Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een tweeling aborteren

+40
SarahKey
xxDila
Jasmine
ProudMom
Makamba
TukTuk
CCC
Tania
Annemie
Roza
PapillonRose
Le Chat Noir
Annie24
TGR
Lejow
Bubbelicious
Antibes
Pompoen
Caresses
M@niek
Supertalentje
Raindrop
Monte
Caramba
joyce0606
Bruintje Beer
Rush
Coco
schuddebuikje
Smaragdje
Pussycat
Marin
sabje
Printje
Lavendel
Inge
Clapperdie
Mamsie
Ayla
studiebol
44 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Een tweeling aborteren - Pagina 2 Empty Re: Een tweeling aborteren

Bericht  Marin di 20 dec 2011 - 4:22

Pussycat schreef:
Smikkell schreef:
Rush schreef:Als we er bewust voor gaan en het zou een meerling worden, dan zij het zo.

Als ik onbewust NU zwanger raak en het is een meerling dat ga ik 99% zeker voor een abortus.
Dat vind ik heel wat anders dat wat je in het Dagcafe zegt.

Dan nog vind ik het raar... bewust of onbewust... kinderen wil je blijkbaar wel in de toekomst.
Dus wat maakt het dan uit of het er per ongeluk 1 of 2 zijn? Ja 2 hebben meer zorg nodig, maar het zijn allebei je kinderen. Waarom wel 1 houden en niet 2? Daar ben ik heel benieuwd naar.

Zoals ik t begrijp zou ze als ze nu zwanger is, het weg laten halen, of t er nu 1 of 2 zijn. Omdat ze nu nog niet aan kinderen toe is. Dus ongeacht het aantal, abortus laten plegen.
Dat zou ik nu ook doen als ik zwanger zou zijn nu, ongeacht het aantal kinderen.
Over een paar jaar zou ik het juist houden, ongeacht of t er nou 1 of 2 of 10 zijn ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje di 20 dec 2011 - 4:24

Met een ziek kindje vind ik het echt afhangen van de levenskwaliteit voor het kindje. Als het ernstig gehandicapt zou zijn weet ik niet wat ik zou doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 4:24

Joy_ schreef:
Pussycat schreef:
Smikkell schreef:
Rush schreef:Als we er bewust voor gaan en het zou een meerling worden, dan zij het zo.

Als ik onbewust NU zwanger raak en het is een meerling dat ga ik 99% zeker voor een abortus.

Dan nog vind ik het raar... bewust of onbewust... kinderen wil je blijkbaar wel in de toekomst.
Dus wat maakt het dan uit of het er per ongeluk 1 of 2 zijn? Ja 2 hebben meer zorg nodig, maar het zijn allebei je kinderen. Waarom wel 1 houden en niet 2? Daar ben ik heel benieuwd naar.

Zoals ik t begrijp zou ze als ze nu zwanger is, het weg laten halen, of t er nu 1 of 2 zijn. Omdat ze nu nog niet aan kinderen toe is. Dus ongeacht het aantal, abortus laten plegen.
Dat zou ik nu ook doen als ik zwanger zou zijn nu, ongeacht het aantal kinderen.
Over een paar jaar zou ik het juist houden, ongeacht of t er nou 1 of 2 of 10 zijn ;-)

Dan begrijp je het verkeerd. Alleen een meerling zou ze nu laten aborteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 4:24

Wanneer tijdens de zwangerschap blijft dat het kindje heel erg ziek is en ook zal lijden na de geboorte is dat voor mij wel een reden om abortus te overwegen. Maar dan denk ik vooral van uit het kind.

Een abortus omdat een tweeling me zwaar lijkt en ik het de eerste drie jaar van een heel mensenleven misschien wat drukker heb, vind ik geen reden.

Rush, je schreef dat je een tweeling niet aan zou kunnen. Daar had je het nergens over nu. De hele discussie had je het nergens over alleen nu. Als het verschil van het niet aankunnen al tussen één en twee kinderen ligt, kun je één kind dat wel aan? de overgang van nul naar één kind is ook groot.

Daarnaast vind ik het raar als je het hebt over onbewust zwanger worden, terwijl je de laatste tijd vaker over kinderen praat en zelfs je contract hebt laten aanpassen, als was dat een semi grapje. Je bent er duidelijk mee bezig, daar kun je niet omheen.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 di 20 dec 2011 - 4:25

hier zouden ze ook meer dan welkom zijn!

ook als ik vanuit mijn man spreek, die is helemaal op abortus tegen! (uitzonderingen daar) toen wij net bij elkaar waren en ik het vermoeden had zwanger te zijn (ondanks trouw pil slikken) heeft hij gezegt dat ik niet voor niets zwanger zou zijn en dat het dan zo heeft moeten zijn.

Laatst aangepast door joyce0606 op di 20 dec 2011 - 4:27; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  studiebol di 20 dec 2011 - 4:26

Smikkell schreef:
studiebol schreef:
Smikkell schreef:Een tweeling of een niet gezond kindje (wat raar om dat in één zin te gebruiken), dat zijn toch dingen waar je rekening mee houdt als je besluit voor een kindje te gaan? Die kans is er gewoon.
Natuurlijk hebben sommigen een grens wat betreft ziekte en aandoeningen bij het ongeboren kindje, maar om die grens al bij een gezondje tweeling te leggen?

Misschien ben ik dan wel heel naief maar over een tweeling heb ik gewoon echt niet na gedacht. Wel over een eventueel niet gezond kindje.. maar tweeling nee geen seconde.
Ik heb het idee dat de meesten daar wel over nadenken. Misschien was het onbewust prima, en is het daarom niet in je op gekomen?

Misschien.. terwijl ik het echt eerst niet prima vond smile

Heb het wel eens aan vriendinnen gevraagd maar hun heb ik nooit zo gehoord over dat ze van een tweeling uit zouden gaan. Alleen een vriendin waarbij het niet op de natuurlijke manier lukte zij heeft er wel over nagedacht.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Rush di 20 dec 2011 - 4:28

Smikkell schreef:
Daarnaast vind ik het raar als je het hebt over onbewust zwanger worden, terwijl je de laatste tijd vaker over kinderen praat en zelfs je contract hebt laten aanpassen, als was dat een semi grapje. Je bent er duidelijk mee bezig, daar kun je niet omheen.
Uh, dat is echt niet serieus hoor. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Caramba di 20 dec 2011 - 4:31

Ze zijn hier welkom.
Ik ben wel toe aan kinderen, en denk zelfs na over een meerling, omdat dit in de familie voorkomt. Klein kansje dus dat wij misschien ook een meerling kunnen krijgen. Maar abortus zal niet in mij opkomen. Wel als het een ernstig ziek kindje blijkt te zijn, wat het misschien na de geboorte niet zou halen, dan zou ik voor abortus kiezen, misschien.
Een kindje met het down syndroom zou ik dan weer niet snel laten weghalen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Monte di 20 dec 2011 - 4:33

Joy_ schreef:Wat een rare gedachtengang vind ik dat. Ik zou dat nooit kunnen doen.
+1 Heel raar(ik wordt er ook wel boos om eigenlijk)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Raindrop di 20 dec 2011 - 4:36

Nee ik zou absoluut niet aan abortus denken! Tuurlijk zullen we schrikken (met name mijn vriend) maar dan nog gaan we ervoor.
Mocht ik nu onbewust zwanger raken zou ik het ook houden. Het zal niet gemakkelijk worden maar ik zou daarom echt geen abortus laten plegen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 4:37

Rush schreef:
Smikkell schreef:
Al je opmerkingen en reacties bij elkaar in verschillende topics over kinderen, sparen enz. én het op je werk bespreken laten toch duidelijk zien dat je er mee bezig bent? Hoe onverwacht kan een kind dat nog komen?

Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik een meerling niet aan kan, dat ga ik die kinderen dan niet aan doen en mezelf ook niet.
En
Het lijkt me gewoon echt verschrikkelijk. Ik moet er echt niet aan denken[/i]
Lijken mij ook niet te gaan over alleen nu...

Laatst aangepast door Smikkell op di 20 dec 2011 - 4:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje di 20 dec 2011 - 4:38

Ik vind het raar om een topic te openen, in notabene de mama-pijler, om Rush te kijk te zetten om een uitspraak die ze in het Dagcafe heeft gedaan. Volgens Rush heeft ze het anders bedoelt, volgens jou niet, prima, maar kan dat dan niet daar blijven?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  M@niek di 20 dec 2011 - 4:41

nee dat zou ik niet kunnen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 4:42

Supertalentje schreef:Ik vind het raar om een topic te openen, in notabene de mama-pijler, om Rush te kijk te zetten om een uitspraak die ze in het Dagcafe heeft gedaan. Volgens Rush heeft ze het anders bedoelt, volgens jou niet, prima, maar kan dat dan niet daar blijven?
In welke pijler dan? Al mijn topics worden verplaatst. Op elke andere plek was hij hierheen gegaan.

En het was niet om Ruch te kakken te zetten, anders had ik wel gereageerd op de vraag wie en waar. Ik was (en ben) in shock door zo'n uitspraak en open een topic om te kijken of ik nu alleen zo in shock ben. Om die redenen worden wel vaker topics geopend. Soms over opmerkingen buiten het forum en soms over opmerkingen op het forum.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 dec 2011 - 4:43

Ja sorry reva die laatste reactie van rush had ik niet gezien en ik lees ook niet mee in t dagcafe. Maar dat ze nu zou aborteren en later het houden begrijp ik wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Rush di 20 dec 2011 - 4:44

Smikkell schreef:
Rush schreef:
Smikkell schreef:
Al je opmerkingen en reacties bij elkaar in verschillende topics over kinderen, sparen enz. én het op je werk bespreken laten toch duidelijk zien dat je er mee bezig bent? Hoe onverwacht kan een kind dat nog komen?

Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik een meerling niet aan kan, dat ga ik die kinderen dan niet aan doen en mezelf ook niet.
En
Het lijkt me gewoon verschikkelijk (over een meerling)
Lijken mij ook niet te gaan over alleen nu...
Ja, kinderen lijken me wel leuk en ik spaar net zoals half Nederland voor de toekomst waarin wellicht ook kinderen en trouwen past of weet ik veel waar je precies op doelt. Als m`n baas er naar vraagt, moet ik dan maar gaan liegen? Ik vind het logisch dat hij wel wil weten wat hij ongeveer kan verwachten. Ik kan goed met m`n baas dus ik kan het er met hem ook prima over hebben dat ik in de toekomst misschien wel een kindje zou willen.

En ik heb het bedoeld als nu, maar dat kan ik nog wel 1000x zeggen denk ik. Jij hebt het niet zo opgevat en daar hou je je toch aan vast.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caresses di 20 dec 2011 - 4:49

Nee, absoluut niet. Liever 1 en later nog 1 dan 2 tegelijk (dat is praktisch gezien toch makkelijker). Maar liever 2 dan geen. Dan heb je ze tenminste "binnen". (Oke dat klinkt misschien een beetje gek, maar hoop dat jullie het begrijpen. Ik zal allang blij zijn dat ik dan 2 kindjes heb in plaats van dat ik er nooit één zal krijgen).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pompoen di 20 dec 2011 - 4:49

Rush schreef:
Smikkell schreef:

Dat is heel anders dan hoe jullie het opgevat hebben. Ik heb nergens gezegd dat ik dat zou doen als we bewust voor een kindje zouden gaan. Dat is er van gemaakt, door geen idee wie.

Dat kwam omdat jij het had over zwangerschapsverlof en dat je met je werkgever had gepraat over hoe jij over werk en kinderen krijgen dacht... Je hebt met geen woord gerept over per ongeluk zwanger worden en door het voorgaande wat je vertelde daar werd er automatisch van uitgegaan dat het over een geplande zwangerschap ging denk ik.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Rush di 20 dec 2011 - 4:51

Dat denk ik dan ook Pompoen. Maargoed, zelfs na een duidelijke uitleg wordt er nog stevig aan vastgeklampt, dus beter kan ik gewoon niks meer zeggen denk ik Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje di 20 dec 2011 - 4:56

Smikkell schreef:
Supertalentje schreef:Ik vind het raar om een topic te openen, in notabene de mama-pijler, om Rush te kijk te zetten om een uitspraak die ze in het Dagcafe heeft gedaan. Volgens Rush heeft ze het anders bedoelt, volgens jou niet, prima, maar kan dat dan niet daar blijven?
In welke pijler dan? Al mijn topics worden verplaatst. Op elke andere plek was hij hierheen gegaan.

En het was niet om Ruch te kakken te zetten, anders had ik wel gereageerd op de vraag wie en waar. Ik was (en ben) in shock door zo'n uitspraak en open een topic om te kijken of ik nu alleen zo in shock ben. Om die redenen worden wel vaker topics geopend. Soms over opmerkingen buiten het forum en soms over opmerkingen op het forum.

Je had in persoonlijk een topic kunnen openen over uitspraken die je shocken ofzo, maar ik zag je laatste reactie en je optelsom over andere topics en quotes van haar waarvan ik dan toch vind dat het in het Dagcafe beter gepast had of zelfs via de PM. Waren de mensen in het Dagcafe niet geschokt genoeg?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Pompoen di 20 dec 2011 - 4:58

Rush schreef:Dat denk ik dan ook Pompoen. Maargoed, zelfs na een duidelijke uitleg wordt er nog stevig aan vastgeklampt, dus beter kan ik gewoon niks meer zeggen denk ik Wink

Ik heb in het dagcafe niet gereageerd omdat het me niet helemaal duidelijk was hoe het zat. Nu is me dat wel. Ik zou zelf sowieso geen abortus over mijn hart kunnen verkrijgen, 1 kind niet, 2 kinderen ook niet. Maar ik snap wel dat er bij het overwegen of je een ongeplande zwangerschap door zou zetten of niet een heleboel dingen mee kunnen spelen. Of de situatie er naar is, of je het aan zou kunnen, of je kindje gezond is. En ik kan me ook voorstellen dat als het een meerling is dat ook een overweging kan zijn om 't af te breken. Uiteindelijk is het óók in het belang van een eventueel kindje wat dan wel of niet geboren wordt, of je het aan kunt of niet.
Zoals ik al zei: ik zou zelf het niet over mijn hart kunnen verkrijgen, maar dat kon ik toch al niet en mijn kinderwens is bovendien heel groot.

Ik vind het wel wat anders áls je inderdaad bewust zwanger zou gaan proberen te raken en je een zwangerschap laat afbreken vanwege een meerling. Dat doet dan een vraag rijzen in hoeverre je überhaupt aan kinderen toe bent. Als het per ongeluk gebeurt dan is het wat anders, dan is het duidelijk dat je nog niet aan kinderen toe was en ga je daar een beslissing over nemen. Maar als het gepland zou zijn dan zou ik er wel moeite mee hebben als iemand een zwangerschap laat afbreken omdat het een meerling is. Maar dan nog kan daar altijd een goede reden achter zitten en vind ik dat je daar niet klakkeloos over kunt oordelen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 4:59

Nee absoluut niet, ik zou sowieso geen abortus plegen maar een meerling is voor mij echt geen reden voor abortus.

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 20 dec 2011 - 5:00

Oh, de boel is weer eens lekker out of context getrokken begrijp ik?

Ik kan wel begrijpen dat als je niet klaar bent voor kinderen, en per ongeluk zwanger wordt. Dat één kindje dan nog wel het overwegen waard is, maar dat je een meerling helemaal niet ziet zitten.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Pompoen di 20 dec 2011 - 5:02

Antibes schreef:Oh, de boel is weer eens lekker out of context getrokken begrijp ik?

Ik kan wel begrijpen dat als je niet klaar bent voor kinderen, en per ongeluk zwanger wordt. Dat één kindje dan nog wel het overwegen waard is, maar dat je een meerling helemaal niet ziet zitten.

In die zin dat Rush gewoon verkeerd begrepen is. In het Dagcafé was het eigenlijk helemaal niet zo duidelijk of ze het alleen over nu of ook over de toekomst had. Maar ze bedoelde dus gewoon als ze NU ongepland zwanger zou raken en dus niet als ze in de toekomst gepland zwanger zou raken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 5:03

Ik zou zelf zomaar geen abortus laten plegen, alleen als het kindje echt heel erg ziek zou zijn en geen of weinig overlevingskans heeft als het geboren wordt. Maar een meerling of bijvoorbeeld een kindje met het syndroom van Down zou voor mij nooit een reden zijn om abortus te laten plegen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: