Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 6:40

Weet je dat dan ineens van nu ben ik er klaar voor?
Of nam je gewoon de gok van we zien wel hoe?

Vraag me af of ik dat gevoel ooit krijg.

(misschien stomme vraag maar ben er nieuwsgierig naar)

Net als een vriendinnetje van mij heeft weinig geld te besteden net haar baan kwijt en toch is ze nu weer zwanger. Toen ze probeerde om zwanger te worden wist ze al dat dit waarschijnlijk zou gaan gebeuren.

Ik zou het heel erg van mij situatie af laten hangen denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 6:44

Ik was er inderdaad ineens klaar voor. Ben niet iemand die altijd al een kinderwens had, maar ineens was die er wel. Ik ging er vanuit dat alles wel goed zou komen en heb niet zozeer praktische overwegingen gemaakt of dat tijdstip wel het juiste zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 6:45

hoe oud was je twellie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 6:46

Ik had al langer een kinderwens. Toen we een grotere woning kochten hebben we besloten er voor te gaan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Thunder di 16 aug 2011 - 6:53

Ik was er niet klaar voor, ik was 'ineens' zwanger en had niks meer te willen behalve te zorgen dat we alles op tijd klaar hadden en er op voorbereid waren dat we binnen niet al te lange tijd ouders zouden worden. De tweede was wel heel erg gepland en was gewoon een heel logisch vervolg op nr. 1. Ik weet wel dat als ik niet ongepland zwanger was geworden, ik nu nog geen kinderen had gehad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 18:29

Tsja ik vind het niet verstandig om, als je je baan kwijt bent en al weinig geld hebt, toch nog een tweede kind te krijgen. In mijn situatie nu zou het ook niet verstandig zijn en dus beginnen we er nog niet aan, ondanks hoe graag mijn vriend nog een tweede kindje wil. Als je ongepland zwanger wordt is het een ander verhaal, maar bij de 2e kies je er meestal toch wel bewust voor.

Maar goed, ik denk dat je zelf wel voelt wanneer je er klaar voor bent. Dan is het verlangen naar een kindje heel groot denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 18:31

Rataplan schreef:Ik was er niet klaar voor, ik was 'ineens' zwanger en had niks meer te willen behalve te zorgen dat we alles op tijd klaar hadden en er op voorbereid waren dat we binnen niet al te lange tijd ouders zouden worden. Ik weet wel dat als ik niet ongepland zwanger was geworden, ik nu nog geen kinderen had gehad.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  pitbullgup di 16 aug 2011 - 20:55

Als je er bewust voor kiest vind ik wel dat je financieel een beetje stabiel moet zijn etc.... In ieder geval niet als je weet dat er grote veranderingen aan komen dan alsnog zwanger proberen te worden. Maar ja aan de andere kant wanneer komt het wel voor 100% goed uit en ben je er klaar voor Question

Een vriendin van mij heeft ook vaak nog een stuk maand aan het eind van haar loon over en die gaan nu ook voor een kindje. Ik persoonlijk vind dat dus heel ondoordacht maar goed dat moeten ze dan uiteindelijk zelf weten...
Heb soms het idee dat mensen er niet aan denken hoe duur een kind is alleen al de aanschaf van spullen voor de geboorte dus laat staan als het kindje er eenmaal is!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Pandora di 16 aug 2011 - 21:04

Wij wisten van elkaar dat we heel graag kinderen wilden, maar wisten eigenlijk niet wanneer. Omdat de tijd wel doortikte hebben we op een gegeven moment besloten om met anticonceptie te stoppen. Op dat moment waren we er beide nog niet klaar voor maar we dachten, heel naief, dat een zwangerschap wel een poosje op zich zou laten wachten..... angel en dat we er dan ondertussen vast wel klaar voor waren. Niets was minder waar want binnen een maand bleek ik zwanger! Toen hadden we gelukkig nog een aantal maanden om er aan te wennen en toen waren we er ook opeens klaar voor.

Verder hadden we wel alles goed voorelkaar, getrouwd, koophuis, beide vaste baan, spaargeld enz. enz.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge Empty Re: Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum