

тыквашка schreef:Idealiter zou ik ook zeggen onder de 40, maar ik zou wel erg hypocriet zijn als ik zeg dat dat de grens is, want mijn man is echt veel ouder dan dat. laughcry
Als ik had mogen kiezen, tja...maar ik heb dus een man die veel ouder is dan ik ben en voor mijn kinderwens is enorm. Ook mijn man is dolgelukkig met de nieuwe telg die er aan gaat komen. Maar...hij ziet er ook tegenop. Hij weet dat hij opnieuw die periode in gaat, hij weet dat hij minder kan hebben, minder veerkracht heeft, sneller ziek is van vermoeidheid etc.
Kortom, idealiter zou het beter en handiger zijn als hij wat jonger was geweest, maar ik weet zeker dat mijn man een liefhebbende vader voor ons kindje gaat zijn en wij het samen alles kunnen bieden wat het nodig heeft. En dat kost mij dan misschien wat meer energie, ik ben er op voorbereid dat ik veel op mijn schouders moet nemen, vooral nachtelijke dingen. We gaan gewoon uit van een situatie waarbij de balans van de zorg voor het kind waarschijnlijk overhangt naar mij toe. Denk ik, maar de tijd zal het leren.

Kortom, ik vind niet persé dat er een bovengrens aan zit hoewel ik boven de 60 het wel twijfelachtig vind worden. Maar ik vind het dus vooral het belangrijkste dat het kind een goede stabiele en liefdevolle gezinsbasis heeft. En dan mogen het van mij homo's zijn, of een alleenstaande moeder, een bommoeder of een stel waarbij de vader ouder is, samengesteld, stiefouders etc.

Hoe vaak heb jij de term 'tweede leg' al gehoord? Wink ik hoor hem nu al en ben niet eens zwanger! Nog gefeliciteerd trouwens!!!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 11 okt 2012 - 20:12

RYW schreef:

Hoe vaak heb jij de term 'tweede leg' al gehoord? Wink ik hoor hem nu al en ben niet eens zwanger! Nog gefeliciteerd trouwens!!!

Haha nog niet behalve uit mijn eigen mond om mijn man te pesten Razz. Bedankt voor je felicitatie!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Paper Crown do 11 okt 2012 - 20:42

Pompoen, hoe oud is jouw man?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  loura do 11 okt 2012 - 20:48

Ik denk dat de grens bij de 50 ligt bij mij voor een man. Voor de vrouw max 45 denk ik.. Het ligt volgens mij ook wel erg aan de persoon zelf. Hoe fit iemand is en hoe diegene in het leven staat.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  RYW do 11 okt 2012 - 20:52

Mijn vriends ouders waren overigens best oud toen hij geboren werd, 47 en 43. Zijn vader was eigenlijk ook gesteriliseerd, dus dat mijn vriend er uberhaupt is is nogal bijzonder. Als je daarbij optelt dat hij zo'n 11,5 jaar ouder is dan ik, dan kom je er al snel achter dat wij met zijn tweetjes de hele generatie hebben overgeslagen. Zijn vader is in hetzelfde jaar geboren als mijn opa Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: