Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Duowagens voor een tweeling

+6
Smaragdje
catgirl85
Flip Fluitketel
Darius
studiebol
_Lana_
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Duowagens voor een tweeling Empty Duowagens voor een tweeling

Bericht  _Lana_ zo 28 aug 2011 - 0:41

Hai meiden,

Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren op tweelingwagens, aangezien we dus een tweeling verwachten Laughing .
Er is niet zo heel veel keus, dus ik ben heel erg benieuwd welke wagen jullie hebben gekozen en vooral ook waarom?

Wij hebben nu de Mountain buggy duet op het oog. Het is een heel compacte wagen en helemaal niet breed, verder kunnen de autozitjes ( maxicosi's ) er ook op geplaatst worden, wat ik wel heel belangrijk vind.
En ook heel handig, de wagen is opgevouwen ook heel compact.

Ik hoor ook veel mensen met goede ervaringen met de Easywalker, dus voordat we een keuze zouden maken, ben ik wel heel benieuwd naar jullie keuze en / of ervaring.

Alvast bedankt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Duowagens voor een tweeling Empty Re: Duowagens voor een tweeling

Bericht  studiebol zo 28 aug 2011 - 0:46

Wat leuk dat jullie ook een tweeling verwachten! Was je erg geschrokken of had je wel vermoedens?

Wij hebben gekozen voor de easywalkerduo. Dit omdat er ons is vertelt dat dit de enige wandelwagen was waar de maxicosi's ook op kunnen en dat wilde we graag.Hij staat nu net sinds deze week in elkaar dus ik kan je niet vertellen hoe die verder bevalt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 0:47

jeetje, wat is dat toch met al die tweelingmama's hier op het forum Very Happy Wat leuk, gefeliciteerd!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 0:54

Was wel even benieuwd of het 1 of 2 eiig is? Of weet je het niet?

Ik heb de ABC Zoom Duo. Gebruik hem nu met 2 Maxi Cosi's.

Woon op een bovenwoning, en dus veel gesleep met het onderstel, en deze is wat lichter en kleiner als de gemiddelde tweelingwagen (hij hangt nu in de hal tegen het plavond dmv een fietslift, ideaal angel )
Past ook makkelijk in de auto.

Ook is de wagen smal omdat de kinderen achter elkaar zitten (kan met gezicht naar elkaar toe en achter elkaar als je ze in de wandelwagen unit zet), ik vind het nu ideaal met winkelen, kom overal tussendoor.
En qua lengte past het nog overal precies in de lift.

Duowagens voor een tweeling 97_291?$142$

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 0:55

studiebol schreef:Wat leuk dat jullie ook een tweeling verwachten! Was je erg geschrokken of had je wel vermoedens?

Wij hebben gekozen voor de easywalkerduo. Dit omdat er ons is vertelt dat dit de enige wandelwagen was waar de maxicosi's ook op kunnen en dat wilde we graag.Hij staat nu net sinds deze week in elkaar dus ik kan je niet vertellen hoe die verder bevalt.
Ik heb de ABC Zoom en gebruik het icm met de Maxi Cosi Carbrio Wink

Gast
Gast

Bericht  studiebol zo 28 aug 2011 - 1:00

ProudMama schreef:
studiebol schreef:Wat leuk dat jullie ook een tweeling verwachten! Was je erg geschrokken of had je wel vermoedens?

Ik heb de ABC Zoom en gebruik het icm met de Maxi Cosi Carbrio Wink

Tja en die waar lana het over heeft kan het ook, haha nou ja maakt ook niet uit... ik ben tevreden met die we hebben hoor!

Wat ik wel kan vertellen is dat een vriendin van ons deze ook heeft, en die komt alle winkels door, zelfs de kruidvat Very Happy Hier in het dorp staat altijd wel veel op de grond, maar ja dan schuif ik dat aan de kant. Ik ben een keer met haar en de kids mee geweest om te oefenen en te kijken hoe het ging smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 28 aug 2011 - 1:07

Bedankt al voor jullie reacties!

@Studiebol: Ja we vinden het ook echt geweldig! Very Happy Aangezien het allemaal niet heel vlot ging. En dan nu 2 tegelijk, helemaal happy. Wat leuk dat jij twee meiden krijgt.
Zowel op de Easywalker als op de Mountainbuggy kunnen maxi-cosi's gezet worden. Dit vind ik namelijk ook heel erg handig. Voor als je even 'snel' de deur uit moet, dat je niet allebei de reiswiegen mee hoeft te nemen. Daarom viel de Koelstra sowieso al af. Daar kan het dus niet bij.
Was dat de enige reden waarom je voor de Easywalker gekozen hebt? Ken je de Mountainbuggy ook?

@Rejoy: Dank je wel! Ja er zijn de laatste tijd wel veel tweelingmama's hè! Bijzonder!

@Proudmama: Haha, wat handig, zo bespaar je een hoop ruimte. Vooral als je iedere keer de trap op en af moet, snap ik je keuze wel van die wagen. Het is trouwens wel een hele mooie wagen om te zien. Kunnen de zitjes ook naar elkaar toe gezet worden?
Wij willen alleen eigenlijk liever naast elkaar, ipv achter elkaar.
De tweeling is 2 eiig. En jouw mannetjes zijn toch 1 eiig?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 28 aug 2011 - 1:09

Volgens mij zijn de Easywalker en de Mountainbuggy wel met elkaar te vergelijken trouwens.
Wel jammer dat er ( voor naast elkaar ) niet zoveel keuze is.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol zo 28 aug 2011 - 1:25

Grappig dat je weet dat ze twee eiig zijn! Bij ons kunnen ze daar niks van zeggen..

Nee sorry ik ken de mountainbuggy niet, we zijn bij 2 grote zaken geweest maar volgens mij hebben we die niet gezien, heb hem net wel gegoogled vind hem wel lijken op de easywalker.

Wij hebben gekozen voor de easywalker omdat we een wagen naast elkaar wilde en niet achter elkaar. Omdat een vriendin deze heeft en haar dus goed bevalt, een andere vriendin heeft de wagen voor een kindje bevalt ook goed. Goede verhalen over gehoord dus, plus dat ons is vertelt dat alleen hier de maxicosi's op konden en wij dus dachten dat we verder geen keuze hadden omdat we dat graag wilde. Maar ja ik lees nu wel dat dat verder niet zo is, maar goed dat heeft de keuze wel beinvloed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 28 aug 2011 - 1:35

studiebol schreef:Grappig dat je weet dat ze twee eiig zijn! Bij ons kunnen ze daar niks van zeggen..

Nee sorry ik ken de mountainbuggy niet, we zijn bij 2 grote zaken geweest maar volgens mij hebben we die niet gezien, heb hem net wel gegoogled vind hem wel lijken op de easywalker.

Wij hebben gekozen voor de easywalker omdat we een wagen naast elkaar wilde en niet achter elkaar. Omdat een vriendin deze heeft en haar dus goed bevalt, een andere vriendin heeft de wagen voor een kindje bevalt ook goed. Goede verhalen over gehoord dus, plus dat ons is vertelt dat alleen hier de maxicosi's op konden en wij dus dachten dat we verder geen keuze hadden omdat we dat graag wilde. Maar ja ik lees nu wel dat dat verder niet zo is, maar goed dat heeft de keuze wel beinvloed.

Als je goede ervaringen hebt, is de keuze natuurlijk sneller gemaakt. Hebben die vriendinnen toevallig ook een tweeling dan? Of hebben ze 'm voor 2 kindjes?
Ja we weten heel zeker dat het een 2 eiige tweeling is. We hebben 2 echo's gehad en de vruchtzakjes zitten een redelijk stuk uit elkaar, dus dan is het wel duidelijk.
Ik dacht dat jullie een 1 eiige tweeling zouden krijgen, maar dat kunnen ze dan zeker niet zien, omdat de vruchtzakjes ook bijna aan elkaar vast kunnen zitten?
Spannend zeg!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 1:46

Ze kunnen idd ook met gezicht naar elkaar toe.

Ja, bij ons was duidelijk 1 eiig met 1 placenta. En daardoor het risico op TTS, dat heb jij gelukkig niet, weer een zorg minder lijkt me.

Wil je de geslachten weten of niet?

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 28 aug 2011 - 1:52

ProudMama schreef:Ze kunnen idd ook met gezicht naar elkaar toe.

Ja, bij ons was duidelijk 1 eiig met 1 placenta. En daardoor het risico op TTS, dat heb jij gelukkig niet, weer een zorg minder lijkt me.

Wil je de geslachten weten of niet?

Ik heb de ABC Zoom even opgezocht en ik vind het wel een hele mooie wagen!
In de winkel ook nog maar eens even naar kijken.

Ja dat risico hebben we gelukkig niet. Daar ben ik wel heel blij mee.
Jouw zwangerschap ging ook niet geweldig hè ( door dat syndroom? )?
We willen wel weten wat het wordt. Als het er één was geweest niet, maar ik vind het nu wel wat makkelijker. Ook met namen enzo. En dan kunnen we even aan het idee wennen, wat het gaat worden Wink .
Wist jij van tevoren wat je zou krijgen?
Geniet je lekker van je mannetjes?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 2:01

Nee, heb gelukkig geen TTS gehad.

Maar vroeg in zwangerschap al harde buiken en weeen en daardoor korte baarmoederhals. Met 26 weken nog per ambulance overgeplaatst naar ander ziekenhuis omdat de bevalling ondanks alle medicatie door leek te zetten. Maar gelukkig is het net niet zo ver gekomen.
Daarna nog een keer opgenomen geweest omdat het rommelde.
Heb vanaf 23 weken ook volledig rust moeten houden om die reden.

Later in de zwangerschap diabetes gekregen waardoor ze te hard groeiden. Daarom waren ze ook dcht groot voor een tweeling van 35+6 toen ik beviel.
Verder de gewone kwaaltjes zoals vocht vasthouden, laag Hb enz.

Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen! Mede dankzij een hele goede gyneacoloog waar ik echt minimaal 1x per week op controle moest en iedere keer inwendige echo's tot ik er gek van werd.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 2:18

Lana, allereerst gefeliciteerd!

Wij hebben de easywalker enkel, en die is erg fijn.
Mijn zus op een ouder op mijn werk (tweeling) hebben de duowagen, en ik vind het een hele fijne wagen.
Op mijn werk hebben ze de maxicosi's er ook op, en dat gaat prima. Het ene kindje zit wat lager dan de andere, maar het zit prima stabiel in elkaar. Wel even opletten als je adapters koopt, dat ze ook echt voor de duowagen zijn!

De enige winkel waar je wel eens problemen/irritaties zou kunnen hebben is idd de Kruidvat, daar zetten ze heel veel op de grond/in de weg.

Ik ben weg van mn Easywalker, de wielen zijn zo groot en grof dat ze prima door het bos/over het strand/door het weiland kunnen rijden en het een fijne grip op de weg heeft. Zwenken doet hij trouwens niet.

Voor zover alleen even mijn opinie over de duo van EW, want met de rest heb ik geen ervaring!

Gast
Gast

Bericht  Darius zo 28 aug 2011 - 2:32

Wij hebben getwijfeld over de ew en mb maar dan de enkele. Het is de mb geworden omdat deze beter in de auto past. Ik vind hem erg fijn. Voor een tweeling heb je nu ook dubbelen van bugaboo en icandy.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flip Fluitketel zo 28 aug 2011 - 2:58

Parels schreef:

De enige winkel waar je wel eens problemen/irritaties zou kunnen hebben is idd de Kruidvat, daar zetten ze heel veel op de grond/in de weg.

Ik heb al moeite om de Kruidvat door te komen met onze (enkele) kinderwagen. Maar goed de Kruidvat hier in het dorp is ook wel extreem klein. Maar ze zetten alle gangpaden zo vol. Kan me er zo over opwinden altijd.........ga van narigheid dan maar naar een andere winkel of naar een grotere paar dorpen verderop. En dat gaat vaak dan ook nog maar net goed!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  catgirl85 zo 28 aug 2011 - 3:11

Ik heb dan wel geen tweeling, maar ik zag dat de Mima Kobi ook geschikt is voor 2 baby's/kinderen. Maar dan zitten ze niet naast elkaar.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 3:21

_Lana_ schreef:
studiebol schreef:Grappig dat je weet dat ze twee eiig zijn! Bij ons kunnen ze daar niks van zeggen..

Als je goede ervaringen hebt, is de keuze natuurlijk sneller gemaakt. Hebben die vriendinnen toevallig ook een tweeling dan? Of hebben ze 'm voor 2 kindjes?
Ja we weten heel zeker dat het een 2 eiige tweeling is. We hebben 2 echo's gehad en de vruchtzakjes zitten een redelijk stuk uit elkaar, dus dan is het wel duidelijk.
Ik dacht dat jullie een 1 eiige tweeling zouden krijgen, maar dat kunnen ze dan zeker niet zien, omdat de vruchtzakjes ook bijna aan elkaar vast kunnen zitten?
Spannend zeg!

Hier was dat net zo, 2 placenta's en een tussenschot van 4 lagen, maar dan kan het dus juist allebei zijn, en is er geen 100% zekerheid, tenzij het natuurlijk beide geslachten is. Maar als het 2 jongens of 2 meiden zijn, weet je het dus nog niet bij de geboorte, dit weet je dan alleen zeker met een dna-test.
Wij hebben dus 2 meiden, die toch wel erg veel op elkaar lijken, en wij hebben dus geen zekerheid of het 1-of 2-eiig is. De test doen we niet, kost je zo rond de 300 euro, en dat hebben we er niet voor over.

Wij hebben trouwens de Urban Jungel Duo, dat is volgens mij dezelfde als de mountain? Maar op de onze kunnen geen maxí cosi jammer genoeg. Misschien omdat dit al een oudere wagen is? (2jaar oud)

Het voordeel van deze wagen (en de Easywalker) is wel dat mijn andere 2 kinderen er ook makkelijk bij op kunnen zitten, op de voetenplank.
Ik vind het op zich geen probleem dat de autostoeltjes er niet op kunnen, omdat de wagen toch niet in onze auto past, en ik toch altijd lopend ga, en dus met de wiegbakjes.

Deze hebben wij:
Duowagens voor een tweeling 2009-mountain-buggy-double-urban-red

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje zo 28 aug 2011 - 3:27

Ik heb ook geen tweeling, dus wat dat betreft kan ik niet uit ervaring spreken. Alleen op deze site staan er wel van verschillende merken: www.duowagens.nl

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 3:31

Oja, als ik nu een nieuwe wagen moest kopen, ging ik voor de nieuwe bugaboo. Al is dan weer het nadeel dat de andere 2 kinderen niet meer kunnen meeliften.
Laast zocht hier op het forum ook iemand een duowagen, en die had ook een hele mooie gevonden, die vanaf september leverbaar is. Die was een stuk goedkoper, en leek me ook erg handig.

http://www.firstwheels.nl/citytwin.php

Deze dus, alleen heeft deze dus ook geen luchtbanden, en dat vind ik dan wel erg belangrijk persoonlijk. Verder lijkt deze me erg handig voor een leuke prijs.

Gast
Gast

Bericht  studiebol zo 28 aug 2011 - 3:43

_Lana_ schreef:

Spannend zeg!

Een vriending heeft een tweeling met haar heb ik dus een keer een rondje dorp gedaan met de kids. En een vriendin heeft 1 kindje allebei tevreden over de easywalker.
Ik vind de bugaboo ook erg mooi, maar echt veel te duur.

Ze zeggen in het ziekenhuis dat ze het kunnen zien of het 1 of 2 eiig is, Kindje liggen dicht bij elkaar zit alleen maar een vliesje tussen maar daardoor wordt niet uitgesloten of het 1 of 2 eiig is. Wij kunnen dan idd ook een DNA test laten doen bij de geboorte, maar dat gaan we niet doen, zo belangrijk vind ik het niet om het te weten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 3:51

studiebol schreef:Ze zeggen in het ziekenhuis dat ze het kunnen zien of het 1 of 2 eiig is, Kindje liggen dicht bij elkaar zit alleen maar een vliesje tussen maar daardoor wordt niet uitgesloten of het 1 of 2 eiig is. Wij kunnen dan idd ook een DNA test laten doen bij de geboorte, maar dat gaan we niet doen, zo belangrijk vind ik het niet om het te weten.[/color]

Jullie hebben dus precies hetzelfde als ons, grappig. Ik was tegelijk zwanger met een andere vrouw, ook een tweeling, maar toen haar kindjes er eenmaal waren, was het wel heel duidelijk 2-eiig, die lijken totaal niet op elkaar.

Dit zijn onze meiden, haal 'm zo weer weg, dus aub niet quoten:

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op zo 28 aug 2011 - 6:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  studiebol zo 28 aug 2011 - 3:54

Nou mama rosa ik zou zeggen dat is 1 eiig maar goed zoveel verstand heb ik er ook niet van Very Happy

Ze zeiden ook tegen ons dat het vaak moeilijk is te zeggen of het 1 of 2 eiig is omdat het er uiteindelijk om gaat of je een eitje hebt gehad die vroeg is gesplitst of 2 eitjes... en tja dat kunnen ze niet weten Very Happy Het schijnt anders te zijn als ze bij elkaar in het zakje zitten, maar ja dat heb ik niet dus daar heb ik me ook niet zo in verdiept als ik eerlijk ben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 4:40

Hahaha MamaRosa, dat is echt 2 druppels water!
Ik zou ook zeggen 1-eiig! Mijn vriend is er 1 van een 1-eiige tweeling en die zijn door de jaren heen steeds minder op elkaar gaan lijken. Vind het altijd nog steeds 'raar' als mensen het onderlinge verschil niet zien!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 4:50

Parels schreef:Hahaha MamaRosa, dat is echt 2 druppels water!
Ik zou ook zeggen 1-eiig! Mijn vriend is er 1 van een 1-eiige tweeling en die zijn door de jaren heen steeds minder op elkaar gaan lijken. Vind het altijd nog steeds 'raar' als mensen het onderlinge verschil niet zien!

Dat is ook het aparte, ik zie echt heel erg goed het verschil, maar van anderen krijg ik juist te horen dat ze zo op elkaar lijken. En dan nog het vreemdste, van tweelingmoeders helemaal. Die vinden altijd die van ons meer op elkaar lijken dan hun eigen kindjes, terwijl ik dan daar het verschil weer niet in zie.
Ik denk dat het gewoon komt doordat je ze zelf altijd ziet en dus echt kent zeg maar. Dat zul jij dan ook bij je vriend en zwager hebben, jullie zien dan denk ik ook eerder het verschil dan anderen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: