Een tweeling aborteren
+40
SarahKey
xxDila
Jasmine
ProudMom
Makamba
TukTuk
CCC
Tania
Annemie
Roza
PapillonRose
Le Chat Noir
Annie24
TGR
Lejow
Bubbelicious
Antibes
Pompoen
Caresses
M@niek
Supertalentje
Raindrop
Monte
Caramba
joyce0606
Bruintje Beer
Rush
Coco
schuddebuikje
Smaragdje
Pussycat
Marin
sabje
Printje
Lavendel
Inge
Clapperdie
Mamsie
Ayla
studiebol
44 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Een tweeling aborteren
Omdat ik even helemaal in shock ben door een uitspraak hier op het forum:
Zouden jullie er voor (kunnen) kiezen om de zwangerschap af te breken als blijkt dat het een tweeling is, omdat je dat niet wilt? En dan heb ik het over twee gezonde kinderen op het moment dat je ook bewust voor een kindje gaat?
Zouden jullie er voor (kunnen) kiezen om de zwangerschap af te breken als blijkt dat het een tweeling is, omdat je dat niet wilt? En dan heb ik het over twee gezonde kinderen op het moment dat je ook bewust voor een kindje gaat?
Gast- Gast
Re: Een tweeling aborteren
Hoe zeer ik ook geschrokken was en echt wel een week aan het idee moest wennen. Is dat absoluut nooit in mij opgekomen!!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, dan geloof ik erin dat het je "gegeven" wordt omdat je 2 kinderen aan kan. En je kiest bewust voor een kindje, dan weet je ook dat er een kans bestaat dat het er 2 zijn (of 3 of 4, of 5 bij wijze van). Ben wel benieuwd wie die uitspraak gedaan heeft!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Nee absoluut niet. Je weet dat de kans er is.
Maar wel wanneer ik er alles aan gedaan heb om niet zwanger te worden ( ook bij 1 kindje overigens ).
Maar wel wanneer ik er alles aan gedaan heb om niet zwanger te worden ( ook bij 1 kindje overigens ).
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Waar wordt zo'n uitspraak dan gedaan?
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Het zou geen moment in mij opkomen!
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Een tweeling of een niet gezond kindje (wat raar om dat in één zin te gebruiken), dat zijn toch dingen waar je rekening mee houdt als je besluit voor een kindje te gaan? Die kans is er gewoon.
Natuurlijk hebben sommigen een grens wat betreft ziekte en aandoeningen bij het ongeboren kindje, maar om die grens al bij een gezondje tweeling te leggen?
Natuurlijk hebben sommigen een grens wat betreft ziekte en aandoeningen bij het ongeboren kindje, maar om die grens al bij een gezondje tweeling te leggen?
Gast- Gast
Ik zou denk wel erg schrikken maar die keuze nooit kunnen maken.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Neeee ik zou het juist superleuk vinden!!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik zou helemaal in shock zijn denk ik. Is ook iets waar ik bang voor ben bij een tweede maar weghalen zou ik nooit dien.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zou het ook niet doen/kunnen. Je bent bewust bezig voor een kindje en als het er dan twee zijn dan is het zo. Wij zullen wel flink schrikken. Vooral mijn man, maar na de schrik zullen we er net zoveel van houden.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Wat een rare gedachtengang vind ik dat. Ik zou dat nooit kunnen doen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ook al zouden het er 4 zijn! Als het zo is dan is het zo. En dan zorg ik voor allemaal met alle liefde voor ze.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Nee, dat zou ik nooit doen. Die gedachte zou bij mij al niet eens omhoog komen.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
het zou hier mega welkom zijn ( van mijn kant )
maar mijn vriend zal daar toch dan wel een tijd aan moeten wennen denk ik hoor.
maar weghalen NOOIT.
maar mijn vriend zal daar toch dan wel een tijd aan moeten wennen denk ik hoor.
maar weghalen NOOIT.
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Poeh, dat vind ik echt geen optie.
Ondanks dat ik er op dit moment echt niet aan moet denken nog een tweeling/meerling te krijgen zou een abortus echt niet in mij opkomen. Ik vind het echt een walgelijk idee.
Ondanks dat ik er op dit moment echt niet aan moet denken nog een tweeling/meerling te krijgen zou een abortus echt niet in mij opkomen. Ik vind het echt een walgelijk idee.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Als we er bewust voor gaan en het zou een meerling worden, dan zij het zo.
Als ik onbewust NU zwanger raak en het is een meerling dat ga ik 99% zeker voor een abortus.
Als ik onbewust NU zwanger raak en het is een meerling dat ga ik 99% zeker voor een abortus.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dat vind ik heel wat anders dat wat je in het Dagcafe zegt.Rush schreef:Als we er bewust voor gaan en het zou een meerling worden, dan zij het zo.
Gast- Gast
Nee, dat zou ik nooit kunnen. Sowieso zou ik nooit een abortus laten doen. Maar al helemaal niet als het 2 gezonde kindjes zijn!Ben ook wel heel benieuwd waar je geschokt door bent?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Dat vind ik heel wat anders dat wat je in het Dagcafe zegt.Rush schreef:Als we er bewust voor gaan en het zou een meerling worden, dan zij het zo.
Dan nog vind ik het raar... bewust of onbewust... kinderen wil je blijkbaar wel in de toekomst.
Dus wat maakt het dan uit of het er per ongeluk 1 of 2 zijn? Ja 2 hebben meer zorg nodig, maar het zijn allebei je kinderen. Waarom wel 1 houden en niet 2? Daar ben ik heel benieuwd naar.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Nooit!!
Het zou schrikken zijn(zelfs bij 1 kiindje) maar het zou welkom zijn.
Het zou schrikken zijn(zelfs bij 1 kiindje) maar het zou welkom zijn.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Smikkell schreef:Een tweeling of een niet gezond kindje (wat raar om dat in één zin te gebruiken), dat zijn toch dingen waar je rekening mee houdt als je besluit voor een kindje te gaan? Die kans is er gewoon.
Misschien ben ik dan wel heel naief maar over een tweeling heb ik gewoon echt niet na gedacht. Wel over een eventueel niet gezond kindje.. maar tweeling nee geen seconde.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Dat is heel anders dan hoe jullie het opgevat hebben. Ik heb nergens gezegd dat ik dat zou doen als we bewust voor een kindje zouden gaan. Dat is er van gemaakt, door geen idee wie.Smikkell schreef:Dat vind ik heel wat anders dat wat je in het Dagcafe zegt.Rush schreef:Als we er bewust voor gaan en het zou een meerling worden, dan zij het zo.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zou nooit abortus doen, ook niet bij meerling, ongepland of ziek kindje. Maar ik heb wel heel erg aan het idee moeten wennen.
En zou er bij een eventuele volgende zwangerschap ook best wel 'bang' voor zijn, maar komt denk ik ook omdat het allemaal niet zo lekker liep tijdens mijn zwangerschap en erna.
Maar ik heb dat soort opmerkingen al vaker gehoord, dat mensen het niet zouden willen en abortus zouden doen/ overwegen in geval van een meerling.
En zou er bij een eventuele volgende zwangerschap ook best wel 'bang' voor zijn, maar komt denk ik ook omdat het allemaal niet zo lekker liep tijdens mijn zwangerschap en erna.
Maar ik heb dat soort opmerkingen al vaker gehoord, dat mensen het niet zouden willen en abortus zouden doen/ overwegen in geval van een meerling.
Gast- Gast
Ik heb het idee dat de meesten daar wel over nadenken. Misschien was het onbewust prima, en is het daarom niet in je op gekomen?studiebol schreef:Smikkell schreef:Een tweeling of een niet gezond kindje (wat raar om dat in één zin te gebruiken), dat zijn toch dingen waar je rekening mee houdt als je besluit voor een kindje te gaan? Die kans is er gewoon.
Misschien ben ik dan wel heel naief maar over een tweeling heb ik gewoon echt niet na gedacht. Wel over een eventueel niet gezond kindje.. maar tweeling nee geen seconde.
Gast- Gast
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Het is een tweeling!
» Kraamcadeau tweeling
» Duowagens voor een tweeling
» Zwanger van een tweeling en dan dit nog kunnen!
» Wanneer zwangerschapsreportage bij een tweeling?
» Kraamcadeau tweeling
» Duowagens voor een tweeling
» Zwanger van een tweeling en dan dit nog kunnen!
» Wanneer zwangerschapsreportage bij een tweeling?
Pagina 1 van 6
Permissies van dit forum: