Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

+3
June
Darius
Dille
7 plaatsers

Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Dille di 19 jun 2012 - 8:58

Wij hebben maar twee slaapkamers (en besloten dat dat geen belemmering was om voor een tweede kind te gaan). Dochter ligt nu nog bij ons op de kamer, en mag daar maanden (of jaren als dat nodig is) blijven liggen. We hebben dus geen haast, maar ik vraag me toch wat dingen af, dus hier wat vragen voor de moeders die ook twee kinderen op één kamer hebben liggen:

- Hoe oud waren jullie kinderen toen ze samen op één kamer gingen, en hoeveel schelen ze? (Die van mij schelen 18 maanden)
- Hoe zorg je dat ze allebei gaan slapen (gezien het leeftijdsverschil zullen ze dezelfde bedtijd hebben) en niet elkaar wakker houden? Mijn zoontje vindt het sinds een week ineens vreselijk als wij weggaan bij het naar bed brengen, dus het kost behoorlijk wat tijd om hem toch tevreden in te laten slapen. Ik neem aan dat dochter deze fase ook gaat krijgen rond die leeftijd...
- Slaapt het ene kind door als het andere midden in de nacht gaat huilen? En zo nee, wat doe je dan?
- Heb je nog adviezen, of dingen die je zelf gedurende de tijd geleerd hebt?

Bedankt!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Darius di 19 jun 2012 - 9:54

Ik ben erg nieuwsgierig! L en P gaan volgende maand samen op 1 kamer.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  June di 19 jun 2012 - 10:08

Ik heb helemaal geen kennis wat dit betreft, maar kan het niet zo zijn dat het voor je dochter minder eng zal zijn als jullie weggaan, omdat haar broer er ook nog ligt?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Dille di 19 jun 2012 - 18:11

Klinkt goed Hadewijch, ik hoop het! :d
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 20:44

Mijn oudste 2 kwamen samen op een kamer toen de oudste ruim 3 was, en de 2e bijna 2.

Dit gaat eigenlijk vanaf het begin al heel goed. Ze gaan tegelijk naar bed, dat scheelt ook wel. Wakker worden ze niet van elkaar. Of zoon moet heel hard huilen 's nachts, maar dat is gelukkig een zeldzaamheid. Over het algemeen horen ze niks.

De jongste 2 liggen al vanaf de geboorte samen, en ook dat gaat heel goed. Ook zij worden nooit wakker van elkaar. Heel frapant, ze liggen naast elkaar, in elkaars oor te schreeuwen, maar geen reactie, de ander slaapt rustig door.2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 20:58

Ik ben ook benieuwd, mocht er hier een 2e komen dan gaan ze zeer waarschijnlijk ook bij elkaar op de kamer.

Ik vind het dan niet prettig om 1 van beiden op de zolder te moeten laten slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  woezel di 19 jun 2012 - 21:20

Hier zijn de jongens nu op een leeftijd dat ze graag samen op de kamer willen.
Wij hebben afgesproken dat we ze in de vakantie de kans geven om te laten zien dat het goed gaat. Ik ben erg benieuwd.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Sylvana di 19 jun 2012 - 21:26

_MamaRosa_ schreef:Mijn oudste 2 kwamen samen op een kamer toen de oudste ruim 3 was, en de 2e bijna 2.

Dit gaat eigenlijk vanaf het begin al heel goed. Ze gaan tegelijk naar bed, dat scheelt ook wel. Wakker worden ze niet van elkaar. Of zoon moet heel hard huilen 's nachts, maar dat is gelukkig een zeldzaamheid. Over het algemeen horen ze niks.

De jongste 2 liggen al vanaf de geboorte samen, en ook dat gaat heel goed. Ook zij worden nooit wakker van elkaar. Heel frapant, ze liggen naast elkaar, in elkaars oor te schreeuwen, maar geen reactie, de ander slaapt rustig door.2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? 394967

Whaha! Laughing

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Happydobby di 19 jun 2012 - 21:33

Leuk mamarosa, M. en zijn neefje naast elkaar is geen succes, de boefjes gaan dan echt niet slapen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Dille di 19 jun 2012 - 22:23

MamaRosa, en je twee oudsten waren meteen gewend aan elkaar of heeft dat even geduurd?

Heeft er ook iemand ervaring met op nóg jongere leeftijd bij elkaar leggen? Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen, dochter is ook nog zo klein. Maar goed, ik kan me nu ook überhaupt niet voorstellen dat zij ook ooit zal doorslapen haha.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 2:01

Dille schreef:MamaRosa, en je twee oudsten waren meteen gewend aan elkaar of heeft dat even geduurd?

Heeft er ook iemand ervaring met op nóg jongere leeftijd bij elkaar leggen? Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen, dochter is ook nog zo klein. Maar goed, ik kan me nu ook überhaupt niet voorstellen dat zij ook ooit zal doorslapen haha.



Ja, dat ging meteen goed eigenlijk. Tuurlijk liggen ze wel eens te klieren voor het slapen samen, maar ik laat ze gewoon hun gang gaan, en meestal zijn ze binnen een half uur stil en slapen ze braaf in hun bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  sheila123 wo 20 jun 2012 - 7:33

Ik heb ook maar 2 slaapkamers dus hierliggen de dames ook samen vanaf dat de jongste 10 maanden is. Ze schelen elkaar 21 maanden. Het gaat vanaf het begin af goed eigenlijk en ze gaan altijd gelijk naar bed. En ze worden ook niet van elkaar wakker. Heel soms maar dus mag niet klagen! Ze kunnen nu al niet meer zonder elkaar smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  sheila123 wo 20 jun 2012 - 7:35

_MamaRosa_ schreef:
Dille schreef:MamaRosa, en je twee oudsten waren meteen gewend aan elkaar of heeft dat even geduurd?

Heeft er ook iemand ervaring met op nóg jongere leeftijd bij elkaar leggen? Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen, dochter is ook nog zo klein. Maar goed, ik kan me nu ook überhaupt niet voorstellen dat zij ook ooit zal doorslapen haha.



Ja, dat ging meteen goed eigenlijk. Tuurlijk liggen ze wel eens te klieren voor het slapen samen, maar ik laat ze gewoon hun gang gaan, en meestal zijn ze binnen een half uur stil en slapen ze braaf in hun bed.
Idd! Zo gaat het hier ook! Of J. Ligt even te zingen,geeft niks want ze valt vanzelf in slaap uiteindelijk smile en ze zingt gelijk haar zusje in slaap haha!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer? Empty Re: 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum