Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer te oud voor kinderen?

+25
koNijntje
Paper Crown
Caramba
Minx
Roodkapje
Sophiee
Mamsie
frolic
Printje
Aggi
Arwyn
rapa nui
-Ieniemienie-
SarahKey
Teddyaapje
Thunder
TukTuk
Le Chat Noir
Supertalentje
Bacio
Flower_L
Annie24
*Troela*
Aimee
Marin
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 6:50

Wat vind jij persoonlijk te oud om nog aan kinderen te beginnen? Ik maak me daar soms wel een beetje zorgen over. Ik word 32 en heb pas sinds een klein jaar een vriend. De angst is stukken minder nu ik een vriend heb, maar hiervoor was ik 5 jaar vrijgezel, en ik ging me elk jaar meer zorgen maken dat ik misschien wel nooit meer kindjes zal hebben. Ik heb altijd gezegd rond mijn 32ste kinderen te willen, maar dat heb ik nu verschoven naar mijn 34ste. Maar dan kan het natuurlijk nog heel goed zijn, dat het niet lukt of pas na jaren. Dan ga ik me weer zorgen maken of ik dan maar 1 kindje zou krijgen, en of dat voor het kind niet zielig is. Mijn oude bazin heeft ooit tegen me gezegd dat ze het echt raar vindt als mensen na hun 30ste nog aan kinderen beginnen, en dat was echt een pijnlijke opmerking voor mij, sindsdien houdt het me best wel bezig.
Ik maak me geloof ik wel snel onnodig druk, en het is niet iets waar ik me heel erg druk om maak momenteel, maar vroeg me wel even af wat voor jullie te oud is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Marin wo 28 dec 2011 - 6:53

Ik vind boven de 35 wel een beetje laat om aan kinderen te beginnen maar pas na je 40e of zelfs 42e echt te laat. Maar ook dat ligt aan omstandigheden. Mijn stiefmoeder had mijn vader pas ontmoet toen ze 35 was..tja, dan begin je laat aan kinderen, maar het kan nog prima. Als ik jou was, zou ik me dus echt geen zorgen maken en zeker niet om datgene wat je oude bazin heeft gezegd.. Ik vind rond je 30e heel gemiddeld en dat hoop ik zelf ook te doen. Dat jij bijvoorbeeld 35 zou zijn, vind ik echt niet bijzonder oud ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 6:57

Ik vind zelf beginnen aan kinderen vanaf je 40e wel 'te oud'. Boven de 30 ben je nu eenmaal wat ouder, maar ik vind dat niet iets negatiefs eigenlijk..

Als jij op je 34e toe bent aan een kindje en die alles kan geven, dan is daar toch niets mis mee? Mensen hebben áltijd een mening. Op je 23e word je soms nog behandeld als een tienermoeder en andere kant ben je al gauw te oud. Hoe is het in je omgeving dan? Veel jonge ouders ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Aimee wo 28 dec 2011 - 7:00

Ik zou voor mij persoonlijk 32 om te beginnen ook wel ' oud ' vinden. Maargoed, ik ben 22 en dat vinden anderen weer te jong. Helaas laat het krijgen van kinderen zich niet plannen en zijn er een hoop omstandigheden om rekening mee te houden. Ik heb nu 5 jaar een vaste relatie en een koophuis, maar stel dat mijn leven anders had gelopen had ik misschien ook wel pas op mijn 35e kunnen beginnen.
Net als dat sommige vrouwen hun partner pas rond hun 40e tegen komen en alsnog een kinderwens hebben. Ik vind het vrij oud, maar kan me voorstellen dat als die wens er is, je toch voor een kindje gaat.

Met andere woorden: Ik vind niet dat je er zo makkelijk een stempel op kan drukken, en al helemaal niet als iemand pas in de 30 is en nog gewoon vruchtbaar. Ik vind wel dat er een grens moet zitten op wat dokters doen om vrouwen te helpen zwanger worden (zoals de vrouwen van in de 60 die nog IVF krijgen), maar waar dat precies is kan ik eigenlijk niet echt over oordelen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  *Troela* wo 28 dec 2011 - 7:06

Ik zou zelf na mijn 40e niet meer aan kinderen beginnen. Maar dat is makkelijk praten nu, want als ik in een situatie zou zitten dat het dan pas mogelijk zou zijn weet ik niet wat ik zou doen.

Ik was op mijn 25e al 'klaar'. Ligt eraan hoe het loopt, ik had al jong een relatie, en de 1e was een verassing. Als dat niet was gebeurt weet ik niet of ik nu al kinderen zou hebben gehad. Ik vind jou echt niet te oud hoor! Wel vind ik het belangrijk om met partner op 1 lijn te zitten, en misschien dat dat meer speeld op latere leeftijd ivm hoger risico, maar vond het erg belangrijk dat we allebei hetzelfde dachten over wat te doen met evt afwijkingen bij kinderen ( down etc). Ik heb er hier in de omgeving een aantal gehoord die het daar niet van te voren over hadden gesproken, en die dus van mening bleken te verschillen. Hoop dat het overkomt zoals ik bedoel, bedoel het in ieder geval niet als iets negatiefs.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 7:12

Dat is zo moeilijk om te beantwoorden. In eerste instantie denk ik 38, maar meteen bedenk ik mij dat ik dat niet kan beredeneren. Ik vind namelijk niet dat een vrouw van 42 die in verwachting is, graag een kindje wil en dat nu krijgt perse 'fout' is. Ik kan me genoeg vrouwen en situaties bedenken waarbij dat prima is.

De garantie dat je de eerste jaren van je kindje meemaakt, tot een bepaalde leeftijd, heeft toch niemand. Ook niet een moeder van 19. Uiteraard is er een medische grens. Een grens waarop het voor moeder en kind meer risico's met zich meebrengt.

Ouders rond de 45/50, die nog aan kinderen beginnen, dat vind ik wat raar klinken, maar vind het ook lastig om er een mening over te hebben. Het hoeft voor het kind en de opvoeding niet slecht te zijn. Dat maakt het noemen van een leeftijd en een grens zo lastig.

Ik denk dat ik 42 voor mezelf als grens aan zou houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Annie24 wo 28 dec 2011 - 7:17

Ik denk dat het vooral aan de situatie ligt.

Tegenwoordig lees je regelmatig berichten dat een vrouw van in de 40 een kindje krijgt met een man van achter in de 50, bv 56 ofzo. Natuurlijk moeten ze het zelf weten of ze dan nog kinderen willen. Wat ik wel jammer vind ik zo'n situatie is dat ze dan aangeven dat ze jong genoeg zijn om nog leuke dingen te doen met het kindje. Ja, allemaal leuk en aardig, maar als het kindje 16 is, is mama 56 en papa 72. Daar denken ze geloof ik niet aan op het moment dat ze een kindje krijgen/willen. Dat kind is dan 16 en die gaat waarschijnlijk echt niet voor de gezelligheid met z'n vader kleding shoppen, want z'n vader is dan waarschijnlijk al bejaard, slecht ter been of misschien zelf al overleden.

Mijn buurjongen zijn vader was bv 58 toen hij geboren werd. Toen mijn buurjongen 17 was (papa dus 75) kwam zijn vader al in een verzorgingstehuis en vorig jaar is zijn vader al overleden door ziekte op 85-jarige leeftijd. Tuurlijk kan iedereen ziek worden en vroeg overlijden, maar hoe ouder je bent, hoe groter de kans daarop.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Flower_L wo 28 dec 2011 - 7:22

lastig. ik vind 40 toch wel de max. Maar eigenlijk 35+ al, maar dat is voor ieder persoonlijk.
Zelf wil ik graag voor mijn 30ste uitgezwangerd zijn smile we zullen zien.

Waar ik zeker geen voorstander van ben, is mogelijkheid tot invriezen van eicellen, zodat vrouwen eerst carriëre kunnen maken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Bacio wo 28 dec 2011 - 7:32

Ik vind dat je tot je 42e wel kids kunt krijgen, daarna vind ik t wel "te oud". In mijn omgeving beginnen de meeste vrouwen rond 35 pas met kinderen ivm hun carriere. Ik vind dat dan ook een "normale" leeftijd. Als ik hier op het forum kijk, is het doodnormaal om op je 25e kids te krijgen. Ik denk dat het dus helemaal aan je eigen perspectief ligt.

Het maakt eigenlijk ook niet uit wat anderen vinden, als je er zelf maar gelukkig mee bent.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 7:40

Annie24 schreef:Ik denk dat het vooral aan de situatie ligt.

Tegenwoordig lees je regelmatig berichten dat een vrouw van in de 40 een kindje krijgt met een man van achter in de 50, bv 56 ofzo. Natuurlijk moeten ze het zelf weten of ze dan nog kinderen willen. Wat ik wel jammer vind ik zo'n situatie is dat ze dan aangeven dat ze jong genoeg zijn om nog leuke dingen te doen met het kindje. Ja, allemaal leuk en aardig, maar als het kindje 16 is, is mama 56 en papa 72. Daar denken ze geloof ik niet aan op het moment dat ze een kindje krijgen/willen. Dat kind is dan 16 en die gaat waarschijnlijk echt niet voor de gezelligheid met z'n vader kleding shoppen, want z'n vader is dan waarschijnlijk al bejaard, slecht ter been of misschien zelf al overleden.
Mijn buurjongen zijn vader was bv 58 toen hij geboren werd. Toen mijn buurjongen 17 was (papa dus 75) kwam zijn vader al in een verzorgingstehuis en vorig jaar is zijn vader al overleden door ziekte op 85-jarige leeftijd. Tuurlijk kan iedereen ziek worden en vroeg overlijden, maar hoe ouder je bent, hoe groter de kans daarop.

Maar die garantie heb je ook niet wanneer je rond je 20e aan kinderen begint. Natuurlijk is de kans groter, dat wel, maar ook niet alle jonge vaders doen, willen en kunnen dat. Er zijn ook wat oudere ouders die redelijk lang fit blijven en heel goede en betrokken ouders zijn voor hun kind. Er zijn ook kinderen van wat oudere ouders die heel tevreden zijn.

Tijdens mijn stages heb ik ook (veel) verschil gezien in leeftijd en daarbij toch ook verschil in opvoeden en benaderen van hun kinderen. In de gevallen die ik heb gezien hadden de kinderen wel een zichtbaar andere opvoeding, maar niet slechter en ze kwamen niets te kort. In die zelfde klas zaten ook kinderen van jonge ouders die al overleden waren enz.

Zelf ben ik ook een kind van een oude vader. Mijn vader was al in de 50 toen mijn jongste broertje werd geboren en ook toen hij overleed. Hij zou nu 74 zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Supertalentje wo 28 dec 2011 - 7:47

Ik vind 34 of 35 niet gek of oud. Ik zou het dan maffer vinden als je nu 'per ongeluk' de pil zou gaan vergeten om maar geen 35 te zijn als je bevalt :P Want ja, wat is het alternatief? Anderen vinden altijd wel iets, het maakt niet uit wat.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Le Chat Noir wo 28 dec 2011 - 7:50

Rond de 40 a 42 vind ik wel de max om aan kinderen te beginnen. Ik vind hier de gemiddelde moeder ook jong in vergelijking met mijn omgeving.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Bacio wo 28 dec 2011 - 7:54

Het is altijd wel makkelijk om te zeggen dat je het niet kan begrijpen waarom mensen op late leeftijd nog kinderen krijgen. Vooral als je zelf al heel jong de ware tegen het lijf bent gelopen en het geluk hebt gehad gezond te zijn en dus makkelijk zwanger te kunnen raken.

Stel dat je een enorme kinderwens hebt en de juiste partner pas laat in je leven tegen komt of dat het heel moeilijk is zwanger te raken. Moet je je kinderwens dan maar opgeven omdat de onbekende voorbijganger daar een negatieve mening over heeft? Je hebt helaas niet altijd alles voor het uitkiezen in het leven. Daarom vind ik t ook altijd naar als mensen het "niet goed" of "raar" vinden om op latere leeftijd nog een kind te krijgen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 7:57

Bacio schreef:Het is altijd wel makkelijk om te zeggen dat je het niet kan begrijpen waarom mensen op late leeftijd nog kinderen krijgen. Vooral als je zelf al heel jong de ware tegen het lijf bent gelopen en het geluk hebt gehad gezond te zijn en dus makkelijk zwanger te kunnen raken.

Stel dat je een enorme kinderwens hebt en de juiste partner pas laat in je leven tegen komt of dat het heel moeilijk is zwanger te raken. Moet je je kinderwens dan maar opgeven omdat de onbekende voorbijganger daar een negatieve mening over heeft? Je hebt helaas niet altijd alles voor het uitkiezen in het leven. Daarom vind ik t ook altijd naar als mensen het "niet goed" of "raar" vinden om op latere leeftijd nog een kind te krijgen.
Eens.

En de gemiddelde leeftijd is hier op het forum inderdaad aan de lage kant. Ik vind 30/32 zelf helemaal niet oud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  TukTuk wo 28 dec 2011 - 8:02

Ik vind zelf 40+ toch wel aan de oude kant, maar ik kan ook wel begrijpen dat als je later in je leven pas de ware tegen komt, of als het eerder niet lukt om kinderen te krijgen om medische redenen, dat je je niet laat tegen houden door een leeftijd. Maar persoonlijk zou ik zelf toch wel 37/38 als de max aanhouden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Thunder wo 28 dec 2011 - 8:04

Ik vind 32 niet oud om aan kinderen te beginnen. Ik vind 40 toch wel echt een max. Vooral gezien het medische aspect. Maar goed, dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Teddyaapje wo 28 dec 2011 - 8:15

Ik zie de ideale leeftijd om moeder te worden tussen de 23 en 28, ik hoop ook voor mijn 29ste 'klaar' te zijn. Ik heb het geluk dat de situatie er ook naar was. Stel dat ik geen vriend had gehad, of er zou een ander obstakel zijn geweest waardoor het niet zou lukken/ kunnen dan weet ik niet tot welke leeftijd ik ervoor zou zijn gaan. 34 vind ik persoonlijk wel redelijk oud om voor een eerste kindje te gaan, maar ik kan me voorstellen dat als je nog niet zolang samen bent met je vriend je ervoor kiest om nog even te wachten. Dan beter een iets oudere moeder (die 2 jaar doen t m ook niet meer denk ik) die er klaar voor is dan eentje die er maar voor gegaan is terwijl ze er nog niet 100% achter staat.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 8:16

als ik het helemaal uit perspectief ga zien, dan denk ik dat ik de bovengrens toch wel een jaar of 40 vind. Daarboven zou ik het te oud vinden, met name door gezondheidsrisico's e.d.
Voor mezelf hoop ik voor m'n 25 klaar te zijn, maar dat komt ook omdat ik mijn eerste om m'n 20e heb gekregen, 10 jaar leeftijdsverschil vind ik teveel, dus voor mij zou 30 te oud zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  SarahKey wo 28 dec 2011 - 8:42

Mijn ouders waren zelf 50 en 36 toen ik kwam en ik vind dat persoonlijk veel te oud. Heb weinig aan mijn vader gehad en dat vind ik jammer.
Vind zelf 32/33 mooi zat om het laatste kindje te mogen krijgen. Daarna zou ik het niet meer doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 9:05

Ik denk dat je je niet teveel aan moet trekken van wat andere mensen zeggen of denken. Niet iedereen vindt haar partner op haar 22e bijv. Dus dan is de situatie gewoon anders. Ik moet wel zeggen dat ik de tijd enorm snel vind gaan. Je bent echt zo 30 eigenlijk, als je een studie af wil ronden en een paar jaar flink wil werken zit je er al aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  -Ieniemienie- wo 28 dec 2011 - 9:12

40+
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  rapa nui wo 28 dec 2011 - 9:22

Ik vind er eigenlijk geen bovengrens aanzitten zolang het tenminste op een natuurlijke wijze gebeurd dus dat het midden 40 wel is afgelopen voor vrouwen. Als je voor die tijd geen partner hebt en juist tegen die tijd wel dan zou ik me heel goed kunnen voorstellen dat je dan toch nog probeert kinderen te krijgen. Ik vind het van vrouwen die in een relatie zitten en met een kinderwens niet verstandig om tot bv. midden 30 te wachten omdat ze eerst carriere willen maken. Ik zou het risico niet willen nemen dat je bv een vervroegde overgang krijgt, problemen hebt om zwanger te worden etc. Ik zou dan toch achter in de twintig -begin 30 wel proberen voor het eerste kind te gaan.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Arwyn wo 28 dec 2011 - 9:27

Ik wil zelf het liefst voor mijn 30e twee kindjes hebben, als dat ons gegund is. Heb dan nog 5,5 jaar nu.
Na mijn 40e zou ik er zelf niet zo snel meer aan beginnen, dat vind ik persoonlijk toch wat aan de oude kant. Hangt er trouwens wel vanaf of het de 1e of de zoveelste is. Mijn moeder was eind 30 toen ik geboren werd, maar ik heb wel oudere broers. Een oom van mij had al 3 kinderen uit zijn eerste huwelijk en is toen hij eind 50 was weer vader geworden. Dat vind ik wel te oud hoor, tegen de tijd dat zijn jongste 20 is, is hij bijna 70.. Hij zou denk ik eerder aangezien worden voor de opa dan de vader van..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 9:33

Arwyn schreef:Ik wil zelf het liefst voor mijn 30e twee kindjes hebben, als dat ons gegund is. Heb dan nog 5,5 jaar nu.
Na mijn 40e zou ik er zelf niet zo snel meer aan beginnen, dat vind ik persoonlijk toch wat aan de oude kant. Hangt er trouwens wel vanaf of het de 1e of de zoveelste is. Mijn moeder was eind 30 toen ik geboren werd, maar ik heb wel oudere broers. Een oom van mij had al 3 kinderen uit zijn eerste huwelijk en is toen hij eind 50 was weer vader geworden. Dat vind ik wel te oud hoor, tegen de tijd dat zijn jongste 20 is, is hij bijna 70.. Hij zou denk ik eerder aangezien worden voor de opa dan de vader van..
Maar dat is geen reden om het niet te doen toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Aggi wo 28 dec 2011 - 9:42


Na je 40ste vind ik het te oud... om kinderen te krijgen...
Ikzef vind de ideale leeftijd rond je 27, 28ste... zelf ben ik 28 en heb nu 1 zoon van 4 mnd.
31 of 32 vind ik voor mezelf mooi voor een 2de...

Maar vind het helemaal niet gek dat velen begin 30 voor de 1ste gaan. Vind dat vrij normaal.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer te oud voor kinderen? Empty Re: Wanneer te oud voor kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum