En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?
+30
loesje
Atelier Madame
**_pearl_**
Flower_L
Bacio
Jezzie
-Ieniemienie-
Mamsie
SarahKey
Aimee
Phileine
Rouge
Fearie
Viva
Alyssa
PapillonRose
SuperGrover
Thunder
Smaragdje
Ayla
TGR
rapa nui
Arwyn
Supertalentje
Puzzle
Stuiterbal
Minx
marjoleinnn
JD
joyce0606
34 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: En wanneer is iemand dan te jong voor kinderen?
Ik vind leeftijd iets relatiefs. Het is echt heel erg afhankelijk van de persoon en daarom vind ik het erg lastig om te zeggen wanneer iemand dan te jong of te oud zou zijn..
Als ik een beetje naar het gemiddelde kijk dan zou ik zeggen dat onder de 18 te jong is om bewust aan kinderen te beginnen, tussen de 20 en 25 jong, tussen de 25 en 35 'normaal', boven de 35 wat ouder en boven de 40 te oud.
Zelf was ik 23 toen ik moeder werd en ondanks dat het wat sommige dingen betreft niet praktisch was, zou ik het echt niet anders doen als ik opnieuw de keuze zou hebben. Qua leeftijd was ik er echt wel klaar voor. Ik vind mezelf er volwassen genoeg voor, en heb ook echt niet het idee dingen te missen die leeftijdsgenoten zonder kinderen wel kunnen. Zo was ik al geen uitgaanstype (en het soort uitgaan wat ik wel leuk vind kan nog steeds, zoals bioscoopje pakken of uit eten), ben verantwoordelijk genoeg en ervaar de verantwoordelijkheid voor een kind echt niet als benauwend en heb ook nog steeds een sociaal leven. Bij mezelf vind ik het dus prima zoals het gelopen is.
Als ik een beetje naar het gemiddelde kijk dan zou ik zeggen dat onder de 18 te jong is om bewust aan kinderen te beginnen, tussen de 20 en 25 jong, tussen de 25 en 35 'normaal', boven de 35 wat ouder en boven de 40 te oud.
Zelf was ik 23 toen ik moeder werd en ondanks dat het wat sommige dingen betreft niet praktisch was, zou ik het echt niet anders doen als ik opnieuw de keuze zou hebben. Qua leeftijd was ik er echt wel klaar voor. Ik vind mezelf er volwassen genoeg voor, en heb ook echt niet het idee dingen te missen die leeftijdsgenoten zonder kinderen wel kunnen. Zo was ik al geen uitgaanstype (en het soort uitgaan wat ik wel leuk vind kan nog steeds, zoals bioscoopje pakken of uit eten), ben verantwoordelijk genoeg en ervaar de verantwoordelijkheid voor een kind echt niet als benauwend en heb ook nog steeds een sociaal leven. Bij mezelf vind ik het dus prima zoals het gelopen is.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ligt helemaal aan de persoon, de ene persoon kan echt op zijn zestiende een kindje al een goede opvoeding meegeven (als ik kijk naar Teen Mom op MTV) en de ander kan dat op zijn dertigste nog niet.
Gast- Gast
+1!Tea-Leaf schreef:Ik vind alles vanaf 20 wel normaal op zich, als je alles voor elkaar hebt. Maar dat is mijn eerste ingeving. Het ligt aan de situatie. Sommige meiden van 20 zijn totaal niet toe aan een kind, anderen wel. En sommigen zijn nooit toe aan een kind, ook al zijn ze 40.
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
Ik was nog net 17, bijna 18 toen ik beviel van onze dochter.
De zwangerschap was (uiteraard) niet gepland.
Ik ben van mening dat het aan de persoon ligt wanneer je te jong bent.
Kijk, als ik nu kijk naar meiden van 17, zou ik ook zoiets hebben van, die is wel erg jong!
Maar goed, tijdens de zwangerschap ben ik erg veranderd en veel volwassener geworden.
de te jong grens, heb ik niet echt. Het ligt meer aan de persoon.
Gewoon jonge moeders vind ik 25 jaar en jonger.
Gelukkig heb ik altijd een jonge moeder willen worden, al is het een stuk jonger geworden dan ik in gedachten had
De zwangerschap was (uiteraard) niet gepland.
Ik ben van mening dat het aan de persoon ligt wanneer je te jong bent.
Kijk, als ik nu kijk naar meiden van 17, zou ik ook zoiets hebben van, die is wel erg jong!
Maar goed, tijdens de zwangerschap ben ik erg veranderd en veel volwassener geworden.
de te jong grens, heb ik niet echt. Het ligt meer aan de persoon.
Gewoon jonge moeders vind ik 25 jaar en jonger.
Gelukkig heb ik altijd een jonge moeder willen worden, al is het een stuk jonger geworden dan ik in gedachten had
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Tea-Leaf schreef:Ik vind alles vanaf 20 wel normaal op zich, als je alles voor elkaar hebt. Maar dat is mijn eerste ingeving. Het ligt aan de situatie. Sommige meiden van 20 zijn totaal niet toe aan een kind, anderen wel. En sommigen zijn nooit toe aan een kind, ook al zijn ze 40.
Mee eens, ik was zelf 22 toen ik zwanger werd, ondertussen 23. Maar was al vrij snel volwassen (al zeg ik het zelf) en heb altijd geroepen jong moeder te willen worden (ook is mijn vriend 9 jaar ouder, was ook een belangrijke factor). Ben op mijn 19e gaan samenwonen. Afgestudeerd en een baan tegelijkertijd, dus alles redelijk op orde.
Ik ken daarentegen meiden van mijn leeftijd die er nog lang niet klaar voor zijn, maar ook meiden waarvan ik dacht 'dat wordt niets' en die het nu als moeder super doen.
Dus ik denk dat zoals veel meiden hier zeggen, het hangt grotendeels van diegene zelf af maar ook van de omstandigheden waarin diegene op dat moment zit (baan, huis, relatie, stabiliteit, etc).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wilde graag jong moeder worden, maar had geen leeftijd in gedachten ofzo. Zelf was ik met 23 jaar zwanger van de eerste en vond dat voor mezelf niet te/heel jong. Als ik nu aan terug denk of hoor of lees dat iemand van 23 een kindje krijgt dan vind ik het opeens veel jonger lijken dan bij mezelf. Maargoed misschien vind ik mezelf gewoon volwassener ofzo dan ik ben (Net als pubers die denken dat ze met 13 alle wijsheid in pacht hebben haha)
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Echt te jong vind ik het als je nog bij je ouders woont en financieel afhankelijk bent van hen. Bij jonge moeders denk ik aan alles onder de 28. Maar dat is misschien ook zo omdat ik altijd al denk dat ik op mijn 28e moeder word. Geen idee waarom en zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook niet gebeuren, maar daar komt het wellicht vandaan.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben 22 en zwanger en kan me voorstellen dat mensen dat te jong vinden. Echter heb ik mijnHBO opleiding al bijna twee jaar afgerond, al 3 jaar een vaste baan, 5 jaar een vaste relatie en sinds dit jaar ook een koophuis. We hebben financieel alles op orde en het was voor ons dan ook een hele logische stap. De reactie die wij regelmatig hebben gekregen was ook 'is het wel gepland? jullie zijn nog zo jong!' om vervolgd te worden door 'maar ik vind het wel helemaal bij jullie passen' of iets in die trant...
Ik vind het krijgen van een kind dan ook echt helemaal niets te maken hebben met leeftijd, maar wel met hoe je in het leven staat en hoe je je leven op orde hebt. Natuurlijk vind ik 16 jaar wel heel jong en boven de 45 wel oud, maar ik moet zeggen dat ik 18 jarige moeders ken die het beter voor elkaar hebben dan andere moeders van 30+. Daardoor kan ik er echt geen cijfertje aan hangen...
Ik vind het krijgen van een kind dan ook echt helemaal niets te maken hebben met leeftijd, maar wel met hoe je in het leven staat en hoe je je leven op orde hebt. Natuurlijk vind ik 16 jaar wel heel jong en boven de 45 wel oud, maar ik moet zeggen dat ik 18 jarige moeders ken die het beter voor elkaar hebben dan andere moeders van 30+. Daardoor kan ik er echt geen cijfertje aan hangen...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Rejoy. schreef:Ayla schreef:Wat ook is, ik kan haar nu niet meer missen, maar het was verstandiger geweest om nog een paar jaar te wachten. Heb het toch wel enigzins onderschat.
onderschat in welke zin? Had je 't minder zwaar gevonden als je pas over 7 jaar een kindje had gekregen?
Nee gewoon meer voor mezelf, dat ik denk ik meer levenservaring had moeten hebben ofzo, ik kan het niet precies uitleggen. Ik voel mezelf vaak zo onzeker, of onwetend. Maarja, elke vrouw die voor het eerst moeder wordt, weet nog niks, en ik ben perfectionistisch, wil het allemaal graag goed doen, dat zij zich goed voelt. Misschien valt het wel mee, heb ik wel op het goeie moment een kindje gekregen.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ja wat is te jong? Ik kijk niet naar leeftijd maar naar het doen en laten.
Iemand van 28 kan het wel slechter doen als iemand van 18.
Iemand van 28 kan het wel slechter doen als iemand van 18.
Ik vind onder de 18 wel erg jong. (ja dat klinkt best raar uit mijn mond) Tussen de 18 en 24 jong.
Niet dat dat verder wat uitmaakt want zoals meerdere al zeiden het ligt aan de situatie.
Niet dat dat verder wat uitmaakt want zoals meerdere al zeiden het ligt aan de situatie.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
PapillonRose schreef:Ik vind leeftijd iets relatiefs. Het is echt heel erg afhankelijk van de persoon en daarom vind ik het erg lastig om te zeggen wanneer iemand dan te jong of te oud zou zijn..
Hier kan ik me wel bij aansluiten, zo voelt het voor mij ook. Ik denk dat gewoon het idee van verantwoordelijk zijn voor zo'n kleintje hetgene is wat ik wel onderschat heb. Maar ik vind het niet zwaar of benauwend. Dat ik alles precies goed wil doen, dat ik verantwoordelijk ben voor haar gezondheid/groei/opvoeding.
Ayla- Kletskop
Mamsie hoe oud was jij precies toen je zwanger raakte van de oudste? En bij jullie was het toch een bewuste keus?Mamsie schreef:Ik vind onder de 18 wel erg jong. (ja dat klinkt best raar uit mijn mond) Tussen de 18 en 24 jong.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Onder de 18 te jong
Van 18-25 jong
Maar het verschilt zo per situatie.
Als je alles maar op een rijtje hebt, dus een huisje hebt, een inkomen en een partner.
Van 18-25 jong
Maar het verschilt zo per situatie.
Als je alles maar op een rijtje hebt, dus een huisje hebt, een inkomen en een partner.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
16 en ja dat was een bewuste keuze. Ik was net 17 toen ik beviel.
Mamsie- Ratel
Ik had ook altijd 28 in mijn hoofd en nu ben ik 28.Phileine schreef:Echt te jong vind ik het als je nog bij je ouders woont en financieel afhankelijk bent van hen. Bij jonge moeders denk ik aan alles onder de 28. Maar dat is misschien ook zo omdat ik altijd al denk dat ik op mijn 28e moeder word. Geen idee waarom en zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook niet gebeuren, maar daar komt het wellicht vandaan.
Ik wilde altijd jong kinderen, maar het is er niet van gekomen. Als ik nu terug kijk naar hoe ik was op mijn 22e bijvoorbeeld, vind ik dat ik toen ook wel echt (te) jong was, al vond ik toen dat ik een prima moeder zou zijn. Ik dacht een aantal jaar geleden wel makkelijker over het krijgen en opvoeden van kinderen dan nu. Ik zie nu wel veel meer de verantwoordelijkheid en het grotere geheel.
Gast- Gast
Ik vind zelf onder de 20 jong.
Ik ben 22 en als het kindje geboren wordt 23. Is ook best jong.
Maar wij hebben er wel goed over nagedacht.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind tot 23 toch wel erg jong. Als ik hoor dat meiden onder de 23 zwanger zijn vind ik dat altijd wel gek klinken. Komt ook omdat dat in mijn omgeving helemaal niet voorkomt (is normaal om na je 30e pas aan kinderen te beginnen).
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Jezzie89 schreef:Ik vind zelf onder de 20 jong.
Wij ook, en toch kan je je er geen voorstelling van maken.
Ayla- Kletskop
Bacio schreef:Ik vind tot 23 toch wel erg jong. Als ik hoor dat meiden onder de 23 zwanger zijn vind ik dat altijd wel gek klinken. Komt ook omdat dat in mijn omgeving helemaal niet voorkomt (is normaal om na je 30e pas aan kinderen te beginnen).
Moet je nagaan ik had er 3 op mijn 23ste!
Mamsie- Ratel
Ayla schreef:Jezzie89 schreef:Ik vind zelf onder de 20 jong.
Dat is waar!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Maar ik denk ook niet dat je dat kan als je bijvoorbeeld 30 bent...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Dat kun je nooit, ook niet als je ouder bent.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik denk dus dat je dat wel beter kunt als je ouder bent. Daarbij denk ik wel dat de meeste jonge mensen flexibeler zijn.Aimee schreef:Ayla schreef:Jezzie89 schreef:Ik vind zelf onder de 20 jong.
Edit: inschatten is voor iedereen moeilijk en je kunt nooit vooraf weten hoe het is, maar als je ouder bent kun je, denk ik, iets meer aspecten en levenservaring meenemen. Zoals ik net al schreef merk ik nu al dat mijn kijk op opvoeden en verantwoordelijkheid nu breder is dan toen ik 22 was.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik denk dus dat je dat wel beter kunt als je ouder bent. Daarbij denk ik wel dat de meeste jonge mensen flexibeler zijn.Aimee schreef:Ayla schreef:Jezzie89 schreef:Ik vind zelf onder de 20 jong.
Mag ik dan gelijk vragen waarom je dat dan beter kunt?
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer man te oud voor kinderen?
» Zou hij hier te jong voor zijn? (echte Sinterklaas thuis)
» Wanneer te oud voor kinderen?
» Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge
» 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?
» Zou hij hier te jong voor zijn? (echte Sinterklaas thuis)
» Wanneer te oud voor kinderen?
» Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge
» 2 kinderen op 1 slaapkamer; hoe/wanneer?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: