Een tweeling aborteren
+40
SarahKey
xxDila
Jasmine
ProudMom
Makamba
TukTuk
CCC
Tania
Annemie
Roza
PapillonRose
Le Chat Noir
Annie24
TGR
Lejow
Bubbelicious
Antibes
Pompoen
Caresses
M@niek
Supertalentje
Raindrop
Monte
Caramba
joyce0606
Bruintje Beer
Rush
Coco
schuddebuikje
Smaragdje
Pussycat
Marin
sabje
Printje
Lavendel
Inge
Clapperdie
Mamsie
Ayla
studiebol
44 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Een tweeling aborteren
Ik snap Rush wel. Als jij 2 ongeplande kindjes nu niet de toekomst kun geven die jij graag wilt, vind ik het heel verstandig dat je ze weg laat halen.
En daarbij, wie zijn wij om te zeggen dat dat niet oké is? Abortus is nu eenmaal een mogelijkheid in Nederland.. Dus waarom zou je daar dan geen gebruik van maken, als die mogelijkheid er is. Dat je het zelf niet zou doen, dat is jouw keuze.
Verder wil ik toch nog even kwijt dat ik het niet netjes vind dat er hier over een topic geopend wordt. Ik kan me best voorstellen dat Rush zich aangevallen/opgelaten voelt.
En daarbij, wie zijn wij om te zeggen dat dat niet oké is? Abortus is nu eenmaal een mogelijkheid in Nederland.. Dus waarom zou je daar dan geen gebruik van maken, als die mogelijkheid er is. Dat je het zelf niet zou doen, dat is jouw keuze.
Verder wil ik toch nog even kwijt dat ik het niet netjes vind dat er hier over een topic geopend wordt. Ik kan me best voorstellen dat Rush zich aangevallen/opgelaten voelt.
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Printje schreef:Ik zou helemaal in shock zijn denk ik. Is ook iets waar ik bang voor ben bij een tweede maar weghalen zou ik nooit dien.
+1, nooit van mijn leven, ook niet als het een drieling is.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Nois schreef:Hoe staan jullie er eigenlijk tegenover als het om een 3-,4-, 5-, 6-, 7-,8-ling (en nog meer eventueel ) gaat.
Ik geloof dat er vanuit de artsen vanaf een 3-ling een optie wordt gegegeven voor een embryoreductie tot twee kinderen.
Een studiegenootje van mij was overigens ook zwanger van een tweeling, maar hier niet van op de hoogte. Er is er dus maar 1 geaborteerd en 1 geboren. Heel sneu, ze wordt er continu mee geconfronteerd en heeft ontzettend veel spijt.
Dit vind ik heel vreemd. Ze maken toch een echo na een abortus om te kijken of je schoon bent? Dan hadden ze dat andere hartje moeten zien..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Ik vind het eigenlijk schandalig dat een abortus ' zomaar' kan eigenlijk. Er zijn tegenwoordig meer dan voldoende middelen om een zwangerschap te voorkomen. Je hebt het wel over een levend wezenthe en niet over een brood ofzo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Mama_van2 schreef:Nee, nooit. Ik ben zelf dat ook helemaal tegen abortus als niet uitkomt of 'nu nog even niet, niet klaar voor zijn'. Als het kindje te ziek is om een normaal leven te lijden zou ik er nog wel over na kunnen denken.
+1
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Roza schreef:
Dit vind ik heel vreemd. Ze maken toch een echo na een abortus om te kijken of je schoon bent? Dan hadden ze dat andere hartje moeten zien..
Geen idee, ik weet echt niet hoe dat eraan toe gaat. Maar ze was toen nog niet ver, nog geen 7 weken geloof ik, dus dat hebben ze dan wellicht over het hoofd gezien. Ik weet het niet. Ze kwam er daarna pas na de 20 weken achter, toen haar buik begon te groeien en leven voelde.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Printje schreef:Ik vind het eigenlijk schandalig dat een abortus ' zomaar' kan eigenlijk. Er zijn tegenwoordig meer dan voldoende middelen om een zwangerschap te voorkomen. Je hebt het wel over een levend wezenthe en niet over een brood ofzo.
Daarom juist vind ik het belangrijk dat mensen verstandig kiezen en niet "zomaar" een kind krijgen terwijl ze daar niet voor kunnen zorgen.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zeg, iedereen heeft zo zijn eigen persoonlijke keuzes en daar zullen ze dan best hun redenen voor hebben. Wie ben ik (of wie zijn wij) om daar over te oordelen...
En om even terug te komen op de werkelijke vraag, hier zou een tweeling welkom zijn, al zou ik wel even schrikken en hopen dat we het financieel dan redden. Maar voor alles is een oplossing.
En om even terug te komen op de werkelijke vraag, hier zou een tweeling welkom zijn, al zou ik wel even schrikken en hopen dat we het financieel dan redden. Maar voor alles is een oplossing.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Printje schreef:Ik vind het eigenlijk schandalig dat een abortus ' zomaar' kan eigenlijk. Er zijn tegenwoordig meer dan voldoende middelen om een zwangerschap te voorkomen. Je hebt het wel over een levend wezenthe en niet over een brood ofzo.
Ja maar die middelen zijn nog geen 100% garantie helaas..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
TGR schreef:Printje schreef:Ik vind het eigenlijk schandalig dat een abortus ' zomaar' kan eigenlijk. Er zijn tegenwoordig meer dan voldoende middelen om een zwangerschap te voorkomen. Je hebt het wel over een levend wezenthe en niet over een brood ofzo.
Daarom juist vind ik het belangrijk dat mensen verstandig kiezen en niet "zomaar" een kind krijgen terwijl ze daar niet voor kunnen zorgen.
Inderdaad. Ook vind ik het een beetje vreemd om te zeggen "er zijn genoeg middelen om een zwangerschap te voorkomen". Ok, er is misschien een kleine selectie van mensen die gewoon te laks is met voorbehoedsmiddelen, maar het is echt niet zo dat abortus nu gebruikt wordt als voorbehoedmiddel. "Ohhh, ik houd gewoon nergens rekening mee en als ik zwanger word dan neem ik wel eventjes een abortus".. Het blijft een emotioneel heftige ingreep namelijk.
Ik ben verschrikkelijk blij dat we in een land leven waar moeders zelf kunnen zeggen, nee, ik kan het niet, ik wil het niet, ik laat het weghalen. Ik denk dat dat een stuk beter is dan een land met meer ongewenste kinderen, meer pijnlijke gezinssituaties en veeeeeeeel meer illegale, gevaarlijke abortussen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
TGR schreef:Printje schreef:Ik vind het eigenlijk schandalig dat een abortus ' zomaar' kan eigenlijk. Er zijn tegenwoordig meer dan voldoende middelen om een zwangerschap te voorkomen. Je hebt het wel over een levend wezenthe en niet over een brood ofzo.
Als je verstandig bent neem je dus vooraf maatregelen en niet achteraf. We leven niet meer in 1935 ofzo. Er zijn zoveel middelen dat het toch echt niet meer nodig is om ongepland zwanger te raken.
Printje- Lady Post-a-lot
Als het gezonde kinderen (enkel of meervoud) betreft zou ik nooit (extreme gevallen als verkrachting daargelaten) voor abortus kunnen kiezen.
Gast- Gast
Printje schreef:TGR schreef:Printje schreef:Ik vind het eigenlijk schandalig dat een abortus ' zomaar' kan eigenlijk. Er zijn tegenwoordig meer dan voldoende middelen om een zwangerschap te voorkomen. Je hebt het wel over een levend wezenthe en niet over een brood ofzo.
Als je verstandig bent neem je dus vooraf maatregelen en niet achteraf. We leven niet meer in 1935 ofzo. Er zijn zoveel middelen dat het toch echt niet meer nodig is om ongepland zwanger te raken.
Die maatregelen zijn sowieso al niet waterdicht en bovendien blijven mensen gewoon mensen en zijn dus niet altijd 100% verstandig. Mensen maken nu eenmaal fouten, vergeten een condoom of een pil of hebben simpelweg onveilige seks zonder er op dat moment bij stil te zijn. Ik ben blij dat als je een zo'n "fout" gemaakt hebt en zwanger bent geraakt terwijl je het echt niet wilt, niemand je hier dwingt om het kind te houden "want dan had je toen maar een condoom moeten pakken". Ik zou dat echt héél misselijk vinden (voor moeder én ongewenst kind) en ik kan me ook niet echt voorstellen dat iemand er zo over oordeelt (hoewel jouw post het nu natuurlijk pijnlijk duidelijk maakt).
Laatst aangepast door Antibes op di 20 dec 2011 - 8:50; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Er wordt ook echt niet gedacht dat het over een brood ofzo gaat! Een abortus is ontzettend heftig en wordt ook niet zomaar even gedaan. Het besef dat het om een levend wezentje gaat is er zeker wel en juist daarom moet je je in bepaalde situaties afvragen of je dit aan kunt en of je wel het recht hebt om een kind in een bepaalde positie/situatie te plaatsen waar het niet om gevraagd heeft. Nou zeg ik niet dat een abortus maar 'gewoon' moet kunnen, maar er zijn bepaalde situaties waarvan ik wel kan begrijpen dat iemand voor een abortus kiest.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Printje schreef:TGR schreef:Printje schreef:Ik vind het eigenlijk schandalig dat een abortus ' zomaar' kan eigenlijk. Er zijn tegenwoordig meer dan voldoende middelen om een zwangerschap te voorkomen. Je hebt het wel over een levend wezenthe en niet over een brood ofzo.
Het zit hem denk in het feit dat jij een abortus voorspiegeld als zijnde een voorbehoedsmiddelen en dat is het gewoon niet. Ik heb ook altijd gezegd dat ik een abortus laat doen wanneer ik ongepland zwanger ben, ook al weet ik dat het kind wel groot zal worden. Ik kan het niet de huisvesting geven die nodig is, niet de dingen die het kind nodig heeft. Ik gebruik wel voorbehoedsmiddelen, maar ben me er terdege van bewust dat het altijd wel een keer mis kan gaan. Je hoort regelmatig dat mensen niet wisten dat ze zwanger waren of zelfs door de pil heen.
Gast- Gast
Pussycat schreef:Ook al zouden het er 4 zijn! Als het zo is dan is het zo. En dan zorg ik voor allemaal met alle liefde voor ze.
+1
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Net als in het geval van makamba begrijp ik wel dat ze voor een abortus heeft gekozen. Juist uit liefde voor haar beide kinderen, omdat ze niet wist (en weet) wat haar te wachten had kunnen staan gezien het onvoorspelbare en enge gedrag van haar ex.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Net als in het geval van makamba begrijp ik wel dat ze voor een abortus heeft gekozen. Juist uit liefde voor haar beide kinderen, omdat ze niet wist (en weet) wat haar te wachten had kunnen staan gezien het onvoorspelbare en enge gedrag van haar ex.
Dan snap ik het ook heel goed maar ' het komt niet uit' vind ik echt een waardeloze reden om zoiets te doen.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Mama_van2 schreef:Net als in het geval van makamba begrijp ik wel dat ze voor een abortus heeft gekozen. Juist uit liefde voor haar beide kinderen, omdat ze niet wist (en weet) wat haar te wachten had kunnen staan gezien het onvoorspelbare en enge gedrag van haar ex.
Dan snap ik het ook heel goed maar ' het komt niet uit' vind ik echt een waardeloze reden om zoiets te doen.
Maar je hebt gradaties van 'het komt niet uit'. Het komt niet uit kan betekenen dat je de kinderkamer nog niet binnen hebt en eigenlijk eerst nog die promotie wilt. Tuurlijk, dan is het niet bepaald een sterke reden.
Maar het kan ook betekenen dat je je relatie en leven nog niet stabiel genoeg vindt, dat je zelf als individu nog bepaalde ontwikkelingen door wilt maken en nog niet klaar bent voor een kindje, of zelfs dat er andere externe (financiele, sociale, psychische) factoren zijn die ervoor zorgen dat het écht niet uitkomt.
Antibes- Ratel
Als ik het zo erg niet zou willen zou ik persoonlijk zorgen voor een wel 3 dubbele bescherming bij wijze van.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Als ik het zo erg niet zou willen zou ik persoonlijk zorgen voor een wel 3 dubbele bescherming bij wijze van.
Ja tuurlijk, want jij bent perfect.
Ik kan me best voorstellen dat als je een serieuze relatie hebt en aan de pil bent, je niet ook nog iedere keer met condooms in de weer gaat en dan ook nog een MAP neemt, just to be sure. En ik kan me ook best voorstellen dat het dan een keertje mis gaat. En ik ben heel blij dat jij dan niet de persoon bent om te beslissen of zo iemand "gestraft" moet worden voor de "fout" om niet voor de zekerheid OOK een condoom te nemen. Ik snap ook echt niet dat jij dat zo stellig voor een ander durft in te vullen.
Antibes- Ratel
Printje schreef:Als ik het zo erg niet zou willen zou ik persoonlijk zorgen voor een wel 3 dubbele bescherming bij wijze van.
Zodat je er geen plezier meer in hebt? Terwijl met het dubbele bescherming ook 98% goed gaat? Sorry hoor, maar dat gaat mij te ver. Maar dat komt denk ik ook door mijn instelling hoe ik tegenover het vruchtje sta.
Gast- Gast
Antibes schreef:Printje schreef:Als ik het zo erg niet zou willen zou ik persoonlijk zorgen voor een wel 3 dubbele bescherming bij wijze van.
Ja tuurlijk, want jij bent perfect.
Ik kan me best voorstellen dat als je een serieuze relatie hebt en aan de pil bent, je niet ook nog iedere keer met condooms in de weer gaat en dan ook nog een MAP neemt, just to be sure. En ik kan me ook best voorstellen dat het dan een keertje mis gaat. En ik ben heel blij dat jij dan niet de persoon bent om te beslissen of zo iemand "gestraft" moet worden voor de "fout" om niet voor de zekerheid OOK een condoom te nemen. Ik snap ook echt niet dat jij dat zo stellig voor een ander durft in te vullen.
Aaahh.. jij bent zo goed in het verwoorden! +1000..
Gast- Gast
Zusje schreef:Als het gezonde kinderen (enkel of meervoud) betreft zou ik nooit (extreme gevallen als verkrachting daargelaten) voor abortus kunnen kiezen.
+1. Ik ben echt tegen abortus.. Als ik zwanger zou worden (kans is mega klein, ik vergeet de pil nóóit), so be it.
Gast- Gast
Ik ben verre van perfect maar vind het gewoon echt idioot dat iemand een tweeling laat weghalen omdat het niet uitkomt. En geen voorzorgsmaatregel is 100% betrouwbaar maar als daar toch iets verkeerd mee gaat zijn er toch nog middelen om een zwangerschap te voorkomen.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is volgens jullie dan zo leuk aan een tweeling??
» Kraamcadeau tweeling
» Wanneer zwangerschapsreportage bij een tweeling?
» Duowagens voor een tweeling
» Zwanger van een tweeling en dan dit nog kunnen!
» Kraamcadeau tweeling
» Wanneer zwangerschapsreportage bij een tweeling?
» Duowagens voor een tweeling
» Zwanger van een tweeling en dan dit nog kunnen!
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: